Към съдържанието

  •  

Kainy

Регистрация: 04 авг 2012
Офлайн Последно: 25 май 2015 - 16:46:43
-----

#361031 Съвети и въпроси относно закупуване на CLK W208

Публикувано от Kainy на 26 март 2015 - 14:28

Според мен това което се опитват да ти обяснят хората е, че разликата между това да вземеш кола от автокъща за 4000-5000 дори 6000 е далеч по-рисково от това да дадеш 7000-8000 за такава от частник, който евентуално може да ти докаже че се е грижил за нея. От личен опит мога да ти кажа, колко скъпо може да ти излезе ремонта на един мерцедес в сравнение с този на един пасат :) Идея си нямаш колко части не се намират чак толкова лесно или нямат евтин еквивален (за тези които търсят такива), как има бол проблеми, с които редица майстори си блъскат главите как да се справят, за разлика от по-простите еквиваленти. И тука не става въпрос чисто за марката, като такава, че не трябва да се циганиш и тем подобни... изобщо не е това проблема, просто поддръжката е съвсем различна. Проблемите които могат да излязат при такава кола на 15+ години, хич не са за пренебрегване.

 

Затова най-важното е да подходиш много внимателно. Никой не е казал, че не можеш да намериш читав екземпляр за около 5 бона, просто е много малко вериоятно :) Аз за мойта дадох 7000 и я взех от приятел, но пак не уцелих на късмет и за две години чистите ремонти ми стъпиха на към 6000лв. Други колеги пък вече години се редват на сменени 1-2 шарнира и някой друг амортесьор. Просто трябва да си готов, че 1000лв доникъде няма да те докарат за ремонт.


  • 2


#359751 CLK-то 2 години по-късно: Впечатления и равносметка

Публикувано от Kainy на 28 февруари 2015 - 00:27

Здравейте колеги,

 

от известно време се каня да постна тази тема, ама все не намирам време...

 

Общо взето исках да споделя опита си с колата и всичко около нея след като сагата най-сетне приключи :), за щастие с щастлив край :D

 

След две години кръв и пот, колата най-сетне върви, както едно истинско CLK трябва да върви (звучи така че все едно съм реставрирал няква антика :)).

 

Преди да вляза в подробности, трябва да отправя няколко добре заслужени благодарности:

 

- Бай Васо беше най-ключовия инструмент (буквално и преносно) в решаването на най-тежките проблеми. На много от вас няма да е нужно да обяснявам, колко в час е човека и с какво удоволствие човек си оставя колата при него. Отдавна не бях виждал майстор да работи с такова желание, упоритост и любов към марката.

- Дани (bigbass) бояджията, който свърши чудесна работа с боята и тенекията на колата. Работа която градушката прилежно се погрижи да унищожи :( :).

- И естествено на всички съфорумци, които помагаха с всякакви съвети, споделяйки опит или дори само с добри думи и разбиране :)

 

Впечатленията :)

 

Ами преди всичко трябва да кажа, че реално погледнато не трябваше да си взимам тази кола. Дори на пръв поглед се вижда, че 205см / 140кг индивид не би се чувствал удобно в сравнително прибрано купе, камоли да го ползва за ежедневен автомобил. Да факт, шибидаха беше единствената причина да не си удрям главата при всяка дупка (само при по-големите :)), а след това и да карам всяка друга кола ляко наведен надясно, но все пак не бих казал, че ми е било неудобно в колата. Дори и когато съм се гъчкал за да натоваря още 3-ма човека (включително в случаи където брат ми - 190см/105кг - сяда зад мен!) пак не ми е било твърде неудобно даже на дълъг път. Казвам го защото най-често хората се опасяват, че колата е малка и неудобна. Седалките са феноменално удобни, позицията на шофьора е добра и всички подпори за ръцете (било подлакатник, врата, дръжка) са идеални.

 

Та въпреки, че не е най-идеалната кола за мен (не че списъка с такива е много дълъг...) дори за момент не съжелявам, че имах възможността да покарам този автомобил.

 

Откъм мощност, този двигател е предостатъчен за ежедневна употреба. На дълъг път се държи страхотно. Изпреварванията не са проблем, като компресора се държи добре почти във всеки един момент. Тегав е леко момента, когато колата е натоварена и се катери планина. Върви си естествено, проблеми няма, но не ѝ достига живеца. Във високите скорости също седи много стабилно, въпреки че над 200км/ч почва да се усеща леко несигурна, но това го отдавам най-вече на нормалното, не спортно, окачване. Не мога да кажа, какъв ѝ е реалният максимум. Аз съм я докарвал до 237км/ч (по gps - 255 беше по километраж) с общо 4 човека на борда и май имаше желание (но не и път) за още малко :). Иначе не е от най-пъргавите коли, но задното я прави изключително интересна, най-вече при слаоми.

 

Ако трябва да избера, кое в колата ме е разочаровало най-много, то това ще да е спирачната система. Определено очаквах по-сериозна такава за автомобил с такива възможности. Наложи се да я поъпгрейдна значително, за да се доближи до някакво средно ниво. Ако някой твърди, че си е чудесна, то тагава бих си позволил да перефразирам Стийв Джобс и да кажа, че явно този някой "не я кара правилно" :)

 

Другото нещо което не успя да ме грабне, беше кормилната уредба. Лично според мен също е доста неподходяща за тази кола, която има някакви претенции за спортно усещане, още повече с по-големите двигатели.

 

Общо взето, колата изглежда страхотно, вози чудесно, върви доволно и най-вече издържа теста на времето, където дори след 18 години, продължава да е един стабилен автомобил.

 

Сега, трябва да съм честен, че въпреки изключителното високо ниво на качество на автомобила, все пак годините му вече се усещат прилично, ако покарате за малко по-дълго някой по модерен автомобил (2005+) и после седнете обратно в CLK-то. След 15 минути обаче, първоначалния некомфорт изчезва и чара на колата ви грабва отново :)

 

 

И сега равносметката:

 

Трудно ми е да дам абсолютно обективна равносметка... даже невъзможно бих казал. За съжаление попаднах на един далеч от перфектен екземпляр, което беше в резултат от много фактори... Основното е че колата не съм я избирал. Колега я продаваше, хареса ми, нямаше проблеми, и я купих. Тука изобщо не става въпрос за натрисане и т.н. За съжаление проблемите бяха твърде специфични и някои даже много тегави. Ще се опитам накратко да ги спомена, като това не е с цел да ви сплаши или да постави автомобила като цяло в лоша светлина, но си е важен опит, който се чувствам длъжен да споделя.

 

Преди да премина в спецификите, ще спомена някои от проблемите, които смятам (и съм стигнал до извода), че са по-често срещани при модела и е хубаво да се имат в предвид

 

- най-важното... колите са карани много. няма CLK w208 което да е под 200 000км. Това и да го видя, няма да го повярвам. За пример, моето е купено на към 120 000км, аз го взех от колегата на около 140 000км. След данни, за които ще спомена по-късно, получени от редица ремонти по колата, прогнозата е, че магарето е на 600 000+км, пък дори и 800 000км може да е подминало. Тия кочини си се карат! :)

- семерингите и отпред и отзад на коляновия вал са слабо място на тоя мотор. Особено предния, където ролката се батисва много гадно, а нова се намира трудно, много трудно.

- окачването е чук. Какви ли не издевателства е издържала колата, а ако не се лъжа като цяло съм сменил един шарнир, стабилизиращата щанга, някви маншони и 2 втулки, и амортесьорите - веднъж. В същото време си и вози супер за годините

- електроника вече почва да се предава. Крушките по фаровете горят като луди. Кабелите навсякъде са в окаяно състояние, което е абсолютно нормално за 18 годишна кола. Напълно си заслужава да хванете някой жичкаджия да ви подмени поне лесно достъпната част от инсталацията. Няма да е никак скъпо, а ще реши много проблеми.

- дебитомера и дросела са обичайните заподозрени за редица проблеми и много често и реалните причинители. Въпреки това много внимавайте, защото редица майстори (най-вече газаджиите), много бързо искат да сменяте дебитомери, свещи и работи без да има нужда. Въпреки че е стара, колата си има нужда от сериозна диагностика, стигне ли се до работата на двигателя.

 

Сега малко специфики :)

 

Не случайно не писах за разход досега или реален перформънс на колата :) На повечето ви е ясно от темите досега, че колата много много не работеше както трябва. За тези 2 години, разхода ми на газ винаги е бил между 20 и 24 на 100, в зависимост как я карам. Т.е. 24... постоянно :). Въпреки всичко, колата е карана на ръба.

 

Минавах през редица майстори, правех редица ремонти, но резултата беше същия: висок разход и променливо поведение на пътя. Я набира като хората, я никва я няма. Тук е мястото да спомена, че масово майсторите не обичат да си дават много зор и да се задълбават в проблемите, ако решението не се свежда до просто да се купи нова част и да се смени. Затова, пак с големи благодарности, бай Васо се оказа спасителния пояс. Истината е че отлагах посещението при него доста дълго време и аз не знам защо. Може би защото всички си имаме наши си майстори, с които сме свикнали.

 

Та бай Васо беше така добър да ме убеди, че трябва да отворим мотора. Нещо което не бях натискал другите майстори да правят, защото колата беше с прясно сменена гарнитура на главата, точно преди да я взема. Т.е. за 40 000км ползване, надали щеше да е възникнал такъв проблем, който да се е видял тогава. Няма да навлизам в подробности, но няма да забравя потреса в гласа на бай Васо когато ми се обади, след като беше отворил мотора. Предишния майстор много добре е знаел, какво затваря, но явно се е надявал на последвало посещение от колегата ми, защото за операцията с гарнитурата го беше глобил 900лв... След като стана ясно, че в мотора нямаше бутало, клапан или вал, който да не се движи в посоки в които не трябва попринцип, дойде извода че трябва трансплантация. Тук мога да спомена отново че бай Васо свърши страшно добра работа и направи много повече от просто да смени мотора. Такава грижа по коша и аз сам не бих си я направил :)

 

Смяната на мотора реши проблема с пушенето от гърнето (тип димна завеса), яденето на масло и антифриз, както и редица други дребни проблеми. Обаче за съжаление се оказа, че не е само това. Дебитомера (който вече бях сменял веднъж) беше дал фира... Т.е. променливото държане на мотора си остана. Смяната на дебитомера имаше сериозен ефект, но пустата непостоянност на мотора остана въпреки това. Калибровки се правеха, какво ли не, но колата беше все едно превърта съединител в дадени моменти, не сменя предавки когато трябва, абе изобщо все едно не е с нов мотор, ревизирана кутия, нов дебитомер, свещи, работи и т.н.

 

Естествено главния виновник се оказа, нещо крайно дребно и евтино за ремонт :) Ел. инсталацията на дебитомера беше сгъннала. Работи ама не съвсем. За съжаление не бях в страната когато се е състояла последната живото спасяваща операция и не знам всички подробности. Знам само, че колава вече е същото CLK, което е излязло от завода преди 18 години :)

 

Цялото това упражнение (всичко, не само двигателя) стъпва на грубо 6000лв като части (общо взето без труда), като с консумативите (гуми, масла, филтри и т.н.), газова и едно пълно пребоядисване, стъпва на към 12 000лв. Пак да отбележа, че това става дума за автомобил, който се оказа в едно сравнително окаяно състояние, а сега е (ако не броим градушката :)) в едно много добро и читаво състояние.

 

Към темата прикачвам нещо като импровизирана сервизна история на тези две години, да ви послужи за информация, колко горе-долу излизат някои неща по поддръжката на колата. Да се има на предвид, че основно съм се старал да използва оригинални части или афтърмаркет такива със същото или по-високо качество.

 

Надявам се да ви послужи като някакъв ориентир.

 

За съжаление, както споменах в началото, цялата работа имаше щастлив край. И то е точно това... край. Така се случи, че тамън направих колата и стана време да се разделя с нея. Преди бай Васо да ме е набил през LAN кабела :) бързам да кажа, че така и не се навих да направя глупоста и да продам колата. Лично смятам, че веднъж набити едни пари в такава кола, която спокойно с подходящите грижи може още 20 години да изкара, то си заслужава да се запази. Затова я подарих в рамките на семейството, че поне да мога да я наглеждам, как остарява с времето :)

 

Каква е поуката от цялата ситуация...

 

- първо, заслужава ли си да се вкарат толкова пари в тази кола - ми ако не е при специални обстоятелства... не. И аз не знам защо стигнах толкова далеч. Но дет се вика, минеш ли веднъж точката на връщане, трябва да остискаш до края :) Както казах по-горе, не съжелявам. Научих важни (и скъпи :)) уроци. Като:

- човек трябва да е наясно какво търси в една кола. За мен беше много рано да знам отговора на този въпрос... и още е. Преди да взема CLK-то си нямах и на идея че ще се запаля по колите, до степен да си търся такава за track day, да си ремапвам every day-ката и да бленувам за момента, когато мога да си позволя 500 коня с които да ходя на работа :). За съжаление тази кола не търпи отношение като кола, която човек би карал 1-2 години и сменил с друга. Трябва си по-дълго обвързване :)

- избирайте по-дълго и внимателно - никога човек не трябва да се хвърля на първото нещо което хваща окото. Аз са съжаление го научих по трудния начин. Ама щото съм си тъп :) Дори толкова че го научих не след бенца, а със следващата ми кола. Една привидно сигурна работа, както в моя случай беше CLK-то, може да ви излезе доста солено (в моя случай удари 20 000лв). Няма нищо неудобно в това да разнищите една кола от тестове, сервизи и проучване, преди да я купите. Не трябва да се притеснявате от човека срещу вас и най-вече не трябва да вярвате на нито една дума, която излиза от устата му, дори и самия той да не знае, че не е вярно :). Колкото и евтина, колата може лесно да се окаже бездънна яма.

- не се привързвайте към колата си, ако не сте сериозни :) Това е трудно, знам. Аз още не съм постигнал това ZEN състояние и надали ще го постигна скоро, ама още съм млад и явно не ми пречи прекалено много да си пилея парите и времето за глупости... Имам момент, в който човек трябва да си каже стига :)

- лоялността към определен майстор не е най-доброто решение. Винаги търсете специалист в областа, а не някой който разбира от всичко, колкото и да е добър. От това много съм си патил. Самите майстори рядко са виновни... те просто искат да изкарат някой лев и ще поемат всяка работа, колкото и да не са подготвени за нея. Най-често това би ви струвало само малко повече нерви, но понякога е пагобно.

 

Може би има още, ама от толкова писане ги забравих :) ще ги добавям по-нататък :D

 

Сега сигурно много от вас отдавна са открили топлата вода и ми се чудят на акъла и що си хабя клавиатурата, но със сигурност не съм единствения момък, който поради липсата на малко опит и здрав разум се е метнал в дълбокото :) Малко личен опит на никого не е бил излишен.

 

 

И накрая... ако някой по някаква причина е взел че е прочел всичко и все още се чуди дали да си купи w208 CLK... Да! Заслужава си! Колата въпреки всичко е супер. С правилната подготовка и проучване може да намерите добър екземпляр. Личния ми съвет обаче е, ако искате истинско CLK усещане, то поне 320.

 

Надявам се някой да е намерил нещо полезничко от цялата тази несвързаност горе или поне таблицата долу да е от някаква полза :)

 

Със здраве, и обещавам веднага щом се върна в БГ да докарам колицата на някое събиране, да видите какво прави много любов и малко нерви :D

Прикачени файлове


  • 7


#356334 Проблем при работа на двигателя

Публикувано от Kainy на 26 ноември 2014 - 19:00

Kainy, не всички имат кабели ;) Аз съм с 4 бобини и директно на бобината има лула към свещта. Обаче някои са с две бобини за 4 цилиндъра и имат кабел :)

 

Не знаех, че при четири бубини няма кабел. Моя грешка :)

 

Иначе при студено време, ако не е загрял двигателя е възможно да прекъсват цилиндри, защото изпарителя не може да насмогне. При загрят двигател, времето не би било от значение, освен ако не сме в Сибир и антифриза не може да вдигне над 70 градуса :) Но реално и при над 60, при добре настроена газ и хубав изпарител не би трябвало да има проблем.

 

И отново ще повторя, както колегата каза горе, че ако проблема го няма на бензин, значи не е в инсталацията, а в газовата. Дали ще е настройка или нещо друго (защото аз например имах дефектна дюза, та ми сменяха цялата рейка), така че ходи да я гледат, след като провериш свещите и ако продължават да ти казват че проблема е в свещите ги питай дали са съгласни да ти ги платят, ако ги смениш и проблема остане. В моя сервиз не се навиха, въпреки че 10 пъти настройваха колата без резултат и уж бяха убедени. Така и не взех свещи и в друг сервиз от първия път като я изпънахме на магистралата, хвана момента пича, настрои газчицата и повече проблеми нямаше...

 

 

Само да отбележа, че нашите родни газаджии са свикнали да работят над колите ни под предлога че са в изрядно състояние и в 99% от случаите не могат да диагностицират проблем по мотора по-различен от свещи, бубини, кабели и подобни консумативи. Наизустили са си целия арсенал от неща които трябва да смениш, за да ти работи газта като хората (на теория), но никога няма да се хванат и да диагностицират къде точно ти е проблема. Ходиш да се оправяш сам и когато си готов, тогава ще ти настроят колата. Донякъде имат право, но за съжаление подхождат много тъпо и само те отпращат със смени си това, оново и тогава се върни.


  • 1


#356317 Проблем при работа на двигателя

Публикувано от Kainy на 26 ноември 2014 - 16:52

И мен ме караха един куп Landi майстори да слагам свещи за 200лв, защото моите на 5000км каталожни NGK явно не ставали... Е мога да ти кажа със сигурност че проблема беше в настройката. Щом бубините са добре, остават кабелите и свещите. Кабелите не знам какъв е коректния начин да се проверят, но ако си ги сменял заедно с бобините или поне знаеш че са сменяни в рамките на 20-30000км, то не би трябвало да ги мислиш (стига да не са некво менте). За свещите е достатъчно само да ги провериш дали са износени или много зацапани (щото и това е вариант), но при всички случаи трябва да намериш някой друг да ти настрои уредбата.

 

Ако имаш проблеми по ел. системата (свещи, кабели, бубини), то те ще се прояват и при бензин. Да по-трудно и по-рядко, но 100% ще го има и там проблема. Така че покарай малко на бензин, понатисни я малко повече (по-резки ускорявания, кикдаун и т.н.) и ако няма проблеми, настройвай газта.

 

За още по-сигурно може да направиш като с бубините и да смениш свеща на първи цилиндър с някоя друга, но само ще се набутваш после с диагностики.


  • 1


#353457 Прескочила верига на ЦЛК 1.8 компресор??

Публикувано от Kainy на 10 септември 2014 - 18:42

Не съм сигурен, че някой може да те посъветва дали да използваш евтиния вариант, без да види състоянието на зъбните колела. За съжаление там нещата са толкова прецизни, че предполагам и малко отклонение ще има резултат - голям, малък или незначителен, вече е въпрос на който само майстор който погледне колелата може да каже. Аз лично бих те посъветвал да се поразтърсиш как вървят моторите втора ръка. Колата вече е достатъчно стара и не би излязло много скъпо. Вярно, голям е шанса да и при него веригите да са за смяна или само обтегачите и т.н., но това вече майстор може да го погледне преди да го вземеш и да прецени дали си заслужава. Аз лично така направих с мотора на бенца ми (щетите там бяха други и доста по-обстойни), но изобщо не съжелявам, пък и със сигурност ми излезе доста по-евтино.


  • 1


#352127 впечатления за обява

Публикувано от Kainy на 30 юли 2014 - 21:34

Язък за екстрите като няма климатроник... Защо не потърсиш някой читав фейслифт. Тази ще ти излезе златна, ако я бутат за 5к...
  • 1


#351205 CLK200K Бял пушек на празен ход

Публикувано от Kainy на 05 юли 2014 - 14:39

А онова е наследено... Аудито го карам доста по-прилично. Бенца обаче... за него прошка няма :) Единствено може да се радва, че идеията ми за track days отпадна, след като се сетих, че сложа ли каска, не мога да вляза в колата :D (освен ако не легна де, ама така не става)


  • 1


#349766 Повдигане отзад на w208

Публикувано от Kainy на 27 май 2014 - 09:48

Качвам снимки на резултата. Майстора освен, че е сложил най-дебелите възможни подложки, е отрязал здравата част от старите ми и ги е сложил и тях. Т.е. подложка и половина. Повече от това не може, иначе ще се измъква пружината.

Пак не е толкова високо, колкото търсех, но като се наложи да сменя пружините, ще гледам да са някакви по-добри и ще видим.

Прикачени файлове


  • 1


#347471 Помощ за теч при семеринга на коляновия вал.

Публикувано от Kainy на 12 април 2014 - 08:25

Ебаси чудото... Сутринта гледам пак на минимума. Минах през сервиза на път за работа и какво... гарнитурата на картера и семеринга са перфектни, само че сега е пуснало през пропката на картера (за оттичането на маслото) и от още 1 място имаше струя, ама нямах време да чакам да видят от къде е.

 

Почвам да се чудя дали наистина нещо не надува налягане в картера и да не си търси най-слабото звено (въпреки че би трябвало да е пръчката).


  • 1


#344831 Налетяха ми на парктрониците...

Публикувано от Kainy на 26 февруари 2014 - 19:42

Радвам се да съобщя, че парктрониците вече работят! :) Не мога обаче да кажа точно колко ми струваше ремонта, щото заедно с тях заръчах на майстора да се погрижи за още доста болежки и въпреки това си мисля, че се отървах доста тънко, имайки предвид попринцип високите цени при авто ел. ремонтите.

 

Та в рамките на един ден, бенца беше излекуван от:

 

- задни парктроници (отрязаните)

- предни паркториници (провален опит на други майстори да ги оправят след измиване на радиаторите :))

- единия подглавник не се прибираше

- реглаж на късите светлини (положението беше страшно)

- изолиране на кабелната инсталация към бубините (беше се тотално изпекла, но все още трябва да намеря букси)

- смяна крушки на таблото

- ремонт на W/S бутона, че беше счупен и само на S работеше (което не беше супер проблем :))

- ремонт на бутона за левия прозорец (беше счупен)

- ремонт на стъклото на лявото огледало (след 2 неуспешни опита да ми го крадат беше изпочупен държача)

- ремонт на шибедаха - самия шибедах и щората не се отваряха докрай, криви релси и т.н. + обучаване

 

Та май това беше всичко (ако не пропускам нещо), за 250лв. И най-важното за 1 ден :) Миналите майстори ми държаха колата два дена само за предните парктроници, които работеха точно 2 дена...


  • 1


#342255 Чип на CLK

Публикувано от Kainy на 24 януари 2014 - 13:11

Аз честно казано само с чип не бих се захванал... Само ако колата заводски си е ограничена по някакви причини (данъчни за предпочитане :)). Иначе само ако е намесен и механичен тунинг, че наистина да има смисъл.

 

Общо взето за мен аналогията би била овърклокването на процесор или видео карта, където да, това е възможно и рядко се изисква специалист да го направи, но е много лесно да го изпържиш. В същото време резултата много рядко си заслужава и почти винаги оказва негативно влияние в/у компонента. За пример, оверклокнат процесор дори и да издържа на това, лесно води до прегряване на дънната платка.

 

Същото е при колата. Ако пипате само един компонент, другите е нормално да пострадат от това.

 

Така де, това ми е личното мнение. Аз също изгарям от желание да си барна CLK-то, но само когато взема нещо друго на негово място, и най-вероятно ще е само за на писта.


  • 2


#341464 Как да разбера размер на дискове (W209)

Публикувано от Kainy на 17 януари 2014 - 10:14

Аз засега от TRW съм по-доволен, отколкото от АТЕ. Ferodo на бенца не съм имал, но следващите мога с тях да ги продвам, което най-вероятно ще стане тамън като си рециклирам апаратите.

 

Що се отнася до керамичните накладки, то изобщо не ти трябват. Те са си за спортни автомобили и спортно каране. От една страна, за да спираш с тях, трябва да загреят, иначе ще си съвсем като тролей. Също така на наще дупки не знам колко време ще издържи керамиката.

 

Тъй като съм човек на който 3 пъти са му отказвали спирачки и ги тачя много, и също имам сериозни намерения да усилвам спирачните способности на колицата си, бих те посъветвал като за начало просто да си обслужиш системата (нова течност, аз минах на DOT5 и има разлика) с едни маркучета на Goodridge, която и от 3-те марки накладки да вземеш (ATE, TRW, Ferodo) все ще спира добре. Със смяната на течноста, ако ти я сменя професионалист го накарай да ти провери и спирачната помпа, така хванахме че моята изпуска леко (и в последствие веднъж си изпусна, не леко :)). Реално добре изправни спирачки на CLK-то би трябвало да работят добре, поне така твърдят клегите, не съм сядал на друго CLK, а моето със сигурност не са му изрядни :)

 

Аз лично обаче си оставам с решението да слагам от преди двубутални апарати с 300 или 330мм дискове (зависи кои паснат). Ама това си иска и нови джанти/гуми, така че ще изчака малко. Засега само освежаване и смяна на помпата.

 

Също така мисля че Ferodo имаха различни класове на накладките си, но не знам точно какви са.


  • 1


#340195 Проблем с работата на мотора на газ - 200 К 163 кс.

Публикувано от Kainy на 04 януари 2014 - 18:41

Няма да излъжа ако кажа. че проблемите ви са ми до болка познати :).

 

Като за начало и моя съвет е да не слушате безусловно когато газаджията каже "газовата е наред, проблема е другаде". Или ако почнат да те карат да сменяш неща просто щото така са решили.

 

Първото и най-важно нещо е дали оплакванията ти ги има и на бензин. Ако в никой случай не се проявяват то варианта нещо да не е наред отделно от газовата е минимален. Казвам минимален защото когато аз имах същия проблем (над 4000 оборота гаснеха цилиндри), то проблема се прояви на бензин 1-2 седмици по-късно. Проблема беше в бубините и кабелите.

 

При липса на какъвто и да е проблем при бензин и ако сте сигурни, че частите ви са наред, то тогава е или настройката на газовата или дефектен елемент от нея. Например спукан редуктор (изпарител). Аз моя съм го пукал два пъти. Ако обаче проблема си е откакто е сложена системата, то проблема пак може да е дефектен или неправилен елемент (по-малък изпарител, по-малки или по-големи дюзи, по-бързи или по-бавни и т.н.)

 

Съвета ми е първо да се уверите, че нещата по двигателя са наред, за да не давате излишни пари после за диагностики, кой цилиндър гасне и т.н.

 

Например, най-бързия тест за ламбата и дебитомера е да вържете колата на газ анализатор, обаче при някой който разбира!

 

Запалителните бубини ще са проблем ако са се пукнали. Извадете ги и вижте там където са споени дали има разлепяне. Кабелите при мен ги пробвахме като свалихме капака на двигателя и пръснахме малко вода. Прехвърчат ли искри... Свещите, извадете една и вижте дали електродите не са се захабили. Ако са добре, там проблем не търсете.

 

След това ако всичко е наред и колата върви добре на бензин, тичайте при газаджиите и не им давайте мира докато не открият проблема.

 

 

За пример, на мен ми гаснеха цилиндри при на 190км/ч и газаджиите твърдо искаха да си взема свещи за 100лв. Настройваха 10 пъти и нищо не стана. Отидох при друг, пипна я веднъж и вече не гасне. Без свещи за 100лв!


  • 2


#333762 Голям разход на колата - clk 200 автоматик

Публикувано от Kainy на 06 октомври 2013 - 18:29

Такам... резултатът от днес е следният:

 

София-Калояново - 150км - разход на бензин 10/100 точно. Това е при шофиране на магистралата със 140км/ч постоянна скорост на темпомат и 90-110км/ч до Калояново.

 

На връщане минах по стария път, че да видя бабата, като тествах разхода на газ. Резултата там е 13/100 при отново 90-110км/ч извънградско (около 90км) и 140км/ч магистрала (40км).

 

Изглежда че проблема този път си е само в настройката на газта, която осезаемо е доста по-зле от бензина, така че утре я оставям на газаджията да почне да я настройва ръчно, пък колкото време му отнеме.


  • 1


#333438 Голям разход на колата - clk 200 автоматик

Публикувано от Kainy на 03 октомври 2013 - 09:12

След като вчера пак се наложи да си взема половин ден отпуска, най-сетне успяхме да решим проблеми с ламбата. Общо взето, момчетата от сервиза взеха старата ми ламба сонда (хубаво че си ги пазя), резнаха ѝ кабела и закачиха универсална Bosch на нейно място. Резултата беше, както и очакваха, нормално работеща сонда с показатели на СО в рамките на 0.5-0.6% в idle и доста бързи реакции при подаване на гориво. Тази която бях сложил (Beru) в idle не падаше под 3-4% (като палеше на 8-9%). Естествено от магазина ми я сменят гаранционно пак с Beru и нямаше как да я сменя с Bosch. Все пак я сложихме и за щастие този път работеше, но в idle под 0.9% не падна, като подскачаше до 1.1%. Отделно сондата реагираше доста по-бавно на промените в оборотите, спрямо Bosch-a. Затова простото решение на проблема беше да си купя една универсална сонда на Bosch, резнахме ѝ кабела, вързахме я на моя кабел и заспа. Сега си държи 0.5-0.6% като пич.

 

Разлика във вървенето на бензин усетих, въпреки че не мога да кажа колко е голяма. Мога обаче да потвърдя че вече стрелката за бензина не се движи видимо пред очите ми :D. Вървежа на газ стана невъзможен след интервенцията, което показва, че разлика има. Също така времената на впръскване на инжекторите (бензин) спаднаха с почти 1ms. След това отизох при газаджията и ударихме една автоматична настройка. Сега колата върви, въпреки че има малки колебания в газта при определени моменти, но колкото да проверя разхода става. В последствие ще мине по-прецизна настройка.

 

Резултата в разхода на газ би трябвало да го разбера още довечера и ще споделя.


  • 1