Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 3 гласа

Mercedes 190 с M119 V8 5.0


  • Please log in to reply
619 мнения по тази тема

#436 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 22 декември 2013 - 13:31

Така да раздвижим темата :) След като пропуснах последните 2 италиански, дойде време да се прибирам за празниците и съответно да отделя време на количката. Та както бях писал след последните ми опити да си оправя завиването малко си бях блокирал спирачките и колата я оставих пред сервиза. Ето снимка как ги бях блокирал (много тъпо ама някой трябва да гледа и да мисли като прави..)

 

md86.jpg

 

Та целта на упражнението беше да се приближи накрайника към шенкела максимално, за да може хем да спре да ми прекантарва рейката, хем акермана малко да се пооправи. Опита беше сполучлив за завиването, но не и за спирачките. Така че трябваше да си ходят. Наско ми даде да пробвам едни апарати и дискове от W140 S500, но не идваха нито на дупките, нито диска където му е мястото. После след доста консултации с Митака и още няколко души малко на сляпо взех апарати от Е320, 4 бутални. Оказа се че идват перфектно на дупките на шенкела на 190, но трябва да им се подложат 1-1.5мм шайби, защото иначе апарата съвсем леко трие в диска, и имам предвид наистина съвсем леко, на ръка може да се върти диска но все пак опираше и трябваше да се оправи. Ето снимки на новите спирачки, и на разстоянието което остана за кормилния накрайник след тях. 

 

1qpy.jpg

 

Нов комплект пинчета и ламаринки 

 

kkcz.jpg

 

Нови дискове 

 

yjtv.jpg

 

Вече монтирани, но още не-разработени

 

bls9.jpg

4f8s.jpg

 

И колко място остана зад тях (и подложените шайби се виждат тук)

 

9gjz.jpg

 

Взех и ново радиаторче, за 124ка 300D OM605/606, марка Thermotec за стабилната сума от (внимание) 95лв :D Същия радиатор който колегата в темата за радиатори БНР писа че не може да ми предложи за по-малко от 250-300лв, и същия който тук го има за 200лв с безплатна доставка http://www.avto.bim....31221m1159.html  Сега да не ми скочите, знам че е друга марка, но едно е 300лв друго е 95 :) Радиатора си върши работата перфектно. Свързах и ел-перките ми с реленце и вече се включват автоматично когато запаля колата, тъй като преди или забравих да ги включа и колата като загрее няма охлаждане, или забравих да ги изключа и ми падаше акумулатора. Ето го в сравнение със стария ми, течащ радиатор

 

mrkc.jpg

 

Ето го и монтиран. Малко се наложи да орежа бронята, но сега така е модерно :D 

 

j4hb.jpg

 

И отзад остана прилично място двигателя да си мърда, тук се вижда и къде съм скатал масления радиатор..

 

hkr4.jpg

 

 

Ама много хубаво не е на хубаво нали, излизам си аз от сервиза след като монтирах спирачките, да пробвам какво става, и за няма и 200-300м пак взе да върти само едната гума, пак пасажерската (демек проблем пак със тая от шофьорската страна). Ето какво се оказа, външното каре малко се е наиграло :D

 

y7up.jpg

 

Оста си беше цяла и здрава 

 

tq9s.jpg

 

Май накрая ще се окаже че тънките полуоски са по-здрави от дебелите :D Смених си полуоската с една от резервните вкъщи и колата вече си я прибрах. Подозирам че това с полуоската е станало като скъсах и заварката на диференциала, което стана на картинг пистата и май стана защото при начинаещите ми опити за влизане в завой с ръчна пуснах съединителя преди да пусна ръчната, на която тъкмо бях сменил накладките и бях натегнал :D После явно скъсаната заварка е законтряла от време на време защото малко по-късно усетих че има проблем, а не веднага, пък и веднага след картинг пистата возих Марто и той може да потвърди че колата си се пързаляше прилично :D  И те така продължаваме със разработването на съединителя и спирачките, и успоредно с това борбата със завиването, и да се надяваме че скоро колата ще бъде технически изрядна :)


  • 0
Follow your own star...

#437 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Публикувано 22 декември 2013 - 16:46

да, колата много добре връткаше дупето :)    сега ми се очертава да карам Микрата бая време и ще изперкам като не е на задно...


  • 0

#438 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 26 декември 2013 - 18:01

Аз днеска пак скъсах полуоска :D Пак от същата страна, пак вътрешното каре, само че тоя път съвсем се е разпаднало на съставни части :D Тия 18ки ще взема да ги разкарам отзад.

 

qpqs.jpg

 

И както обещах - в момента в който колата започне да троши нещо, започвам да приготвям резервен заден мост :) И така изкарах си един резервен заден мост който имах, разглобих всичко, и започнах да налагам на подрамата дифа от 140ката 2.65 който купих с двигателя, то е ясно че никак не пасваше :D Но има по-притеснителни проблеми от това. Първо шлиците на външните карета (от към главините) са по големи от задните главини на 190. В 190рев един пичага ми даде жокер че може да пробвам с полуоски от SL 129 (и логично.. 190, 124 и 129 имат еднакви носачи, шенкели менкели, размер пружини, амортисьори и тн и тн и тн..), та имаше логика полуоските от SL да пасват и на дифа, и на задните главини. Обаче после се загледах във едни снимки от моя "manual" за проекта ми  :D Или иначе казано темата на англичанина със синьото 190 със М119, което като започнах с моя проект (или поне със събирането на частите) преди около 3 години, беше единственото 190 със М119 в света (или поне във интернет), и който между другото също имаше проблем със късане на полуоски :D . Ето снимки от темата му:

 

pb7d.jpg

b3ps.jpg

dihy.jpg

ttf4.jpg

 

Та направо на въпроса - това мост от SL 129 ли е? Или преправян 190тков мост.. Ако е оригинален от SL - дали има шанс целия мост да пасва на 190?.. Понеже и тоя като много други пичове говори с половин уста и нищо не казва (в темата, а на лични пък съвсем не отговаря), сега хората като мен трябва да гадаят какво се случва... Писал е единствено че полуоските му са поръчкови, което според мен изключва възможността да е сложил цял мост с дифа и полуоските. Ама пък и не ми изглежда преправяно.. Не знам, някой ако има някакви мисли по въпроса.. Понеже навремето купих и дифа и полуоските от 140ката, полуоските ако искам да ги ползвам е ясно че ще се скъсяват, но дали мога да купя 2 нови външни карета от SL и да ги наложа на тия полуоски от S-класата? Ще се радвам да чуя мнения и размисли, каквито и да са :)


  • 0
Follow your own star...

#439 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Публикувано 26 декември 2013 - 18:37

На мен ми се вижда много малък тоя диф.

До колкото знам трябва да е с по-голямата кутия,трилъчката също ми се струва от малките....ама знае ли се.То снимките лъжат.

DSCN9876_zps7e2c36d5.jpg


Този пост е редактиран от Dimitar m: 26 декември 2013 - 18:45

  • 0

#440 Dicksun

Dicksun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 320 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Drifting
  • Автомобил:
    everyday car 124 230E '87 136hp
    drift car 190E '90 3.2 220hp 315NM
    ex 190 2.0 105hp
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 декември 2013 - 18:49

Защо не си купиш голямото прасе с полуоските и да си решиш проблема? Все пак всички големи мотори, включително и 420 и 500 са с такъв


  • 0

signatureqps.jpg
 


#441 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 26 декември 2013 - 19:15

Митак същия му е дифа - само че сега гледам че неговия е с трилъчка, а не четирилъчка като от твоята снимка.. Не знам защо, при положение че ползва двигателя с автомата.. Само че при него колата донор е SL, може там да пък да са го оставили с 3 лъча, не като при 140ката да го правят с 4, но тогава пък защо на твоята снимка е с 4.. Ето снимки пак от същата тема, същия е дифа

 

ox9t.jpg

f4dr.jpg

ozis.jpg

 

И скъсаната му полуоска 

 

yotw.jpg

0bx3.jpg

 

 

 

 

Крис - не знам колко ще си реша проблема - Mитака с 3.2 скъса една такава полуоска, братовчед ми с неговото 3.6 190 скъса такава полуоска. А 124ките 420 и 500 мисля че са с по-голям диф и полуоски, ще прегледам темата на един руснак дето прави ребилд на едно чочоне, там трябва да има снимки на дифа и полуоските.  Другото което е че дифа и полуоските (че и кардана) съм ги взел и платил вече (може би прибързано, ама ги взех с двигателя и тогава толкова съм го мислил..), при това не бяха много евтини, предпочитам да ги използвам вместо да наливам още пари в части.. Пък и като цяло ако монтирам всичко от 140ката се очаква наистина да забравя да имам проблеми на 2 пъти по-леко купе със същия мотор.


  • 0
Follow your own star...

#442 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Публикувано 26 декември 2013 - 19:47

С трилчъка,щото може би я сменил както и аз направих или пук е ползвал от сл300-24 или сл320 знам ли го.

И моята полуоска се скъса точно на маншона като на снимката.


  • 0

#443 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 26 декември 2013 - 19:54

При мен много странно че каретата се пръскат, а полуоските не се късат, а съм с тънките полуоски.. Иначе няма много логика да е ползвал кардана с 3 лъча при положение че има цялата кола донор, и скоростите и дифа са му с 4 лъча, и кардана така или иначе дори и да е ползвал оригиналния му от 190тката, пак е трябвало да го скъсява заради по-дългия автомат и по-големия диф, тоест е щяло да му бъде много по-лесно да си ползва от SL-a и да скъси него.. Само да измисля въпроса със разликата в шлиците, дифа лесно ще го монтирам за подрамата, а полуоските ще намеря кой да ги скъси, мятам ги с есковия кардан и приключвам въпроса..


  • 0
Follow your own star...

#444 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 28 декември 2013 - 11:26

Както бях казал преди, рейката от 210 има отвратителен фийдбек и в опитите си да върна усещането от кормилната кутия оставих рейката вчера да и направят полиамидени тампони. Доста се изненадах полиамида колко е скъп... Върви около 100лв за метър на фи 60. Аз със пазарене едвам успях да взема 36см фи 65 за 30лв, и то само защото тия в магазина ги мързеше да ми режат точно колкото ми трябваше и направо ми дадоха това парче което им беше останало. На мен ми трябваше около половината. Ето как стана

 

ub0k.jpg

 

Вече е монтирана, ще ида сигурно след малко да покарам и ще кажа как е. По принцип исках да си направя и от тези, но на стругаря не му остана време.

 

d2z8.jpg

 

С едни такива генерално ще си реша всички проблеми със завиването, но гледам из чуждестранните форуми нещо ги недолюбват, не успях да разбера обаче защо. Ето и едни снимки на които попаднах, видимо рейката се е спраскала, но според мен първо че рейката е по кекава от на 210тката, второ че очевидно са отслабили структурата като са я нарязали за законтрящите чопове, не случайно се е пръснала точно там.

 

5tc9.jpg

l97g.jpg

 

Та както казах още се чудя дали да слагам такива.. Така или иначе ще остане за догодина, за едни по-добри времена като минат заверките и сесията :)


  • 0
Follow your own star...

#445 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 декември 2013 - 08:35

Интересно ми е как късате полуоските, аз още карам с оригиналните но не дрифтирам, най-вероятно при дрифт доста повече се натоварват .
  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#446 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 30 декември 2013 - 16:24

При мен подозирам че е заради тежките 18ки с огромни гуми дето бях сложил отзад, в събота си върнах 15ките с гуми 195/65/15 и я пръснах от каране и бърнаути, до края на 2ра оставя черти на пътя (към 110-120) и като и сложа 3та (без да ритам съединителя) пак иска да ходи настрани, нямаше никакви проблеми. Новия съединител също според мен допринесе, със стария нямах проблеми с 18ките (като изключим че превърташе на всички предавки освен 1ва :D )

 

Ето сравнени подрама от 300D и 400E

 

huah.jpg7x1r.jpg

 

От чочоне

 

y8wc.jpg

q2op.jpg

 

Вижда се че дифа е много по-голямо животно от ASD диференциалите в 190 и 124..

 

http://www.benzclub....t=178363&page=4

 

Чудя се дали няма да спъна много колата ако сложа големия диф от S-ката,  той е 2.65, сегашния ми е 3.23.


  • 0
Follow your own star...

#447 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Публикувано 30 декември 2013 - 17:18

Моят диф на 124-ката беше абсолютно същия ,с най-голямата кутия.

Тоест тия с АСР мисля са с най-големите кутии.

Но пък моста ми си изглеждаше абсолютно нормално,без тази кривата тръба дето я има на Е500


  • 0

#448 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 30 декември 2013 - 17:40

Според мен тая тръба е точно защото дифа е друг. Виж че и задната част е различна, едната е с 2 големи дупки на голямо разстояние, другата не виждам колко дупки са.. Твоя диф имаше ли такова оребрение отзад за охлаждане? С четирилъчка ли беше?

 

Сега като се заглеждам тая подрама ми изглежда абсолютно еднаква с тая горе от темата на англичанина, само че на тая горе тръбата посредата е модифицирана , иначе останалото ми изглежда същото...

 

ПП: Лека полека май ще открием топлата вода :D


  • 0
Follow your own star...

#449 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 30 декември 2013 - 23:58

ще спънеш колата с дифа от S-kaта

Мойта е с оргиналния диф от 2,3 , колко зор видя а и вече сигурно съм прехвърлил 150-200 бърнаута, даже още няма луфт, нито проблем с каретата.

Според мен, твоите карета са били на бая километри и толкова им е трябвало.

Е при мен не е заварен де...

 

аз съм си подготвил 2 други цели задни моста. единия е от 300Е с АСД  предавателно 3, 07 (май)

Мисля че това ще ми е оптималния. Надали ще изкара много, щото има луфт.

Пробвай със запазен от от 300/320

 

жоре ти не си ли с оргиналния диф от 2,5-16? той би трябвало да е с дебелите полуоски.

Чудя се на дебелите полуоски да ли са различни каретата, от на тънките?


  • 0

#450 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Публикувано 31 декември 2013 - 07:44

Различни са шлиците и не стават да се заменят каретата.

Сега като се замисля,моя го нямаше това оребрение.Съответно захващането си е стандартно.Обаче беше същото голямо желязо с 210мм кутия,асд-то е 185мм


  • 0




4 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 4 гости, 0 анонимни