Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 3 гласа

Mercedes 190 с M119 V8 5.0


  • Please log in to reply
619 мнения по тази тема

#511 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 февруари 2014 - 22:22

Ебаси гадното Валка! 

 

По звука от клипа и стружките в картера съм 100% за биелен. На живо може и друго да запея, но ако тези стружки са като сребро, нема що друго да е. Буталният болт спира да чука във високите обороти и не отделя такива стружки, не е той, мисля че чукането спря в един момент в началото на клипа.

 

Смаза осмака Валка, добър си! Малко хора са успели с тоя мотор. 

 

Отваряй докато е овреме, и ревизирай. Ти го направи! Ако го подхванеш и пускаш снимки тука, с общи услиля ще го барнеш. Убеден съм че можеш!

 

Полезно ще е и за форума! :flagmbcb


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#512 sers

sers

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 502 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Коли
  • Автомобил:
    C280

Публикувано 15 февруари 2014 - 23:11

Дали , Мегата не счупва такива яки мотори ! Няма да е Валката.


Този пост е редактиран от sers: 15 февруари 2014 - 23:11

  • 2
S-класите не правят мъжете - мъже , но ги правят гъзари, нали , Ехе хе-хе

#513 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 16 февруари 2014 - 06:47

Според мен си му е дошло времето за ремонт, тоя двигател кой знае колко стотин хиляди километра е навъртял в еската, после няколко години престой без да работи, и накрая няколко стотин километра зор и толкова му е трябвало, не е нещо ненормално.


  • 0
Follow your own star...

#514 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 февруари 2014 - 10:03

 

Престоя поразява гарнитурите на главите Валка, твойте още са здрави, но е една от причините. Другите фактори са премахването на Бенц електрониката и от нея възможността за по високи обороти от нормално ограничените. Има вероятност и нещо да е запушило маслената магистралка, може и от намаляло количество да е.... Ти проверяваше ли си маслото след всеки рейс? Да не би да е понамаляло и като му развиеш критичните, маслото отива горе, няма време да се стече и ...

Знам ли, ако кажеш че си имал по-лекичко почукване известно време, се съгласявам че е тръгнало от повреда в бутален болт, от там и чао на лагера.


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#515 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 февруари 2014 - 10:10

Мегата няма как да ти счупи мотора освен ако този дето я монтира или мапера не омота нещо, с мега имаме доста коли на 350-400+ коня които си вървят без проблеми от години а повечето са ежедневки.

Боян е прав , задължително ревизия дори да вземеш и друг мотор, иначе нямаш гаранция че и новия няма да изтрака на третия ден. Грешката ти е че не си направил ревизия в самото начало а тия 400-500 км на ръчка са нищо моя има в пъти повече т.е. не е в това проблема. Според мен не бързай, събери пари ако трябва и направи всичко както трябва, иначе ще продължаваш да се въртиш в този омъгьосан кръг малко каране много правене.
  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#516 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 февруари 2014 - 10:21

Обаче ежедневките не ги държите в постоянни критични като на дрифт пистата. 

 

Валка, оборотомера ти работи ли? Може ли да кажеш повече в какви максимални обороти си го виждал?


  • 1


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#517 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 февруари 2014 - 12:05

Явно си наясно как ги караме ?? Аз пък ти гарантирам че всека една е виждала доста повече от тези 400-500 км в критични , пък и не е като да няма подготвена дрифт кола която да се тормози почти всяка събота неделя.

 

Пак казвам проблема не е в мегата, проблема е че не е направил ревизия преди да качи мотора, отделно се е хванал да прави един куп неща наведнъж .....


Този пост е редактиран от joreto: 16 февруари 2014 - 12:07

  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#518 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 16 февруари 2014 - 13:12

Маслото си е ок, като изключим че си е сменило цвета бих казал че е като ново. Като го налях в началото отидоха сигурно към 10 литра масло, но двигателя беше абсолютно празен, все пак картера сменях, масленото охлаждане беше празно, корпуса на масления филтър, и така нататък, напълних го няколко пъти докато си мине през целия двигател и долях до максимума на щеката, от тогава не съм го проверявал, вчера като стана проблема след клипчето видях че е горе долу около средата на щеката между минимума и максимума.

 

Оборотомера ми си бачка, на мегата ми ограничителя мисля че е около 7200 оборота, повече от това което е заложено в мегата няма как да вдигне. Оборотомера ми е от 2.3-16 до 8000 оборота и показанията по него си отговарят на стойностите от мегата.

 

Аз тъкмо изкарах мотора, даже успях и да сваля това онова от него ама главите като ги огледах май няма да е толкова лесно свалянето колкото си мислех.. ще видим следобеда дали ще ми се занимава да ги сваля да видя какво е положението вътре.


  • 0
Follow your own star...

#519 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 16 февруари 2014 - 15:57

Аз незнам защо като махна картера, не махна черупките да видиш биелните лагери как са ... звука е точно като при мен когато счупих биелен лагер... и при мен с 1 пръснат биелен лагер колата си палеше без проблем и си държеше празния ход. Проблема си пролича по налягането на маслото. Попринцип късно ти виждам темат аи проблема, но ето как аз процедирах когато моя мотор се разтрака и се чудех какво е: махаш всичките свещи, включваш колата на 5-та да кажем и буташ колата напред такаче всяко бутало да отиде до ГМТ и малко след това, след което вкарваш една отвека или нещо с мек връх и натискаш буталото надоло. Така ако биелния лагер е заминал буталото ще хлопне надоло с около 1мм (толкова е дебел лагера). И по този начин без да разглабям нищо по мотора разбрах даже при кой цилиндър проблема. Момчетата са прави че каквото и да правичш, пълната ревизия е хубаво нещо (аз го научих по трудния начин като теб). А относно това дали мегата може да счупи мотор: може и то много лесно, но както каза Жорето всичко зависи от Мапера и от този който е проектирал и асемблирал мегата (пак го казвам от първо лице защото аз имах бая проблеми с хардуера на мойта докато стане). :)


  • 0

#520 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 16 февруари 2014 - 16:32

мегата надали ще скапе биелен лагер или болт.

от лош аванс или смес първо ще се скапе челото на буталото,цилиндър, клапани, водачи, прегряване на глава, и накрая лагерите.

 

Лагерите се скапват от: километри, лошо/менте масло, сериозно завишена мощност, над изчислената, запушени магистрали, много дълго заседяване 5-8+години.

 

При дълго застояване на стар мотор, маслото между шийката и лагерите се изпарява/изтича и при първо палене има момент от няколко секунди на хубав шлайф с повишено триене, докато помпата подкачи и направи маслен клин в лагерите. През това време лагера може да повлече. и след няколко стотин километра да направи хлабина.

 

Вальо, шансът новият мотор да го вземеш и след 500км качествено газиране да се скапе е огромен. и тогава пак си на ревизия.

Разглоби старият мотор, виж какви са щетите, и тогава прецени какво да правиш

 

бутален болт тропа и на високи обороти. като обръща движението.

НО когато хлабината е малка започва да се обира от маслото което идва с по-висок дебит/налягане от помпата.

НО също зависи и от начина на мазане на буталният болт. някои се мажат с отвор-магистрала през биелата, други с повлеченото масло от маслообирателния сегмент


  • 0

#521 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 16 февруари 2014 - 18:27

Мислех си това за отвертката, но като разбера кой е проблемния цилиндър каква файда.. Така или иначе ще се вади двигателя и ще се прави всичко. Иначе аз го превъртях без свещи на стартер няколко пъти (да видя разпределителните валове дали са цели) и по хлопането което чух съм почти 100% сигурен, че 7ми цилиндър е проблемния (втория най-близък пред шофьора). Преди да сложа двигателя съм свалял само малкия картер (паничката) големия не съм го свалял защото е голям почти колкото останалата част от блока, а тогава малко ме беше страх да бъзикам толкова на едро. 

 

Бояне двигателя е стоял горе долу толкова време - при мен 2 години до първото палене, и до колкото знам при бай Васил още поне 3-4 години е седял. Като се добави и това че началните паления не бяха паления ами припалвания за по няколко секунди, и така първите 20-30 паления.. Може би трябваше като му налея маслото да го завъртя няколко минути на стартер без свещи да се размаже хубаво новото масло по двигателя, и тогава да се пробваме да го палим

 

Тая вечер не успях да сваля главите, но пък разглобих всичко останало - сега двигателя е по гол блок с главите и картера и нищо друго по него. Главите подозирам че по някое време са правени тъй като клапаните вътре се вижда че са доста лъскави, а и изпускателните колектори половината им болтове бяха разхлабени, предполагам който го е правил го е било страх да навива здраво в алуминия тъй като са болтове а не шпилки. Изпускателните колектори между другото са много зле - страшно тежки и с отвратителна форма, още като купих нови гарнитури за тях ми дойде желанието да си направя нови, от всяка страна има по 8 дупки за 8те изпускателни клапана, всяка с диаметър 32мм, и накрая се обединяват в тръба фи50, не знам за вас но на мен нещо не ми излиза математиката, така че със сигурност каквото и да правя ще има нови изпускателни колектори и поне преправяне на генерацията, ако не и изцяло нова генерация. Всмукателния колектор също е адски масивен и тежък, така че сигурно и там ще има игра... Като цяло докато разглобявах доста идеи ми дойдоха на ума. Слагам и снимки на съединителя - от страната на притискателя е работел на няма и 50% от площта, явно притискателя който взех втора ръка е бил неравномерно износен, но за това пък диска изглежда доста добре, не изглежда да е превъртал, но си личи че не е разработен.

 

Появи ми се някакво желание да го направя като нов тоя двигател, лошото е че ако трябва да сменя всичко което ми дойде на ум сигурно ще събирам пари до края на годината :D Но още не съм решил ако ще го правя дали да го правя аз, до сега не съм правил основен ремонт на двигател и въпреки че имам добро желание да се науча, сигурно няма да е много умно да се уча на м119. Още повече че нямам 1 куп инструменти, което ще е допълнителен разход, един динамометричен ключ само е едни 50-100лв.. Сигурно ще го занеса в сервиза на едни приятели да го отворят и да кажат какво е положението, ще се прави ли или не.. Между другото ако има желаещи да ми копират фланеца за скоростите - сега е момента :D

 

h1lu.jpg

 

elzo.jpg

 

s7re.jpg


  • 0
Follow your own star...

#522 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 16 февруари 2014 - 18:50

Сметката когато гледаш изходите на клапаните и тръбата която продължава назад може да не ти излиза, и това е нормално т.к. газ-а в момента в който напуска горивната камера намаля обема си в пъти в рамките на 20-тина см. Когато решиш да правиш колектори или изпускателна система почети хубаво преди да започнеш, за да го правиш от раз и да нямаш чуденки. Също 2х50мм за 300 коня е напълно достатъчно, никога диаметъра на тръбата на генерацията не се смята спрямо размера на отворите на главата за изпсуактелния колектор. Не случайно за турбо колекторите се пресмята оптимален диаметър и дължина на рън-овете спрямо двигател, турбо, режими на каране. А генерацията сама по себе си се пресмята спрямо максимална мощност най-вече ( и разни други неща разбира се но мощността е от най-голямо значение)  :)


Този пост е редактиран от siriospepi: 16 февруари 2014 - 18:51

  • 0

#523 alipi

alipi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2185 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:селяндурин от класа

Публикувано 16 февруари 2014 - 18:55

Втория най близък пред шофьора е 3-ти цилиндър.

До капачката на маслото е 8-ми.


Този пост е редактиран от alipi: 16 февруари 2014 - 18:58

  • 0
Не хапи този,който може да те изяде.

#524 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 16 февруари 2014 - 19:02

Е моя заводски си е 320-330 коня, имам амбиция някой ден за повече, а и Жорето винаги е казвал, че колкото по-бързо и безпрепятствено излизат изгорелите газове - толкова по-добре. Имай предвид, че от тоя двигател ще си изстискам всяка стотинка която съм инвестирал и докато не си заслужи парите с резултати няма да види спокойствие, или ще умре и ще свърши като маса за стаята ми  :)

 

http://slickmen.com/...e-Wine-Rack.jpg

 

3ти е ако си с десен волан :)

 

http://www.benzworld...gine-layout.jpg

http://www.benzworld...-2-92850758.gif

http://img153.images...orrectedkk8.gif


Този пост е редактиран от Lambo_Rambo: 16 февруари 2014 - 19:06

  • 0
Follow your own star...

#525 alipi

alipi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2185 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:селяндурин от класа

Публикувано 16 февруари 2014 - 19:56

Съгласих се.

Объркал съм се защото някой майстор преди да взема колата е надписал лулите на свещите,като е броил 5-ти цилиндър за 1-ви,а 1-ви за 8-ми.

Хахаха,ташак.


Този пост е редактиран от alipi: 16 февруари 2014 - 20:04

  • 0
Не хапи този,който може да те изяде.




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни