Към съдържанието

  •  

Subsonic

Регистрация: 27 яну 2007
Офлайн Последно: Днес, 11:56
*****

Моите теми

Промяна на предавателно число CLS500

01 март 2025 - 23:27

Здравейте,

 

Отдавна се канех да променя предавателното число от 3.06 на 3.27, но едва сега успях да го реализирам.

На първа фаза от проекта набавих диф от CLS350. Като грешка сега отбелязвам, че не го взех заедно с кардана и полусоките. Тъй като корпусът на дифа е по-тесен и по-къс, е необходимо да се сменят и карданът и полуоските. Освен това полуоските на CLS500 са с 30 зъба откъм дифа, а тези на CLS350 са с 27.

На втора фаза от проекта купих всички тампони по дифа, семирингите, лагерите на главините и т.н.

Самата смяна е доста трудоемка, защото няма много място и някои от частите на въздушното окачване пречат и трябва да се демонтират (компенсаторните обеми).

След смяната е необходимо да се кодира правилното предавателно число в моторното ЕКУ и това на скоростната кутия. При МЕ28 е лесно, влиза се във Вариантно Кодиране и се избира 3.27 от падащо меню за съответния параметър. При кутията (VGSNAG2) нещата стоят малко по-сложно. Числотo е кодирано с два байта в hex, и трябва да се промени от 0B F4 (3060) на 0C C6 (3270), после ще пиша кои по ред байтове са. Последните два байта от кодировката на кутията са чексума и трябва да се калкулират наново (CRC-16-ARC, Big Endian).

Първи впечатления от промяната - колата тръгва по-леко и може да се кара доста спокойно на Comfort. На Sport и Agility е доста по-рязка и набира по-бързо.

Като минус, дифът от 350, който аз ползвам, има много повече луфт от моя. Чудя се дали има начин да се регулира или да търся друг.

Друг странен ефект е, че изчезна автоматичното палене (тип-старт), при което само буташ еднократно ключа и тя си върти сама докато запали. Отвикнал съм да задържам на стартер и ми е малко криво.

За автоматичното палене има параметър в МЕ28, който не съм променял, стои си на "активно", но явно е свързан по някакъв начин с параметъра на предавателното число.

Времето ще покаже дали 3.27, който е с по-малко "прасе" ще издържи на въртящия момент на м113. Претоварването е около 30%. На първо време съм активирал една функция "Dashpot" която малко омекотява педала на газта за да няма резки пикове.


Проблем със сваляне на AIRMATIC

07 октомври 2024 - 12:42

Привет, Колеги,

 

Някой сблъсквал ли се е с проблем за сваляне на въздушното окачване. Вдигна ли го от копчето за вдигане, после не иска да се сваля.

Пробвах да калибрирам наново нивото, първо с Launch, после с Xentry, но не се получава. Чувам как се активират клапаните, но нищо не се случва. Колата не пада и не мога да вкарам показанията на датчиците за ниво в границите за калибрация.

 

Кодове за неизправност има само бавно достигане на налягане от компресора (който е сменен миналата година) и за грешна стойност на налягането от датчик B7.

 

Мултиклапан ли е или компресор? Гледах, че разтоварващия клапан се намирал на компресора.


Silver Star - Предизвикай сетивата си

02 октомври 2024 - 12:33

Здравейте,

 

На 4-ти и 5-ти октомври на пл. ""Гина Кунчева" (до паметника на В. Левски) ще се проведе есенно събитие на Silver Star с представяне на нови модели, технологии от Formula 1 и светлинно шоу.

 


Приплъзване автомат, 3-4 предавка

17 септември 2024 - 16:19

Откакто взех колата преди близо 2 години забиваше грешки в автомата заради временн алипса на сигнал или нереална стойност от сензор 2 - стандартен проблем на 722.9. Общо взето където пипне VDO, трева не никне smile.png.

 

С течение на времето грешките зачестиха и в един момент стана адски досадно автоматът да влиза в авариен режим, защото спира да превключва и остава на предавката, на която е бил, отключва локъпа на хидрото и отказва да включи на задна докато не рестартираш от ключа.

 

Миналата седмица дадох платката за рециклиране и вече няма грешки, но остана един проблем, който се надявах да е бил свързан с датчиците - приплъзване при превключване от 3-та на 4-та.

 

Някой имал ли е подобен проблем и как го е решил?

 

Гледах кои пакети участват в 3-та и 4-та - съединители К1 и спирачен барабан B2. Възможно ли е да има проблем в соленоидите, които управляват К1 и В2?

Интересното е, че на другите предавки няма проблем. Единствено при преминаване от 3-та на 4-та приплъзва и качва оборотите, като понякога приритва като влезе 4-та. К1 участва и в 3-та, 4-та и 5-та.

 

С триене на адаптации става по-зле. След известно време и натрупване на адаптационни данни успява почти да се маскира и да изчезне, но ме притеснява, че нещо не е наред по механиката на кутията и ми се иска да го оправя без да сменям цяла кутия.


ChARmeet

13 септември 2024 - 13:36

Здравейте,

 

Утре на НИМ ще се порведе благотоврително събитие с кауза. Събитието започва от 16:00 ч.

 

Повече подробности можете да откриете във Фейсбук:

 

https://fb.me/e/5rDrrDSCy