Здравейте колеги. Знам, че на тази тема има много изписани неща, но не открих проблем сходен като моя и затова реших да пусна тема. Мерцедеса ми е бензинов - Е200 Kompressor, 1998 година, 186 коня. Купил съм го преди около 4-5 месеца и откакто съм го взел забелязвам, че нещо не върви като хората. Реших да го закача на компютър за да разбера каква е причината за това. Оказа се, че компресора не включва, като проблема не беше конкретен и трябваше да се разглоби самия компресора за да се види кое го кара той да не включва. След разглобяването се установи, че електромагнитния/та съединител/бобина на компресора на двигателя е износен/а. Разбира се износването е следствие от зацепване на криво или износен лагер, но сега основния проблем ми е намирането на така наречения електромагнитен съединител. Понеже имам познати, които се занимават с авточасти реших първо да го потърся чисто, обаче ударих на камък. Чисто нов има само и единствено оригинален, което ще рече че сумата му е непосилна за мен. Звънях и в Балкан Стар, откъдето ми казаха че струва 1075 лева. Лошото в случая е, че няма никаква заменка, която да бъде по-евтин вариант. Затова в момента търся втора употреба, мисля че при CLK,SLK и C компресорните мотори, този електромагнитен съединител е същия. Ако някой има такъв, който продава или може да ме насочи към нещо, ще му бъда благодарен. Ще прикача снимка на частта, за да добиете представа какво представлява, само че е от нета. Мога също така да дам оригинален номер - A 111 097 0128. Kompressor.JPG 11,39K 41 Брой сваляния
Електромагнитен съединител на компресораПроблем с включването на компресора на двигателя
Започната от Velazkes, 22 фев 2014 - 08:35:46
компресор електромагнитен съединител електромагнитна бобина шайба на компресора
85 мнения по тази тема
#1
Публикувано 22 февруари 2014 - 08:35
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
#2
Публикувано 22 февруари 2014 - 10:56
Ако лагер е износен ще имаш шум. Диагностиката е рекла нещо но ти не го споделяш, вероятно не са ти го казали. Това което си показал е бубината му а диагностката я хваща, закачете един мултицет и вижте дали е здрава.?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#3
Публикувано 22 февруари 2014 - 18:13
Диагностиката ми показа няколко грешки, които бяха в историята на колата, след като бяха изтъркани ми казаха да покарам няколко дни и след това отново да я закача на компютър за да покаже актуална информация. Така и направих и при повторното закачане, даде грешка в компресора, а този който беше закачил компютъра каза, че е пробвал отделните компоненти и на 90% бил сигурен, че е от бобината (на снимката), тъй като не винаги зацепвал компресора, но трябва да се разглоби и да се провери дали е така, защото може и да е слаба връзка. След като разглоби компресора каза, че 100% е от бобината. Между другото нямах абсолютно никакъв шум откъм компресора и днес се установи, че причината не е в лагер или нещо друго, а точно в самата бобина, била изметната и от там идва кривината. Като е на криво опира неравномерно и от единия край е доста изпилено, вследствие на което се вижда къде е цъкнато едното кабелче и е дало на късо.
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
#4
Публикувано 25 февруари 2014 - 09:00
Тъй като така и не намерих само съединител/бобина, решихме да пробваме последен вариант, който да не налага сменянето на целия компресор. Този вариант е да се отремонтира самата бобина или по-скоро да се навият нови намотки, като броят им да бъде същия като на старата. Майстора при който съм оставил колата е доста упорит и се нае да направи нова бобина, но каза че това би отнело около 1 седмица. Ще ви държа в течение за резултатите.
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
#5
Публикувано 25 февруари 2014 - 09:24
Колега, би ли направил снимка на повредените части?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#6
Публикувано 25 февруари 2014 - 10:12
Точно за това си мислих и аз и сега се ядосвам, че не направих снимка на бобината, докато беше в мен . Сега вече няма как да направя, защото е при майстора, а той вече я е разпарчосал и е започнал да я прави.
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
#7
Публикувано 01 март 2014 - 16:32
Има развитие по моя казус,но за съжаление не е най-благоприятното . Както беше обещал майстора, новата бобина е готова за по-малко от седмица. След като я сложил на колата и запалил колата отново показало грешка, само че не е била причината новата самоделна бобина, компютъра. Не давал сигнал към бобината и не може да я контролира, а тя работи прекрасно. След като й се подаде ток включва безпроблемно. Хубавото в случая е, че не се налага да сменям целия компютър, само едно транзисторче, което обаче било много специално и трудно се намирало. Сега трябва да се поръчва от чужбина, тъй като изгорелите компютри, които проверихме не са с такъв тип транзистори. Цената на това специално транзисторче не е висока, само 10$, но лошото е че с транспорта ще дойде на 40$. Е какво да се прави, вече съм се хванал на хорото и ще трябва да го играя. Едвам чакам да сглобят мечока и да го изпробвам.
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
#8
Публикувано 01 март 2014 - 19:26
Имаше някой тук с такъв проблем и си беше поръчал повече от резисторчетата,така че се поразрови и го открий мисля ще ти продаде една бройка.
#9
Публикувано 01 март 2014 - 21:27
С каква диагностика я четете и какво точно исписа последният път?
Колега, бил ли направил клип на работата на мотора...и на топло и на студено.. ?
Този пост е редактиран от Вай Басо: 02 март 2014 - 08:38
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#10
Публикувано 01 март 2014 - 21:56
Колега mitkofitnes поразрових из темите, но не открих нищо. Намерих една тема за колега, който е щял да си поръчва от чужбина такива и дори няколко бройки, но намерил от някаква морга компютър и използвал този транзистор. Ако се сетиш нещо за това, кой може да има някаква бройка ще ти бъда благодарен.
Вай Басо в нашия град сме малко ограничени откъм техника, но доколкото знам, а и видях с очите си, диагностиката с която чете е BOSCH. Каза ми, че имал и оригинален компютър на Mercedes, но той обхващал по-малко неща и затова закача BOSCH (пробвал и с двата). Последния път не съм видял какво точно е изписало, защото не присъствах. При мен лошото е, че съм на работа през цялата седмица и съм я оставил да я прави без да съм там, но е свестен и му имам доверие. Причината за изгарянето на това резисторче/транзисторче е даването на късо от бобината. В момента е разглобил компютъра и е извадил това резисторче, но в понеделник ще отида до него и ще го помоля да си го сглоби за да я запаля и да направя клип. Да се надяваме, че ще се съгласи.
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
#11
Публикувано 02 март 2014 - 08:59
Ок, работата на мотора постоянно равна ли е.... има ли колебания и поклащане?
Човека който ти е казал че Боша е по-добър от Мерцовата диагностика, най-вероятно го сравнява с карсофт - не е правилно.
Съмненията ми за грешна констатация идват от това че си споменал че компресора ту работи, ту не.
тъй като не винаги зацепвал компресора
Да разбираме ли че е имало моменти когато колата ти е вървяла добре?... или е имал пред вид че котвата не е сработвала постоянно при пробите които е правил с откачена букса?
Кажи колко може повече за вървежа?...Изрязвала ли се е понякога както трябва? - важен жокер е?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#12
Публикувано 02 март 2014 - 10:53
Откакто съм купил колата (преди около 4-5 месеца), работата на мотора винаги е била постоянно равна. Точно това ме впечатли в тази кола, двигателя работи като часовник и доста тихо. Не е имало нито колебания, нито поклащания докато работи на място на оборот. Когато я купувах и изпробвах, мисля че е била с неработещ компресор, защото нямаше тяга и дърпане, но въпреки това при по-високи обороти се усещаше мощността на колата. Казах си може би така върви колата, защото е тежка. В последствие обаче усетих, че нещо не е наред, защото имам приятел, който кара C200 Kompressor комби и няма изобщо база за сравнение между двете коли. Разликата между моята и неговата е като характеристики е 50 кг. по-лека и 7 коня по-мощна в негова полза, но едва ли това ще е причина неговата да е самолет, а моята куц кон. Затова реших да отида на компютър и да проверя дали имам проблем.
На моменти, когато я настъпя ми се струва, че дърпа добре, но не е за дълго. Чел съм из форума, че когато не включва компресора, се гаси колата и след като се запали се оправя и компресора включва, но при мен този номер не ставаше. Направило ми е впечатление, че докато подавам газ, стрелката на обортомера се движи еднакво равно от 1000 до 2000 оборота, както и от 2000 нагоре. Общо взето имам база за сравнение с цедката на приятеля ми и като тегля чертата, ако трябва да ги сравнявам като вървене и изрязване по скала от 1 до 6 - неговата е 6, а моята 3, даже понякога не е и наполовина.
Според мен откакто е при мен колата този компресор не е включвал никога, макар че е имало моменти, в които според мен колата върви добре и се режи. Предполагам, че майстора е имал предвид, че не винаги зацепвал, когато е бил с разкачена букса и е правил проби.
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!
#13
Публикувано 04 март 2014 - 10:36
Иначе винаги съм се чудил защо на следващите модели махат магнитния съединител,въпреки че тук изтъквате плюсовете му.Чудя се и защо следващите модели са с малка ролка а тук се дискутираше в тунинг секцията че ще приплъзва.А и като съм почнал...защо премахват и вискосъединителя и го заместват с ел перка,уж е толкоз добър.Аз съм возил абитуренти всичките пет години от както имам моя ЦЛК и винаги е загрявала с това виско защото на място няма достатъчно обороти да върту перката,така е при 35° с 3 часа на едно място.Сложих ел перка и се родих,въпреки че някой ще кажат че съм унищожил автентичния вид на автомобила си сега шофирам спокойно и стрелката на температурата седи закотвена.Та в ред на мисли ако имах проблем с магнитния съединител бих го махнал и заменил с обикновенна стоманена ролка...може да стане малко по шумен автомобила впредвид че компресора ще работи постоянно но не мисля че ще ти е проблем.
#14
Публикувано 04 март 2014 - 13:21
Без да съм специалист, мисля че не е удачно да се заменя магнитния съединител на компресора и да се сложи само ролка.Най-малкото компютъра ще се ошашка...!?!
Има и разлика в двата двигателя този с постоянно зацепения компресор е 163 кс., а този с електромагнитния е 186 кс. (за Е класата, за СЛК-то 193 кс.).Магнитния съединител зацепва компресора към 1700-1800 оборота, а постоянно зацепения...си е постоянно зацепен.И поради това може да се скъси ресурса на двигателя...
Иначе и аз ако бях намерил добър екземпляр с постоянно зацепен компресор сигурно щях да си взема него вместо 186 коньовия.Хем по малък данък, хем вървежа същия, че и по добър от ниските...
Иначе винаги съм се чудил защо на следващите модели махат магнитния съединител,въпреки че тук изтъквате плюсовете му.Чудя се и защо следващите модели са с малка ролка а тук се дискутираше в тунинг секцията че ще приплъзва.А и като съм почнал...защо премахват и вискосъединителя и го заместват с ел перка,уж е толкоз добър.Аз съм возил абитуренти всичките пет години от както имам моя ЦЛК и винаги е загрявала с това виско защото на място няма достатъчно обороти да върту перката,така е при 35° с 3 часа на едно място.Сложих ел перка и се родих,въпреки че някой ще кажат че съм унищожил автентичния вид на автомобила си сега шофирам спокойно и стрелката на температурата седи закотвена.Та в ред на мисли ако имах проблем с магнитния съединител бих го махнал и заменил с обикновенна стоманена ролка...може да стане малко по шумен автомобила впредвид че компресора ще работи постоянно но не мисля че ще ти е проблем.
Този пост е редактиран от simeon stefa: 04 март 2014 - 13:22
#15
Публикувано 04 март 2014 - 20:03
Приликата във вървежа между компресорните 163к.с. и 192 к.с. е като приликата между Лондон и Лом
Also tagged with one or more of these keywords: компресор, електромагнитен съединител, електромагнитна бобина, шайба на компресора
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни