Ако не е тайна,каква точно EPAS система използваш,от къде я закупи на какви пари.Как ти се струва волана и управлението с нея спрямо заводската хидравлика?
Mercedes 190 с M119 V8 5.0
Започната от Lambo_Rambo, 15 окт 2011 - 22:38:00
619 мнения по тази тема
#616
Публикувано 16 декември 2016 - 06:47
#617
Публикувано 16 декември 2016 - 08:40
Ами те само 2 марки предлагат електрически сервоусилватели на волана до колкото знам - Рено и Опел, аз съм доста голям фен на Рено и тъй като вкъщи имаме меган 3 за ежедневна употреба, а и преди него съм карал почти всичко на рено, реших да заложа на тяхната система. За съжаление не работи толкова леко колкото при реното което предполагам е заради големите джанти, заради скъсените накрайници, и заради това че поради геометрията на мерцедеса колата в крайни положения се изправя на гумите си, нещо което при рено го няма и предполагам това затруднява системата. Купена е втора ръка, електромотора и "калкулатора" за него ги взех за 70лв, рейката е чисто механична и я купих ревизирана за 120лв, 100лв за вътрешни накрайници, външни накрайници, маншони, и още 100 за един контролер от ибей който позволява системата да работи на друг автомобил, 30лв за фланец за спортен волан за кормилния прът от реното, още 30-40лв за телескопичния кормилен прът с двете каренца, още някой лев за бензин, да кажем че тотала е около 500лв за цялата система. Още не съм карал достатъчно че да добия впечатления, но системата работи, най-хубавото е че имам сервоусилване дори и двигателя да не работи, а контролера от ибей позволява регулирането на сервоусилването с потенциометър, тоест кеф ми максимално сервоусилване, кеф ми никакво. Тъй като до сега буквално не съм имал кола с перфектно работеща хидравлика, и винаги съм имал течове и кипене на течността, за момента напълно ме устройва че в сегашния ми случай вече няма да се занимавам с такива проблеми. Има и много други бонуси от цялата работа като например че самата електрическа колонка може да се монтира на всяка кола без да е задължително да се минава на рейка от рено, или от секторна кутия на рейка, просто може да се ползва като помощен механизъм, без да се премахва хидравликата, или поне не на първо време. На другата ми 190тка първо ще дам шанс на електрически хидравличен мотор преди да се втурна в такива приключения. Друго предимство на тази рейка спрямо тази от 210 която ползвах е малкия диаметър на корпуса и това че монтажните точки са зад рейката, а не пред нея, което ми позволи да я монтирам буквално долепена до гредата под мотора без да я режа, и сега завиването ми не блокира в крайни позиции, нещо кеото за да се случи с рейката от 210 трябваше да монтирам офсетови спейсъри за вътрешните накрайници, което макар да се прави по целия свят не е технически издържано нещо. И още един бонус имаше че кормилния прът се получи така че минаваше през заводския отвор за секторната кутия, докато за рейката от 210 трябваше да го разширявам настрани към педала на газта и в крайна сметка трябваше да преработвам монтажа и механизма на педал за газта.
Като казах 10 пъти педал на газта няма как да не споделя че останах приятно изненадан от евро07 във варна, от които си купих нов педал (без механизма) с гумата на него за 20лв без отстъпката, и го имаха наличен в склада. Казвам го защото връзката между педала и механизма е пластмасова и се чупи, което ако карате така може да доведе до това педала ви да забие и да не можете да го натиснете или да го пуснете, което е и причината повечето хора да карат без педал и да натискат направо механизма зад педала. Десетки пъти съм го виждал, та викам да споделя че за 20лв не си струва мъката. Мисля че педалите на 190, 124, 126 и още някакви други са еднакви, така че ако имате такъв проблем решението е евтино и ще си имате новичък педал за газта.
Прикачвам снимки на това което съм ползвал от рено-то, като от кормилния прът с електромотора съм махнал монтажната планка която позволява реглаж на волана, както и отрязах тръбата която стърчи за патрона, и така самия прът стана доста по-компактен и приятен за монтаж на колата. Още едно затруднение беше да монтирам мерцедесовия лост за мигачите на тази колонка но и това беше решено цивилизовано. Естествено както всичко експериментално по колата и тук съм монтирал всичко така че цялата система да може да се свали за 10 минути и да се монтира обратно мерцедесовия кормилен прът, ако реша че вече не ме кефи.
Прикачени файлове
Follow your own star...
#618
Публикувано 16 декември 2016 - 10:17
Отлична работа Вальо! На снимките във фейса се вижда, че при подготовка на калниците ( а и не само там) си използвал някакъв вид жълтеникав грунд. Епоксиден ли е този грунд - доволен ли си от него - и ако да - каква му е марката и цената ... Имаш ли още за продан задна седялка с подлакътник спортлайн с десен на каренца (тип черга)
#619
Публикувано 17 декември 2016 - 06:57
Цялата кола е боядисана само на шприц който си е цвят немско такси, няма боя или лак За цялата кола (вътре, вънка, отдолу, коша, багажника, калниците и капаците също отвънка и отвътре, вратите само отвънка) отидоха около 8 литра от него със съответните им количества втвърдител и разредител. Около 200 лева ми е стъпило всичко за боядисването. Ако бях пръскал с боя и лак навсякъде щяха да отидат още няколко пъти по толкова пари, а някак си не усетих нуждата. Ако реша някой ден че имам нужда, и излишни пари, ще я дам на истински бояджия да я боядиса отвън, че сега на нищо не прилича А седалката ми е единствена, от 2.3-16 е със най-големите бородове, и е доста запазена, но има няколко счупени пружини вътре които трябва да се оправят и мисля да я претапицирам за да скрия дупките за подглавниците, защото ги нямам, и купето няма релси за подглавниците, а и не обичам да ми се скрива видимостта през задното стъкло.
Follow your own star...
#620
Публикувано 02 декември 2017 - 15:05
Да ъпнем темата малко, днес минах преглед с колата, което означава, че е минала 1 година от както я подкарах пак. За 1 година съм минал около 1000км по километраж, иска ми се да кажа че не е имало проблеми с колата през това време но това няма да е точно така Първо да започнем с ремонтните дейности - 2 пъти пръсках карета на полуоските и скъсах 3 диска на съединителя. Първия от тях беше с пружини, същия с който си карах и преди 4-5 години като подкарах за първи път мотора, при него се пръснаха сепараторите на пружините, парченца от тях влязоха между маховика и керамиката и съединителя спря да отделя, диска се разнити и така нататък... Замених го с нов диск с по-дебела подложка (3мм, докато стария беше с 2х1мм) и твърда централна част от диск от бмв, на който му откъснах главината може би след само 100-150км. В последствие на същия диск заварихме по-здрава главина от диск от 123ка, доста по-масивна от тази на бмв-то, но пак диска се сряза в следващото най-слабо сечение. За съжаление това стана непосредствено преди състезанието на картинг пистата, което се проведе миналата седмица, по точно се случи като отивах към пистата да се запиша, и съответно го пропуснах. Още на следващия ден оправих колата, сложих централна част от 240мм диск на бмв, който е най-големия за малките шлици на бмв, ако и той се скъса ще трябва да се мисли нещо по-сериозно.
Имаше и едно профилактично вадене и разглобяване на двигателя за оглед, всичко си му беше наред, смених му биелните лагери тъй като са 50-60лв и беше подходящ момент да ги сменя, въпреки че бяха само на 400-500км и нямаха следи от износване по тях. Налях му ново синтетично масло 10-60 с което повдигачите вече не се обаждат, преди съм го карал само с 10-40 полусинтетика и определено повдигачите се разтракваха като вдигне двигателя повече от работна температура.
Горе долу това са ремонтите. Продължаваме с ъпгрейдите. Обухме колата с нови гуми 225/45/18 дот 2016 и отпред и отзад, вече имам работеща хидравлична ръчна спирачка с клапан за блокаж на задния кръг, на която обаче помпата явно идва голяма и е доста тегава, отпред сложих две стъклопластови корита, монтирани на заводските релси, с което паднаха едни 25кг тегло, спрямо заводските, и не на последно място най-осезаемия ъпгрейд - нов радиатор с размери на питата 612х488х42мм, води се за 300д но като размери на питата мисля че е същия като радиаторите предназначени за E500, за мой късмет влезе буквално на косъм между роговете на 190то без да се налага да режа нищо. Охлаждането осезаемо се подобри, не съм виждал колата да вдига повече от работна температура с този радиатор, а по булевардите като няма трафик пада до към 60 градуса тъй като карам без термостат. По-голям радиатор от този буквално няма на къде да влезе в 190 без да се режат роговете.
Днес на прегледа претеглиха колата - 670кг на преден мост, 420кг на заден мост или около 1090 общо, след което минах през два пункта за вторични на единия претеглиха колата 1200кг с мен в нея, на другия 1180 пак с мен в нея ,така че за момента да кажем излиза че колата тежи около 1100кг до колкото може да се вярва на въпросните кантари, горе долу толкова очаквах и аз, тъй като при сглобяването претеглях всички части по отделно. Към момента колата си е с пълен интериор и екстериор, работещо парно, работеща аудиосистема и тн, всички кори и тапицерии в интериора и багажника си стоят, единственото липсващо е шибидаха, с който още не съм решил какво да правя и си карам колата без него, и също така всякакъв вид изолации са премахнати от колата като боядисвах купето. Това е с джанти 8.5J, и гуми 225/45/18, които тежат около 90кг общо 4те джанти с гумите на тях, ии около 10-15 литра в резервоара, както и задължителните аптечка триъгълник пожарогасител, и стоманено въже за теглене, без което не излизам да карам колата Баланса излиза около 60:40, но не мисля да си давам зор да местя тегло към задния мост, евентуално акумулатора и може би по-лек капак отпред, тъй като заводския е дразнещо тежък. Ако теглото ми стане много голям проблем бих сложил и по-леки джанти, сегашните ми са ненужно широки и съответно тежки. Това е в общи линии, ще продължавам да работя в посока правене на колата по надеждна и като цяло по-приятна за каране, не мисля да има генерални промени по колата. С ходовата част и окачването да отбележа че не съм имал никакви проблеми, от доста време карам само на койлоувърите отпред, без заводските пружини, и в комбинация с новите гуми недозавиването бих казал че изчезна поне при сегашното каране на колата. Също отново се върнах към заварката на диференциала тъй като ASD диференциала който бях сложил първоначално се оказа че не задържа достатъчно добре и издаваше доста неприятни звуци в завоите. Към момента е с предавателно число 3.23, но имам един 3.92 който обмислям да сложа, тъй като със сегашния в града почти никъде не мога да карам на 5та, а на повече от 2ра също и е трудно да пързаля.
Това е за последната една година, нямах възможност да участвам в някакви състезания, само няколко локални дрифт-дейчета и няколко мерцедес сбирки. Не съм правил кой знае какви фотосесии и клипчета на колата, а и като гледам почти всички снимки в темата са изчезнали. Може би най-готиното клипче което са ми правили до сега е от варненската среща през лятото, която се получи много добре, ето за който не го е гледал
Follow your own star...
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни