Докато работи двигателя ли да откача буксата или да изгася и след като я откача да запаля отново и да гледам за промяна ? Утре мисля да направя тази операция и е добре да знам как, че да не стане инфекция и с другия дебитомер.
Електромагнитен съединител на компресораПроблем с включването на компресора на двигателя
Started by Velazkes, 22 Feb 2014 - 08:35:46
компресор електромагнитен съединител електромагнитна бобина шайба на компресора
85 replies to this topic
#61
Posted 27 March 2014 - 22:38
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
#62
Posted 28 March 2014 - 09:56
Откачаш при работещ мотор и наблюдаваш за промяна.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#63
Posted 29 March 2014 - 08:36
Вчера направих операцията с откачането на буксата, но на моя дебитомер, защото нямаше как да взема друг. Направих и 4 клипчета, на които се вижда как работи двигателя студен и топъл и как се промени работата му, след откачането на дебитомера. На тях се вижда и часа, когато съм ги правил и може да прецените през какъв интервал е било.
Промяната след откачането на дебитомера се изразява в падането на оборотите на около 700-800, но ми направи впечатление и друго, че изфорсирането беше по-бавно, както и се чуваше странен звук - нещо като виене, докато беше с откачена букса.
След като си закачих буксата отново, като че ли имаше положителна промяна в работата на двигателя, оборотите падат до 900 макар и по-бавно от преди и когато тръгна да я цепя няма прекъсване.
На това клипче се вижда какви са оборотите, когато е студен двигателя:
28032014057_mpeg1video.mpg 8.14MB 10 downloads
Тук се вижда какви са оборотите при загрял двигател (80+ градуса), те почти не падат под 1000 оборота:
28032014058_mpeg1video.mpg 5.46MB 6 downloads
На този клип съм снимал как се променя работата на двигателя, след като откачам буксата на дебитомера:
28032014059_mpeg1video.mpg 5.24MB 15 downloads
Това е последния клип, на който се вижда работата на двигателя, след като си закачих отново буксата на дебитомера:
28032014060_mpeg1video.mpg 6.11MB 8 downloads
Може би в неделя ще има възможност да сменя дебитомера с друг за да видим дали ще има някаква промяна.
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
#64
Posted 29 March 2014 - 11:13
Така, провери сега регулатора за газта, ще го видиш до сервото - жило закачено за котва на машинка.....провери там дали липсва луфт - размърдай леко жилото и наблюдавай. При отпуснато жило тази котва трябва да се затваря до край! Навий реглажа на жилото по посока на часовника - демек трябва да го охлабиш - имам съмнение че при пусната газ, тази котва не се затваря до край....ако е така, ще имаш същият проблем.
Не бързай с дебитомера, първо проверете котвата, тя трябва да се затваря до край а жилото трябва да остане със съвсем лек - едва доловим луфт.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#65
Posted 29 March 2014 - 22:00
OK! Утре ще проверя за жилото и ще пиша!
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
#66
Posted 30 March 2014 - 17:40
След процедурата с окъпването на дебитомера и проверката на жилото нещата се оправиха и сега Mercedes-а пее. Между другото луфта на жилото беше добре според мен, но въпреки това съвсем малко го отхлабих, както каза Бай Васо и също така го напръсках със смазочен спрей за да върви мазно и да не спича. Котвата се връща докрай и сега оборотите не играят въобще.
Не само това, но и при студена кола вече се изфорсира както трябва не е нужно да вдига 60 градуса за да се оправи. Явно причината не е била ламбда сондата или пък след откачането на акумулатора се е оправила. Сега като запаля автоматичния смукач изключва след около 20-30 сек. и оборотите си падат на 900. Като я натисна, колата си върви супер мазно и леко без забивания, спънки и мъчене. За мое щастие колата вече е перфектна
Искам да изкажа специални благодарности на колегата Бай Васо за съдействието и безценните съвети, които ми помогнаха много
Разбира се благодаря и на всички останали колеги, които също ми съдействаха за главоболията, през които минах
Edited by Velazkes, 30 March 2014 - 17:42 .
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
#67
Posted 08 February 2015 - 11:50
Ето, че най-накрая след почти година мъки и заблуда, съдбата на моя Benz се усмихна, благодарение на ГОЛЕМИЯ Вай Басо. Прегледах всички мои писания по тази тема и ми стана смешно колко наивен съм бил и как съм се заблуждавал, че имам Mercedes Kompressor. При последното ми писане на 30-ти март наистина си мислех, че колата се е оправила и върви много, но сега вече си давам сметка, че това изобщо не е била колата, която е трябвало да бъде в действителност.
Почти година по-късно, колата е в състояние в което трябва да бъде, благодарение на същия човек, който и тогава ми бе помогнал макар и чрез писане по форум. Не мога да опиша колко съм доволен и колко много дължа на този прекрасен човек Вай Басо. Той на първо място е човек, след това професионалист и не на последно място перфекционист. Когато заминах за София на 5-ти Февруари (преди 3 дена), приятелите ме питаха при кой майстор отиваш, а аз все им обяснявах, че това не е майстор, а ЦАР НА МЕРЦЕДЕСА. За мен думата майстор в днешно време е мръсна и обидна и не бих дал такова определение за бай Васо, защото това ще означава да го сравня с масата неопитни търтеи, които те виждат като банкнота и вършат своята работа отгоре отгоре колкото да ти замажат очите. За мен този човек е много повече от майстор, бих казал по скоро Цар и Господар на любимата марка Mercedes Benz. Да не говорим, че бай Васо работи толкова чисто, че сигурно когато човек се храни се цапа повече.
Относно проблема на колата той се е криел в дебитомера и замърсената платка на компа, след запояването на транзисторчето. Като върна лентата назад виждам, че дори и преди една година без да е видял и чул колата, бай Васо е предполагал, че причината се крие в дебитомера. След премахването на тези проблеми, изчистването на грешки и настройка чрез Стар диагностиката смея да твърдя че на 06.02.2015г. аз си купих нова кола, която ще я карам с кеф и ще изпитам удоволствието от това на багажника ми да пише kompressor.
Благодаря ти Вай Басо за професионализма и голямото сърце което имаш, радвам се че се запознахме, и че имах честа да ти стисна силно ръката от сърце.
Искрени благодарности – Атанас Митов
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
#68
Posted 03 April 2017 - 22:56
Дааам Дебитомерчето...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#69
Posted 29 November 2017 - 11:56
Здравейте колеги! Отново се сблъсках със странен проблем свързан с компресора на колата и имам нужда от някакъв съвет, ако евентуално някой е има подобен проблем.
Преди няколко месеца, колата започна да прави странни задавяния. Те се изразяваха в придърпвания на втора примерно с нормална скорост, все едно нещо не й достига. Първоначално си помислих, че го е направила защото оборотите са й били малко, но на следващия ден направи същото.
Закачих я на диагностика да видя какво се случва и беше записала грешка ламбда сонда. Видях и живите данни и наистина се оказа, че не стойностите й не са добри. Купих нова само, че универсална на Boch, не за друго а защото такава каквато си дават на колата не се предлагаше никъде, само универсални. Вързах си я по схема както си дават на буксата на старата сонда. Колата спря придърпването и видимо заработи по-добре, особено като е студена, също така стойностите веднага се раздвижиха и правеха корекции.
Тук обаче излезе нов проблем, шайбата на компресора беше постоянно зацепена, което не е присъщо за моя модел. Шайбата включва на около 1600 оборота, а не е постоянно зацепена. Докато беше постоянно зацепена, колата нямаше мощност все едно няма турбо.
Сетих се за тъпото транзисторче BUK101-50DL, което е в компютъра на колата, понеже то управлява компресора. Свалих компа и го закарах на момче, което се занимава само с ел. системи и ми каза, че е за смяна, тъй като стойностите не са добри, а и видимо си личеше къде е избило на самата платка. Запои ми ново транзисторче на компа, монтирах си го на колата и като запалих, шайбата не беше постоянно зацепена, а включваше на 1600 както винаги.
Казах си супер, оправих проблема и реших да се поразходя малко. Не щеш ли, колата започна да губи мощност, не можеше да се изфорсира. Едвам вдигаше 2000 оборота и със зор се прибрах обратно. Закачих я на диагностика, показваше слаби стойности на дебитомера, но след като го смених с работещ нямаше промяна.
От там реших да проверя свещите, бяха чудесни на цвят и изглеждаха като нови. Реших да сменя бобините с щуцерите. Тогава вече всичко си дойде на мястото. Колата заработи прекрасно, държеше обороти и нямаше придърпвания, прекъсвания и проблем с изфорсирането.
Та да си дойдем на думата след описаната предистория. От тогава насам всичко си е наред, освен един досаден и странен проблем. Понякога няма компресор, покарвам малко гася, паля и после се появява. Реших, че малкия дросел (разтоварващата клапа) е отишла и си поръчах друга. Сложих я заработи, но уви пак когато си иска работи.
Установих, че когато е студено прави тези проблеми. Ако навън е топло или съм я оставил в гараж работи. Сега, когато навън са ниски градуси, всеки ден прави едно и също - когато е студена още колата не включва компресора, след няколко гасения и паления и вдигане на градусите се оправя. Оправи ли се веднъж цял ден няма никакви ядове, изобщо не прави проблем, имам си турбо. Обаче на следващия ден е пак същото, като е студено няма компресор, като поработи се оправя. Никакви други проблеми няма относно обороти, вървене, работа на двигател освен турбото, което когато е студено го няма.
Закачал съм я сега с този проблем и ми е давало грешка ел.магнитна бобина, но не мога да си обясна дали това е причината при положение, че като се стопли се оправя и всичко си е ОК. Върнах си старата клапа и е същата работа. Иска ми се да я закача на Стар, но в момента нямам такава възможност, тъй като трябва да е извън града, че тук нямаме читава. Някой имал ли е подобен проблем или пък някой дали има някаква идея към какво да се насоча? Благодаря предварително!
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
#70
Posted 29 November 2017 - 14:27
Сега като прочетох мнението си, осъзнах че май проблема не идва от клапата, тъй като тя все пак работи, само че когато колата загрее и навън се постопли. Всъщност дали тя отговаря за включването на компресора и дали са пряко свързани двата компонента ?
Ако самата клапа не работи, тя няма да включи изобщо поне според мен. Явно нещо, което й дава сигнал или друго пряко свързано с компресора го кара да включва когато загрее. И компресора и клапата си работят дефакто, въпроса е кое ги кара да не работят когато са ниски температури и защо се оправят и сработват след няколко гасения, паления и вдигане на градусите.
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
#71
Posted 29 November 2017 - 18:04
И аз съм на същия хал в момента.Даже поръчах клапа като теб,но все още не е дошла.Преди всичко погледни дали ти е протекъл ваноса.Това е моя преди интервенцията.Пиши след това.
Attached Files
Edited by pavel1828, 29 November 2017 - 18:06 .
#72
Posted 29 November 2017 - 18:27
Чистил съм го преди 2 години, даже бях направил тема със снимки, как се прави процедурата.
Там е абсолютно сухо и чисто, бях му сложил гарнитура от клингирит и силикон Victor Reinz.
Там е абсолютно сухо и чисто, бях му сложил гарнитура от клингирит и силикон Victor Reinz.
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
#73
Posted 29 November 2017 - 18:56
Виж вътре в буксата.Ако е пълна с масло има вероятност проблемите да са ни от това.Днес ходих приедин майстор и той така ме посъветва.
#74
Posted 29 November 2017 - 20:11
Ок, ще го проверя утре по някое време и ще пиша за резултата, даже може и да направя снимков материал какво е дереджето вътре.
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
#75
Posted 30 November 2017 - 08:46
Рано тази сутрин проверих нещата с ваноса, както ме бе посъветвал колегата pavel1828, но уви както и предполагах там нещата са си в норма. Самия ванос е чист и сух, единствено около самата букса има леко омасляване и то външно. Самата букса си е чиста и няма масло вътре в нея. Направих проверка като подадох ток директно на ваноса и се чу отчетливо щракане, което означава че работи. Ето и обещания снимков материал:
IMG_20171130_074124.jpg 105.34K 7 downloads IMG_20171130_074211.jpg 65.93K 7 downloads IMG_20171130_074218.jpg 74.07K 7 downloads
Всъщност си мисля, че няма връзка този ванос с това когато е студена колата да не включва клапата или компресора, а когато загрее и навън се стопли да работят. Според мен ваноса или работи или не, както и клапата и компресора - или работят или не, въпроса е кое е нещото което се влияе от атмосферните условия ? Някой дали може да разнищи тази загадка ?
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
Also tagged with one or more of these keywords: компресор, електромагнитен съединител, електромагнитна бобина, шайба на компресора
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users