Jump to content

  •  

Photo
* * * * * 3 votes

W124 300ce Twin Turbo


  • Please log in to reply
649 replies to this topic

#241 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Posted 24 September 2013 - 15:01

Боян ми е приятел ииии немога да го прецакам и да мина на мега... ще отварям мотора всеки месец ако трябва... шегувам се разбира се. На мега засега няма да мина на просто защото нямам пари да го направя както трябва :) Аз нямам за да го направя някък камоли да го направя както трябва. Попринцип с механиката работата става но не оптимално... просто този вид система на е за high boost apps :) Все пак от предишния ремонт не качих една снимка такаче сега започвам с няколко :D

Attached File  P1030864.JPG   110.97K   1 downloads
Боян ако скоро не ми докара бели мигачи за калниците защото тея жълтите ме дразнят много може и да мина на мега накрая :D

 

Attached File  P1030814.JPG   178.34K   1 downloads

 

Attached File  P1030861.JPG   180.04K   1 downloads

Мазало си е с 2 турбини под 1 капак си е гъчканица ...

 

Attached File  P1030862.JPG   169.63K   1 downloads

Първи и шести цилиндър са изтървалите ...

 

И още съм поразглобил ама от снимане работа не се върши... Все пак добрече беше укоражаващия пост на Жорето за да започна още сега ... то ако няма други щети и се размина само с гарнитура, още другата седмица пак ще плачат задните гуми :)


  • 0

#242 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4,931 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Posted 24 September 2013 - 15:46

То Жорето си е много прав

 

Сега ги правим за да почнат да се чупят

 

както казва и Ламбо_Рамбо

 

Чакам с нетърпение момента да  почHе да се чупи , стига съм я правил


Edited by Наско, 24 September 2013 - 16:40 .

  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#243 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Posts:
Garage View Garage

Posted 24 September 2013 - 20:15

Минеш ли на Мега ще убиеш Боян - буквално

той само те хвали как си с инжекциона и се радва като дете на близалка и ми натрива носа как съм с Мега

решиш ли да минаваш обаче те хващам за ръчичка и отиваме при точният човек

 

С цялото уважение към Боян но инжекционна работи благодарение на допълнителния контролер за инжектори (т.е. не се справя сам), и следващия път като са опита да ти натрие носа го питай що след като е толкова добър мех. инжекционна, при 190-ки в ДТМ е сменен с електронна инжекция (да не говорим че аз не знам за бърза 190-ка или бърз турбо мерцедес с механична инжекция, всичко живо минава на ел. инжекция, що ли ... :-D ). Мех. инжекционна е бил хубав за времето си но е все едно да сръвняваш пишеща машина с компютър :-D ...... дето се вика минал съм по този път и повярвай, че не си направил грешка като си минал на мега ;) .

 

Пепи, сега като си погледнах настройките на м103-то на 0.5 съм карал с 24 градуса аван, на 0.8 с 21 а на 1 бар на 19 ....  т.е. тия 27 на 1 бар са прекалено много и затова ти е заминала гарнитурата на главата.


Edited by joreto, 24 September 2013 - 20:18 .

  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#244 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4,931 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Posted 24 September 2013 - 20:18

Разбира се всичките тези натривания , подхвърляния са повече за дразнене , бъзикане и да става лафа :D


Edited by Наско, 24 September 2013 - 20:19 .

  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#245 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Posts:
Garage View Garage

Posted 24 September 2013 - 20:22

Насе, това ми е пределно ясно  :) , така трябва да се приеме и моето мнение по-горе  ;)


  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#246 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4,931 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Posted 24 September 2013 - 20:25

Пиша го за някой който чете и не ни познава :D

 

Ама ти мое да не си фен на дрифта ама ще се намери с кой да се пуснеш :D


  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#247 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Posts:
Garage View Garage

Posted 24 September 2013 - 20:32

Насе, аз съм фен на дрифта но лошото е че съм многоооо зле, при мен ако се возиш е като влакчето на ужасите :D  :D


  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#248 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Posted 24 September 2013 - 21:08

Насе, аз съм фен на дрифта но лошото е че съм многоооо зле, при мен ако се возиш е като влакчето на ужасите :D  :D

Това както с всичко друго се учи с практика и малкоталант разбира се :) Иначе за градусите ми беше пределно ясно, просто преди като сме говорили относно авансите на ЕЗЛ-то, излезе че най-нисък има на 7-ма (21 градуса под товар ) позиция, обаче започнах да се усъмнявам данеби информацията ми да не е вярна, и реших за една дръпка да пробвам на "уж" най-високия възможен ... иии гарнитурата ми издуха ... дано не и нещо друго покрай нея, но по работата на мотора едвали, защото работата почти не му се промени ... но това ще го разбера тея дни ... все пак и аз съм на твойто мнение за мегата - просто мойта система куца от към аванс ... 7-ма позиция на плъзгача ми дава 42 градуса до 3200 оборота, и след 3200 21,5 , които цифри нито са точните за караното от мен налягане, нито са оптимални за различните режими на работа ... все пак според мен системата е стабилна до 0,8-0,9 просто защото преди основния ремонт на колата карах няколко хиляди КМ само като на клипчето по-горе, и накрая двигателя "роди" от старост/детска болест (не го знаем какво е точно или дали не е комплексно от двете). ВСЕ ПАК EFI e най-оптималния и надежден вариант според мен :)


  • 0

#249 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,339 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Posted 24 September 2013 - 21:16

А той Боян понеже незнае, че Пепи е с допълнителен контролер на инжекциона...

Натриването е по друг повод, ама са да не въвличаме форума в семейни бъзици... ;)

Или Насето да сподели, че само последния път като му подкарах колата, не се прибра с пътна помощ :D  (т.е. евала на последния майстор дето е пипал мегата)

 

Само за протокола.... Мерцедес ползват електрически многоточков инжекцион, много преди 190тките DTM, още отпреди да съществува "официално " електрониката.

А що минават към механичната в серада на 70те?... май щото няма лаг при нея.

 

Пепи, абе мигачите са ти при мене, ама аз май съм се отплеснал нещо.. :)


  • 0

#250 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Posts:
Garage View Garage

Posted 24 September 2013 - 22:00

Да, има го преди механичната но тогава не е бил толкова надежден и е бил доста скъп и затова слагат механична, но от тогава е минало доста време. Това с лаг не е вярно, незнам от къде ти е информацията но е точно обратното,  ЕФИ-то е много по-прецизно от механичната инжекция и това е една от причините механичната постепено да изчезне. 

 

 

 

The K-Jetronic mechanical injection system was highly reliable and flexible, and a big step up from the carburetors of the 1970s. It finally fell out of fashion when the more precise, true multiport EFI systems became reliable... and the throttle-body EFI systems became cheap.

 

 

П.П. не случайно в ДТМ колите механичната инжекция е заменена с ЕФИ ;) 

The K-Jetronic mechanical injection system was highly reliable and flexible, and a big step up from the carburetors of the 1970s. It finally fell out of fashion when the more precise, true multiport EFI systems became reliable...

The K-Jetronic mechanical injection system was highly reliable and flexible, and a big step up from the carburetors of the 1970s. It finally fell out of fashion when the more precise, true multiport EFI systems became reliable...The K-Jetronic mechanical injection system was highly reliable and flexible, and a big step up from the carburetors of the 1970s. It finally fell out of fashion when the more precise, true multiport EFI systems became reliable...


Edited by joreto, 24 September 2013 - 22:03 .

  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#251 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Posted 24 September 2013 - 22:13

А кога на Насето колата се е строшила? Той защо не ми се похвали тамън да сподели мъката , щяхме да си плачем заедно :D Иначе според мен преди 70-те просто ЕФИ-то освен че е било адски скъпо, всичко е било с огромните размери, нужда от охлаждания , чипове които саколкото юмрука ми а в днешни дни са колкото нокътя ми ... и все такива неща. Абе общо взето като разглобиш един електронен блок от нова кола (т.к. на мен ми се случва честичко) и един на кола или каквото и да е отпреди 30 години, разбираш колко хиялди пъти електрониката е дръпнала на горе ... не от към закони и разбирания, а от към технологии и размери ( аз си спомням как татко ми ми беше показал снимка на копютър в училището му, който компютър е голям колкото една стая и има производителност 5 пъти по ниска от днешните и т.н.) ... тя физиката си е една и съща от 100 години на сам ... в днешно време нищо ново не се открива, като изключим някви адски тъпотии и  глупости във физиката (примерно че слънцето е най-близо до абсолютно черно тяло във света ... става въпрос за една скорошна дискусия  :D ) :)
PP: Надявам се ви разсеях, че не искам пак спореве и караници.. по-добре да говорим за абсолютно черни тела отколкото да спорим  като американците за неща от типа Imported vs Muscle! :)


Edited by siriospepi, 24 September 2013 - 22:20 .

  • 0

#252 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4,931 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Posted 24 September 2013 - 23:19

и все пак отговора е 81 !

 

Нема кой се кара ,

 

Преди да се турбинира :)

 

Сега като я подкара каза , че турбото си е турбо


Edited by Наско, 24 September 2013 - 23:33 .

  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#253 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Posts:
Garage View Garage

Posted 25 September 2013 - 09:58

Насе, кога преди турбото се е чупила, предполагам е било преди онези момчета да направят мегата както трябва ? Колата ти в момента върви доста добре , има 1-2 неща които не ми харесват по настройките на мегата и трябва да се оправят, ама пусто все не остава време да я погледна :)

 

П.П.  ако тази събота/неделя успея да събера моя кош може да измислиме нещо другата да нагласим твоята кола   :)

 

 

П.П.П. Пепи, извинявай за отклонението от темата ....


Edited by joreto, 25 September 2013 - 10:03 .

  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#254 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4,931 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Posted 25 September 2013 - 10:53

Насе, кога преди турбото се е чупила, предполагам е било преди онези момчета да направят мегата както трябва ? Колата ти в момента върви доста добре , има 1-2 неща които не ми харесват по настройките на мегата и трябва да се оправят, ама пусто все не остава време да я погледна :)

 

П.П.  ако тази събота/неделя успея да събера моя кош може да измислиме нещо другата да нагласим твоята кола   :)

 

 

П.П.П. Пепи, извинявай за отклонението от темата ....

 

Точно тогава

След като минах през Ради - проблеми никакви

 

След Нано - също няма проблем

 

Горя комутатор , бобини , имах проблеми с настройката и все такива дертове

 

Един плъх ми беше изял кабела от бобината :D :D :D

 

Не тоя дето идва , а другият ми е идеален

 

Тоя слагам ДВД и задна ел.щора ако ми остане време .. ако не само карам и тва е

 

 

п.п ПетЙО е пич ама само дето не ми се обади като реши да си остави гумите долу на Баумакса :(


Edited by Наско, 25 September 2013 - 10:56 .

  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#255 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Posted 25 September 2013 - 13:43

И сегаааа главата е свалена, ето и и пораженията (първи и шести са много зле, на другите почти не е мръдналаааа... :D ) .
Attached File  P1030865.JPG   125.87K   1 downloads Attached File  P1030866.JPG   118.66K   1 downloads

За щастие инспекцията останови че само гарнитурата е заминала което много ми хареса :)

И сега въпросчета няколко към разбиращите и най-вече към Жорето :) :

Гарнитурата старата ми е на Виктор Рензо или нещо подобно беше, има ли смисъл да взимам на Елринг (те са най-скъпи) или не? Също колата не е прегрявала когато стана това... да кажем че вдигна малко под 100 градуса, има ли смисъл от шлайф след като не е прегрявала и е шлайфана преди 200км (хубаво е да се има в предвид че през последните 50 км от тея 200 колата си изяде бая бой - първите 150 бяха разработка след това си я покарах здравичко). Ииии последно исках да попитам за затягането на гарнитурата: нали на на този мотор го дават применро 70 нютона и след това 2 пъти по 90 градуса (нещо такова беше), по книгата на Корки Бел съветват допълнително затягане с около 15%, въпросът ми е да го правя ли и ако го правя към градусите да добавям да кажем по 10-15 или към първоначалното затягане с динамометричен ключ да добавя 10-15 нютона?
Мерси пак за съветите колеги :)


Edited by siriospepi, 25 September 2013 - 13:43 .

  • 0




4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users