Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 3 гласа

Mercedes 190 с M119 V8 5.0


  • Please log in to reply
619 мнения по тази тема

#406 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 13 октомври 2013 - 08:56

Аз снимки щях да качвам, съвсем забравих. Още миналата пролет занесох всички шайби, зъбчатката за мегата и "новия" картер на прахово, доста ме дразнеше как бяха ръждясали, а зъбчатката направо се беше заварила за коляновия вал, само за около година престой. Шайбите ги сложих още тогава, но картера не го сложих защото исках да му взема нова гарнитура и нови болтчета. Та сега му дойде реда да сменим стария очукан картер на който двигателя е стоял не знам колко години, със "нов", който също има забележки но пак е доста по-добре.

 

tnph.jpg

 

rdk7.jpg

 

tfc4.jpg

 

Лошото е че като източих маслото на дъното на картера останаха някакви парченца - едно метално, което не беше стружка ами по скоро като някакво много малко отчупено парченце, и другите бяха някакви малки пластмаски, които си нямам идея от къде са..

 

Ето и една снимка на пружините от 300Д, преди рязането, сравнени със до сегашните ми пружини. В последствие отрязах 2 витки отпред и 1 отзад, колата пак си остана висока, та може би и отпред и отзад ще отрежа още по 0.5-1 витки. Вижда се че и самите витки са доста по-масивни.

 

39eb.jpg

 

 

И две интересни снимки за завиването. На едната накрайника е скъсен и заварен максимално близо до апарата, това с цел не само по-късо рамо а и за да се запази акерман ъгъла (който не е запознат - едно много интересно сайтче където ясно е показано за какво става въпрос http://www.compgopar...manSteering.asp ). Проблема е че при мен дупката за кормилния накрайник трябва направо да си е на мястото на апарата. На втората снимка се вижда 190тка, даже май е със рейка като моята, само че там пича е с преместени апарати и не е имал проблеми да си направи завиването...

 

9dpn.jpg           hmu2.jpg


  • 0
Follow your own star...

#407 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Публикувано 13 октомври 2013 - 10:36

еха, това последното е като конструктор - цветно и чисто сглобено :)


  • 0

#408 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 13 октомври 2013 - 11:03

Аз от няколко дни не мога да отлепя очи от един проект във 190rev ( http://forum.190rev....ht=aloha garage ) и май за следващото лято и моята ще я правя така отдолу, + ако успея да нахакам дифа, полуоските и кардана от S-ката и да не си мисля повече за карета и висящи лагери и други такива глупости :) Ама за следващото лято ще е това, за сега преди зимата ако успея да си оправя съединителя и завиването и да покарам малко на италианските ще съм доволен. 

 

Ето и графика за италианските ако някой го интересува :) https://fbcdn-sphoto...534753900_n.jpg


  • 0
Follow your own star...

#409 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Публикувано 13 октомври 2013 - 11:42

Банана или там както му казват...е пластмасов.Може от там да са ти парченцата.


  • 0

#410 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 05 ноември 2013 - 07:23

Тъй вчера следобед разглобих колата - свалих скоростите, съединителя и маховика, кардана, диференциала и полуоските, това последното защото напоследък нещо ми правеше впечатление че колата се държи много странно, в последствие започна да оставя само по една черта на пътя, та в общи линии въпроса беше заварката ли се е скъсала или полуоската се е счупила - оказа се заварката. Та мисля снимките да говорят за себе си, снимал съм нацепения маховик и притискател, които освен това бяха износени неравномерно - в средата където са нитовете на плочките маховика беше износен по-малко, в общи линии беше станал вълнообразен, керамиката вече е тотал щета, виждат се и подбитите ограничители на демфера.. Днес трябва да ми пристигнат новите керамични плочки и притискателя и борбата продължава..

 

 

Между другото след като се скъса заварката от шофьорската страна и започна да върти само другата гума колата просто се промени до неузнаваемост. На 1ва не можеше да тръгва изобщо, а на 2ра и 3та когато и да я настъпя само дясната гума започваше да квичи, никакво ускорение, и колата искаше да ходи на ляво, припомних си защо го заварих преди 4 години, няма такова отвратително нещо като отворения диференциал...

 

bi6o.jpg

c6i2.jpg

h3j0.jpg

qol7.jpgw54p.jpg

bevg.jpg

kbaf.jpg

nmh4.jpg


  • 0
Follow your own star...

#411 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 05 ноември 2013 - 13:01

Ламбооо... баси маата...

я аз да си карам автомата, ти ме отказа от ръчна кутия бе брат. 10 пъти сваляне качване и още неможе да стане работата...  то затова май няма ръчка за М119. толкова да е силен... че постоянни ядове със съединителя...


  • 0

#412 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 05 ноември 2013 - 13:26

Е колко да са силни тея м117/119 че аз и Жорето караме с ръчни скоросни кутии маса време и поне аз проблеми не съм имал досега ... Жорето и той със съединителя не съм разбрал да има ...


  • 0

#413 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4931 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Публикувано 05 ноември 2013 - 14:02

че сте и коне отгоре па и nm :)

Жорето имаше ама си оправи проблема :)


  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#414 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 05 ноември 2013 - 15:05

е, тогава помагайте на Вальо със съвет.

Ако аз тряя да сваля скорости за един и същ проблем повече от 3 пъти за 1000км... ше лудна и ше полея колата с нафта и ше фърля и чукове и дръво.... Направо шапка му свалям на Вальо за търпението и нервите с които разполага.


  • 0

#415 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4931 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Публикувано 05 ноември 2013 - 15:15

е, тогава помагайте на Вальо със съвет.

Ако аз тряя да сваля скорости за един и същ проблем повече от 3 пъти за 1000км... ше лудна и ше полея колата с нафта и ше фърля и чукове и дръво.... Направо шапка му свалям на Вальо за търпението и нервите с които разполага.

 

Пепи е със сток кутия , отговора е в темата на Жорето , а него от маса време нещо го няма да каже даже е правил още някакви подобрения


Този пост е редактиран от Наско: 05 ноември 2013 - 15:15

  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#416 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 05 ноември 2013 - 16:43

Без да претендирам, че рабирам от съединители, особено керамични - струва ми се, че щетите са не толкова от мощта на мотора, а от странично биене на феродовия диск върху притискателя. Или тая керамика е пълен *бийп* или притискателят е бил крив.

 

Относно завареният диф - само ще кажа, че се надявам Валката тази кола да я кара само на писта :)

 

Акерман - добре, ама знаеш ли колко трябва да е ъгъла между двете колела при пълен волан, щото то зависи донякъде от междуосието и повече от ъгъла на завиване и разстоянието между двете гуми. Идеята е, нали, двете колела да описват концентрични окръжности при завой. Интересно, че се притесняваш за скоростите на въртене на предните колела, които са свободно движещи се, а задните - кучета ги яли. Заварен диф :).

 

 

Пружините от дизел са доста твърди. Не знам кой мотор е по-тежък - дизеловия шестак или осмака, който си сложил в момента. Според мен дизелът е по-тежък и затова окачването му е най-твърдо. Съдя по стабилизаторите - w124 250 дизел е с преден стабилизатор 28 мм! докато Чочонето е с 27 мм.

 

Твърдото окачване ще улесни дрифтинга и ще направи разликата между отворен и заварен диф по-малка. Режейки витки намаляваш работната дължина на пружината и тя става по-твърда. Направи следния тест - разклати рязко предницата/задницата и виж за колко цикъла затихва вибрацията. Натискаш и пускаш - трябва да спре като стигне горе или да тръгне една идея надолу. Повече от това и си отишъл твърде далеч - трябват други амортисьори защото системата е не добре демпвана. 


  • 0

#417 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 05 ноември 2013 - 21:32

Според мен нещо по притискател-феродов диск-керамика-поставяне на керамика е проблема ... не съм сигурен дали не използвах същите плочки като тези които той е ползвал (въпреки че то се внасят едни и същи прсото от 15 различни фирми), и държа да отбележа че мойте са наредени върху заводския феродов диск който се слага на м103 (нз дали имат разлика с другите) и последните няколко месеца преди да се счупи биелния лагер (това беше преди 3-4 месеца) карах на 1 бар което при всички случаи е доста над това което прави м119-ката, и проблеми не съм имал и грам. Няма първа, няма втотра и т.н. Наско и Боян са ставали свидетели на това как си карам колата и по колко време и със съединителя не съм имал проблеми :) Просто нещо убягва на Ламбо, аз т.к. знам че поставянето на керамика не е просто набиването на нитове и т.н. реших да дам на едни момчета за които бях чувал че се занимават с керамични съединители от бая време и докато разговаряхме ми казаха че стига да не минавам 500 на мотора, няма да имам нужда да сменям притискател или да се изрязва нова плоча на които да се набиват керамиките, и аз си реших да го направят на заводския феродов диск. Взеха ми под 200лв. за плочки труд и разни там нещица, сложихме го съединителя, карах 100км градско без да я настъпвам и от тогава и чупя главата и проблеми със съединителя нямам (виж скоростната ми кутия започвам да усещам че скоро ще сгъне ама какво да се прави ... на МБ-тата нещата след мотора честичко са си трошливи :D стига след мотора да няма автоматче което да пази )


Този пост е редактиран от siriospepi: 05 ноември 2013 - 21:32

  • 0

#418 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 ноември 2013 - 09:14

Всичко е дошло от прегряване май....  а прегряването се е получило в следствие на приплъзване от недостатъчната площ.

 

Увеличете максимално площта на зацепване, тия порцеланки според мен са ташак щот са му манечки - изпускат, дисковете загряват до червено, чао със сцеплението и тотална разруха в структурата на компонентите!  

 

....от там и напукването.

 

 

246d4387a9714b87cf7526b5621f1440.jpg

 

Странно се е държал защото ги е нацепил и изкривил.


Този пост е редактиран от Вай Басо: 06 ноември 2013 - 09:30

  • 1


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#419 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 06 ноември 2013 - 14:09

Сега поразгледах малко за керамичните съединители - общо взето информациатя не е много, освен че държали повече от органичните съединители (на едно място се посочваше цифрата с 40% повече).

 

Недоумение буди у мен болшинството от керамичните съединители в нета, които са с 4 малки плочки върху "диск", който прилича на Тамплиерски кръст.

 

image0011.jpg

 

Вероятно странният дизайн може да се обясни с отнемане на излишния метал и по-добра вентилация, но не съм напълно сигурен. На мен такива дискове ми изглеждат доста несериозни.

 

Феродовите дискове с повече плочки имат наистина прорези, като този на Валката, като някои дори имат изрязана и окръжност в основата на всеки прорез.

 

$T2eC16NHJHQFFh)O22ddBSTD-VWcz!~~60_12.J
 

 

 

Обяснявам си прорезите с нуждата от охлаждане на метала и възможност за ползване на фугата за топлинно разширение. Един вид да не се изкриви диска като се нагрее до висока температура.

 

Сигурен съм, че Валката е смятал съединителя, но е възможно да е бил подведен от производителя или търговеца на керамичните плочки. Между другото, мякъде мернах, че керамиката за разлика от органичните материали се държи по-лошо при прегряване. По-трудно прегрява, но процесите после са необратими. Натоварва повече компонентите след съединителя и "яде" здраво от притискателя.


  • 1

#420 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 06 ноември 2013 - 14:48

кръглите отвори в долната част на плочките са с цел да няма центрове на напрежение към процепване.


  • 1




3 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 3 гости, 0 анонимни