Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Шум при студено време, подозирам хидравликата.


  • Please log in to reply
25 мнения по тази тема

#1 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 декември 2017 - 12:12

Колеги днес сутринта пак някаква драма с колата. При тези температури паля и изведнъж започва едно по-осезаемо тракане и виене, съответно като загрее колата вече шума и проблемът изчезват. При завъртане на волана наляво/надясно се чува промяна в шума. Подозирам, че е рейката и/ или помпата. Маслото бях планувал да го сменям напролет, като в момента е на 3 години и няколко месеца, но с оглед на появилия се проблем ще го сменя преди НГ дори. Първият ми въпрос е колко литра събира системата и дали 1 бутилка от 1 литър ще стигне ? Заедно с маслото (спецификация 236.3) ще сменя и О-пръстена. Притеснява ме повече известния проблем с рейката на тези коли и евентуално помпата да не е заминала. И тук е вторият ми въпрос, ако може да ме насочите къде да отида за оглед на самата рейка и помпа, защото с нея няма да мога да се справя сам, а диагностиката не показва нищо за сега. И да не е от типа майстори, които казват веднага за смяна е, а не примерно че след смяна на масло и пръстен ще се подобри работата и ще изчезне шума. 


Този пост е редактиран от Klimfilt: 11 декември 2017 - 12:13

  • 0

#2 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 декември 2017 - 14:35

П.С. Сега като се зарових из нета открих, че за 164-ка слагат q146 0001 и q132 0001 масла. Някой може ли да сподели каква е разликата между двете, освен цената? И най-вече някой с достъп до EPC и WIS-а да сподели кое е точното масло. Едното било бледо жълто, а другото зелено и май имало значение какво е окачването на колата.


Този пост е редактиран от Klimfilt: 11 декември 2017 - 14:37

  • 0

#3 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 11 декември 2017 - 14:51

Аз мисля, че течността за W164 е 236.3
А 000 989 88 03 около 1,5 литра

Този пост е редактиран от Bokouser: 11 декември 2017 - 14:59

  • 0

#4 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 декември 2017 - 14:58

Този номер дето си посочил май е за антифриза. Този който аз открих е А 000 989 88 03 дали е правилен ?


  • 0

#5 Pe6o666

Pe6o666

    極真会館

  • Потребители на форума
  • 2222 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Интереси:Apple & Mercedes
  • Автомобил:
    ML 270 CDI '02
    ML 320 CDI 4matic '05
    S 500L 4matic '06
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 декември 2017 - 14:58

Волана по твърд ли е от обичайното?

Аз сменях клапан миналата седмица.

При първо палене няма хидравлика. Чак на третото гасене и палене се появяваше.

И волана беше твърд


  • 0

#6 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 11 декември 2017 - 15:01

Този номер дето си посочил май е за антифриза. Този който аз открих е А 000 989 88 03 дали е правилен ?

Моя грешка при преписването, поправих го.
  • 0

#7 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 декември 2017 - 15:33

Волана по твърд ли е от обичайното?

Аз сменях клапан миналата седмица.

При първо палене няма хидравлика. Чак на третото гасене и палене се появяваше.

И волана беше твърд

Не, еднакъв е дори сутрин на студено при първо палене, както и при палене след като колата е достигнала оптимална температура и съм я угасил за малко. Не съм пробвал само при продължителен престой в някой паркинг на мол и да се охлади колата поне 2-3 часа. Хидравлика си имам веднага дори като е студена, просто шума ме притесни, защото се появи изведнъж днес, а съм попадал на разни теми, че 164-та има проблем с рейката и трябвало нова, а тя си е цифра. Това твоето по-скоро ми звучи като липса на налягане и умряла помпа. За момента съм реагирал като ще сменям маслото и уплътнителя, който е на казанчето за течността. Но ако не се оправи, очевидно проблемът не се е решил (ако изобщо е рейката дори, но ще направя един клип какво се чува при първо палене на студено) и съответно ще е нещо по-сериозно, а пък тогава искам да пипа човек който може и го е правил. Не искам да съм учебна кола. Попаднах на препоръки за 11ти блок в ТУ от ВАГ форума, но не зная дали ще могат да се справят с джипката, не знам какви рейки са ремонтирали до сега. Но като цяло търся майстор в София който да я погледне преди да реша какво да правя като цяло.
 

@Bokouser, а като количество си остава 1.5 литра или? Попаднах на един клип в Тубата Тук сипва цялата бутилка, 1 литър на Феби.


  • 0

#8 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 11 декември 2017 - 16:06

В техническия ще се справят с колата, аз също ги препоръчвам на първо място.
Количеството е 1,5л, но вече друг е въпроса дали ще го изкараш цялото.
Феби нямат масло с одобрение 236.3, вземи си най-добре оригинално или ако не ти се дават пари Fuchs Titan PSF
  • 0

#9 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 декември 2017 - 16:15

Те с ремонта добре ще се справят, а ще могат ли примерно да я диагностицират правилно. Имам предвид, ако закарам колата, а не само с рейката и да им кажа това и това е проблема и те ще го оправят. Защото за съжаление нямам познат майстор на когото да се доверя за този проблем.

А количеството до колкото успях да се запозная, имало някъде пробка с най-ниска точка за пълното източване. Като първоначално изкарам всичко от казанчето със спринцовка или подобен уред, после отвивам отдолу да доизтече и след това трябва да навия 3-4 пъти волана наляво и надясно докрай за да се изкара всичкото. Правилно ли съм разбрал? Ако така ще успея да изкарам всичко, ще взема 2 шишета, поне да е изцяло ново масло.

Не съм обърнал внимание по BeVo, че наистина Феби не покриват тази спецификация, а само Титан. Цената не мисля, че е кой знае колко различна между двете, а така или иначе ще взимам о-пръстена от СС и маслото сигурно ще е от там.


  • 0

#10 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 11 декември 2017 - 16:55

Предполагам, ще я диагностицират добре, или най-малкото ти гарантирам, че няма да ти кажат "Давай да сваляме и да ремонтираме", само за да ти вземат парите.
За смяна процедурата е следната: Най-добре колата да е на подемник или да е стъпила на такива плочи за реглаж на преден мост за да може волана да се върти без усилие. Домашният вариант е да я вдигнеш на стойки. Намираш най-ниската точка, ако има пробка - добре, ако няма - откачаш от скобата най-ниския маркуч от тия за ниско налягане. После навиваш волана около 10 пъти от пълен ляв до пълен десен или иначе казано, докато спре да пуска.
  • 0

#11 ivancho

ivancho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 202 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич
  • Автомобил:
    W124 E200

Публикувано 11 декември 2017 - 18:50

Феби може да нямат одобрение по Bevo, но имат масло, което отговаря на MB236.3 - номера му е 08972.


  • 0

#12 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 декември 2017 - 20:29

Да, значи правилно съм разбрал процедурата по източване на системата. Ще го сменя цялото, пък ще прежаля 1/2 хидравлична течност и така, може на някой да му трябва и да му я дам. Ще се организирам тези дни да я закарам до Техническия и ще пиша какво е станало, от доста други автофоруми прочетох много положителни мнения за тези от 11ти блок на ТУ, имало някаква драма с друг майстор, също Стефан, от 9ти блок. Дано се размина само с ново масло и уплътнение, че като видях колко неща се свалят за да се стигне до рейката, направо...

@ivancho  аз по това се подведох, защото гледах разни цени на маслата в България. И пускам да търси по 000 989 88 03 и ми изкарва Феби, викам си екстра. Цената 15 лв/ литър - идеално. И чак после гледах, че в Бево нямат одобрение.


  • 0

#13 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 11 декември 2017 - 20:33

Феби може да нямат одобрение по Bevo, но имат масло, което отговаря на MB236.3 - номера му е 08972.

Може би, а може би някъде в пространството съществува още по-добра и по-подходяща течност за тази хидравлика но как да го разберем?
Вариантите са два:
Първи вариант: ако позначаваш из основи механо-технологичните особености на хидравличната система и от друга страна позначаваш из основи молякулярната структура на въпросната течност, евентуално можеш да прецениш дали тази течност е подходяща за системата.
Ако не покриваш обаче горните условия, остава втория вариант: Производителят на автомобила да знае какво е произвел, да знае каква течност ще работи добре в агрегата и да даде одобрение на няколко течности.
Знам сега, че може да последва разговор на тема процедури, финасови параметри и т.н. относно одобрение на дадена течност, но това за крайния клиент е абсолютно без значение при положение, че на пазара съществуват одобрени течности на нормални цени.
Ако има някаква причина да купувам течност без одобрение при наличност на няколко такива със, сподели я.

Този пост е редактиран от Bokouser: 11 декември 2017 - 20:39

  • 0

#14 ivancho

ivancho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 202 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич
  • Автомобил:
    W124 E200

Публикувано 11 декември 2017 - 21:37

Това, че едно масло не е одобрено от Мерцедес, защото не са си платили за това одобрение, не го прави лошо. Също така има много масла, които нямат одобрение от МБ и са по-добри от доста други, които имат такова.


  • 0

#15 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 11 декември 2017 - 22:28

Това, че едно масло не е одобрено от Мерцедес, защото не са си платили за това одобрение, не го прави лошо. Също така има много масла, които нямат одобрение от МБ и са по-добри от доста други, които имат такова.

Какъв е начина да определиш кое масло е подходящо или пък по-добро от друго? Ако го правиш по гореописания първи вариант - евала, признах те, но ако не можеш (което е по-вероятно) - значи просто само предполагаш. Не е ли по-лесно и най-вече по-сигурно просто да ползваш оригинален продукт, а ако ти се дават по-малко пари - има и други марки одобрени масла.
Не ми отговори на горния въпрос - Каква е причината да купувам течност без одобрение при наличност на няколко такива със?

Този пост е редактиран от Bokouser: 11 декември 2017 - 22:37

  • 1




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни