Към съдържанието

  •  

Subsonic

Регистрация: 27 яну 2007
Офлайн Последно: Вчера, 23:25
*****

#448448 Премахване на катализатори поради проблем W221 S500

Публикувано от Subsonic на 22 април 2024 - 13:22

За съжаление не мога да намеря конкретно за МЕ9.7, но вероятно е нещо подобно. Гледах как може да се спрат задните сонди и намерих нещо на стр. 328:

 

CWKONLS : -----------> Code word in % PROKON :

Sensors present upstream of the catalyst ---> Bank1: B lsv by Bit 0 = 1
Bank2: B lsv2 by Bit 4 = 16
(gives 17 as the sum)
Sensors present downstream of the catalyst --> Bank1: B lsh by bit 1 = 2
Bank2: B lsh2 by bit 5 = 32
(gives 34 as the sum)
For all 4 installed seensors: CWKONLS = 51

 

Като търсих инфо за МЕ97 ми попадна тази тема - Chinese ME9.7 GOOD OR NOT? read this before thinking about buying a chinese clone! - MHH AUTO - Page 1

 

Пичът споменава, че се разтичали електролитните кондензатори и ставало манджа върху платката. Чудя се дали и МЕ28 е така.


  • 1


#448434 Премахване на катализатори поради проблем W221 S500

Публикувано от Subsonic на 19 април 2024 - 15:49

Сигналът от задните катове се позлва за донастройка на сместа, така че не знам доколко е ок да се пуска някакво напрежение, отделно ако индикира постоянно колкото е опорното напрежение, около 0.5 волта, може да видгне някаква грешка за подгрева или ефективността на самия сензор.

 

Алгоритните в моторния комп са доста сложни, едно описание на моторно ECU е към 1000 страници, с адски много променливи, но най--общо казано очакваното напрежение от задните сонди е постоянно а от предните променливо. Ако ЕКУ-то вижда един и същи сигнал на преден и заден сензор, вдига грешка за ефективност на катализатора.

Прикачени файлове


  • 1


#448429 Премахване на катализатори поради проблем W221 S500

Публикувано от Subsonic на 18 април 2024 - 13:01

Намарих тема в MHH, май верно не може да се спрат задните сонди поотделно.

https://mhhauto.com/...E9-7-m272-3-5v6


  • 1


#448420 Измерване нивото в автоматична скоростна кутия

Публикувано от Subsonic на 16 април 2024 - 14:31

За 722.6 ли става въпрос? Някъде бях намерил точна процедура, защото има вариaции - едни казват мери се на работещ мотор P, други казват мери се на D, трети казват мери се на студено, четвърти мери се на топло.

 

https://blog.febi.co...-mercedes-benz/

 

Според мен много от проблемите след смяна на масло се дължат на неправилно ниво на новото масло.

 

В завода имат съвсем различна процедура - там нито е необходимо да загряват маслото, нито включват на P или D, за съжаление не знаем колко точно наливат, а и няма как да повторим това в сервизни условия, тъй като няма как да източим абсолютно цялото масло от кутията.


  • 1


#448401 Премахване на катализатори поради проблем W221 S500

Публикувано от Subsonic на 09 април 2024 - 09:59

Не съм си играл с кодировките на МЕ9.7, но няма логика на 2.8 да може да се спрат задните сонди с кодиране, а на 9.7 да не може.

 

Виж параметъра Lambdaregelung, какви възможни стойности има.


  • 1


#448305 Конфигурация на генерацията CLS500

Публикувано от Subsonic на 28 февруари 2024 - 11:25

Един колега направи видео на сегашния сетъп, H-pipe с малките резонатори и стокови средни. Снимално е на полу-закрит, полу-открит паркинг, което прави звученето малко по-авторитетно :).

 


  • 1


#447998 Активиране на режимa - Agility и Manual

Публикувано от Subsonic на 08 декември 2023 - 23:20

Нещо друго, което пробвам напоследък е да сменя байт 37 и 38 - обиколка на гумите. Струва ми се, че този параметър участва индиректно в изчисленията за подавания към колелата въртящ момент.

На 211 с ЕГС52/53 е кодирано 1995 мм (07 CB), само че  двата байта са записани отзад-напред - CB 07. Реалната обиколка е 2050 мм.

На 219 с EGS52/53 и VGSNAG2 е кодирано 1990 мм (07 C6), като в EGS е записано отзад-напред ( C6 07), а във VGSNAG2, поне при мен, е записано отпред-назад. Обиколката реално пак е 2050 мм.

На 199 (SLR) обиколката и реално, и в кодировката на кутията е 2070 mm (08 16).

В момента на CLS-a  съм кодирал 2020 вместо 1990 -  07 Е4.

Накрая пак трябва да се прекалкулира чексумата или няма са запише успешно новата кодировка.

 

(211) af40: 61 66 34 30 01 00 00 0D 00 04 14 07 0C 0C 00 01 01 01 00 00 00 01 00 00 00 82 00 00 1B 04 FE 0B E8 03 E8 03 CB 07 20 00 35 84

 

(219) bm74: 62 6D 37 34 07 08 01 06 01 09 1A 16 24 24 00 09 03 03 08 00 00 01 00 00 00 82 00 00 3B 0C 5A 0A E8 03 E8 03 C6 07 2D 00 5A 66

 

(199) ma07: 6D 61 30 37 0E 09 01 11 01 00 0C 22 48 48 00 09 03 03 0B 00 00 01 00 03 00 82 00 00 3B 4C F4 0B E8 03 E8 03 16 08 2D 00 AB 51


  • 1


#447954 За регулярните сбирки... пл.Александър Невски

Публикувано от Subsonic на 21 ноември 2023 - 13:27

Привет, Колеги!

Предвид затягащата се ситуация с паркирането около катедралата "Ал. Невски" не е зле да помислим за ново заведение за неделни срещи.

Новото място е хубаво да отговаря на следните критерии:

 

1. Централно разположение на леснодостъпно място

2. Достатъчно място за паркиране

3. Приятна обстановка

4. Поносими цени


  • 1


#447953 Активиране на режимa - Agility и Manual

Публикувано от Subsonic на 20 ноември 2023 - 17:48

Ето един линк как се прави на VGSNAG2:

 

http://blog.obdii365...-722-9-gearbox/


  • 1


#447830 За регулярните сбирки... пл.Александър Невски

Публикувано от Subsonic на 08 октомври 2023 - 09:03

Чудесно, по едно кафе в Парк кафе и после на Ретро парад.
  • 1


#447810 Болт и втулка на диференциала

Публикувано от Subsonic на 21 септември 2023 - 10:39

Ако става въпрос за втулка 30, по спецификация е само 1 бр.

 

f93e516ea8b29198dc1ab252067aac19.png


  • 1


#447163 w211 прибиране на странични огледала/ folding side mirrors

Публикувано от Subsonic на 30 юни 2023 - 10:13

Може да са деактивирани от кодировката на Door модулите, или предния SAM модул.

Опцията с огелдалата я има на няколко места. Поне докато съм ровил по разните модули, съм го срещал на много места.

Convenience Menu-то е само в Instrument Cluster-a. Кодировката на клъстъра е дали да ти показва менюто от което да включваш или изключваш сгъването. Ако е изключено от модулите на предните врати, няма да работи.

 

Трябва да погледне някой със Star/Xentry.

 

Аз лично съм деактивирал автоматичното прибиране на огледалата при заключване на моето комби, защото смятам, че е излишно всеки път да се сгъват и разгъват, особено ако ти се наложи набързо да отключиш и заключиш когато си забравил да вземеш нещо. Но нямам спомен откъде го деактивирах :).


  • 1


#446512 За регулярните сбирки... пл.Александър Невски

Публикувано от Subsonic на 26 март 2023 - 13:28

Снимки от днешната среща:

Прикачени файлове


  • 4


#446384 За регулярните сбирки... пл.Александър Невски

Публикувано от Subsonic на 12 март 2023 - 09:17

Хайде на Невски към 11.
  • 1


#445834 SBC модул

Публикувано от Subsonic на 09 януари 2023 - 15:13

Задължително трябва да имаш работещ акумулатор. Обикновено при отключване SBC се активира като ел. помпата създава необходимото за работа на системата налягане.

 

Пробвай да заредиш каумулатора и да оставиш автомобила да поработи на място. Ако не стане, ще бъде необходима активация през диагностика.

 

При активация през диагностика системата вдига налягането и тества херметичността на системата.

 

След ремонта SBC-то работило ли е въобще, карал ли си колата?

 

Питам защото при свалянето на хидравличния модул със сигурност е изтекла част от течността, и освен че трябва да се допълни, трябва и да се обезвъдуши, но обезателно с помощта на диагностика.


  • 1