Да започнем от там - AGM акумулаторите също са оловно-киселинни, но технологията е по-различна - електролитната течност е напоена в тънка мрежа от стъклени микровлъкна. Действително имат доста предимства като устойчивост на вибрации, почти никаква загуба (изпаряване) на електролитна течност, саморазреждат се много по-бавно, по-дълъг живот и тн.
Имат един основен недостатък - цената.
Относно живота на всички видове акумулатори - зависи от начина на експлоатация. Например купето на жена ми е със стандартен акумулатор (не AGM), който е оригинален, на него има щампа 07.2005 (кара 16-та година) и жена ми още си кара колата с него. На моята кола, която е с AGM смених акумулатора на 9 год. но тук експлоатацията е различна.
Относно марките: Като оставим настрана батериите за оригинално вграждане (защото никой не може да ме убеди, че качеството не е различно от която и да е афтърмаркет батерия) аз бих сложил MOLL или Varta. С MOLL съм постигал също подобни рекорди. Друг е въпроса, че във времето (ако щеш дори различни партиди) качеството на всички автърмаркет акумулатори варира.
Извода е един - истината е оригинален акумулатор (независимо от производителя), но цената много боли. Там общо взето качеството е постоянно.