Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 3 гласа

Mercedes 190 с M119 V8 5.0


  • Please log in to reply
619 мнения по тази тема

#391 Lubo88

Lubo88

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 110 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Автомобил:
    W202 200kompressor'1998

Публикувано 09 септември 2013 - 21:57

Между двата диска има фланец, който се захваща за притескателя извън окръжноста на феродотата и всъщност едната повърхност на единия диск се трие във маховика дгурата в този междинен фланец, а едната повърхност на другия диск се трие в този междинен фланец, а другата в притескателя и така имаш четири триещи се повърхности, а не две, с две думи почти двойно повече зацепване от преди (почти е заради ред физически закони) 

 

Ето това е линк от темата на Жорето има снимки на неговия ;)

http://forums.mbclub...в-турбо/page-24


Този пост е редактиран от Lubo88: 09 септември 2013 - 21:58

  • 0

8neb.jpgy6n7.jpg
 
C200 KOMPRESSOR


#392 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 09 септември 2013 - 23:41

Аха сега ми стана ясно, обаче пък при жорето като гледам са без пружини дисковете, и това е позволило да се съберат и двата, моя с керамиката го набих на основа от феродов диск с пружина, а тя е доста дебела, абсурд да се съберат 2 такива. Тоест ако избера този вариант ще трябват освен модификации по маховика да търся и 2 диска на широките шлици без пружини, звучи ми същия филм като да си намеря по голям маховик и да си набия керамичен диск с по-голям диаметър. Няма ли някаква опция да си купя някакъв усилен притискател?

 

Още нещо ми минава през ума, притискателя ми е от дизелов маховик, а маховика който ползвах за осмака е от М102, дали е възможно "офсета" между огледалната площ и пръстена върху който ляга притискателя да е различен при двата маховика (примерно, да е по-голям при маховика от М102) и за това да не може да натиска като хората? Тоест пак ми идва идеята да се припили тоя пръстен за да има притискателя по голям натиск. В голям филм ме хвърли тая керамика, хората викат че с оригиналния притискател държала до 400-500 коня, един приятел в момента кара бмв 2.8 турбо на 1.2 бара със 6 лъчев керамичен диск с оригинален притискател и му държи, а моя двигател според мен в най добрия случай да сме го докарали до заводските показатели..

 

Тоя фланец между двете феродота колко трябва да е дебел за да държи да не му се откъснат ушите? То ясно че зависи и "ушите" с какъв диаметър са, но да питам ориентировъчно..


  • 0
Follow your own star...

#393 Lubo88

Lubo88

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 110 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Автомобил:
    W202 200kompressor'1998

Публикувано 10 септември 2013 - 17:03

Е той средния фланец не поема цялата сила така че ще издържи дори и да не е много дебел, но все си мисля, че трябва да има поне 5мм, а другото което видях, че си написал е за това как ще се съберат два диска, обърни внимание, че на Жорето между маховика и притескателя има един О-образен фланец по периферията който ги раздалечава и позволява да се съберат двата диска, също е от значение и дебелината на фланеца между дисковете, който ги отдалечава един от друг, ако е по-дебел.


  • 0

8neb.jpgy6n7.jpg
 
C200 KOMPRESSOR


#394 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 14 септември 2013 - 11:12

Така едно бързо въпросче. Взех от 124ка 300Е маховик, обаче съвсем забравих да питам дали е демферен или не, днеска като го взех се оказа че е демферен. По принцип го бях взел за осмака, заради по големия съединител, но сега го гледам че той изобщо няма опция за разпробиване, а и съм чувал че се чупят демферните маховици... Така че явно ще ходи на ежедневката, и без това автомата и е на доизживяване. Да питам понеже скоростите които съм набелязал са от обикновен маховик, а те май са с по-дълъг вал на скоростната кутия, сега гледам че лагера на демферния маховик има доста място за движение назад (като се сложи, към двигателя), дали тия скорости с дългата ос ще станат, тоя лагер предполагам ще може да се избута, или да се сложи на коляновия вал (както направих с М119то). Дали шлиците на скоростите ще са достатъчно дълги да оберат разликата?


  • 0
Follow your own star...

#395 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 16 септември 2013 - 12:45

Взех си нов висящ лагер и нова гарнитура за картера. Някой има ли идея от къде мога да си поръчам трите гарнитурки които са за корпуса на масления филтър, едата от към двигателя и две за маркучите на масленото охлаждане? Или някой ако е навит да ми ги поръча срещу някой лев почерпка?

 

И още един въпрос - гайката която е между двете части на кардана трябва ли да се стегне след като се монтира всичко или е просто за обиране на хлабините? Питам защото шлиците са доста дълги, а там където влизат в предната част на кардана шлиците са късички, което ме навежда на мисълта че е мислено да има движение там.. Още нещо - диференциала е хванат твърдо за задния мост, при ускорение целия мост напъва напред, съответно диференциала, съответно задната част на кардана, а сега като гледам висящия лагер - лагера също така е хванат че да позволява движение напред назад спрямо скобата която го хваща за купето.. Ако се стяга тази гайка това движение не би било възможно, съответно цялото движение на задния мост ще се обира от каретата на дифа и скоростите. И освен това до сега съм разглобил поне 3-4 190тки, на нито една не е била толкова стегната гайката че кардана да не може да се раздели без да се разхлаби.


  • 0
Follow your own star...

#396 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Публикувано 16 септември 2013 - 13:40

Гайката се стяга до толкова да не прескочат шлиците и да се заглади всичко.И по конкретно в книжката я дават 45НМ
Колкото до тая гарнитурка на м104 си я купувах от дарс ауто за1.5лв

Този пост е редактиран от Dimitar m: 16 септември 2013 - 13:44

  • 0

#397 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 16 септември 2013 - 15:16

шлица го смазваш, А отделно си има и гумен маншон. ти ако нямаш, значи се е скъсал/паднал.

Карданният шлиц е точно за това, за да може мотора свободно да се движи напред/назад при газ/спирачки, а не лагерите на скорости и диф да поемат инерцията, и съответно да почнат да вият от зор след 2-3г.


  • 0

#398 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 16 септември 2013 - 16:18

Ясно, и аз никога не съм я стягал тая гайка, но тук последно време се опитват да ме убедят че тая гайка се стяга като за последно, да не могат да мърдат двете части на кардана. Аз никога не съм я стягал, никога и не съм я разтягал тая гайка, винаги като свалям и качвам кардан си влизат и излизат парчетата свободно (е, не чак да хлопат..). Аз по скоро за каретата се притеснявах, тъй като според мен задното от напън е тръгнало да излиза напред и е бутало лагера напред, лагера от това освен че се е скъсал, ами и  кардана е започнал да се удря във скобата на лагера, и от там е било зверското биене което ме наплаши, просто триене метал в метал, иначе като ги свалих и на кардана и на скобата на стария лагер нищо им нямаше. Ама пък никога не съм ги смазвал тия шлици, сега като слагам кардана с новото каре и лагер ще ги смажа.


  • 0
Follow your own star...

#399 CarlBenz

CarlBenz

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 393 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Mercedes-Benz

Публикувано 16 септември 2013 - 19:13

Взех си нов висящ лагер и нова гарнитура за картера. Някой има ли идея от къде мога да си поръчам трите гарнитурки които са за корпуса на масления филтър, едата от към двигателя и две за маркучите на масленото охлаждане? Или някой ако е навит да ми ги поръча срещу някой лев почерпка?

И още един въпрос - гайката която е между двете части на кардана трябва ли да се стегне след като се монтира всичко или е просто за обиране на хлабините? Питам защото шлиците са доста дълги, а там където влизат в предната част на кардана шлиците са късички, което ме навежда на мисълта че е мислено да има движение там.. Още нещо - диференциала е хванат твърдо за задния мост, при ускорение целия мост напъва напред, съответно диференциала, съответно задната част на кардана, а сега като гледам висящия лагер - лагера също така е хванат че да позволява движение напред назад спрямо скобата която го хваща за купето.. Ако се стяга тази гайка това движение не би било възможно, съответно цялото движение на задния мост ще се обира от каретата на дифа и скоростите. И освен това до сега съм разглобил поне 3-4 190тки, на нито една не е била толкова стегната гайката че кардана да не може да се раздели без да се разхлаби.


Давай по рама да им извадим ое номерата и да търсим алтернатива, ако не да си поръчаш оригинални. Не вярвам да са толкова скъпи тези гарнитури
  • 0

The Best or Nothing


#400 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 16 септември 2013 - 19:34

Нямам номер на рамата, имам на двигателя. Колегата Dimitar m ще провери във бургаския дилър дали няма да има и ако няма тогава ще го мислим. В момента съм със силикон там и сълзи леко и ме дразни, но се държи положението. Сега ми щукна да ги си ги намеря защото така и така ще свалям картера да сложа новия картер с нова гарнитура, съответно маслото ще се точи и да използвам момента да ги оправя тия неща..


  • 0
Follow your own star...

#401 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 16 септември 2013 - 21:42

 сега като слагам кардана с новото каре и лагер ще ги смажа.

с графитна грес

 

и ония професори ги остави да си стягат гайките.

ти си действай по логика, кво ги слушаш ?


  • 0

#402 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 16 септември 2013 - 22:33

А, аз винаги си действам по моя акъл, за добро или за лошо... :)  Ти започна ли със операцията по твоя двигател или през зимата ще го правиш?


  • 0
Follow your own star...

#403 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 17 септември 2013 - 01:00

май, май за пролет остана... народа се върна от море и работата почна и няма да има време да го направя..

 

пипам си отвреме на време КЕ-инжекциона да си го възстановя и проверя, на 5,6така...


  • 0

#404 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 06 октомври 2013 - 12:07

Така вчера и днеска покарах колата на картинг пистата. Като цяло доста проблеми излязоха. В петък първо си сложх ново каре и новия висящ лагер, после сложих пружини от 300D Sportline, отпред отрязани 2 витки, отзад 1, и пак е доста по-висока от преди. Голям зор беше с тия пружини, слагах ги един път да видя какво е положението, свалях, рязах, пак слагах, разказа ми се играта. Ама си иска и амортисьори колата.. Това едно на ръка.

 

Смених си гарнитурата на картера, заедно с "новия картер", прахово боядисан (снимки ще кача довечера като се прибера в София), и там голям зор беше, на 3 болтчета им превъртяха главите, на едно се счупи шестограма в него.. въобще не ми спореше работата..

 

Сложих си нови накладски на ръчната и искам да споделя колко съм очарован от нея, изкъртих и копчето за задържане, и даже без да и удължавам рамото си хваща перфектно, просто е невероятна, даже и жилата май са си оригиналните и не са смазвани.. А се бях засилил да си купувам хидравлична..... С удължено рамо предполагам ще заспи :)

 

Купих си от рейсинг манията 2 перки по 31см, направо заспаха пред радиатора, преди бях с една 40см. На постоянно пуснато парно и постоянно пуснати перки си държи температурата малко под хоризонталното положение на стрелката (малко над 80), лошото е че много гаснеше двигателя (нямам моторче за празен ход) и се изнервих и му вдигнах празния ход над 1000 оборота и тогава вече взе да грее докато се изчаквахме на ръновете.

 

За возията.. Двигателя макар и както каза Жорето да има още мегдан за донастройване, си се държеше перфектно, но останалото от колата не толкова, съединителя започна да превърта И на втора, до сега поне на 1ва и 2ра държеше... Та направо съм си за нов съединител, ако Господ е казал да си намеря по-голям маховик :D Щот още не е казал :D

 

И стигаме до същинския проблем.. Завиването. Колкото бях очарован от ръчната, точно толкова съм отвратен от рейката от 210тката. В сравнение с кормилната кутия е направо светлинни години назад. Абсолютно никакъв фиидбек - караш, въртиш волана и единствения начин да разбереш на къде са завили гумите е да изчакаш и да видиш след малко на къде ще тръгне колата (което при дрифта е относително понятие).. Следващото нещо което ще направя е да разкарам малоумните тампони на тая рейка, няколко души се изказаха че щяла да скъса монтажните точки (или болтовете), но мисля да го изпитам на свой гръб, че в днешно време да се чудиш кой да слушаш.. И ако някой се е чудел защо апаратите на 210тката са отпред, аз ще ви кажа - защото тая бавноразвиваща рейка със ход 2см за да има дори шанс да докара какъвто и да било ъгъл трябва рамото на завиване да е я има я няма 5см, и се пада точно където е спирачния апарат на 190тката. Изобщо даже не си говорим за запазване на Акерман ъгъла... Аз моите накрайници ги разпробих при което скъсих рамото почти наполовина на това което беше с кормилната кутия, и пак ъгъла е много по-малък дори от заводския с кормилната кутия, даже и ограничителите като са си на мястото, да не говорим за като не са... Наистина съм отвратен от тая рейка, малко ми бяха проблемите с носачите заради което трябваше да вдигам и рейката и двигателя нагоре, с което проекта се забави над половин година (трябваше да изчакам да мине зимата), но е малко късно тепърва да търся друга рейка, да сменям накрайници, да правя нови адаптори за маркучите, да мисля новия кормилен прът къде ще дойде.. Явно работата ще стане като си преместя апаратите, което ще стане направо като си слагам нови по-големи спирачки..

 

В крайна сметка се отказах от състезанието и даже и не стигнах до квалификации, като видях колко е зле завиването просто реших да не се напъвам след като обрах гумите заради блокирало колело (прекантарва заради готината рейка...), прецених че не си заслужава да рискувам да се закова някъде и да си отворя излишен труд и разходи.. В общи линии завиването е основния проблем, после съединителя, след това ще обърна внимание на окачването, и после спирачките... Със заводските седалки също няма да я бъде, на всяка неравност се държа за волана да не изляза през някой прозорец.

 

Довечера ще пиша повече, и снимки ще кача


  • 1
Follow your own star...

#405 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Публикувано 08 октомври 2013 - 20:36

аз пък пак се повозих :)    и определено колата е напред като развитие, върви страхотно и има много сила, дори и с тоя буксуващ съединител, а  звука е страхотен, все едно слушаш някой мъсъл от '69-та :)     страхотен автомобил ще стане с времето :)


  • 1




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни