Относо въртенето: нека не забравяме че тези проценти всъщност означават че със сигурност ще се предадат 15% от въртящия момент към по-малко натоварената гума, а дали тя ще превърти с тези 15% когато имаме нужда е съвсем друг въпрос
Само дето тук си в грешка, по подразбиране отворения диференциал предава 100% от натоварването на по-МАЛКО натоварената гума (при донът-вътрешната в завоя), за това зимата гумата която е в пряспата върти като ненормална, идеята на диференциала е да изравнява натоварването между двете гуми, по-малко натоварената гума получава повече мощност, като по някое време тая гума ако зацепи или загрее или тн, започва да върши някаква работа и тя става по-натоварената спрямо другата, която си е стояла мирно и не е правила нищо (защото нищо не е отивало към нея), и съответно тогава пък мощността отива към тая дето до сега не се е въртяла, и така в едно безкрайно прехвърляне на "топката" между лява и дясна гума докато колата потръгне.
При шпера процентите със сигурност отиват при по-натоварената гума, а 15% от 300 коня примерно са 45 коня (то по-скоро със въртящия момент е играта а не с конете), така че сметни дали това е достатъчно за някакво равномерно (или даже близо до равномерно) разпределяне на мощността, още повече дали е достатъчно да превърти по-натоварената гума.
Пак ще подхвана темата със заварените дифове - колко хора тук са карали с такъв? Имам предвид че имаме две крайности - напълно отворен диф и 100% заключен (примерно заварен) диф. Петьо примерно казва ASD спрямо отворения имало невероятно подобрение, ама то спрямо 0% и 5% са голямо подобрение, ама 5% спрямо 100% са нищо.. Просто ми е интересно колко хора правят сравнение по пълната скала от 0 до 100%, защото ми се струва че всички тук коментирате спрямо 0% кое е по-добре, ами спрямо 0 всичко е по-добре..
И още нещо - братовчед ми примернo след като си смени 2.6-така със 3.6, си караше колата със разкачено ASD, защото новия двигател така или иначе няма изводи за тая система. И съответно дифа беше без течност, после си купи друг диф, даде към 500лв за чисто нови лагери семеринги и тн, пълен ребилд му направи, сложи му масло и тн, и като го сложи каза че бил много по зле отколкото предишния дето си го карал без течност. Не съм разглобявал ASD и не мога да дам обяснение за това, но като спомена сега че си с разкачено ASD се сетих за тая случка.
Не казвам че 100% са целта, но аз примерно не се наемам да кажа колко % са достатъчни, реално никога разликата между двете колела не е 100%, освен може би ако едното колело е на лед като стъкло, а другото на чисто нов грапаф асфалт, тогава евентуално се доближава до 100%. Не знам дали сте забелязали, но поне аз имам наблюдение че една кола със отворен диф при тръгване напред винаги си пали дясната гума, което го отдавам на това че шофьора е в ляво, обикновено и шофьорската седалка е по-тежка от останалите, като гледах клипчетата на Юлиян от драга до колкото си спомням също си палеше дясната гума. Не знам дали има друго обяснение. Та примерно задницата тежи 500кг, и от едната страна имаме 50кг повече, тоест да кажем 275 от към шофьорската страна и 225 от другата, тогава реално един шпер около 25% би бил напълно достатъчен за да компенсира разликата в натоварванията между двете колела, и да кажем още едни 10% за сигурност (ясно е че няма как двете колела винаги да са върху абсолютно еднаква настилка и да имат абсолютно еднакво триене и сцепление и тн). Обаче това е при тръгване направо, в завой в движение тежестите не се разпределят така както при спряла кола и там възможните разлики и от трансфер на тежестта и от центробежни сили и от какво ли още не, могат да скочат адски много, няма нужда да ви обяснявам - виждали сте ралиджийските коли как в завой вдигат вътрешната задна гума. Там процентите трябва да са още нагоре за да компенсират тия скокове в тежестта. Та Петьо при теб може да е въртяла с ASD-то защото тръгваш от място и двете гуми може да имат почти еднакво натоварване, и вече като превъртят и двете тогава да започнеш донъта (движението в кръг), пробвай обаче примерно в движение, (на някое кръгово примерно), да се пробваш да го изпързаляш, сигурен съм че далеч няма да е толкова лесно колкото донъта.