Според мен това което се опитват да ти обяснят хората е, че разликата между това да вземеш кола от автокъща за 4000-5000 дори 6000 е далеч по-рисково от това да дадеш 7000-8000 за такава от частник, който евентуално може да ти докаже че се е грижил за нея. От личен опит мога да ти кажа, колко скъпо може да ти излезе ремонта на един мерцедес в сравнение с този на един пасат Идея си нямаш колко части не се намират чак толкова лесно или нямат евтин еквивален (за тези които търсят такива), как има бол проблеми, с които редица майстори си блъскат главите как да се справят, за разлика от по-простите еквиваленти. И тука не става въпрос чисто за марката, като такава, че не трябва да се циганиш и тем подобни... изобщо не е това проблема, просто поддръжката е съвсем различна. Проблемите които могат да излязат при такава кола на 15+ години, хич не са за пренебрегване.
Затова най-важното е да подходиш много внимателно. Никой не е казал, че не можеш да намериш читав екземпляр за около 5 бона, просто е много малко вериоятно Аз за мойта дадох 7000 и я взех от приятел, но пак не уцелих на късмет и за две години чистите ремонти ми стъпиха на към 6000лв. Други колеги пък вече години се редват на сменени 1-2 шарнира и някой друг амортесьор. Просто трябва да си готов, че 1000лв доникъде няма да те докарат за ремонт.