Към съдържанието

  •  

Kainy

Регистрация: 04 авг 2012
Офлайн Последно: 25 май 2015 - 16:46:43
-----

Моите теми

CLK-то 2 години по-късно: Впечатления и равносметка

28 февруари 2015 - 00:27

Здравейте колеги,

 

от известно време се каня да постна тази тема, ама все не намирам време...

 

Общо взето исках да споделя опита си с колата и всичко около нея след като сагата най-сетне приключи :), за щастие с щастлив край :D

 

След две години кръв и пот, колата най-сетне върви, както едно истинско CLK трябва да върви (звучи така че все едно съм реставрирал няква антика :)).

 

Преди да вляза в подробности, трябва да отправя няколко добре заслужени благодарности:

 

- Бай Васо беше най-ключовия инструмент (буквално и преносно) в решаването на най-тежките проблеми. На много от вас няма да е нужно да обяснявам, колко в час е човека и с какво удоволствие човек си оставя колата при него. Отдавна не бях виждал майстор да работи с такова желание, упоритост и любов към марката.

- Дани (bigbass) бояджията, който свърши чудесна работа с боята и тенекията на колата. Работа която градушката прилежно се погрижи да унищожи :( :).

- И естествено на всички съфорумци, които помагаха с всякакви съвети, споделяйки опит или дори само с добри думи и разбиране :)

 

Впечатленията :)

 

Ами преди всичко трябва да кажа, че реално погледнато не трябваше да си взимам тази кола. Дори на пръв поглед се вижда, че 205см / 140кг индивид не би се чувствал удобно в сравнително прибрано купе, камоли да го ползва за ежедневен автомобил. Да факт, шибидаха беше единствената причина да не си удрям главата при всяка дупка (само при по-големите :)), а след това и да карам всяка друга кола ляко наведен надясно, но все пак не бих казал, че ми е било неудобно в колата. Дори и когато съм се гъчкал за да натоваря още 3-ма човека (включително в случаи където брат ми - 190см/105кг - сяда зад мен!) пак не ми е било твърде неудобно даже на дълъг път. Казвам го защото най-често хората се опасяват, че колата е малка и неудобна. Седалките са феноменално удобни, позицията на шофьора е добра и всички подпори за ръцете (било подлакатник, врата, дръжка) са идеални.

 

Та въпреки, че не е най-идеалната кола за мен (не че списъка с такива е много дълъг...) дори за момент не съжелявам, че имах възможността да покарам този автомобил.

 

Откъм мощност, този двигател е предостатъчен за ежедневна употреба. На дълъг път се държи страхотно. Изпреварванията не са проблем, като компресора се държи добре почти във всеки един момент. Тегав е леко момента, когато колата е натоварена и се катери планина. Върви си естествено, проблеми няма, но не ѝ достига живеца. Във високите скорости също седи много стабилно, въпреки че над 200км/ч почва да се усеща леко несигурна, но това го отдавам най-вече на нормалното, не спортно, окачване. Не мога да кажа, какъв ѝ е реалният максимум. Аз съм я докарвал до 237км/ч (по gps - 255 беше по километраж) с общо 4 човека на борда и май имаше желание (но не и път) за още малко :). Иначе не е от най-пъргавите коли, но задното я прави изключително интересна, най-вече при слаоми.

 

Ако трябва да избера, кое в колата ме е разочаровало най-много, то това ще да е спирачната система. Определено очаквах по-сериозна такава за автомобил с такива възможности. Наложи се да я поъпгрейдна значително, за да се доближи до някакво средно ниво. Ако някой твърди, че си е чудесна, то тагава бих си позволил да перефразирам Стийв Джобс и да кажа, че явно този някой "не я кара правилно" :)

 

Другото нещо което не успя да ме грабне, беше кормилната уредба. Лично според мен също е доста неподходяща за тази кола, която има някакви претенции за спортно усещане, още повече с по-големите двигатели.

 

Общо взето, колата изглежда страхотно, вози чудесно, върви доволно и най-вече издържа теста на времето, където дори след 18 години, продължава да е един стабилен автомобил.

 

Сега, трябва да съм честен, че въпреки изключителното високо ниво на качество на автомобила, все пак годините му вече се усещат прилично, ако покарате за малко по-дълго някой по модерен автомобил (2005+) и после седнете обратно в CLK-то. След 15 минути обаче, първоначалния некомфорт изчезва и чара на колата ви грабва отново :)

 

 

И сега равносметката:

 

Трудно ми е да дам абсолютно обективна равносметка... даже невъзможно бих казал. За съжаление попаднах на един далеч от перфектен екземпляр, което беше в резултат от много фактори... Основното е че колата не съм я избирал. Колега я продаваше, хареса ми, нямаше проблеми, и я купих. Тука изобщо не става въпрос за натрисане и т.н. За съжаление проблемите бяха твърде специфични и някои даже много тегави. Ще се опитам накратко да ги спомена, като това не е с цел да ви сплаши или да постави автомобила като цяло в лоша светлина, но си е важен опит, който се чувствам длъжен да споделя.

 

Преди да премина в спецификите, ще спомена някои от проблемите, които смятам (и съм стигнал до извода), че са по-често срещани при модела и е хубаво да се имат в предвид

 

- най-важното... колите са карани много. няма CLK w208 което да е под 200 000км. Това и да го видя, няма да го повярвам. За пример, моето е купено на към 120 000км, аз го взех от колегата на около 140 000км. След данни, за които ще спомена по-късно, получени от редица ремонти по колата, прогнозата е, че магарето е на 600 000+км, пък дори и 800 000км може да е подминало. Тия кочини си се карат! :)

- семерингите и отпред и отзад на коляновия вал са слабо място на тоя мотор. Особено предния, където ролката се батисва много гадно, а нова се намира трудно, много трудно.

- окачването е чук. Какви ли не издевателства е издържала колата, а ако не се лъжа като цяло съм сменил един шарнир, стабилизиращата щанга, някви маншони и 2 втулки, и амортесьорите - веднъж. В същото време си и вози супер за годините

- електроника вече почва да се предава. Крушките по фаровете горят като луди. Кабелите навсякъде са в окаяно състояние, което е абсолютно нормално за 18 годишна кола. Напълно си заслужава да хванете някой жичкаджия да ви подмени поне лесно достъпната част от инсталацията. Няма да е никак скъпо, а ще реши много проблеми.

- дебитомера и дросела са обичайните заподозрени за редица проблеми и много често и реалните причинители. Въпреки това много внимавайте, защото редица майстори (най-вече газаджиите), много бързо искат да сменяте дебитомери, свещи и работи без да има нужда. Въпреки че е стара, колата си има нужда от сериозна диагностика, стигне ли се до работата на двигателя.

 

Сега малко специфики :)

 

Не случайно не писах за разход досега или реален перформънс на колата :) На повечето ви е ясно от темите досега, че колата много много не работеше както трябва. За тези 2 години, разхода ми на газ винаги е бил между 20 и 24 на 100, в зависимост как я карам. Т.е. 24... постоянно :). Въпреки всичко, колата е карана на ръба.

 

Минавах през редица майстори, правех редица ремонти, но резултата беше същия: висок разход и променливо поведение на пътя. Я набира като хората, я никва я няма. Тук е мястото да спомена, че масово майсторите не обичат да си дават много зор и да се задълбават в проблемите, ако решението не се свежда до просто да се купи нова част и да се смени. Затова, пак с големи благодарности, бай Васо се оказа спасителния пояс. Истината е че отлагах посещението при него доста дълго време и аз не знам защо. Може би защото всички си имаме наши си майстори, с които сме свикнали.

 

Та бай Васо беше така добър да ме убеди, че трябва да отворим мотора. Нещо което не бях натискал другите майстори да правят, защото колата беше с прясно сменена гарнитура на главата, точно преди да я взема. Т.е. за 40 000км ползване, надали щеше да е възникнал такъв проблем, който да се е видял тогава. Няма да навлизам в подробности, но няма да забравя потреса в гласа на бай Васо когато ми се обади, след като беше отворил мотора. Предишния майстор много добре е знаел, какво затваря, но явно се е надявал на последвало посещение от колегата ми, защото за операцията с гарнитурата го беше глобил 900лв... След като стана ясно, че в мотора нямаше бутало, клапан или вал, който да не се движи в посоки в които не трябва попринцип, дойде извода че трябва трансплантация. Тук мога да спомена отново че бай Васо свърши страшно добра работа и направи много повече от просто да смени мотора. Такава грижа по коша и аз сам не бих си я направил :)

 

Смяната на мотора реши проблема с пушенето от гърнето (тип димна завеса), яденето на масло и антифриз, както и редица други дребни проблеми. Обаче за съжаление се оказа, че не е само това. Дебитомера (който вече бях сменял веднъж) беше дал фира... Т.е. променливото държане на мотора си остана. Смяната на дебитомера имаше сериозен ефект, но пустата непостоянност на мотора остана въпреки това. Калибровки се правеха, какво ли не, но колата беше все едно превърта съединител в дадени моменти, не сменя предавки когато трябва, абе изобщо все едно не е с нов мотор, ревизирана кутия, нов дебитомер, свещи, работи и т.н.

 

Естествено главния виновник се оказа, нещо крайно дребно и евтино за ремонт :) Ел. инсталацията на дебитомера беше сгъннала. Работи ама не съвсем. За съжаление не бях в страната когато се е състояла последната живото спасяваща операция и не знам всички подробности. Знам само, че колава вече е същото CLK, което е излязло от завода преди 18 години :)

 

Цялото това упражнение (всичко, не само двигателя) стъпва на грубо 6000лв като части (общо взето без труда), като с консумативите (гуми, масла, филтри и т.н.), газова и едно пълно пребоядисване, стъпва на към 12 000лв. Пак да отбележа, че това става дума за автомобил, който се оказа в едно сравнително окаяно състояние, а сега е (ако не броим градушката :)) в едно много добро и читаво състояние.

 

Към темата прикачвам нещо като импровизирана сервизна история на тези две години, да ви послужи за информация, колко горе-долу излизат някои неща по поддръжката на колата. Да се има на предвид, че основно съм се старал да използва оригинални части или афтърмаркет такива със същото или по-високо качество.

 

Надявам се да ви послужи като някакъв ориентир.

 

За съжаление, както споменах в началото, цялата работа имаше щастлив край. И то е точно това... край. Така се случи, че тамън направих колата и стана време да се разделя с нея. Преди бай Васо да ме е набил през LAN кабела :) бързам да кажа, че така и не се навих да направя глупоста и да продам колата. Лично смятам, че веднъж набити едни пари в такава кола, която спокойно с подходящите грижи може още 20 години да изкара, то си заслужава да се запази. Затова я подарих в рамките на семейството, че поне да мога да я наглеждам, как остарява с времето :)

 

Каква е поуката от цялата ситуация...

 

- първо, заслужава ли си да се вкарат толкова пари в тази кола - ми ако не е при специални обстоятелства... не. И аз не знам защо стигнах толкова далеч. Но дет се вика, минеш ли веднъж точката на връщане, трябва да остискаш до края :) Както казах по-горе, не съжелявам. Научих важни (и скъпи :)) уроци. Като:

- човек трябва да е наясно какво търси в една кола. За мен беше много рано да знам отговора на този въпрос... и още е. Преди да взема CLK-то си нямах и на идея че ще се запаля по колите, до степен да си търся такава за track day, да си ремапвам every day-ката и да бленувам за момента, когато мога да си позволя 500 коня с които да ходя на работа :). За съжаление тази кола не търпи отношение като кола, която човек би карал 1-2 години и сменил с друга. Трябва си по-дълго обвързване :)

- избирайте по-дълго и внимателно - никога човек не трябва да се хвърля на първото нещо което хваща окото. Аз са съжаление го научих по трудния начин. Ама щото съм си тъп :) Дори толкова че го научих не след бенца, а със следващата ми кола. Една привидно сигурна работа, както в моя случай беше CLK-то, може да ви излезе доста солено (в моя случай удари 20 000лв). Няма нищо неудобно в това да разнищите една кола от тестове, сервизи и проучване, преди да я купите. Не трябва да се притеснявате от човека срещу вас и най-вече не трябва да вярвате на нито една дума, която излиза от устата му, дори и самия той да не знае, че не е вярно :). Колкото и евтина, колата може лесно да се окаже бездънна яма.

- не се привързвайте към колата си, ако не сте сериозни :) Това е трудно, знам. Аз още не съм постигнал това ZEN състояние и надали ще го постигна скоро, ама още съм млад и явно не ми пречи прекалено много да си пилея парите и времето за глупости... Имам момент, в който човек трябва да си каже стига :)

- лоялността към определен майстор не е най-доброто решение. Винаги търсете специалист в областа, а не някой който разбира от всичко, колкото и да е добър. От това много съм си патил. Самите майстори рядко са виновни... те просто искат да изкарат някой лев и ще поемат всяка работа, колкото и да не са подготвени за нея. Най-често това би ви струвало само малко повече нерви, но понякога е пагобно.

 

Може би има още, ама от толкова писане ги забравих :) ще ги добавям по-нататък :D

 

Сега сигурно много от вас отдавна са открили топлата вода и ми се чудят на акъла и що си хабя клавиатурата, но със сигурност не съм единствения момък, който поради липсата на малко опит и здрав разум се е метнал в дълбокото :) Малко личен опит на никого не е бил излишен.

 

 

И накрая... ако някой по някаква причина е взел че е прочел всичко и все още се чуди дали да си купи w208 CLK... Да! Заслужава си! Колата въпреки всичко е супер. С правилната подготовка и проучване може да намерите добър екземпляр. Личния ми съвет обаче е, ако искате истинско CLK усещане, то поне 320.

 

Надявам се някой да е намерил нещо полезничко от цялата тази несвързаност горе или поне таблицата долу да е от някаква полза :)

 

Със здраве, и обещавам веднага щом се върна в БГ да докарам колицата на някое събиране, да видите какво прави много любов и малко нерви :D


Задно стъкло за w208

17 юли 2014 - 10:29

Колеги, някой наложи ли му се да търси задно стъкло за w208-ца, че на мен то ми даде фира и нещо не се намира лесно. В БС искат 900лв за него, а втора ръка е ~350лв, и понеже не ми се дават 350лв с условието че реутаните може да не работят, та да намеря нещо по средата :).


CLK200K Бял пушек на празен ход

01 юли 2014 - 23:05

Хайде отново с проблемите... :)

 

Както името на темата подсказва... колата пуши здраво когато е на празен ход. Докато е на D пуши малко, като мине на N или P, пушенето се увеличава. Пипна ли газта обаче... спира и не почва отново докато не спра изцяло. Това включва и само отпускане на спирачката. Т.е. спирам на светофар, веднага почва да пуши. Само отпускам спирачката леко да тръгне колата и веднага спира. Пушека е гъст и бял.

 

Колата не губи нито антифриз, нито масло. Преди да я купя ѝ е правена гарнитурата на главата с всичките там дреболии, точно защото е смесвала антифриз с маслото. От тогава проблеми не е имала.

 

Миналата седмица я закарах на Бай Васо да си поиграе със скоростната кутия, че правеше проблеми, и няма нужда да споменавам, че сега колата лети. Тогава обаче не можах да я накарам да запуши, че да може да открием проблем. При първоначален преглед на двигателя, няма признаци да има проблем с главата. Всички показатели са в норма, а колата си лети.

 

Също така пушенето явно се проявава като е доста загряла колата и като съм бил по задръствания. Само в задръствания я почвала да пуши. Ръчках я покрай Бай Васо и то здраво, но не пропуши.

 

Като почне да пуши, мотора приритва леко на интервали.

 

Засега работната версия е, че има утайка на изгоряло масло по генерацията. Може да е в следствие на това, че карах с 0w40 масло за известно време, но понеже течеше от всякъде (семеринг, картер, пропка), минах обратно на 5w40, което за около 7000-8000км беше мръднало с около литър, при положение че имам лек теч при семеринга межди АСК-то и двигателя..

 

Добра идея ли е да го оставя някъде да си пуши докато спре, или може да е нещо друго. Има ли начин да се промие някъде генерацията или да пробвам с някоя добавка.

 

Трябва да спомена, че като натискам колата почти на лимита (в задръстванията), температурата се качва до малко под 100 градуса. Досега над 90 не се е качвала, но може би жегата се отразява.

 

Ето и видео на проблема. Като дам газ спира веднага, но после веднага продължава като пусна газта.

 


Приплъзване на съединител

02 юни 2014 - 11:02

Здравейте колеги.

 

Както споменах в друга тема, вече имам повечко време да отделя на clk-то, за да преборя някои проблеми. Преди да се метна отново на газта... трябва да се уверя че всичко покрай мотора работи безупречно. За съжаление от известно време усещам, че колата не ускорява... най-правилната дума е консистентно. Много често се случва, основно на 2-ра предавка, колата да ускорява до около 3000 оборота, после до 6000 просто да вдига обороти без промяна в ускорението (остава си същото като при 3000 оборота). Това явление преди го отдавах на не добре настроена газ, но сега като засичах разхода на бензин го имаше също. От където идва и другия проблем, че при пенсионерско каране (под 2000 оборота), даде 14/100 градско с А98.  Сега реално го засичам колко харчи с газ до дупка (още не съм заредил да видя) и фактически точно заради това почнах да обръщам повече внимание на това как се държи колата в движение. Често се случва след такова задържане на ускорението да се получи нещо като отпушване и изведнъж въртящия момент да се увеличи, но случаите са толкова рандом и неконсистентни, че 90% съм сигурен, че се дължи на проблем.

 

Първото за което се сетих е, че съединителя може да приплъзва и понеже си нямам на идея как се разбира това при автоматик, реших да питам.

 

Като приключа малко с ремонтите по аудито, смятам да го закарам бенца да мерим налягането в цилиндрите и общо взето да гледам аджеба в какво състояние е двигателя, така че ако някой се сеща за подходящ сервиз за целта, ще ми е доста от полза.


Повдигане отзад на w208

23 май 2014 - 13:38

Сега вече като оправих новата кола, ще ми е по-лесно да се захвана с нещата, които отлагах по clk-то.

Първото нещо което искам да направя е да вдигна малко задницата. Ще дам снимки малко по-късно, но проблема е, че колата е много легнала отзад. На 16-ки е в момента и отпред има 3-4см от гумата до калника, а отзад калника е точно на върха на гумата. Това което тежи е 60 литрова газова бутилка. В момента отзад е с усилени пружини и билщайн амове на около 10000 км, но беше с може би 1-2см по-висока като ги сложих. Окачването е нормално, не спортно.

Идеята е, какво да сложа отзад, за да я вдигна малко, поне с 3см. Предполагам ще трябват амове и пружини от друга кола. Всякакви идеи ми вършат работа (без онея тампони дето се слагат на пружините)

Благодаря предварително!