Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

M271 проблемно студено палене, решено ?!


  • Please log in to reply
85 мнения по тази тема

#61 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4526 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 25 ноември 2021 - 09:57

TPS и клапа в колектора?


Този пост е редактиран от Subsonic: 25 ноември 2021 - 10:03

  • 0

#62 valdemar

valdemar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 117 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    S203 M271 C180K

Публикувано 25 ноември 2021 - 10:03

Нямам идея но нямам и оплаквания, колата върви добре.
Сега на обратно ще видя дали ще се върнат и ще снимам как се движат О2 сензорите да кажете дали са ок, да махнем катализатора от разговора.

Дросела ще го свалям да го чистя хубаво, но другата седмица или когато детето е на детска

Sent from my RMX2155 using Tapatalk
  • 0

#63 valdemar

valdemar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 117 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    S203 M271 C180K

Публикувано 25 ноември 2021 - 10:49

https://youtu.be/G_oKvn2SYBA

Sent from my RMX2155 using Tapatalk
  • 0

#64 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4526 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 25 ноември 2021 - 11:41

Не видях сигнала от сонда 1х1, предната сонда преди КАТ-а.

1х2 трябва да е задната, след КАТ. Доста ондулации. (Виж може да трябва да пуснеш сондите на банк 2, че ти дава грешка в сензорите на банк 2, може би възприема този мотор като банк 2 :))

02S1LV - oxygen sensor 1, lambda value, общо взето е обратното на ламбда сигнала, но има някакво осредняване и дилей.

 

На мен ми се струва много висока тази ламбда, 1.2-1.5, особено за надут мотор, не знам как трябва да е конретно за М271, но трябва да се движи ококло 1 в атмосферен режим и 0.9-0.95 на бууст.


  • 0

#65 valdemar

valdemar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 117 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    S203 M271 C180K

Публикувано 25 ноември 2021 - 11:49

Това са сензорите които мога да гледам 156df284c2325df0656dfa4d4e5ad822.jpgc63a109bc0d3343e848080e7fdf22dc2.jpg

Sent from my RMX2155 using Tapatalk
  • 0

#66 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4526 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 25 ноември 2021 - 13:14

Предният май е FF1240.

 

Сега гледам в ЕПЦ-то, че предният 02 сензор май е широколентов, с 5-пинов конектор. Задният е 4-пинов тенсолентов О2 сензор.

 

През вариантото кодиране на МЕ97 изключвал ли си диагностиката на задния сензор?


Този пост е редактиран от Subsonic: 25 ноември 2021 - 13:15

  • 0

#67 valdemar

valdemar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 117 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    S203 M271 C180K

Публикувано 25 ноември 2021 - 13:17

Не е МЕ97, А Me-sfi (sim4lse)

Не съм се родил за това, ще го следя гледам да го намеря.

Sent from my RMX2155 using Tapatalk
  • 0

#68 valdemar

valdemar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 117 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    S203 M271 C180K

Публикувано 26 ноември 2021 - 09:30

Ок успях да намеря нещата за съжаление няма да мога да изключа която и да е ламбда, нямам такива опции. В implizit Има само инфо за комплектацията на колата не е като при ME97. В activations има много неща за пускане и спиране но мисля че това е моментно докато не се извади ключа и ще си се върне в първоначална настройка
ето виж за какво говоря:
Actuations
(ON/OFF) el Zuheizer aus (BAC_el_Zuheizer_aus)
ACTIVATE (Abschaltung_EV1) (BAC_Einspritzventil_Zyl_1_Aus)
ACTIVATE (Abschaltung_EV2) (BAC_Einspritzventil_Zyl_2_Aus)
ACTIVATE (Abschaltung_EV3) (BAC_Einspritzventil_Zyl_3_Aus)
ACTIVATE (Abschaltung_EV4) (BAC_Einspritzventil_Zyl_4_Aus)
ACTIVATE (Drosselklappenadaption) (FN_Drosselklappenadaption)
ACTIVATE (Lengthen powerlatch phase) (FN_Rechnernachlauf_Verlaengern)
ACTIVATE (Nockensteller Test) (FN_Nockenwellensteller_Test)
ACTIVATE (Rechnernachlauf Verkürzen) (FN_Rechnernachlauf_Verkuerzen)
ACTIVATE (Reset segment adaption values) (FN_Geberradwerte_Zuruecksetzen)
ACTIVATE (Segment adaption fast) (FN_Geberradadaption)
ACTIVATE (TNA Signal Kalttest) (FN_TNA_SIGNAL_Kalttest)
ACTIVATE Lambdaadaption (FN_Lambdaadaption)
ACTIVATE Adaptionswerte_teilw_zuruecksetzen (FN_Adaptionswerte_teilw_zuruecksetzen)
ACTIVATE Diagnose_Breitband_Lambdasonde (FN_Diagnose_Breitband_Lambdasonde)
ACTIVATE Gemischadaptionswert_zuruecksetzen (FN_Gemischadaptionswert_zuruecksetzen)
ACTIVATE Tankdichtpruefung (FN_Tankdichtpruefung)
ACTIVATE Umluftklappenadaption (FN_Umluftklappenadaption)
Bankeinspritzimpuls (ACT_Einspritzzeitvorgabe)
Baudrate setzen (FN_Set_Baudrate)
CO_Korrektur (ADJ_CO_Korrektur)
Checksumme-Prüfroutine starten (FN_Start_Check_Checksum_Routine)
Cooling Fan Correction (long term) (ADJ_Lueftereinschaltschwelle_Korrektur)
Diagnosemodus Periodische Übertragung einstellen (mit Standardbaudrate) (FN_TransmissionMode)
Diagnosemodus Programing einstellen (mit Standardbaudrate) (FN_ProgrammierMode)
Diagnosemodus Programing einstellen (mit Standardbaudrate) (FN_Sel_Diag_Mod_Programing)
Diagnosemodus Standard einstellen (mit Standardbaudrate) (FN_StandardMode)
Drosselklappenverstellung (ACT_Drosselklappenwinkel)
EinspritzventileAlleAus (DJ_EinspritzventileAlleAus)
Einstellung der Batteriespannung (ACT_Einstellung_der_Batteriespannung)
Engine roughness determination (FN_Laufruhefaktor)
FBS3 After sales: Aktivieren (Settle Comp) (FN_FBS_Aktivieren_As)
FBS3 After sales: Personalisieren (Reqest Component data ext.) (FN_FBS_Personalisieren)
FIN schreiben (DJ_FIN_schreiben)
Fingerprint für Code-Block schreiben (FN_Fingerprint_Code)
Fingerprint für Data-Block schreiben (FN_Fingerprint_Data)
Flash-Löschroutine Data starten (FN_Start_Erase_Flash_Routine_Data)
Flash-Löschroutine starten (FN_Start_Erase_Flash_Routine_Code)
Function ON/OFF (Lambda sensor heater management downstream) (BAC_O2_Sondenheizung_nachKAT)
Function ON/OFF (Lambda sensor heater management upstream) (BAC_O2_Sondenheizung_vorKAT)
Function ON/OFF Lambdaregelung (FN_Lambdaregelung)
Function ON/OFF Lambdatrimm (BAC_Lambdatrimm)
Function ON/OFF Leerlaufregelung (BAC_Leerlaufregelung)
Injection Time Correction Factor (FN_Einspritzzeit_Korrekturfaktor)
Keys Stufe 1 senden (SEC_SecurityAccess_SendKeyLevel1)
Keys Stufe 2 senden (SEC_SecurityAccess_SendKeyLevel2)
Keys Stufe 3 senden (SEC_SecurityAccess_SendKeyLevel3)
Kraftstoffdruck (ACT_Kraftstoffdruck)
Kraftstoffdruck Regler (ACT_Kraftstoffdruck_Regler)
KuehlerJalousie (ACT_Kuehlerjalousie)
LLDrehzahl_PN_Korrektur (ADJ_LLDrehzahl_PN_Korrektur)
LLDrehzahl_nicht_PN_Korrektur (ADJ_LLDrehzahl_nicht_PN_Korrektur)
Lambda_Trimspannungskorrektur (ADJ_Lambda_Trimspannungskorrektur)
Laufruhedesensibilisierung (ADJ_Laufruhedesensibilisierung)
Multiple Calibration Map Adjustment (long term) (ADJ_MKV_Korrektur)
Nockenwellensteller Einlaß (IVVT_Adjustment_Inlet) (ACT_Nockenwellensteller_Einlass)
Nockenwellensteller_Auslass IVVT_Adjustment_Exhaust (ACT_Nockenwellensteller_Auslass)
ON/OFF (Electronic fuel pump) (BAC_Kraftstoffpumpe)
ON/OFF (Elektrosaugluefter) (BAC_Elektrosaugluefter)
ON/OFF (Sekundaerluftventil) (BAC_Sekundaerluftventil)
ON/OFF (Shut off valve EVAP) (BAC_Aktivkohleabsperrventil)
Programmiermodus setzen (mit Baudrate) (SES_Set_ProgrammingMode_Baudrate)
Programmiermodus setzen (mit Baudrate) 125000 (SES_Set_ProgrammingMode_Baudrate_125000)
RCTECU (Abschaltung_EV1) (FN_Einspritzventil_Zyl_1_Aus_Zurueck_An_SG)
RCTECU (Abschaltung_EV2) (FN_Einspritzventil_Zyl_2_Aus_Zurueck_An_SG)
RCTECU (Abschaltung_EV3) (FN_Einspritzventil_Zyl_3_Aus_Zurueck_An_SG)
RCTECU (Abschaltung_EV4) (FN_Einspritzventil_Zyl_4_Aus_Zurueck_An_SG)
RCTECU (Drosselklappenwinkel) (FN_Drosselklappenwinkel_Zurueck_An_SG)
RCTECU (Electronic fuel pump) (FN_Kraftstoffpumpe_Zurueck_An_SG)
RCTECU (Elektrosaugluefter) (FN_Elektrosaugluefter_Zurueck_An_SG)
RCTECU (Engine roughness determination) (FN_Laufruhefaktor_Zurueck_An_SG)
RCTECU (IVVT_Adjustment_Exhaust) Einstellung der Batteriespannung
(FN_Einstellung_der_Batteriespannung_Zurueck_An_SG)
RCTECU (IVVT_Adjustment_Exhaust) Nockenwellensteller_Auslass
(FN_Nockenwellensteller_Auslass_Zurueck_An_SG)
RCTECU (IVVT_Adjustment_Inlet) Nockenwellensteller Einlaß
(FN_Nockenwellensteller_Einlass_Zurueck_An_SG)
RCTECU (Injection Time Correction Factor) (FN_Einspritzzeit_Korrekturfaktor_Zurueck_An_SG)
RCTECU (Lambda sensor heater management downstream)
(FN_O2_Sondenheizung_nachKAT_Zurueck_An_SG)
RCTECU (Lambda sensor heater management upstream) (FN_O2_Sondenheizung_vorKAT_Zurueck_An_SG)
RCTECU (Lengthen powerlatch phase) (FN_Rechnernachlauf_Verlaengern_Zurueck_An_SG)
RCTECU (Segment adaption fast) (FN_Geberradadaption_Zurueck_An_SG)
RCTECU (Sekundaerluftventil) (FN_Sekundaerluftventil_Zurueck_An_SG)
RCTECU (Shut off valve EVAP) (FN_Aktivkohleabsperrventil_Zurueck_An_SG)
RCTECU (TNA Signal Kalttest) (FN_TNA_SIGNAL_Kalttest_Zurueck_An_SG)
RCTECU (Tastverhältnis Regenerierung) (FN_Tastverhaeltnis_Regenerierung_Zurueck_An_SG)
RCTECU (Verbrauchsvorgabe) (FN_Verbrauchsvorgabe_Zurueck_An_SG)
RCTECU Bankeinspritzimpuls (FN_Einspritzzeitvorgabe_Zurueck_An_SG)
RCTECU Diagnose_Breitband_Lambdasonde (FN_Diagnose_Breitband_Lambdasonde_Zurueck_An_SG)
RCTECU Lambdaadaption (FN_Lambdaadaption_Zurueck_An_SG)
RCTECU Lambdaregelung (FN_Lambdaregelung_Zurueck_An_SG)
RCTECU Lambdatrimm (FN_Lambdatrimm_Zurueck_An_SG)
RCTECU Leerlaufregelung (FN_Leerlaufregelung_Zurueck_An_SG)
RCTECU Tankdichtpruefung (FN_Tankdichtpruefung_Zurueck_An_SG)
RCTECU Umluftklappe (FN_Umluftklappe_Zurueck_An_SG)
ROZ Korrektur (long term) (ADJ_ROZ_Korrektur)
Schnelle Timingparameter setzen (DJ_AccessTimingParameter)
Seedbytes Stufe 1 holen (SEC_SecurityAccess_GetSeedLevel1)
Seedbytes Stufe 2 holen (SEC_SecurityAccess_GetSeedLevel2)
Seedbytes Stufe 3 holen (SEC_SecurityAccess_GetSeedLevel3)
Steuergeraet Resetten (PowerON-Modus) (FN_Reset_SG_Power_ON)
Tastverhältnis Regenerierung (ACT_Tastverhaeltnis_Regenerierung)
Timingparameter setzen (FN_Set_Timing)
Transportschutz loesen (DJ_FBS_TransportschutzLoesen)
Transportschutz setzen (DJ_FBS_TransportschutzSetzen)
Umluftklappe (ACT_Umluftklappe)
Urinit (FN_Urinitialisierung)
VariantenCodierungAktivieren (DJ_VariantenCodierungAktivieren)
Verbrauchsvorgabe (FN_Verbrauchsvorgabe)
Zugriffsberechtigung (DJ_Zugriffsberechtigung)
Zugriffsberechtigung Stufe2 (DJ_Zugriffsberechtigung_2)
el Zuheizer aus Zurueck (FN_el_Zuheizer_aus_Zurueck)
permanent ON/OFF (Electronic fuel pump) (BAD_Kraftstoffpumpe)
 
Разгледах и какви са границите зададени в DAS за двата сензора и в Idle са точно като при мен Upstream 1,1-1,7 V и downstream 0,2-0,8 V
Като цяло не мисля че катализатова или ламбдите са проблема с сутршното палене в момента.
 
Много се надявам да някое вакуумче на лесно място за смяна :D, надай се к*ре на пияни жени, казва татко :D

  • 0

#69 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4526 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 26 ноември 2021 - 23:37

На мен идеята ми беше да провериш дали не е спряно нещо, което трябва да е пуснато.

 

Какво пише в Implizite Kodierung? Наред с комплектацията има и разни опции за активиране и деактивиране на разни системи и функции.

 

В Активации половината са някакви диагностични заявки (DJ).

Пробвай да изпълниш тези, но не всичко накуп, една по една:

-ON/OFF (Sekundaerluftventil) (BAC_Sekundaerluftventil); - вкл. изкл. клапан вторичен въздух;

ACTIVATE Umluftklappenadaption (FN_Umluftklappenadaption) - адаптация клапа за рециркулирания въздух;

-ACTIVATE Lambdaadaption (FN_Lambdaadaption) - активирай ламбда адаптация;

- ACTIVATE Adaptionswerte_teilw_zuruecksetzen (FN_Adaptionswerte_teilw_zuruecksetzen) - активирай ресетване на адаптационните стойности;
- ACTIVATE Diagnose_Breitband_Lambdasonde (FN_Diagnose_Breitband_Lambdasonde) - активирай диагностика широколентова сонда;
- ACTIVATE Gemischadaptionswert_zuruecksetzen (FN_Gemischadaptionswert_zuruecksetzen) - активирай ресетване на стойностите на адаптация на сместа;

- VariantenCodierungAktivieren (DJ_VariantenCodierungAktivieren)- диагностична заявка, активиране вариантно кодиране;


Този пост е редактиран от Subsonic: 26 ноември 2021 - 23:39

  • 0

#70 valdemar

valdemar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 117 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    S203 M271 C180K

Публикувано 27 ноември 2021 - 08:18

На мен идеята ми беше да провериш дали не е спряно нещо, което трябва да е пуснато.

Какво пише в Implizite Kodierung? Наред с комплектацията има и разни опции за активиране и деактивиране на разни системи и функции.

В Активации половината са някакви диагностични заявки (DJ).
Пробвай да изпълниш тези, но не всичко накуп, една по една:
-ON/OFF (Sekundaerluftventil) (BAC_Sekundaerluftventil); - вкл. изкл. клапан вторичен въздух;
- ACTIVATE Umluftklappenadaption (FN_Umluftklappenadaption) - адаптация клапа за рециркулирания въздух;
-ACTIVATE Lambdaadaption (FN_Lambdaadaption) - активирай ламбда адаптация;
- ACTIVATE Adaptionswerte_teilw_zuruecksetzen (FN_Adaptionswerte_teilw_zuruecksetzen) - активирай ресетване на адаптационните стойности;
- ACTIVATE Diagnose_Breitband_Lambdasonde (FN_Diagnose_Breitband_Lambdasonde) - активирай диагностика широколентова сонда;
- ACTIVATE Gemischadaptionswert_zuruecksetzen (FN_Gemischadaptionswert_zuruecksetzen) - активирай ресетване на стойностите на адаптация на сместа;

- VariantenCodierungAktivieren (DJ_VariantenCodierungAktivieren)- диагностична заявка, активиране вариантно кодиране;

Ок ще разгледам и ще ги пробвам. Мерси на насоката.

В implizit няма нищо като функции само окомплектовка. Ще кача и тоя списък.

Sent from my RMX2155 using Tapatalk
  • 0

#71 valdemar

valdemar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 117 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    S203 M271 C180K

Публикувано 27 ноември 2021 - 17:35

Реших да пробвам да търся някъде вакуум да търся, но реших да си направя машина за дим вдъхновен от и други клипчета на темата.

 

В следвашия пост ще пусна снимки как изглеждат нещата но с две думи, закачих си компресора за гуми към Vape-a и го включих в трабичка която излиза след дебитомера, дим почна да излиза от капака на филтърната кутия :D . Не знам дали въобще съм успял да надуя цялата система.

Предложения къде да се подсключа за да проверя всичко ако може ?

 

Другата седмица пускам адаптациите да видим какво там ще излезне.


  • 0

#72 valdemar

valdemar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 117 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    S203 M271 C180K

Публикувано 27 ноември 2021 - 17:37

Реших да пробвам да търся някъде вакуум да търся, но реших да си направя машина за дим вдъхновен от https://www.youtube....h?v=zMok2y05jNE и други клипчета на темата.

В следвашия пост ще пусна снимки как изглеждат нещата но с две думи, закачих си компресора за гуми към Vape-a и го включих в трабичка която излиза след дебитомера, дим почна да излиза от капака на филтърната кутия :D . Не знам дали въобще съм успял да надуя цялата система.
Предложения къде да се подсключа за да проверя всичко ако може ?

Другата седмица пускам адаптациите да видим какво там ще излезне.

.f8f31d15edb952aff945b58e57c89777.jpg93901d0e401b9db4eb3d0d65a7b737c9.jpgefe9f1f7d8620db9e21589dbae5d4747.jpg

Sent from my RMX2155 using Tapatalk
  • 0

#73 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 28 ноември 2021 - 08:30

Системата за вторичен въздух която е един вид EGR е направена доста тъпо при компресорните мотори и създава проблеми.Има един еднопосочен клапан който се отваря с вакум, а вакума идва от една машинка намираща се на капака при свещите. Та как функционира, като запалиш колата на студено тази машинка отваря вакум клапата и освобождава пътя от турбо пътищата към изпускателната система, дефакто обдухва катализаторите, но това става като затваря разтоварващата клапа на компресора и създава лек буст. Ако имаш резтрикция в каталитиците както ти писах още преди бая постове, ще се насочва буста през мотора и ще играят оборотите първата една минута докато не отвори разтоварващата клапа и вече няма да има буст.Не зная защо ги пазите тея стари грънци, те одавна не си вършат работата а колко мощност лапат не е истина, и при дизел и бензин първото нещо на стар автомобил е махане на ЕГРи ДПФи и Каталитици.Пиша защото имах поне 4 случая с тоз м271 да не могат да запалят от запушени катализатори, а иначе първият симптом преди да се влоши е бил такъв.Ако искаш да подходиш професионслно щом вече си си правил машина за пушек аз одавна имам такива джиджавки, тогава си направи и тръбичка от спирачен път да мериш обратното налягане в изпускателите, аз това бих ти казал това не е толкова сложен мотор още преди 6г съм го разглобявал до нулата

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 0

#74 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4526 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 29 ноември 2021 - 12:53

Така обяснено ми се струва доста вероятно.

 

Все пак се чудя, дали проблемът не е във въпросната система за вторичен въздух. Примерно някой да е затапил т. нар. "ЕГР", който всъщност е система за обдухване на катализаторите. Или някой ендопосочен клапан да е обърнат наобратно.

Преди много години така, някой беше сложил една ламаринка вместо гарнитура на системата за управление на празния ход на М102. Всичко работи, но колата не държи празен ход. Чак като разглобихме системата до главата, стигнахме до проблема.


  • 0

#75 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 29 ноември 2021 - 16:53

Няма как да е затапено или озключено без да се изолира софтуерно, което аз чесно не успях да намеря човек дето го прави, за дизели бол мапери ама за бензин нет.Всъщност лесно се проверява като се разкачи системата и се провери всичко тя е проста но тъпото е че ползват компресора за това, оттам иде проблема, ако е като при М112 и М113 с външна помпа/вентилатор щеше да е 100пъти по добре.Пак ще спомена 271 моторите страдат от каталитици не зная защо но половината идвали при мен си имат проблем с тях, а аз не съм фен на тези конеубиващи системи :)

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни