Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Тунинг на Мерцедес 190Е 2.0Искам да тунинговам двигателя си,ПОМОЩ!!!


  • Please log in to reply
82 мнения по тази тема

#31 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 16 юли 2009 - 10:22

По между другото колеги,някои да знае какъв сигнал взима компа на газовия инжекцион от електрическите дюзи на бензина? Какво го интересува?...Само началото (момента)на отваряне на дюзата или се съобразява и с продълйителността на отворено положение ?


На повечето мотори както знаеш 2 те неща -въздух и гориво - наи грубо казано въздуха се мери колко е и се подава гориво.Та
на колите с ел дюзи - сигнала които се подава на тия дюзи е изходния сигнал които е пропорционален на количеството гориво.

Понеже тия дет правят газови уредби не са паднали от луната и знаят да плуват и съответно морето не им е до колене - взимат готов формиран сигнал от гореуказаното място и го рекалкулират коко газчица да подадат.

Сигнала дето идва на бензиновите дюзи е смлян както казах - направени са всякакви сметки в зависимост от 20 параметара на мотора и това спестява на газаджиите огромен развои които струва много ама много пари ( един софт в Бош например за един мотор се прави и тества поне 4 години преди да излене на пазара)

По мое изследване -газовите инжекциони имат 2-3 входни сигнала- температура на мотора, обратна връзка от ламбда сондата и наи много още 2-3- бруто 5 неща но тия праметри са само за донаглсяване - основното инфо за количеството гориво идва от горепосоченото място.


Другото което - не познавам всички тунингови фирми и незанмтам това дет си си набелязал да купуваш.
Прочетох само 1 изречение -там дето някои ти казал че помпата отставала.
Помпата от К джетроника - тя доставя огромен дебит и налягане сравнено с помпата на Джетроник (повечето колие ел инжекцион са кръстени или в името на инжекциона фигурира тая дума )- просто принципа е друг и ако се ползва тач помпа трябва да се редуцира и налягането и дебита.
Аз съм виждал ел дюзи дето издържат на 4 - 5 атмосфери налягане ама ценат им е много солена и ако си склонен да дадеш токова пари - то направо може да си купиш готова направена кола.

Ще кажа нещо друго -ама то си е мое мнение- лично на мене не ми се връзва да се тунингова наи слабия мотор на Мерц -тои порождение си е умрял а и самата кола 201 правена да е пенсионерска дет се вика така че като краен ефект много няма да излене .
Но с учебна цел всяко занимание си струва.
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#32 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 юли 2009 - 16:25

.....
Помпата от К джетроника - тя доставя огромен дебит и налягане сравнено с помпата на Джетроник (повечето колие ел инжекцион са кръстени или в името на инжекциона фигурира тая дума )- просто принципа е друг и ако се ползва тач помпа трябва да се редуцира и налягането и дебита.
Аз съм виждал ел дюзи дето издържат на 4 - 5 атмосфери налягане ама ценат им е много солена и ако си склонен да дадеш токова пари - то направо може да си купиш готова направена кола.


точно затова се ползва регулатора за налягане на горивото (предполагам става въпрос за бензин) ;)
  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#33 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 16 юли 2009 - 17:17

точно затова се ползва регулатора за налягане на горивото (предполагам става въпрос за бензин) ;)


Е то и на К джетроника и на Електрическия джетроник има и на 2 те системи регулатор на налягането на горивото - но едното е държи налягането да речем на 5 бара - от 4-до6 е на механичния а на другия е макс 3 обикновено.
Може да пробваш колко време ще устискат електическите дюзи на 5-6 бара например.
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#34 MitakaxXx

MitakaxXx

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 94 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:s.Iskrec
  • Автомобил:
    Mercedes 190E 2.0

Публикувано 16 юли 2009 - 23:12

[quote name='brpi' date='16th July 2009 - 18:17' post='174797']
Е то и на К джетроника и на Електрическия джетроник има и на 2 те системи регулатор на налягането на горивото - но едното е държи налягането да речем на 5 бара - от 4-до6 е на механичния а на другия е макс 3 обикновено.
Може да пробваш колко време ще устискат електическите дюзи на 5-6 бара например.

Колега, Мн ти благодаря за сведенията относно газовия инжекцион, ше ми е от полза :) ,другото което ме интересува относно ГИ е дали като се мине на газ се прекъсва ламбдата или се връзва за ГИ паралелно (да се чете и от двата компа,хем за газта хем за бензина).Лично на мен не ми се вярва да е варианта с паралелното връзване защото може да има затихване на сигнала и да се лъжат и двата компа.Но пък ламбдата казва на компа за бенз какво е горивото и съответно коригира макар и в малки граници сигнала на дюзите на бензин,който е главния определящ параметър за ГИ

Знам.че мотора ми е един от най -слабичките,но да не пренебрегваме МБ 190 с карбуратор или с 1.8 двигатели ;). Но в действителност го правя главно с учебна цел :closed-topic:

Помпата според мен ще стане защото има достатъчен дебит ако не и пре достатъчен.Нищо не и пречи че ще циркулира горивото повече, а за налягането мисля че не може да няма настройващи регулатори на налягане или просто му взимам друг регулатор от някакъв ел жетроник .И така проблема с горивото е приключен.

Намерих си и дюзи (някакви от БМВ остава да видя дали ше ми свършат работа :) )
  • 0

#35 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 юли 2009 - 07:59

Е то и на К джетроника и на Електрическия джетроник има и на 2 те системи регулатор на налягането на горивото - но едното е държи налягането да речем на 5 бара - от 4-до6 е на механичния а на другия е макс 3 обикновено.
Може да пробваш колко време ще устискат електическите дюзи на 5-6 бара например.


Kолега, моя мерц го карам от години с ел. инжекция, стандатртните помпи (на 2.5-16в са 2) и регулируем регулатор на горивото от фиат (Weber по спомен от 2.5 - 5 бара ), тъй че проблеми там няма. Т.е. взима си един регулатор от ел. инжекция (повечето държат на 3 - 3.5 ) или един регулируем от Топспийд/Проспийд или друг магазин и проблема е решен. Също така съм карал ел. ижнектори на 4 -4.5 бара повече от година тъй като на 3 бара не доставяха достатъчно гориво за турбината (бяха 4х440сс ) ;) .

Помпата според мен ще стане защото има достатъчен дебит ако не и пре достатъчен.Нищо не и пречи че ще циркулира горивото повече, а за налягането мисля че не може да няма настройващи регулатори на налягане или просто му взимам друг регулатор от някакъв ел жетроник .И така проблема с горивото е приключен.

Намерих си и дюзи (някакви от БМВ остава да видя дали ше ми свършат работа :) )


Няма да имаш проблем с помпата, всички 190-ки конвертирани към ел. инжекция си карат със стандартните помпи (изключение правят 2-3 много напомпани) само сменят регулатора на горивото (както сам си разбрал) :) . БМВ инжекторите ще ти свършат работа стига да подават необходимото количество гориво :)
  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#36 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 17 юли 2009 - 09:40

Към колегата joreto

Когато се замени регулатора на налягането мисля че е ясно какво става.
А относно това н аколко издържат дюзите и факта че вече година караш дюзи дет са за 3 бара на 4 бара -много ясно че за 2 дена няма да се скапят -ама вътре пружините дет затварят са подложени на по голям натиск и няма начин да не умекнат преждевремено.
Благодарение на това че и дюзите си имат толеранси и затова не може да се даде прогноза за колко време.
Физическите закони все още са валидни на земята и няма мърдане.

към колегата Mitaka000

Как се връзва Ламбдата на ГИ н емога да ти кажа - виж какво пише в писанията на твоита газова.
Тва е в зависимот от производителя .
А относно изобщо тунинга- исках да ти кажа че дори да дигнеш с 20 коня мощноста - Мерца е тежка кола ,кутията не е спортна , окачването е съвсем друго от на спортна кола и т.н та в една кола дет зора е да върви - кат се понатамни само мотора ефекта е минимален.
А правенето на нещо с учебна цел е вече друго нещо - тук а се цели натрупване на знания и умения и аз също съм на мнение че е полезно занимание.
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#37 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 юли 2009 - 13:18

Към колегата joreto

Когато се замени регулатора на налягането мисля че е ясно какво става.
А относно това н аколко издържат дюзите и факта че вече година караш дюзи дет са за 3 бара на 4 бара -много ясно че за 2 дена няма да се скапят -ама вътре пружините дет затварят са подложени на по голям натиск и няма начин да не умекнат преждевремено.
Благодарение на това че и дюзите си имат толеранси и затова не може да се даде прогноза за колко време.
Физическите закони все още са валидни на земята и няма мърдане.


Ами никой не е казал, че трябва да кара с неговия си регулатор ;) . А тези инжектори все още се карат на друга кола и пак на 4 бара, да не говорим ,че знам за доста коли дето си карат с години на 4 бара и нямат ядове . Тъй като гледам ,че обичаш теорията (Физическите закони) вземи прочети някоя друга книга за перформанс тунинг, там доста добре са засегнати темите за инжекторите, и на какво налягане какво и как става (теория вс. практика ;) ). Честно казано не ми се спори за неща които са известни от край време (и на Запад и в БГ), че работят и с тях няма проблеми и въпреки това се намира някой да каже ,че земята е плоска :-D . Т.е. с това приключвам темата за инжекторите, казах ви как седят нещата от опит пък който иска да си развива теории :) .
  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#38 MitakaxXx

MitakaxXx

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 94 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:s.Iskrec
  • Автомобил:
    Mercedes 190E 2.0

Публикувано 17 юли 2009 - 18:31

Жоре, видях в един сайт за мегата ,че струва 750 лв чист(което нз какво означава). Но снощи попаднах на един форум за този комп и намерих публикувана схемата му, тя не била мн сложна и мисля че ще се справя с направата му.Остава проблема обаче за сорса на микроконтролера. Можеш ли да ми помогнеш с намирането му, ако мога поне тея пари да спестя :)
  • 0

#39 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 юли 2009 - 22:00

Жоре, видях в един сайт за мегата ,че струва 750 лв чист(което нз какво означава). Но снощи попаднах на един форум за този комп и намерих публикувана схемата му, тя не била мн сложна и мисля че ще се справя с направата му.Остава проблема обаче за сорса на микроконтролера. Можеш ли да ми помогнеш с намирането му, ако мога поне тея пари да спестя :)

утре ще ти дам контакт на едно момче което прави МС на доста по ниска цена, също така предполагам ,че ще ти помогне и за сорса за микроконтролера . Този сорс трябва да го има за изтегляне в нет-а, утре ще проверя и ще ти пратя линка ако още го има.
  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#40 MitakaxXx

MitakaxXx

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 94 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:s.Iskrec
  • Автомобил:
    Mercedes 190E 2.0

Публикувано 19 юли 2009 - 23:24

утре ще ти дам контакт на едно момче което прави МС на доста по ниска цена, също така предполагам ,че ще ти помогне и за сорса за микроконтролера . Този сорс трябва да го има за изтегляне в нет-а, утре ще проверя и ще ти пратя линка ако още го има.



Жоре, понеже мн се запалих в начинанието не мога да спя и само чета във нета всичко свързано с проекта. Ако става дума за Disk (Ники) от форуна Tunning.bg - знам, днес попаднах на него :) .Даже мисля че и твоето име срещтнах там ;) Благодаря ти за помощта
Само че не разбирам защо оригиналния ТПС не става(не съм разглеждал за разлики и прилики),и не разбрах оругиналния датчик за температура на постъпващия въздух дали става.Прочетох че може да е е бавен, това така ли е? Също така мисля че не видя въпроса ми за празния ход... оригиналния мотор ли си ползваш?
  • 0

#41 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 юли 2009 - 08:24

Жоре, понеже мн се запалих в начинанието не мога да спя и само чета във нета всичко свързано с проекта. Ако става дума за Disk (Ники) от форуна Tunning.bg - знам, днес попаднах на него :) .Даже мисля че и твоето име срещтнах там ;) Благодаря ти за помощта
Само че не разбирам защо оригиналния ТПС не става(не съм разглеждал за разлики и прилики),и не разбрах оругиналния датчик за температура на постъпващия въздух дали става.Прочетох че може да е е бавен, това така ли е? Също така мисля че не видя въпроса ми за празния ход... оригиналния мотор ли си ползваш?


Точно за Ники става въпрос, свържи се с него, сигурен съм ,че ще ти помогне :) . Оригиналния ТПС не става тъй като е от тип "ключе" но не е сложно да приспособиш ТПС от друга кола, аз направо ползвам чял дросел от БМВ м50б25 (2.5 24в мотор) . За празен ход в момента нe ползвам моторче но скоро време ще сложа тъй като мисля да си оправя климатика :-D
  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#42 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 22 юли 2009 - 16:43

Ами никой не е казал, че трябва да кара с неговия си регулатор ;) . А тези инжектори все още се карат на друга кола и пак на 4 бара, да не говорим ,че знам за доста коли дето си карат с години на 4 бара и нямат ядове . Тъй като гледам ,че обичаш теорията (Физическите закони) вземи прочети някоя друга книга за перформанс тунинг, там доста добре са засегнати темите за инжекторите, и на какво налягане какво и как става (теория вс. практика ;) ). Честно казано не ми се спори за неща които са известни от край време (и на Запад и в БГ), че работят и с тях няма проблеми и въпреки това се намира някой да каже ,че земята е плоска :-D . Т.е. с това приключвам темата за инжекторите, казах ви как седят нещата от опит пък който иска да си развива теории :) .


Мерси за предложението Жоре - аз и без него чета - просто няма начин иначе все пак от 8 години си вадя хляба като правя автомобилна електроника в немско и трябва да знам кое за къде е и без четене не става.
А относно това дали земята е плоска бих казал нещо друго - все пак съм живял достатъчно дълго врем и е БГ- типично е за БГ манталитет да скове това онова и после да се мисли че всичко знае и може , дори се почва с изрази -абе ония там явно са много прости щом не са направили тва или онова.....
Винаги съм чсе чудил що концерни като Бош и Сименс не вземат да платят на некои такива всезнаиковци -с гаранция ще им е по евтино колкото и дебели заплати да им дадат отколкото да наливат огромни кинти в развои и тестове......
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#43 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 юли 2009 - 17:38

Мерси за предложението Жоре - аз и без него чета - просто няма начин иначе все пак от 8 години си вадя хляба като правя автомобилна електроника в немско и трябва да знам кое за къде е и без четене не става.
А относно това дали земята е плоска бих казал нещо друго - все пак съм живял достатъчно дълго врем и е БГ- типично е за БГ манталитет да скове това онова и после да се мисли че всичко знае и може , дори се почва с изрази -абе ония там явно са много прости щом не са направили тва или онова.....
Винаги съм чсе чудил що концерни като Бош и Сименс не вземат да платят на некои такива всезнаиковци -с гаранция ще им е по евтино колкото и дебели заплати да им дадат отколкото да наливат огромни кинти в развои и тестове......


Казах ,че не ми се спори за да не разваляме на човека темата, ти може да си изкарваш хлаба с това но явно някои неща по тунинга не са ти ясни (личи си от писаниците ти). Само за пример ще ти дам едни най-обикновенни siemens-deka инжектори които ползвам аз и всеки може да си купи (най-обикновенни) ги дават да работят с налягане на горивото от 2.5-5 бара. Също така това, че на 4-ри бара налягане инжекторите заминава е глупост, мога да ти дам много примери на световно известни тунери които го ползват този метод и то от зората на тунинга (това не сме го измислили в България ;) ), просто не ми е ясно защо спориш за неща които хората са доказали ,че работят без проблем. А това за Българския манталитет също се отнася и за Българите в чужбина, поработили там малко и си мислият ,че вжидаш ли ние тук още ядем доматите с колците и добре ,че са те да ни отворят очите .
  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#44 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 юли 2009 - 18:54

И за да не кажеш ,че си изсмуквам нещата от ръцете, прикачам спецификацията на инжекторите (объркал съм се било от 2.5 - 7.5 бара). Също така отиди на сайта www.vmax.de (те са ваши хора от немско .. ) и виш какво предлагат за C20LET мотора, обърни внимание на 2.0L Evo310 . Айде със здраве , аз отивам да се кефия на моя скованяк :lol:

Прикачени файлове


  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#45 Vlado190

Vlado190

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Samokov

Публикувано 23 юли 2009 - 12:55

Жоре не се дразни на човека, и аз съм спорил с него ама явно няма смисъл ;) Той все се опитва да изкара нещата мнооого сложни но май по-скоро на него са му така!
Сега по темата - 102 2.0 мотора си е много добре и изобщо не е "умрял кон" ;) С турбо наказва доста стокови "бегачки" - личен опит!
Инжекторите наистина могат да си работят прекрасно и на по голямо налягане - аз моите старите съм ги карал на 6 бара защото бяха малки и още си работят отлично.
За ТПС -а - можеш да вържеш мегата и без него за начало като обогатяването го направиш по мап.
Не е задължително и да ползваш EDIS, може да си ползваш оргиналното запалване или пък на мен ми харесва как става с двойната бобина с вграден комутатор от Опелите.
За газовия инж. - не се ядосвай че е такъв, даже до някъде е предимство, оргиналния инжекцион си пръска фулгруп, този е същия а и ще ти храни всички цилиндри еднакво.
Рейката с отделни инжектори понякога прави поразии - на един приятел с турбо няколко пъти сменяме гарнитура глава избиваща все на един и същи цилиндър и се оказа че точно на този цилиндър дебита на дюзата е по малък!!!
Тия дни ще наснимам всичко кое как е с пояснения.
  • 0
1991 190E SportLine turbo 0.6bar ;)




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни