Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 3 гласа

Mercedes 190 с M119 V8 5.0


  • Please log in to reply
619 мнения по тази тема

#421 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 06 ноември 2013 - 17:09

кръглите отвори в долната част на плочките са с цел да няма центрове на напрежение към процепване.

 

Да, и аз така предполагам.

 

Думата ми беше за процепите, че вероятно имат нещо общо с разширението на метала при загряване.


  • 1

#422 gipsa

gipsa

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    w201 dtm реплика,жълто такси 211-КоНпресор с 476 магарета под капака и едно зад волана....

Публикувано 07 ноември 2013 - 07:36

Всички които карат що годе силни коли,мерцедеси над 300кс карат със съединители на 240мм(Вальо е под тези мм на диска)Също използват притискател на закс за 250 турбо дизел или 2.3 компресор(едни и същи са).При тази комбинация нямат проблеми нито с органичен,а камоли с керамика.Така,че няма какво да се чудим,защо нещо не работи при полужение,че не отговаря на две важни изпитани неща.Също не се знае силата на притискане която е приложил при изработване на маховика.
Ако си направи диск с 240мм,притискател от 250тд и сила на притискане 4мм няма да има никакъв яд с въпросната част-вярвам,че Валката ще го направи.
  • 0

#423 Dicksun

Dicksun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 320 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Drifting
  • Автомобил:
    everyday car 124 230E '87 136hp
    drift car 190E '90 3.2 220hp 315NM
    ex 190 2.0 105hp
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 ноември 2013 - 08:08

И според мен проблема идва от малкия диск. 228мм са прекалено малка площ за 320 коня. Също провери тласкача на долната ти помпа с каква дължина е. Аз имах проблеми със скоростите дълго време, знаех си, че всичко съм направил както трябва, а не ми влизаха скоростите, понеже нямах достатъчно ход на съединителя, при теб може да е обратното - да стои леко натиснат и затова да приплъзва.Малко е вероятно, но си провери дължината на тлъскача. 

Тука от известно време си мисля дали маховик на 228мм не може да се разстърже на 240мм. Просто да се отнеме още периферията и да се сложи по-голям диск с притискател от 250ТД или 230К? Аз досега не съм срещал 240мм на твърд маховик. Или са супер редки или не съществуват. Тоя проблем със съединителя и мен ме мъчи и май ще си разстържа и разпробия моя маховик и ще си сложа керамика на 240 с притискател от 230К.


  • 0

signatureqps.jpg
 


#424 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Публикувано 07 ноември 2013 - 08:49

Крис,не става да се пристъргва на 240 със сигурност.Маховика,който дадох на Валентин е от 2.3-16 и свободната част е 235мм .Ако се направи на 240мм (а то сигурно трябва на поне 242-3мм да се вземе)остава малка площ за болтовете на притискателя,да не кажа че и може да захване чак от резбата.Иначе ако се преместят на нови места по навън резбите за притискателя ,може и да стане.


  • 0

#425 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 ноември 2013 - 09:40

Маховика на 2.3/2.5-16в е олекотен и затова не става да се разтърже, аз съм с маховик от 300Е и той е разтърган на 240мм.

 

маховик на 300E

 

G1_119_57.jpg

 

маховик на 16в

flywheel2yc6.jpg

 

 

 

Ламбо, този диск не се ли беше изкривил още преди да му направиш прорезите, според мен проблема е още от тогава .


Този пост е редактиран от joreto: 07 ноември 2013 - 09:42

  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#426 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 07 ноември 2013 - 21:15

Проблема по всяка вероятност е бил от притискането, тъй като сега сверих маховиците от които е притискателя и на които го карах - имат около 1мм разлика във височината на борда, но пък не знам колко е бил дебел оригиналния диск, моя керамичен беше 8.5мм (плочки по 3.25 и 2х1мм ламарина за основа). И ми беше 215.8мм диска, колкото е притискателя. По скоро мисля че проблема е бил в притискането, а не в диаметъра, ама като съм го правил не съм мислил за това, видях че притискателя си пасва и на диаметър и на монтажни отвори на маховика който използвах и явно съм решил че ще е същия.. Както и да е. Иначе диска си се изкриви от прегряване, като му нарязах отворите се изправи от самосебе си, след което почистих керамиката от метала и пак го сложих.. Пак си превърташе. 

 

Митак маховика който ми даде ти ще остане за 2.6така ми, тъй като братовчеда се оказа че има притискател и диск за него и се заформи един комплект, освен това както каза няма месо този маховик за монтажните точки на по-големия притискател.. Но там ще събирам части успоредно и направо от 2.6 автомат ще стане с ръчка и мега директно. И евентуално ще му сложа слабия диф със слабите полуоски, а неговия голям диф с големите полуоски ще идат за осмака, като дифа ще се рециклира и ще му задействам хидравличния блокаж ръчно, ще махна заварения диференциал. Та съответно от 2.6така ми ще разкарам ASD системата, и се надявам да успея да си поправя хидравликата вече като има по-малко неизвестни в уравнението, да се надяваме и разхода да стане по-човечен.

 

За осмака съм дал да ми преработват маховик от ОМ601 (оригиналния двигател на тая кола), който изглежда 1:1 със снимката която е пуснал Жорето на маховика от 300Е, има точно толкова месо, само дето в средата е за 216мм диск. Дал съм го на координатна фреза утре ще го взема, ще мине един баланс и ще го сложа заедно с кутията. Притискател си взех от 250ТД, обаче втора ръка, тъй като студентския ми бюджет не предвижда 200++ лева за притискател, при положение че керамичните плочки, рязането на ламарината, обработката и баланса на маховика ми излязоха над 350лв.. Премерих му 3.5мм разлика между монтажната равнина и притискателната плоча, не знам дали е износен или трябва да си е толкова, но тъй като Юлиян ми каза че притискателя трябва да натиска 4мм, казах на тия дето ми преработват маховика да оставят борд 8.5мм, тъй като диска ще ми е 9мм (2х3.5мм плочки+2х1мм ламарина за основа).

 

Диференциала беше разглобен и почистен, колелото на което се беше скъсала заварката беше избило зегерката и чашката беше излязла от шлиците на колелото. Днеска ми го завариха едни приятели със електрожен с титаниеви електроди. Поляха допълнително и здравото колело, за всеки случай. Последва хубаво почистване на шлаката, затваряне и ново масло, вече е качен на колата, за утре работата ми е да взема маховика, да го закарам на баланс, и да го кача със съединителя и скоростите на колата.

 

По-големия проблем е със тъпото завиване. Днес колко мислихме, имаше идея да разменя шенкелите - ляв със десен, и така апаратите да се преместят отпред, което ще отвори място отзад и ще мога да си направя лостовете за завиването, пробвах го но се оказа че спирачния апарат ще опира в стабилизиращата щанга, а и като цяло имаше проблем с геометрията.. Отказах се от този вариант. Не виждам просто какво може да се направи, ако искам да ползвам оригиналните места на завиването трябва да сложа рейка със 3 пъти по-голям ход в сравнение с хода на тази от 210тката, и ако може да и е по късо тялото, което ми се вижда невъзможно. Другия вариант е да се правят адаптори за спирачките, по възможност да се преместят отпред.. но това не се наемам да го правя аз.

 

Като цяло акъл не ми трябва, да не се изтъквам, но може би всичко ми е ясно как трябва да стане, дори и някои неща да не мога да ги направя лично сам. И със завиването ми е ясно как ще стане, но както казах не се наемам да си местя спирачките сам. Нещата може и да не ги правя от раз както трябва, но фактора "пари" си важи с пълна сила, а тъй като съм неработещ студент не мога да си позволявам за здрасти и чао да кихам по 1000лв за някакви модификации, колкото би излязла сегашната процедура по съединителя, ако си бях купил чисто нов притискател, и ако някой вършеше автомонтьорската работа вместо мен. Като цяло по колата повече от 400-500лв еднократно не съм давал, а бюджета на целия проект (за последните вече близо 3 години, от както се запознах със бай Васил и му дадох първата вноска за двигателя :) ) със сегашните процедури едвам премина 6 бона, което ви е ясно че за такъв проект е никаква сума. В тази цифра влизат части, материали, двигателя, скоростите, рейката, джантите и гумите, ауспусите, мегата, стругарския труд, който е преминал вече 1000лв и е единствения труд който съм плащал освен изработката на ауспусите и електрониката на двигателя, всичко останало съм си правил сам, но не влизат разходките ми варна-софия специално заради колата, както и никакви транспортни разходи напред-назад из варна. Тук е момента и да кажа че съм безкрайно благодарен на момчетата от сервиза в който си правя колата, утре ще стане 5ти ден вече им заемам единия повдигач, без да са ми поискали нито 1 лев... Предишните 2 сваляния на кутията беше същото.. :) Та, в момента също ми е ясно че ще трябва да свалям кутията още веднъж за да подменя притискателя с нов, но това е положението :) Надявам се да изкара зимата така с този, а на пролет със презареден ентусиазъм и финанси ще го сменя :)

 

Ето и чертежа на новия съединител, лично мое творение :D 

 

 

Прикачени файлове


  • 0
Follow your own star...

#427 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 08 ноември 2013 - 00:21

Ето го и моя диск :)

Прикачен файл  P1030162.JPG   130,04K   6 Брой сваляния

Факт е че феродото на заводския диск е с 2 пъти по-голяма площ но накрая със заводския диск давам газ на 3-та и колата не ускорява... а с този давам газ 3 минутни на 3-та в движение и на едно място и така 170 000 пъти и не е прибоксувал или замирисъл нито един път :)
 


Този пост е редактиран от siriospepi: 08 ноември 2013 - 00:23

  • 0

#428 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 08 ноември 2013 - 21:29

Ето го и новия ми диск, прясно накован преди има няма 1 час. Взех маховика от Коортех, изглежда че са си свършили работата добре, само че днес се усетих че хлабината на диска трябва да е по-широкичка, бях им казал 242мм да го направят, но после се усетих че това е само по 1мм от всяка страна, и в последствие им казах да го припилят на 246мм. Но за това пък много ми забавиха цялата работа, днес чак към 5-6 следобед успях да го занеса на баланс, съответно там ми се направиха че много късно им го нося, и ме изнудиха за още 30лв повече, което си е 1/3 от нормалната цена, но като цяло съм с вързани ръце.. Утре сутринта ще е готов и мятам кутията. Хубаво е че там където правят баланса имаха няква фешън микро не знам си каква червена течност, с която напръскаха маховика, след което я мият, забърсват водата, и отгоре го пръскат с някакво бяло спрейче на прах, което попива от тая червената течност ако има влязла някъде и се вижда дали има цепнатини или шуплички или други такива бонуси по повърхността. Моя се оказа че няма :) А и диска го завъртяхме около един камък 16 прекаран през шлиците, перфектно прав беше чак не ми се вярваше :D Утре живот и здраве сглобявам и дано всичко да е наред. Ще снимам и маховика как се получи.

 

5wdd.jpg

csjm.jpg

3f61.jpg

 

И сравнен със останките от стария изпържен диск..

 

rurc.jpg


  • 0
Follow your own star...

#429 gipsa

gipsa

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    w201 dtm реплика,жълто такси 211-КоНпресор с 476 магарета под капака и едно зад волана....

Публикувано 09 ноември 2013 - 07:38

Този път ще се получат нещата,не се притеснявай.Много важно е като подкараш в началото да се кара кротко,до колкото е възможно с тази кола-да олегне малко диска.
  • 0

#430 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 09 ноември 2013 - 13:11

Този път ще се получат нещата,не се притеснявай.Много важно е като подкараш в началото да се кара кротко,до колкото е възможно с тази кола-да олегне малко диска.

+1  :beer 

PP:аз обаче издържах само 200-300км .... то неможе да караш кола с много зоб и да не и дадеш газ ... :D


  • 0

#431 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 09 ноември 2013 - 13:18

аз ли нящо не вдявам, или виждам че плочките са със същата площ, само са на по-голямо разтояние от сентъра на вала. Което пак е + де, защото силата започва да пада на по-голямо рамо


  • 0

#432 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 09 ноември 2013 - 13:40

Боянски брат, попринцип с 6 лъчова керамика и тази плоча (не помня от какъв материал беше) и дават да носи до 550-600 к.с. на маторя, друг е въпроса дали изработката е добра (което според мен е куцало в предишният вариант) и дали притискателя ще смогне :)
 


Този пост е редактиран от siriospepi: 09 ноември 2013 - 15:59

  • 0

#433 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 09 ноември 2013 - 17:42

Днеска сутринта взех маховика от баланс, после директно в сервиза, сглобих всичко за има няма 2 часа. Съединителя стана брутално тежък, което за мен не е лошо защото значи че натиска здраво, не съм го пробвал и напъвал, но работи. Трябваше да си направя нова "пишка" на долната помпа, тва дето бута лагера на съединителя, та имаше малко нагаждане там.. Лошото е че в последния момент реших да си правя свободни съчинения по кормилната система, реглажи на око, и тъкмо ще тръгваме от сервиза към картинг пистата и гледам спирачките ми не работят... Та в стремежа си да приближа накрайника на шенкелите максимално близо до апарата (което имаше положителен ефект върху завиването) съм си блокирал спирачния апарат  :slap  Ама кой да обърне внимание какво се движи по спирачките, какво не.. Пак от много бързане в последния момент се усраха работите, но както и да е, доста работа се свърши-  диференциала е закърпен, съединителя е сменен, колата е сглобена и в движение, следващия път ще мисля завиването и спирачките, евентуално и охлаждането... 

 

Бояне, има само един размер плочки, поне там от където аз ги купувам, само на дебелина варират, аз съм взел от най дебелите :) Можех да сложа по 8 плочки от страна, но наскоро гледах един проект за C36 с турбина за дрифт и караше с 4 лъчев диск (по 4 плочки от всяка страна), та реших че няма смисъл за моя слаб атмосферен мотор да правя такива неща :D И аз мисля че радиуса няма кой знае какво значение, спрямо преди от 10.8см сега е станал 12см колко да се е променило рамото.. има-няма 10%, каквото и да си говорим според мен тайната е в притискателя, и там ми е бил пропуска предния път. Изработката е същата като предния път, подложките на лазер, плочките от същото място, същия център, за центъра 5мм бъчварски нитове от магазина, за плочките-тези които си дойдоха с тях, ковахме ги в сервиза аз и едно от момчетата там, мисля че стана перфектно, даже има търговски вид диска :D

 

 

tbye.jpg

6him.jpg

qax7.jpg

xi8b.jpg


  • 0
Follow your own star...

#434 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 11 ноември 2013 - 23:03

Браво - има напредък и то в нещо, за което няма разписано ръководство, а по-скоро бегли насоки :)

 

Който каже че нещата му се получават от първия път, значи или е голям късметлия, или лъже.

 

Поздравления за труда, и за натрупания опит.


  • 0

#435 maniaka54

maniaka54

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 55 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 02 декември 2013 - 10:03

+1


  • 0




4 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 4 гости, 0 анонимни