
Боядисване на джанти
Започната от shotgun600, 24 фев 2009 - 15:20:25
103 мнения по тази тема
#16
Публикувано 26 февруари 2009 - 08:53
Аз мойте си ги боядисах сам-може да се видят на някоя от "летните" снимки на колата...
Трябват за 4 джанти 100гр. боя,100гр. двукомпонентен прозрачен лак,и 100гр. разтворител,което струва около 35лв.
Съветвам те добре да огледаш видовете бои-само сребристия металик има двайсетина разновидности-аз избрах възможно най-искрящия,но това си е въпрос на вкус.
А,на такива вече наточени "жанти" баланс се прави само с лепещи се тежести от вътр.страна-никакви набивания с чука по борда!
Ще се примириш,че след всяко балансиране ще се налага да се отлепва по някоя тежест,като вероятността да се отлепи с боята е огромна...поне ще е от вътр.страна....
П.С. Изрично кажи на бояджиите да ти почистят и изчегъртат с шкурка добре вътр. борд,където прилепва гумата и да лакират с една ръка,защото и алуминия корозира!
Трябват за 4 джанти 100гр. боя,100гр. двукомпонентен прозрачен лак,и 100гр. разтворител,което струва около 35лв.
Съветвам те добре да огледаш видовете бои-само сребристия металик има двайсетина разновидности-аз избрах възможно най-искрящия,но това си е въпрос на вкус.
А,на такива вече наточени "жанти" баланс се прави само с лепещи се тежести от вътр.страна-никакви набивания с чука по борда!
Ще се примириш,че след всяко балансиране ще се налага да се отлепва по някоя тежест,като вероятността да се отлепи с боята е огромна...поне ще е от вътр.страна....
П.С. Изрично кажи на бояджиите да ти почистят и изчегъртат с шкурка добре вътр. борд,където прилепва гумата и да лакират с една ръка,защото и алуминия корозира!
#17
Публикувано 26 февруари 2009 - 09:39
Точно затова отивам на песъкоструйка!!Това е в пъти по-мощно средство за изтъргване от шкурката!А след като боята е изпечена в камера, е невъзможно да се олюпи при отепяне на тежестите.
Ако си ги боядисам сам,ще стане това което каза,защото нито имам песъкоструй,нито камера за изпичане,а без тези неща боята пада лесно и бързо.
Тежести по борда никога не слагам,защото е грозно.Винаги от вътрешната страна.
Задължително ще снимам една джанта,преди и след това.Мисля че разликата ще е оооогрооомна.Нямам търпение!
Утре отивам да ги проверя дали са криви ,а в Сряда мисля да се вдигам към пояджиите,че нали празници има тия дни.
Ако си ги боядисам сам,ще стане това което каза,защото нито имам песъкоструй,нито камера за изпичане,а без тези неща боята пада лесно и бързо.
Тежести по борда никога не слагам,защото е грозно.Винаги от вътрешната страна.
Задължително ще снимам една джанта,преди и след това.Мисля че разликата ще е оооогрооомна.Нямам търпение!
Утре отивам да ги проверя дали са криви ,а в Сряда мисля да се вдигам към пояджиите,че нали празници има тия дни.
#18
Публикувано 26 февруари 2009 - 10:15
Давай, че се чудя, моите да ги бо(я/з)дисвам ли или не. Ама при мен не е толкова тежко положението, просто за кеф и гъзария

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#19
Публикувано 26 февруари 2009 - 10:20
Точно затова отивам на песъкоструйка!!Това е в пъти по-мощно средство за изтъргване от шкурката!А след като боята е изпечена в камера, е невъзможно да се олюпи при отепяне на тежестите.
Ако си ги боядисам сам,ще стане това което каза,защото нито имам песъкоструй,нито камера за изпичане,а без тези неща боята пада лесно и бързо.
Тежести по борда никога не слагам,защото е грозно.Винаги от вътрешната страна.
Задължително ще снимам една джанта,преди и след това.Мисля че разликата ще е оооогрооомна.Нямам търпение!
Утре отивам да ги проверя дали са криви ,а в Сряда мисля да се вдигам към пояджиите,че нали празници има тия дни.
Пясъкоструйката няма да ти изглади вътрешните ръбове-само ще ги почисти,но ти си знаеш...!

А,тва с камерата за изпичане е един от най-голямите блъфове!Истинско изпичане е заводското,което е на 140С,а колата е само гол железен корпус,но боите нямат нищичко общо с тези,които се продават.Най-много да ги сложат в топло помещение,за да дръпне по-бързо боята-това е!
Да нямаш предвид друг тип боядисване-електростатично?
#20
Публикувано 26 февруари 2009 - 10:53
Al2O3 = корундпри първото поставяне на гума, тоя лак ще се спомине...
а алуминият корозира с невероятна скорост - при одраскване дори от 7-8 см, докато нещото с което драскаме, е в края на драскотината, в началото се е образувал окисен слой от Al2O3 - двуалуминиев триокис - доста твърдо нещо - ако знаеш от какво се правят шмиргеловите дискове - това е карборунд - или Al2O3
SiC = карборунд
Verba volant,scripta manent...Казаното отлита,написаното остава .../ако не го изтрият/....
На тази сладурана е кръстена нашата марка

Мерседес Йелинек
На тази сладурана е кръстена нашата марка

Мерседес Йелинек
#21
Публикувано 26 февруари 2009 - 10:59
Иля да , за тези срещу борсите става дума..
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...

#22
Публикувано 26 февруари 2009 - 11:39
Ми не знам -моя лак нито е заминал,нито е корозирал,нито е олюпен-дори по външния ръб,където тук там има драскотини..... и смея да да твърдя,че е изпичан-даже си имат таблици кои джанти на колко време и градуси се печат....
Колегата shotgun600,може да види как изглеждат моите джанти около 20 месеца след боядисването-както казах НЕ ми боядисаха капачките тъй като боята се пече и щяха да се разтопят.При джанти като неговите съм твърдо ЗА песъкоструйка,китосване,боядисване и изпичане-смея да твърдя,че тия бояджии си разбират от работата и я изпипват по добра технология-резултата при мен е красноречив и устойчив във времето...
Само да вметна,че тия диваци правят само и единствено това-коли не боядисват,джанти не изправят-тясна специализация в прахово боядисване на джанти-такива обичам аз,а не специалист по всичко
п.с. Сори за качеството ама е доста тъмно в гаража...
Поздрави Тодоров!!!
Колегата shotgun600,може да види как изглеждат моите джанти около 20 месеца след боядисването-както казах НЕ ми боядисаха капачките тъй като боята се пече и щяха да се разтопят.При джанти като неговите съм твърдо ЗА песъкоструйка,китосване,боядисване и изпичане-смея да твърдя,че тия бояджии си разбират от работата и я изпипват по добра технология-резултата при мен е красноречив и устойчив във времето...
Само да вметна,че тия диваци правят само и единствено това-коли не боядисват,джанти не изправят-тясна специализация в прахово боядисване на джанти-такива обичам аз,а не специалист по всичко

п.с. Сори за качеството ама е доста тъмно в гаража...

Поздрави Тодоров!!!
Прикачени файлове

Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#23
Публикувано 26 февруари 2009 - 12:02
Ама mbenz е боядисвал с боя и после е лакирал отгоре...
А доколкото разбрах тия типове правят прахово боядисване, което е съвсем различна технология!
Даже мисля, че след праховото не се прави лак (поправете ме ако греша?).
Знам със сигурност, че алуминиевата дограма се боядисва прахово.
И май баш праховото е с въпросната електростатична технология...
Колкото до матирането - ако се полира преди боядисването... и т.н. начини много, само мерак и пари да имаш.
edit:
прочетох малко - праховото боядисване се прави с полиестерни и епоксидни смоли, като е съчетание от смола, втвърдител (съответно химичен процес) и температур (около 160 до 200 градуса) за да се ускори химичният процес. Получава се тънък слой от съответната смола/лак, който се разтапя върху елемента и се втвърдява впоследствие, като има значително по-добри параметри на износоустойчивост и механична здравина в сравнение с нанасянето на боя по каквато и да е технология. И се нанася чрец електростатична технология, заради което, така се боядисват само метали.
Така че за джанти може и да е доста удачна технология?!
А доколкото разбрах тия типове правят прахово боядисване, което е съвсем различна технология!
Даже мисля, че след праховото не се прави лак (поправете ме ако греша?).
Знам със сигурност, че алуминиевата дограма се боядисва прахово.
И май баш праховото е с въпросната електростатична технология...
Колкото до матирането - ако се полира преди боядисването... и т.н. начини много, само мерак и пари да имаш.
edit:
прочетох малко - праховото боядисване се прави с полиестерни и епоксидни смоли, като е съчетание от смола, втвърдител (съответно химичен процес) и температур (около 160 до 200 градуса) за да се ускори химичният процес. Получава се тънък слой от съответната смола/лак, който се разтапя върху елемента и се втвърдява впоследствие, като има значително по-добри параметри на износоустойчивост и механична здравина в сравнение с нанасянето на боя по каквато и да е технология. И се нанася чрец електростатична технология, заради което, така се боядисват само метали.
Така че за джанти може и да е доста удачна технология?!
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#24
Публикувано 26 февруари 2009 - 15:07
Това са джантите за тази кола! Нямам търпение да видя как стоят. Честито
Това са джантите за много от моделите на мерцедес

И аз бих си купил такива за 124-ката, ако ги намеря тънко, по-малък размер от на Шотгъна, разбира се

Благородно му завиждам

#25
Публикувано 26 февруари 2009 - 15:37
Това са джантите за много от моделите на мерцедес
.
И аз бих си купил такива за 124-ката, ако ги намеря тънко, по-малък размер от на Шотгъна, разбира се.
Благородно му завиждам
има 16ки, оригинални от очиларка в една автоморга до летището.
значи от ТАНГЕНТАТА (старият път за летището - където е ПОРШЕ и ТНТ) надолу през циганската махала (с големите легнали полицаи)....
е там при разклона за магистрала тракия и продължението напред към една дистрибутросска фирма (забравих и името) от дясната страна има автоморга...там има една зелена очиларка с такива джанти...16ки...
Мъжете правят пари, не парите правят мъже.
#26
Публикувано 26 февруари 2009 - 15:50
има 16ки, оригинални от очиларка в една автоморга до летището.
значи от ТАНГЕНТАТА (старият път за летището - където е ПОРШЕ и ТНТ) надолу през циганската махала (с големите легнали полицаи)....
е там при разклона за магистрала тракия и продължението напред към една дистрибутросска фирма (забравих и името) от дясната страна има автоморга...там има една зелена очиларка с такива джанти...16ки...

Евала
#27
Публикувано 26 февруари 2009 - 16:59
И в крайна сметка каква е цената на джанта,че и аз имам 16-ки,които плачат за боя?
#28
Публикувано 26 февруари 2009 - 17:21
Праховото боядисване никога не може да даде гланца и блясъка на класическото боядисване с металик и 3-4 ръце гъст прозрачен лак отгоре!
И не съм съгласен с Veni,че ако се тегли една ръка лак на изчистените и изгладени бордове от вътр.страна на джантата той щял да падне от първия монтаж!Не е така-джантите,които обработих бяха доста стари и разядени по тази причина точно от вътр.страна на борда,но след две смени на гуми не е мръднало-лака,който е на абсолютно равна и гладка повърхност може и да се изтрие,но този,който е покрил микроскопични неравности(дупки)предизвикани от корозията ще остане и ще предпазва.
Така,че всеки да решава сам за себе си-аз винаги боядисвам и вътр.борд на една джанта!
А,че праховото(електростатично)боядисване е най-здравото спор няма!Но и мойто класическо боядисване след 2 години,50000км.и много чести автомивки също не е мръднало.
И не съм съгласен с Veni,че ако се тегли една ръка лак на изчистените и изгладени бордове от вътр.страна на джантата той щял да падне от първия монтаж!Не е така-джантите,които обработих бяха доста стари и разядени по тази причина точно от вътр.страна на борда,но след две смени на гуми не е мръднало-лака,който е на абсолютно равна и гладка повърхност може и да се изтрие,но този,който е покрил микроскопични неравности(дупки)предизвикани от корозията ще остане и ще предпазва.
Така,че всеки да решава сам за себе си-аз винаги боядисвам и вътр.борд на една джанта!
А,че праховото(електростатично)боядисване е най-здравото спор няма!Но и мойто класическо боядисване след 2 години,50000км.и много чести автомивки също не е мръднало.
#29
Публикувано 26 февруари 2009 - 22:20
По въпросите с цените:
Звънях им днес по телефона на тези в Горна баня.
Казаха песъкоструйка, прахово боядисване и перлен лак на лицевата страна за 16" джанта 45 лв/джанта.
Звънях им днес по телефона на тези в Горна баня.
Казаха песъкоструйка, прахово боядисване и перлен лак на лицевата страна за 16" джанта 45 лв/джанта.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#30
Публикувано 26 февруари 2009 - 22:23
Ахах,ами аз имам таива каквито търсиш - 16ки.Нали д оскоро си карах колата с тях,но са ми малки.Може да измислим нещо.....Това са джантите за много от моделите на мерцедес
.
И аз бих си купил такива за 124-ката, ако ги намеря тънко, по-малък размер от на Шотгъна, разбира се.
Благородно му завиждам
Оха,доста е 45лв за джанта 16ка.....за 18ка ще е по 55 сигурно
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни