Към съдържанието

  •  

Subsonic

Регистрация: 27 яну 2007
Офлайн Последно: 13 юни 2025 - 16:26:02
*****

#449194 Промяна на предавателно число CLS500

Публикувано от Subsonic на 08 април 2025 - 13:49

Първи наблюдения след магистрално каране - на 3000 оборота скоростта е малко над 150 км/ч.

Моторът е по-разтоварен и колата е по-еластична.

Среден разход по борд, София - Банско - София, 11.2 л/100


  • 1


#449151 Промяна на предавателно число CLS500

Публикувано от Subsonic на 03 март 2025 - 22:23

На колко оборота е максималната мощност на двигателя и колко е максималната скорост.?

Идеята е, най-просто казано, всичко да си дойде на мястото и максималната скорост да е в оборотите на максимална мощност на най-високата предавка.

Тогава кутията/дифа/колата е настроена за Vmax. 

 

Мощността, необходима за достигане на Vmax e функция на въздушното съпротивление и челната площ на автомобила. Формулата общо взето е:

0.5 rho x Cd x A x V^3

Всичко трябва да е в правилните мерни единици, rho e плътност на въздуха, Cd e коефициент /0.45/, А - челна площ в м2, или височина по широчина по 0.82, скоростта V e в м/с.

 

Ако тръгнем наобратно, от наличната мощност, оборотите и предавателните числа, можем да сметнем максимално постижимата скорост и необохдимото предавателно чиско на дифа.

 

Трябва да вземем предвид и загубите в скоростна кутия, кардан, диф и т.н., обичайно за автомобили със задно предаване е 15-20%. Автомобилите с предно имат по-малки загуби, около 10%.

 

https://www.automobi....html#gsc.tab=0

 

97KW x 0.8 = 77.6 KW

 

При тази челна площ, 2.07 м2 и коефициент на съпротивление имаме

 

0.5 х 1.21 х 0.933 х V^3 = 77 600

0.605 x 0.933 x V^3 = 77 600

0.56 x V^3 = 77 600

V^3= 77 600 / 0.56

V^3 = 138 571

V ~ 180 km/h

 

Значи с тази мощност и челно съпротивление и площ можем да постигнем около 180 км/ч. Само остава да намерим при този размер гуми и крайна предавка, с какъв диф тази скорост ще бъде достигната на 5000 оборота (P max).

Ще ползвам жокер от една програмка GearCalc.

Според други жокери, гумите са размер 175 SR14, което отговаря на 185-75R-14.

Накрая отговрът не е 42, а 3.46. smile.png

Тоест с диф 3.46, на 4-та, достигаш 180км/ч на 5200 оборота и ползващ цялата налична мощност.

При това положение, при 100 км/ч, ще си на 2900 оборота.


  • 1


#449142 Промяна на предавателно число CLS500

Публикувано от Subsonic на 01 март 2025 - 23:27

Здравейте,

 

Отдавна се канех да променя предавателното число от 3.06 на 3.27, но едва сега успях да го реализирам.

На първа фаза от проекта набавих диф от CLS350. Като грешка сега отбелязвам, че не го взех заедно с кардана и полусоките. Тъй като корпусът на дифа е по-тесен и по-къс, е необходимо да се сменят и карданът и полуоските. Освен това полуоските на CLS500 са с 30 зъба откъм дифа, а тези на CLS350 са с 27.

На втора фаза от проекта купих всички тампони по дифа, семирингите, лагерите на главините и т.н.

Самата смяна е доста трудоемка, защото няма много място и някои от частите на въздушното окачване пречат и трябва да се демонтират (компенсаторните обеми).

След смяната е необходимо да се кодира правилното предавателно число в моторното ЕКУ и това на скоростната кутия. При МЕ28 е лесно, влиза се във Вариантно Кодиране и се избира 3.27 от падащо меню за съответния параметър. При кутията (VGSNAG2) нещата стоят малко по-сложно. Числотo е кодирано с два байта в hex, и трябва да се промени от 0B F4 (3060) на 0C C6 (3270), после ще пиша кои по ред байтове са. Последните два байта от кодировката на кутията са чексума и трябва да се калкулират наново (CRC-16-ARC, Big Endian).

Първи впечатления от промяната - колата тръгва по-леко и може да се кара доста спокойно на Comfort. На Sport и Agility е доста по-рязка и набира по-бързо.

Като минус, дифът от 350, който аз ползвам, има много повече луфт от моя. Чудя се дали има начин да се регулира или да търся друг.

Друг странен ефект е, че изчезна автоматичното палене (тип-старт), при което само буташ еднократно ключа и тя си върти сама докато запали. Отвикнал съм да задържам на стартер и ми е малко криво.

За автоматичното палене има параметър в МЕ28, който не съм променял, стои си на "активно", но явно е свързан по някакъв начин с параметъра на предавателното число.

Времето ще покаже дали 3.27, който е с по-малко "прасе" ще издържи на въртящия момент на м113. Претоварването е около 30%. На първо време съм активирал една функция "Dashpot" която малко омекотява педала на газта за да няма резки пикове.


  • 1


#448448 Премахване на катализатори поради проблем W221 S500

Публикувано от Subsonic на 22 април 2024 - 13:22

За съжаление не мога да намеря конкретно за МЕ9.7, но вероятно е нещо подобно. Гледах как може да се спрат задните сонди и намерих нещо на стр. 328:

 

CWKONLS : -----------> Code word in % PROKON :

Sensors present upstream of the catalyst ---> Bank1: B lsv by Bit 0 = 1
Bank2: B lsv2 by Bit 4 = 16
(gives 17 as the sum)
Sensors present downstream of the catalyst --> Bank1: B lsh by bit 1 = 2
Bank2: B lsh2 by bit 5 = 32
(gives 34 as the sum)
For all 4 installed seensors: CWKONLS = 51

 

Като търсих инфо за МЕ97 ми попадна тази тема - Chinese ME9.7 GOOD OR NOT? read this before thinking about buying a chinese clone! - MHH AUTO - Page 1

 

Пичът споменава, че се разтичали електролитните кондензатори и ставало манджа върху платката. Чудя се дали и МЕ28 е така.


  • 1


#448434 Премахване на катализатори поради проблем W221 S500

Публикувано от Subsonic на 19 април 2024 - 15:49

Сигналът от задните катове се позлва за донастройка на сместа, така че не знам доколко е ок да се пуска някакво напрежение, отделно ако индикира постоянно колкото е опорното напрежение, около 0.5 волта, може да видгне някаква грешка за подгрева или ефективността на самия сензор.

 

Алгоритните в моторния комп са доста сложни, едно описание на моторно ECU е към 1000 страници, с адски много променливи, но най--общо казано очакваното напрежение от задните сонди е постоянно а от предните променливо. Ако ЕКУ-то вижда един и същи сигнал на преден и заден сензор, вдига грешка за ефективност на катализатора.

Прикачени файлове


  • 1


#448429 Премахване на катализатори поради проблем W221 S500

Публикувано от Subsonic на 18 април 2024 - 13:01

Намарих тема в MHH, май верно не може да се спрат задните сонди поотделно.

https://mhhauto.com/...E9-7-m272-3-5v6


  • 1


#448420 Измерване нивото в автоматична скоростна кутия

Публикувано от Subsonic на 16 април 2024 - 14:31

За 722.6 ли става въпрос? Някъде бях намерил точна процедура, защото има вариaции - едни казват мери се на работещ мотор P, други казват мери се на D, трети казват мери се на студено, четвърти мери се на топло.

 

https://blog.febi.co...-mercedes-benz/

 

Според мен много от проблемите след смяна на масло се дължат на неправилно ниво на новото масло.

 

В завода имат съвсем различна процедура - там нито е необходимо да загряват маслото, нито включват на P или D, за съжаление не знаем колко точно наливат, а и няма как да повторим това в сервизни условия, тъй като няма как да източим абсолютно цялото масло от кутията.


  • 1


#448401 Премахване на катализатори поради проблем W221 S500

Публикувано от Subsonic на 09 април 2024 - 09:59

Не съм си играл с кодировките на МЕ9.7, но няма логика на 2.8 да може да се спрат задните сонди с кодиране, а на 9.7 да не може.

 

Виж параметъра Lambdaregelung, какви възможни стойности има.


  • 1


#448305 Конфигурация на генерацията CLS500

Публикувано от Subsonic на 28 февруари 2024 - 11:25

Един колега направи видео на сегашния сетъп, H-pipe с малките резонатори и стокови средни. Снимално е на полу-закрит, полу-открит паркинг, което прави звученето малко по-авторитетно :).

 


  • 1


#447998 Активиране на режимa - Agility и Manual

Публикувано от Subsonic на 08 декември 2023 - 23:20

Нещо друго, което пробвам напоследък е да сменя байт 37 и 38 - обиколка на гумите. Струва ми се, че този параметър участва индиректно в изчисленията за подавания към колелата въртящ момент.

На 211 с ЕГС52/53 е кодирано 1995 мм (07 CB), само че  двата байта са записани отзад-напред - CB 07. Реалната обиколка е 2050 мм.

На 219 с EGS52/53 и VGSNAG2 е кодирано 1990 мм (07 C6), като в EGS е записано отзад-напред ( C6 07), а във VGSNAG2, поне при мен, е записано отпред-назад. Обиколката реално пак е 2050 мм.

На 199 (SLR) обиколката и реално, и в кодировката на кутията е 2070 mm (08 16).

В момента на CLS-a  съм кодирал 2020 вместо 1990 -  07 Е4.

Накрая пак трябва да се прекалкулира чексумата или няма са запише успешно новата кодировка.

 

(211) af40: 61 66 34 30 01 00 00 0D 00 04 14 07 0C 0C 00 01 01 01 00 00 00 01 00 00 00 82 00 00 1B 04 FE 0B E8 03 E8 03 CB 07 20 00 35 84

 

(219) bm74: 62 6D 37 34 07 08 01 06 01 09 1A 16 24 24 00 09 03 03 08 00 00 01 00 00 00 82 00 00 3B 0C 5A 0A E8 03 E8 03 C6 07 2D 00 5A 66

 

(199) ma07: 6D 61 30 37 0E 09 01 11 01 00 0C 22 48 48 00 09 03 03 0B 00 00 01 00 03 00 82 00 00 3B 4C F4 0B E8 03 E8 03 16 08 2D 00 AB 51


  • 1


#447954 За регулярните сбирки... пл.Александър Невски

Публикувано от Subsonic на 21 ноември 2023 - 13:27

Привет, Колеги!

Предвид затягащата се ситуация с паркирането около катедралата "Ал. Невски" не е зле да помислим за ново заведение за неделни срещи.

Новото място е хубаво да отговаря на следните критерии:

 

1. Централно разположение на леснодостъпно място

2. Достатъчно място за паркиране

3. Приятна обстановка

4. Поносими цени


  • 1


#447953 Активиране на режимa - Agility и Manual

Публикувано от Subsonic на 20 ноември 2023 - 17:48

Ето един линк как се прави на VGSNAG2:

 

http://blog.obdii365...-722-9-gearbox/


  • 1


#447830 За регулярните сбирки... пл.Александър Невски

Публикувано от Subsonic на 08 октомври 2023 - 09:03

Чудесно, по едно кафе в Парк кафе и после на Ретро парад.
  • 1


#447810 Болт и втулка на диференциала

Публикувано от Subsonic на 21 септември 2023 - 10:39

Ако става въпрос за втулка 30, по спецификация е само 1 бр.

 

f93e516ea8b29198dc1ab252067aac19.png


  • 1


#447163 w211 прибиране на странични огледала/ folding side mirrors

Публикувано от Subsonic на 30 юни 2023 - 10:13

Може да са деактивирани от кодировката на Door модулите, или предния SAM модул.

Опцията с огелдалата я има на няколко места. Поне докато съм ровил по разните модули, съм го срещал на много места.

Convenience Menu-то е само в Instrument Cluster-a. Кодировката на клъстъра е дали да ти показва менюто от което да включваш или изключваш сгъването. Ако е изключено от модулите на предните врати, няма да работи.

 

Трябва да погледне някой със Star/Xentry.

 

Аз лично съм деактивирал автоматичното прибиране на огледалата при заключване на моето комби, защото смятам, че е излишно всеки път да се сгъват и разгъват, особено ако ти се наложи набързо да отключиш и заключиш когато си забравил да вземеш нещо. Но нямам спомен откъде го деактивирах :).


  • 1