Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

BMW Killer - 190E 3.2 - drift carThe ultimate drift machine


  • Please log in to reply
297 replies to this topic

#76 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Posted 05 July 2012 - 02:21

Супер, на финалната права си :)

Между другото на ход ли ще я придвижваш? И мислил ли си какво ще правиш ако те спрат от движение заради кейджа примерно? Мен много ме гложди тоя въпрос, от догодина ще са задължителни кейджовете и трябва да се мисли нещо..
  • 0
Follow your own star...

#77 Dicksun

Dicksun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 320 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Drifting
  • Автомобил:
    everyday car 124 230E '87 136hp
    drift car 190E '90 3.2 220hp 315NM
    ex 190 2.0 105hp
Garage View Garage

Posted 05 July 2012 - 09:11

Мисля колата да си е редовна откъм документи и оборудване ( аптечка, пожарогасител, триъгълник) и да си джиткам из града, пък ако рекат да ме спрат от движение да й хвърля табелите в коша и само на въже или платформа до дадено място...
  • 0

signatureqps.jpg
 


#78 Mr.Benz

Mr.Benz

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 185 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Бенцове,камиони,мотори
  • Автомобил:
    C200 W202 94'
    (OM 601.913)
    C200 W203 04'
    A170 W168 00'
    190E W201 87'

Posted 09 July 2012 - 18:08

Страхотен проект, поздравления.
Има ли някакво развитие ? :)
  • 0

:flagmbcb


#79 Dicksun

Dicksun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 320 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Drifting
  • Автомобил:
    everyday car 124 230E '87 136hp
    drift car 190E '90 3.2 220hp 315NM
    ex 190 2.0 105hp
Garage View Garage

Posted 10 July 2012 - 09:59

Днес ще взема колан Шрот за дясната седалка, фланците и датчика за водата от стругаря и в четвъртък мисля да поработя по колата да наредя радиаторите, ремъка и да се занимавам с разни дреболии за доизкусуряване. Дал съм си краен срок за завършване на проекта 1 август. Жив-умрял до тогава трябва да е в движение!

Някой може ли да ми обясни по най-простия начин как да си вържа ел перката, ел ролката на колана и моторчето на парното с ЦК (ON/OFF) копчета през реле. Какви релета да взема и на кое се връзват, че имам някакво понятие, но да се презастраховам. И на преден десен мигач съм му изтръгнал кабела като съм махал старата инсталация, та някой ако има схема как и къде се връзва да опъна един кабел.
  • 0

signatureqps.jpg
 


#80 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 10 July 2012 - 17:15

Взимаш релета 20-30А, с 4 или 5 извода.

Стандратните изводи са 30, 87, 87А, 85 и 86.

на 85 и 86 се връзват маса и управляващия сигнал (маломощна верига). няма значка кое е на 85 и 86.
30 - силово захранване
87 - извод силова верига
87а - извод силова верига (комутиран)

Ако е с 4 крачета, няма 87а, само 87, тогава 87 е комутиран.

За перката примерно - 85 маса, 86 сигнал от датчик за перка на м102 (затваря на 100 градуса), или просто Ц/К ключ, който подава 12V.
30 - плюс от акумулатора
87 - към перката
Хубаво е да има предпазител на силовата верига - х1.5 или х 2 номиналния ток в А. Ако мотора на перката е 10А - предпазител 16 или 25А.

може да сложиш подходящ супресорен диод между 87 и 30 за предпазване от обратно напрежение и нагаряне на контактите на релето - при включване и изключване се генерират едни неприятни пикове от порядъка на киловолти..
Но някой казват че с диод пък се получавал chatter (неколкократно включване и изключване) или по-бавно спиране и пускане.
  • 2

#81 Dicksun

Dicksun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 320 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Drifting
  • Автомобил:
    everyday car 124 230E '87 136hp
    drift car 190E '90 3.2 220hp 315NM
    ex 190 2.0 105hp
Garage View Garage

Posted 11 July 2012 - 12:28

Subsonic, защо ли тайно се надявах да удариш едно рамо, и го направи де :D Благодаря за изчерпателното и просто обяснение, точно от такова имах нужда! Че стане ли въпрос за тоци трябва да ми се обяснява като на малоумен.

Само не разбрах ЦК-то къде се връзва, понеже нали има 2 извода (GND и +) Идващия от релето кабел на +, а другия край за маса ли? И също перката се хваща плюса на идващия кабел от релето (87), а масата някъде по купето ли?

Наплясках една бърза схемичка на Пейнт (много съм добър :D ) Та правилно ли съм се ориентирал?

Attached Files


  • 1

signatureqps.jpg
 


#82 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 12 July 2012 - 14:44

Точно както си го направил на схемата. :)

Само едно уточнение. На 86, трябва да докараш 12V от Ц/К ключето или някой датчик (примерно такъв дето пуска перката на м102 мотор).
Ако е ц/к ключе, + да идва от контактния ключ, а "-" на Ц/К ключа да отива в клема 86 на релето.

На клема 86 ти трябва просто управляващо напрежение - страндартно релетата консумират 50-100мА, което е 1/10 от 1ампер, на управляващата намотка. 0.1х12 = 1.2вата

За сравнение, една ел. перка дърпа 10-15А, или 10 х 12 = 120 вата. Идеята на релето е, да не минава целия този ток 10-15А (съответно 120 вата мощност) през Ц/К ключа.
  • 1

#83 Dicksun

Dicksun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 320 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Drifting
  • Автомобил:
    everyday car 124 230E '87 136hp
    drift car 190E '90 3.2 220hp 315NM
    ex 190 2.0 105hp
Garage View Garage

Posted 13 July 2012 - 09:30

Вчера цял ден се борих с тоците и накрая се предадох...виското стои на мм от радиатора... шайбата на коляновия вал опира НАВСЯКЪДЕ....счупи ми се механизма на скоростната кутия и скоростите не влизат.... накрая като ще му *** майката на тоя проект!

7 часа обикалях колата като объл камък и накрая всичко отиде на издуй гащи... Мислех другата събота и неделя да паля, но....


Публикувано изображение

Ей туй копеле ако се стругова и да се направи колкото бялата шайба с пистите кво ще стане? Че май това ми е единственото решение....
Публикувано изображение

Публикувано изображение

Както и да я завъртя и както и да я мъча... не идва

Публикувано изображение

И междувременно се сдобихме с коланче и за пасажера
Публикувано изображение

За пореден път съм в задънена улица и меко казано взе да ми писва.... Дайте акъл как може тая бялата шайба да се сложи на тоя мотор...Оригиналната шайба на мотора е с по-голямо междуболтово и не става, та ако може малко акъл...
  • 0

signatureqps.jpg
 


#84 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Posts:
Garage View Garage

Posted 13 July 2012 - 10:00

Добре де, няма ли място на зъбното колело (36-1) да се разпробият нови дупки които да паснат ? Аз виското съм го разкарал и охлаждам с ел. перка монтирана отпред.

Edited by joreto, 13 July 2012 - 10:00 .

  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#85 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Posted 13 July 2012 - 21:18

Туй голямото балансиращо колело що не го разкараш? Аз на осмака смятам да съм без него.. Ще питам братчеда ако може да ми прати снимка на шайбата му на неговия 3.6

Edited by Lambo_Rambo, 13 July 2012 - 21:19 .

  • 0
Follow your own star...

#86 Dicksun

Dicksun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 320 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Drifting
  • Автомобил:
    everyday car 124 230E '87 136hp
    drift car 190E '90 3.2 220hp 315NM
    ex 190 2.0 105hp
Garage View Garage

Posted 14 July 2012 - 17:26

Оказа се, че Вилиян объркал шайбите и сега се надявам с тая дето ще ми я пусне да стане работата, ако не се разпробива тая с зъбното колело и квото стане...

Проблема с перките го реших кардинално - климатична отпред, но ще трябва малко да се поизпили решетката, че лекичко подпира. Бронята още се чудя дали да не й направя една голяма дупка 50х30 санта и да изместя номера отстрани, но ще стане малко пернишко сякаш... Друг вариант е пак да изрежа дупка, но само зад номера и да го махам по мероприятия...

Днеска си поиграх да монтирам перката, боядисах си предния капак беличък вътре, вързах бензиновата помпа, закрепих си здраво акумулатора и разни ей такива изнервящи дреболии докато дойде шайбата, монтирам, нареждам ремъци и ролки и идва ред на бензина и ключа....

Публикувано изображение

Нещо ей такова се очертава да бъде засега
Публикувано изображение
  • 0

signatureqps.jpg
 


#87 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4,931 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Posted 14 July 2012 - 17:31

Ти по мероприятията няма ли да си махаш цялата предна броня , така отпадат рязаници и тн ? :)
  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#88 Dicksun

Dicksun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 320 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Drifting
  • Автомобил:
    everyday car 124 230E '87 136hp
    drift car 190E '90 3.2 220hp 315NM
    ex 190 2.0 105hp
Garage View Garage

Posted 15 July 2012 - 13:32

Ами тя тая кола ще се кара предимно в русенските области, поне за тая година де :) Затова реших да не бутам бронята. С течение на времето ще доработвам каквото не ми харесва
  • 0

signatureqps.jpg
 


#89 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 17 July 2012 - 16:49

Вчера цял ден се борих с тоците и накрая се предадох...виското стои на мм от радиатора... шайбата на коляновия вал опира НАВСЯКЪДЕ....счупи ми се механизма на скоростната кутия и скоростите не влизат.... накрая като ще му *** майката на тоя проект!


Скоростите може да не влизат заради лоша настройка дължината на "шишовете".
Откачи шишовете от единия край, после дай селектора на неутрална. Пъхни един щифт 5.9мм и дълъг около 5-6см през 3-те лостчета на селектора, дето се подават под колата, за да ги заключиш (може и бургия 5.5мм).

После нагласи дължината на шишовете, така че да идва точно без да оказва напрежение върху лостчетата на скоростната кутия.
Като свържеш лостчетата на селектора и скоростите с правилно настроени на дължина "шишове", трябва да влизат всички скорости.
И да не забравиш да махнеш щифта :).
  • 0

#90 Dicksun

Dicksun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 320 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Drifting
  • Автомобил:
    everyday car 124 230E '87 136hp
    drift car 190E '90 3.2 220hp 315NM
    ex 190 2.0 105hp
Garage View Garage

Posted 19 July 2012 - 09:30

Subsonic, мисля, че на самия механизъм му е литнал сандала, защото много ходи като жив, но нищо не губя да пробвам и това което ти обясни :)


Вече монтирах виското и шайбата на коляновия вал. Оказа се, че пасна идеално и сега наредих всичко по местата си.

Имам 2 основни проблема - първия, че виското май е пътник, та какъв е варианта да се направи на 100% за да съм сигурен в него?
И втория генерален проблем - вчера Владко и Митака ми обясниха къде трябва да стои индуктивния датчик, но аз искам да се подсигуря и да ви питам пак - зацепвам шайбата на ГМТ ( 0lT ) и след това сложих датчика на 60 градуса преди липсващия зъб на шайбата 36-1... оставих и 3мм между датчика и шайбата, но мисля да си поиграя да го намаля на 2мм.


Престъргах малко алуминиевите зъби на корпуса, че иначе идваше опасно близко
Публикувано изображение

Ето го и индуктивния датчик
Публикувано изображение

Всичко вече е наредено
Публикувано изображение
  • 0

signatureqps.jpg
 





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users