Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Тунинг на Мерцедес 190Е 2.0Искам да тунинговам двигателя си,ПОМОЩ!!!


  • Please log in to reply
82 мнения по тази тема

#46 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 юли 2009 - 13:41

Да става и само по обороти и МАП, но ще трябва да е много добре настроен тъй като няма да има обогатяванията при подаване на газ :) . А ето един куц 190Е 2.0 :-D
190Е 2.0 turbo Dyno
  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#47 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4603 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 23 юли 2009 - 14:35

Да става и само по обороти и МАП, но ще трябва да е много добре настроен тъй като няма да има обогатяванията при подаване на газ :) . А ето един куц 190Е 2.0 :-D
190Е 2.0 turbo Dyno


Защо смяташ че няма да има обогатяване?
Като отвориш дросела се променя налягането в колектора, а това МАП-а трябва да го отчете. Регулаторите за налягане на горивото също трябва да са балансирани по налягането в колектора - т.е. когато налягането е примерно 1 бар абсолютно, налягането на горивото да е 4 бара абсолютно, а когато падне на 0.4 бара абсолютно колектора, налягането на инжекторите да е 3.4 бара абсолютно. Не е много промяната, но няма ли да има пак леко обогатяване? Според една формула - увеличението в количеството впръскано гориво е пропорционално на квадратния корен от новото налягане, върху старото налягане.

Не се заяждам, просто ми е интересно да разбера?

Отдавна имам идея да "скова" един прост ГИ - с матричен инжектор фулгруп и просто електронно управление - по МАП и обороти, и ламбда сензор, та ми е любопитно да ли ще работи без допълнително обогатяване?
  • 0

#48 Vlado190

Vlado190

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Samokov

Публикувано 23 юли 2009 - 18:53

Да става и само по обороти и МАП, но ще трябва да е много добре настроен тъй като няма да има обогатяванията при подаване на газ :) . А ето един куц 190Е 2.0 :-D
190Е 2.0 turbo Dyno

Да настройката е трудна, но става. Сигурно си видял че мегата има обогатяване по МАП или по ТПС. При обогатяването по мап компа отчита не само какво е налягането в смукателния колектор но и с каква скорост се изменя - т.е. при рязко подаване на газ промяната в налягането е голяма и обогатяването също. - таблицата е примерна - 50кпа - 2мс 100кпа - 4мс 150 кпа- 6мс 250кпа - 12мц . При този начин е крайно желателно маркуча до мапа да е колкото се може по-къс! - На коли без ТПС даже съм монтирал МАП-а до самия колектор а не на мегата.
Просто с мап е малко-по бавно и на коли с 4етири дросела например въобще не става.
Но принципно си прав с ТПС става по добре и по-лесно :) - аз само му казах че за начало може да мине и без него.
  • 0
1991 190E SportLine turbo 0.6bar ;)

#49 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 юли 2009 - 21:32

Да настройката е трудна, но става. Сигурно си видял че мегата има обогатяване по МАП или по ТПС. При обогатяването по мап компа отчита не само какво е налягането в смукателния колектор но и с каква скорост се изменя - т.е. при рязко подаване на газ промяната в налягането е голяма и обогатяването също. - таблицата е примерна - 50кпа - 2мс 100кпа - 4мс 150 кпа- 6мс 250кпа - 12мц . При този начин е крайно желателно маркуча до мапа да е колкото се може по-къс! - На коли без ТПС даже съм монтирал МАП-а до самия колектор а не на мегата.
Просто с мап е малко-по бавно и на коли с 4етири дросела например въобще не става.
Но принципно си прав с ТПС става по добре и по-лесно :) - аз само му казах че за начало може да мине и без него.


Тук ме хвана, напълно бях изключил за АЕ по мап , а по едно време ползвах точно него на 2.5-16 турбо мотор.

Subsonic, не го приемам като заяждане, утре по-някое време ще драсна 1-2 реда по твоя въпрос (че в момента едвам гледам.....)
  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#50 MitakaxXx

MitakaxXx

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 94 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:s.Iskrec
  • Автомобил:
    Mercedes 190E 2.0

Публикувано 23 юли 2009 - 22:02

Колеги, наистина много ви благодаря за помощта :) .Без вас този проект щеше да си остане само мечта. Не очаквах да получа такава подкрепа от вас,поради кото сега се кефя максимално :0_yahoo: Специални благодарности на теб Жоре и на теб Влади. Ще ми се да ви видя машинните на живо, та ако имате свободен ден и сте съгласни ще отскоча до София, тъкмо и да почерпя за помощта ;)
В момента съм в малък застой защото работя яко да събера финанс за основния ремонт и да се похваля- почти съм ги събрал Отделно с брат ми строим голям гараж да си направим сгоди за работа. Това хоби е пленително,като заръчкам по мотора губя ориентация за време, но за жалост изисква много пари.

Свалих си PCB-тата на платката за мегата. При първия свободен момент ще я ецна.Вече намерих и процесора от каде да го взема- 17 лв е.Другите елементи ги имам :).Сега за него само свобоно време ми трябва
  • 0

#51 MitakaxXx

MitakaxXx

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 94 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:s.Iskrec
  • Автомобил:
    Mercedes 190E 2.0

Публикувано 03 август 2009 - 20:49

Малко да обновя темата: купих основни и мотовилкови лагери.Утре ще закарам вала за шлайф.

Колеги кажете какво турбо да си взема за този двигаел.Някой предлага ли по- изгодно ?
  • 0

#52 Vlado190

Vlado190

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Samokov

Публикувано 04 август 2009 - 09:27

Кажи на какво налягане смяташ да го караш, за да ти кажа. Има тука някакви турбини..
  • 0
1991 190E SportLine turbo 0.6bar ;)

#53 MitakaxXx

MitakaxXx

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 94 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:s.Iskrec
  • Автомобил:
    Mercedes 190E 2.0

Публикувано 04 август 2009 - 12:07

Кажи на какво налягане смяташ да го караш, за да ти кажа. Има тука някакви турбини..


Ами,Влади, незнам точно. Ти до колко си го надувал твоя двигател...0.5-ли? Не му знам възможностите на моя. предполагам с 0.5 няма да има проблеми, макс 0.8 бара.Не искам да рискувам :)
  • 0

#54 MitakaxXx

MitakaxXx

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 94 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:s.Iskrec
  • Автомобил:
    Mercedes 190E 2.0

Публикувано 05 август 2009 - 23:43

Колеги изглежда в моето ръководство за ремонт са пропуснали доста съшествени неща.Например с колко килограма се стягат мотовилковите и основните лагери.Моля ви ако някой знае да пише.При пробата ги стягахме биелните със 6 кг и основните с 10.Близо ли сме ?
Днес купих сегменти и гарнитурата за главата,нови свещи бош и кабели беру.За гарнитурата се изръсих малко повечко като ми казаха че е една от наи добрите-Victor reinz.Шлайфах и вала.Като ги мерихме лагерите в гнездата шлайфиста остана приятно изненадан от точността на изработка на лагерите.Всички си дойдоха на размера като по каталог :0_yahoo:.Каза че са му донасяли такива дето бягат 8 десети от каталожните данни. Ето и малко снимки от шлайфането :)

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  DSC05921.JPG   861,61K   67 Брой сваляния
  • Прикачен файл  DSC05922.JPG   820,01K   59 Брой сваляния

  • 0

#55 MitakaxXx

MitakaxXx

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 94 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:s.Iskrec
  • Автомобил:
    Mercedes 190E 2.0

Публикувано 09 август 2009 - 21:03

Влади, какво стана, имаш ли някаква такава турбинка? Ако имаш, дай някакви координати на л.с. за свръзка.
Поздрави :)
  • 0

#56 Vlado190

Vlado190

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Samokov

Публикувано 12 август 2009 - 08:13

Има една, имаш и л.с. :)
  • 0
1991 190E SportLine turbo 0.6bar ;)

#57 MitakaxXx

MitakaxXx

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 94 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:s.Iskrec
  • Автомобил:
    Mercedes 190E 2.0

Публикувано 13 август 2009 - 22:59

Жоре,прочетох в твоя пост че караш с минерално масло по време на разработка. Как го разработваш двигателя,в смисъл до колко км го караш с такова масло, какво точно масло му взимаш, след какви километри мога да се отпускам на педала за газта и такива неща, защото като гледам няма да бави много основния ремонт.Всичко съм накупил и остава само да намеря 2 дни спокойствие да му срътна.
А и друго нещо което може да се окаже проблем. Някои от болтовете на основните лагери при стягане пукат и се стягат с прекъсване.Това нормално ли е??? Вижда ми се че другите които си се стягат нормално се затягат повече.Помислих че са се изтеглили и отидох да си ги поръчам в магазина, продавача се изказа че не се сменят тея болтове а само тея на главата и че се мазало резбата и леглото на главата на болтовете(в което виждам смисъл но още не съм го пробвал)
Събирам мнения и препоръки
Благодаря ви :)
  • 0

#58 MitakaxXx

MitakaxXx

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 94 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:s.Iskrec
  • Автомобил:
    Mercedes 190E 2.0

Публикувано 20 август 2009 - 21:15

Днес отделих малко време за ремонта, измих двигателя(стана като нов).Така ми прави кеф да го гледам :).Продухах маслената магистрала ,тъкмо я и разгадах цялата.Монтирах коляновия вал и мотовилките към блока с новите лагери.Почистих нагара от буталата и сложих новите сегменти и време за друго не остана.
Сдобих се и с дюзи от Ауди 2.0 на бош,... дано станат :)
Хайде да разнообразя темата с малко снимки ;) макар че интересното още не е дошло...

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  DSC05966.JPG   866,73K   49 Брой сваляния
  • Прикачен файл  DSC05967.JPG   901,85K   47 Брой сваляния
  • Прикачен файл  DSC05969.JPG   901,24K   43 Брой сваляния
  • Прикачен файл  DSC05970.JPG   881,21K   34 Брой сваляния
  • Прикачен файл  DSC05977.JPG   836,25K   39 Брой сваляния
  • Прикачен файл  DSC05978.JPG   859,08K   49 Брой сваляния
  • Прикачен файл  DSC05979.JPG   876,12K   31 Брой сваляния
  • Прикачен файл  DSC05980.JPG   866,83K   37 Брой сваляния
  • Прикачен файл  DSC05981.JPG   873,01K   36 Брой сваляния

  • 0

#59 caki

caki

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 501 Мнения:
  • Град:Разград
  • Интереси:коли,тенис и ...
  • Автомобил:
    Mercedes 190 Е
    Mercedes 200 CE

Публикувано 21 август 2009 - 08:57

цените са :
08-181400-10 STD GOETZE СЕГМЕНТИ (1ЦИЛ.)89.00 46.25, лв.
R48050 STD AE СЕГМЕНТИ (1ЦИЛ.)89.00 52.59, лв.
AEB410122 STD AE БИЕЛНИ ЛАГЕРИ (4ЦИЛ.) 77.40, лв.
71-3817/4 STD GLYCO БИЕЛНИ ЛАГЕРИ (4ЦИЛ.) 103.18, лв.
AEM92156 STD AE ОСНОВНИ ЛАГЕРИ К-Т 60.48, лв.
ако с нещо друго мога да ти бъда полезен откъм цени питай :rolleyes:
  • 0

#60 MitakaxXx

MitakaxXx

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 94 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:s.Iskrec
  • Автомобил:
    Mercedes 190E 2.0

Публикувано 21 август 2009 - 23:28

цените са :
08-181400-10 STD GOETZE СЕГМЕНТИ (1ЦИЛ.)89.00 46.25, лв.
R48050 STD AE СЕГМЕНТИ (1ЦИЛ.)89.00 52.59, лв.
AEB410122 STD AE БИЕЛНИ ЛАГЕРИ (4ЦИЛ.) 77.40, лв.
71-3817/4 STD GLYCO БИЕЛНИ ЛАГЕРИ (4ЦИЛ.) 103.18, лв.
AEM92156 STD AE ОСНОВНИ ЛАГЕРИ К-Т 60.48, лв.
ако с нещо друго мога да ти бъда полезен откъм цени питай :rolleyes:


Благодаря ти колега, но е малко късничко за цените.Твоите дето ги даваш са като че ли по-изгодни от тези които плащах аз.Единственото което ме радва е че ми ги докараха на тук а не съм се разкарвал по софия и че частите които купих са на едни от най-реномираните марки.Само че тази марка АЕ не съм я чувал до сега.
Хайде да обобщя частите които се наложи да закупя заедно с цените макар че може и да се намерят в сф по-евтино:

Основни лагери H997/5 0.25мм GLYCO (КОМПЛЕКТ) 124лв
Биелни лагери 71-3817/4 0,25мм GLYCO (КОМПЛЕКТ) 103лв
Сегменти 89x 1.75+2+3.5мм KOLBENSCHMIDT (КОМПЛЕКТ) 133лв
Ангренажна верига SWAG
Зъбно колело на коляновия вал SWAG- трите ги купувах миналата година точно преди да разбера че чукането не е било само от нея и стуваха около 220 лв
Зъбно колело на разпр. вал SWAG
Хидравлични повдигачи Нз точно какъв модел са 2x 20,00 лв
Гумички на клапаните И тях нз какви са(КОМПЛЕКТ) ~20лв
Болтове за главата GOETZE (КОМПЛЕКТ) 36.00лв
Гарнитура за главата 61-25230-40 VICTOR RENZ 43.50лв
Гарнитура за картера Нз каква е 15-25лв не помня колко точно струваше
Високоволтови кабели BERU (КОМПЛЕКТ) ~95лв
Свещи H7DCO BOSH (КОМПЛЕКТ) 22лв
/// общо: 856.50 лв :kill_myself: дееба,що ли не си купих друг мерцедес :D, ...Бъзикам се де :D Все пак гледам че става като нов и на външен вид и от вътре ;)

... Двигателя все още не е запалил и може да изникне оше нещо. Гледам че дистрибуторната капачка не изглежда добре, но ще видим дали ще използвам тази запалителна система. има вероятност да намеря EDIS от Ford
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни