Мислех си това за отвертката, но като разбера кой е проблемния цилиндър каква файда.. Така или иначе ще се вади двигателя и ще се прави всичко. Иначе аз го превъртях без свещи на стартер няколко пъти (да видя разпределителните валове дали са цели) и по хлопането което чух съм почти 100% сигурен, че 7ми цилиндър е проблемния (втория най-близък пред шофьора). Преди да сложа двигателя съм свалял само малкия картер (паничката) големия не съм го свалял защото е голям почти колкото останалата част от блока, а тогава малко ме беше страх да бъзикам толкова на едро.
Бояне двигателя е стоял горе долу толкова време - при мен 2 години до първото палене, и до колкото знам при бай Васил още поне 3-4 години е седял. Като се добави и това че началните паления не бяха паления ами припалвания за по няколко секунди, и така първите 20-30 паления.. Може би трябваше като му налея маслото да го завъртя няколко минути на стартер без свещи да се размаже хубаво новото масло по двигателя, и тогава да се пробваме да го палим
Тая вечер не успях да сваля главите, но пък разглобих всичко останало - сега двигателя е по гол блок с главите и картера и нищо друго по него. Главите подозирам че по някое време са правени тъй като клапаните вътре се вижда че са доста лъскави, а и изпускателните колектори половината им болтове бяха разхлабени, предполагам който го е правил го е било страх да навива здраво в алуминия тъй като са болтове а не шпилки. Изпускателните колектори между другото са много зле - страшно тежки и с отвратителна форма, още като купих нови гарнитури за тях ми дойде желанието да си направя нови, от всяка страна има по 8 дупки за 8те изпускателни клапана, всяка с диаметър 32мм, и накрая се обединяват в тръба фи50, не знам за вас но на мен нещо не ми излиза математиката, така че със сигурност каквото и да правя ще има нови изпускателни колектори и поне преправяне на генерацията, ако не и изцяло нова генерация. Всмукателния колектор също е адски масивен и тежък, така че сигурно и там ще има игра... Като цяло докато разглобявах доста идеи ми дойдоха на ума. Слагам и снимки на съединителя - от страната на притискателя е работел на няма и 50% от площта, явно притискателя който взех втора ръка е бил неравномерно износен, но за това пък диска изглежда доста добре, не изглежда да е превъртал, но си личи че не е разработен.
Появи ми се някакво желание да го направя като нов тоя двигател, лошото е че ако трябва да сменя всичко което ми дойде на ум сигурно ще събирам пари до края на годината Но още не съм решил ако ще го правя дали да го правя аз, до сега не съм правил основен ремонт на двигател и въпреки че имам добро желание да се науча, сигурно няма да е много умно да се уча на м119. Още повече че нямам 1 куп инструменти, което ще е допълнителен разход, един динамометричен ключ само е едни 50-100лв.. Сигурно ще го занеса в сервиза на едни приятели да го отворят и да кажат какво е положението, ще се прави ли или не.. Между другото ако има желаещи да ми копират фланеца за скоростите - сега е момента