Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 3 гласа

Mercedes 190 с M119 V8 5.0


  • Please log in to reply
619 мнения по тази тема

#301 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 05 юли 2013 - 15:18

Значи аз вече смених по 2-3 диф-а с и без АСД, и мога да кажа, че разликата между отворен диф и АСД- диф без вързани помпа и т.н е огромна! Ламбо отвори ми темата там има едно клипче как правя няколко донът-чета с АСД диф без сложена помпа и хидроакумолатор, и се заклевам в всичко което имам че с отворения къквото и да правех на същото това место, неможех да направя не един, а половин донът! Такаче този 20-25 годишен диф с който съм аз в момента със сигурност му ги има 15-20-те процента. Относо въртенето: нека не забравяме че тези проценти всъщност означават че със сигурност ще се предадат 15% от въртящия момент към по-малко натоварената гума, а дали тя ще превърти с тези 15% когато имаме нужда е съвсем друг въпрос :)


Този пост е редактиран от siriospepi: 05 юли 2013 - 15:22

  • 0

#302 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 юли 2013 - 15:25

Ето и един документ (за 4-матик е) в който са описани ASD,АSR и т.н., според него  (на 4-та страница) механичното заключване без ASD е 35%, естествено това е когато е нов диф-а и не са заминали фрикционните дискове http://www.w124perfo...-ASR-4MATIC.pdf


Този пост е редактиран от joreto: 05 юли 2013 - 15:25

  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#303 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 05 юли 2013 - 16:40

Относо въртенето: нека не забравяме че тези проценти всъщност означават че със сигурност ще се предадат 15% от въртящия момент към по-малко натоварената гума, а дали тя ще превърти с тези 15% когато имаме нужда е съвсем друг въпрос :)

 

Само дето тук си в грешка, по подразбиране отворения диференциал предава 100% от натоварването на по-МАЛКО натоварената гума (при донът-вътрешната в завоя), за това зимата гумата която е в пряспата върти като ненормална, идеята на диференциала е да изравнява натоварването между двете гуми, по-малко натоварената гума получава повече мощност, като по някое време тая гума ако зацепи или загрее или тн, започва да върши някаква работа и тя става по-натоварената спрямо другата, която си е стояла мирно и не е правила нищо (защото нищо не е отивало към нея), и съответно тогава пък мощността отива към тая дето до сега не се е въртяла, и така в едно безкрайно прехвърляне на "топката" между лява и дясна гума докато колата потръгне.

 

При шпера процентите със сигурност отиват при по-натоварената гума, а 15% от 300 коня примерно са 45 коня (то по-скоро със въртящия момент е играта а не с конете), така че сметни дали това е достатъчно за някакво равномерно (или даже близо до равномерно) разпределяне на мощността, още повече дали е достатъчно да превърти по-натоварената гума.

 

Пак ще подхвана темата със заварените дифове - колко хора тук са карали с такъв? Имам предвид че имаме две крайности - напълно отворен диф и 100% заключен (примерно заварен) диф. Петьо примерно казва ASD спрямо отворения имало невероятно подобрение, ама то спрямо 0% и 5% са голямо подобрение, ама 5% спрямо 100% са нищо.. Просто ми е интересно колко хора правят сравнение по пълната скала от 0 до 100%, защото ми се струва че всички тук коментирате спрямо 0% кое е по-добре, ами спрямо 0 всичко е по-добре..

 

И още нещо - братовчед ми примернo след като си смени 2.6-така със 3.6, си караше колата със разкачено ASD, защото новия двигател така или иначе няма изводи за тая система. И съответно дифа беше без течност, после си купи друг диф, даде към 500лв за чисто нови лагери семеринги и тн, пълен ребилд му направи, сложи му масло и тн, и като го сложи каза че бил много по зле отколкото предишния дето си го карал без течност. Не съм разглобявал ASD и не мога да дам обяснение за това, но като спомена сега че си с разкачено ASD се сетих за тая случка. 

 

Не казвам че 100% са целта, но аз примерно не се наемам да кажа колко % са достатъчни, реално никога разликата между двете колела не е 100%, освен може би ако едното колело е на лед като стъкло, а другото на чисто нов грапаф асфалт, тогава евентуално се доближава до 100%. Не знам дали сте забелязали, но поне аз имам наблюдение че една кола със отворен диф при тръгване напред винаги си пали дясната гума, което го отдавам на това че шофьора е в ляво, обикновено и шофьорската седалка е по-тежка от останалите, като гледах клипчетата на Юлиян от драга до колкото си спомням също си палеше дясната гума. Не знам дали има друго обяснение. Та примерно задницата тежи 500кг, и от едната страна имаме 50кг повече, тоест да кажем 275 от към шофьорската страна и 225 от другата, тогава реално един шпер около 25% би бил напълно достатъчен за да компенсира разликата в натоварванията между двете колела, и да кажем още едни 10% за сигурност (ясно е че няма как двете колела винаги да са върху абсолютно еднаква настилка и да имат абсолютно еднакво триене и сцепление и тн). Обаче това е при тръгване направо, в завой в движение тежестите не се разпределят така както при спряла кола и там възможните разлики и от трансфер на тежестта и от центробежни сили и от какво ли още не, могат да скочат адски много, няма нужда да ви обяснявам - виждали сте ралиджийските коли как в завой вдигат вътрешната задна гума. Там процентите трябва да са още нагоре за да компенсират тия скокове в тежестта. Та Петьо при теб може да е въртяла с ASD-то защото тръгваш от място и двете гуми може да имат почти еднакво натоварване, и вече като превъртят и двете тогава да започнеш донъта (движението в кръг), пробвай обаче примерно в движение, (на някое кръгово примерно), да се пробваш да го изпързаляш, сигурен съм че далеч няма да е толкова лесно колкото донъта.


  • 0
Follow your own star...

#304 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 05 юли 2013 - 16:48

Съгласен съм с съчинението Ламбо, и относно грешката ми си напълно прав, имах в предвид другото колеоло в в бързинката съм се объркал :D а да спорим и да не спорм е ясно че заварката си е заварка и това е... те ПРО-дрифтарите , примерно АЛИ с е30-ката, той кара или с заварка или с диф на който е набил керамични плочки на фрикционните дискове и е с големи подложки отдоло, което ми е казвал че му дава над 60% блокиране, и според неговите разбирания, а все пак той си кара всичко под 50% е несериозно за дрифт. По-горе просто исках да изразя че има разлика ако само подмениш диф-а с такъв с АСД, а относно заварката, само съм се возил на кола със заварка и няма къкво да констатираме по въпроса :D
Peace! И мисля че тая тема с АСД дифовете си се поизчерпа бая, сега остава само да довършиш колата! :)


  • 0

#305 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 05 юли 2013 - 17:12

аз ще слагам сега ASD, обачее... си мисля за една джаджа наречена SPRING BOX

ей такова едно ми трябва...

 

откъде да го купиме мамка му и нещо...


  • 0

#306 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 юли 2013 - 18:15

Lambo, карал съм със заварен диф и аз лично не бих си сложил такъв на моята кола, за дрифтачка става но не и за ежедневка. Според мен си е опасно с заварен диф ако караш с висока скорост,не случайно от завода не излизат така.

Бояне, там където си правя колата правят и такива неща , даже вече няколко коли се движат с тях.

п.п.по едно време в ebay се предлагаха такива за мерцедеси.

Този пост е редактиран от joreto: 05 юли 2013 - 18:17

  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#307 IvoR1

IvoR1

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 434 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Велико Търново
  • Интереси:Bitches, Benzes, Bikes & Bball
  • Автомобил:
    '99 w208 CLK320
    '89 190E 2.0 8v - бялата смърт
    '92 190E 3.0 12v - черната перла << ех
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 юли 2013 - 18:33

http://www.superturb...ead.php?tid=597 << това е темата, от която видях идеята за механичното заключване на асд-то, един ден като стигна до него ще го направя и аз :))


http://www.superturb...ead.php?tid=597 << това е темата, от която видях идеята за механичното заключване на асд-то, един ден като стигна до него ще го направя и аз :))


  • 0

M112.940 inside

 

 


#308 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 05 юли 2013 - 19:57

siriospepi - на мен киро косата от варна ми е спрягал цели лекции да нарежда шперовете, колко пъти е обяснявал, че по едно време се предавали и спирали да работят адекватно  по време на дрифт (не от износване), и той кара само на заварка, и още колко хора дето са давали по 500лв за диференциали със шпер са ги псували тия шперове пред мен.. Красимир Стефанов бмв-то си го караше също на заварка, това не му попречи да стане републикански шампион с него, също и на картинг пистата един път направо унизи една ралиджийка, чисто ново рено клио 3 подготвено, с кой знае какви пари наляти в него, краси със бмв-то (подготвено и настроено за дрифт) за 3 обиколки даде няколко секунди по бързо време от ралиджийката

 

Бояне, аз го знам като lsd blocks, предполагам за едно и също нещо говорим. Един естонец продава такива, уж универсални за отворените мерцедесови диференциали, 200 евро искаше за 1 комплект, той същия е единствения човек, който знам че прави адаптори за ръчни кутии на М117/119, за скромната цена от 1200 евро :D Честно казано ако някой ми каже къде мога да отида (магазин) и да кажа че искам еди колко си пружини с еди каква си твърдост и еди какъв си диаметър и да ми ги дадат, бих се нагърбил да начертая едни такива, имам един диф вкъщи, отварям го, за няколко часа ще го начертая, и без това покрай тоя университет аутокада ми е станал като втори майчин :D Там обаче го има проблема че трябва да се кара без зегерките които държат полуоските отвътре, и във 190рев бях чел, че като пъхат полуоските поливат шлиците с някво лепило пъхат ги без зегерки и край :D

 

http://www.elbe.ee/products/drivetrain

 

Жоре, аз доста съм карал по магистралите с висока скорост по завоите, и на мокро даже, примерно със 160-180, задницата стои като залепена, а пък съм със 195 гуми, не съм я лашкал естествено, но съм влизал доста смело в завоите, които по нашите магистрали не са малки, и не съм имал проблеми със загуба на устойчивост, даже при скорост по-висока от 20-30км/ч единственото по което мога да предположа че колата е със заварен диф е това че в завои губи инерция много бързо спрямо отворения диф


Този пост е редактиран от Lambo_Rambo: 05 юли 2013 - 20:00

  • 0
Follow your own star...

#309 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 юли 2013 - 22:55

Lambo, аз съм бил свидетел на поднасяне на кола със заварен диф при скорост 180+ км/ч и то на права отсечка (добре че шофера е доста добър дрифтер та успя да увладее колата), така че за мен не мерси, предпочитам АСД и 35% механично заключване .... но всеки си има предпочитания :-D


  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#310 Lubo88

Lubo88

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 110 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Автомобил:
    W202 200kompressor'1998

Публикувано 05 юли 2013 - 22:56

Здравейте, според мен за дрифт заварка става, но за ежедневка рано или късно окачването става дроп, а широките гуми няма да помогнат за недозавиването, аз съм със 235 гуми отпред и при пълен ляв/десен когато потеглям понякога има приплъзване на предните гуми какво да говорим, ако е със заварен диф. А когато колата е с добро окачване и не се накланя много в завой и има достатъчно мощност винаги тръгва, поне аз никога не съм имал проблем, на 1-ва и 2-ра когато и да и подам газ (без да ритам съединител, никога не съм го правил и не съм почитател) в завой или кръгово веднага тръгва, който не вярва с удоволствие бих го повозил да му докажа, но проблема с отворения диф идва когато обръщаш посоката на пързаляне или както му викаха, ако не се лъжа къмшика :) , защото тогава процентите на сцепление на двете гуми се разменят и  съответно по-голямата тяга се прехвърля на другото колело, което много рязно променя посоката и става ..... . Относно окачването, когато колата не се накланя много в завой то процентите на сцепление на двете гуми не се различават много (примерно 60% към 40%) и в такъв случай един шпер от 30% примерно би изравнил тягата, което е достатъчно за предвидимо приплъзване на колата, но задължително колата тябва да има тяга, ако е мигновенна(имам предвид в голям диапазон от обороти, още от ниски) още по-добре. Интересното което при мен не се е слъчвало е това с запалването само на едната гума при старт, има логика в това което написа Ламбо, но винаги когато съм правил старт по някаква причина винаги следите са били еднакви и никога не ми е превъртало само едното колело и аз съм се чудел понеже дифа ми е отворен, но аз го свързвам с повече тяга, понеже повечето коли които съм виждал да въртят само едната гума са били по-слаби, както при ритането на съединителя идва много и рязка тяга и винаги има момент към двете колела, а не само към едното.  

 

Относно проекта, супер е Ламбо-Рамбо пожелавам ти успех и дано скоро я запалиш пък и някое клипче да и направиш, че и ние да я чуем ;)


  • 1

8neb.jpgy6n7.jpg
 
C200 KOMPRESSOR


#311 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 06 юли 2013 - 00:07

Благодаря колега, има много истина в нещата които си написал. А твоята цедка сигурен ли си че няма ASR система? В уикипедия за W202 пише това: With the 1997 restyling ASR became standard in all the models, except in the C 180 and C 220 Diesel. This last model continued to offer ETS available as extra cost. Moreover front side airbags and Brake assist (BAS) came in the list of standard safety features. The two basic models finally joined ASR in 1998, and, in 1999, the W202 was the first mid-size sedan to offer ESP as standard in all the range. Твоята така като гледам е 98ма, значи би трябвало да има, което обяснява защо тръгваш и с двете гуми, и защо ти бута предницата :)

 

Аз за няколко години каране на заварка нищо не съм счупил по задницата, единственото което съм сменял редовно беше карето на скоростите, ама то е защото вадих душата на двигателя. А Кръговитенапоследък ги правят толкова малоумно, като пресечен конус наклонени за да се оттича водата, и предразполагат адски много и към недозавиване и към презавиване, въпроса е как ще заходиш и кое ще тръгне първо. Особено двете нови кръгови във велико търново са под всякаква критика, адски наклон и гладък асфалт, леко да чукнеш спирачките и задницата е тръгнала, или ако завъртиш волана по рязко тръгва предницата.. Абе ужас са


  • 0
Follow your own star...

#312 Lubo88

Lubo88

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 110 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Автомобил:
    W202 200kompressor'1998

Публикувано 06 юли 2013 - 01:15

Е то за строежа на пътища в БГ няма какво да се говори :) . Относно моята да с ASR е, но диференциала си е отворен, а работата която той върши е да ми натиска спирачката на колелото което е пробуксувало, за да прехвърли момент на другото и също така отнема газта, но когато го изключа си карам една обикновенна кола с отворен диференциал :) , ако не го изключа не мога да направя нищо осен да плъзна задницата едни 10см встрани докато системата реагира и ми върне газта :)


  • 0

8neb.jpgy6n7.jpg
 
C200 KOMPRESSOR


#313 gipsa

gipsa

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    w201 dtm реплика,жълто такси 211-КоНпресор с 476 магарета под капака и едно зад волана....

Публикувано 06 юли 2013 - 05:47

Причината за въртене на задна дясна гума е тази която казва Вальо(килограмите на шофьора от ляво.А това за силни и слаби коли да се казва,че е причина за въртене си е пълна простотия.Любо,моята кола пали задна дясна гума поне по 50метра всеки път,независимо от терена-означава ли това,че нямам тяга?Колата е 385коня и над 500 н.м.При теб се получават нещата,защото въпреки,че изключваш АСР системата,колата продължава със спирачно усилие да се стреми да ти прави 50на50 въртенето на гумите отзад.Изключи ако искаш един от АБС датчиците отзад и пробвай да пързаляш да видиш колко е "Добър отворения диф"
Вальо,кога мислиш да се занимаваш с колата,че ми е интересно какво ще се случи със скоростната кутия?
  • 0

#314 Jerry

Jerry

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Мнения:

Публикувано 06 юли 2013 - 09:00

Абе не че нещо, ама аз мисля дето задна дясна гума върти не заради шофьора а заради посоката в която върти кардана... освен че е физически обосновано - лесно може да се провери при автомобили с обратна дирекция ;). Що се отнася до заключването на дифовете, струва ми се че има леко объркване при ползването на проценти - 100% заключване означава че и двете колела се въртят с еднаква скорост независимо от тяхното сцепление... това означава че всяко колело може да получи максимум 50% от скороста на завъртане (разбирай че няма как зацепилото колело да се завърти по-бързо от буксуващото)... 100% прехвърляне на въртящ момент има при разпределителните дифове на автомобили 4х4, като това прехвърляне се прави електронно и не от самият диф ами от периферията (обикновени спирачки или подобни външни механизми). ... и на последно място - камшика при отворен диф е песен в сравнение с такъв при работещ механичен самоблокиращ се диф, който има опит и помни уроците по физика може да го разбере
  • 0
ЕВАЛЛА СТАБИЛЯГИ!!!

#315 Jerry

Jerry

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Мнения:

Публикувано 06 юли 2013 - 09:04

По-горе исках да кажа че 100% прехвърляне на В.М. правят централните (разпределителните) диференциали на модерните 4х4
  • 0
ЕВАЛЛА СТАБИЛЯГИ!!!




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни