Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a


  • Please log in to reply
282 мнения по тази тема

#151 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 973 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Публикувано 06 юли 2023 - 17:55

Колкото повече чета темата, толкова повече се убеждавам че покупката на рециклиран двигател, с 12 месеца гаранция от Германия, е правилното решение.
  • 0

#152 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 523 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 07 юли 2023 - 05:15

Не са срязани, а са като отчупени и имат грапавини, които са си уникални "биела-пета".

Това е много интересно !! ясно се вижда на снимките ти, благодаря


  • 0

сесшисе ?


#153 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 юли 2023 - 06:48

Колкото повече чета темата, толкова повече се убеждавам че покупката на рециклиран двигател, с 12 месеца гаранция от Германия, е правилното решение.

 

Тук идеята е съвсем друга.

Просто искам сам да си направя двигателя. То с купуване на готов и баба може..... както се казва :)

Пък и е приятен за работа тоя мотор. Не е като на дрисливите БМВ-та.

 

А, между другото "го ядох" с едни K&N филтри.

Сложих ги, и още на другия ден колата влезе в авариен режим. Диагностиката извади грешки в дебитомер, лоша горивна смес, лош дросел /т.е. блокирал и т.н./.

Оказа се, че K&N-a дето са омазани с някакво масло, уж специално - е полепнало по сензора на дебитомера, и всичко идва от там. Изхвърлих ги, и сложих оригинални. С тях всичко е точно.


  • 2

#154 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 юли 2023 - 20:36

Малко извън темата :) 

 

Взеха тук около мен, че ме научиха че съм имал диагностика, и решиха, че могат да ме тормозят "я ела тука, че колата ми прави дертове и е в авариен режим"... няколко пъти съм ходил, на няколко човека реших и проблемите... Как пък никой от тия не се сети да попита поне веднъж "колко струва?". 

А и така ли не ме научиха, че аз от коли не разбирам, и си троша само по моята?????

Ама то било само да му изтрия грешките, ама то било лесно, ама то ставало бързо, професори.... е, да даде 2000 лева за диагностика, да си ги трие. То е лесно. Големи тарикатчета.

А върха на всичко беше - "ела ми изтрий грешките", после - "върни ги, че тя ся колата взе да работи по-зле", и как едва ли не съм му развалил 25 годишния таралясник като съм му изтрил 30-тина грешки????

 

Ей за тва по-скоро бих помогнал на непознат, отколкото на познат.


  • 1

#155 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 523 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 10 юли 2023 - 00:23

А върха на всичко беше - "ела ми изтрий грешките", после - "върни ги, че тя ся колата взе да работи по-зле", и как едва ли не съм му развалил 25 годишния таралясник като съм му изтрил 30-тина грешки????

 

Сам си си виновен, аз не бих вадил техниката преди парите да са в ръката.

После му снимай ако има нещо (current) а тези (stored) не пречи да си седят там.


Този пост е редактиран от Bogi: 10 юли 2023 - 00:27

  • 0

сесшисе ?


#156 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 юли 2023 - 07:50

Не, аз просто не се занимавам с нищо освен с моята си кола.
Уча си се на нея, интересно ми е да се занимавам… но не и с чужди коли.
Ако омажа нещо - си е мой си проблем :)
  • 1

#157 Despredy

Despredy

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 54 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    Mercedes W211 E220 2003година
    Mercedes W211 E320 2004година 300кс

Публикувано 10 юли 2023 - 12:04

Нищо ново под слънцето, масово хората са така. Аз затова само споделям какво и как съм го направил пък който иска да си търси майстори/сервизи или да се труди сам. Просто не поемам риска да пипам по чужда кола


  • 0

#158 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 юли 2023 - 12:23

Нищо ново под слънцето, масово хората са така. Аз затова само споделям какво и как съм го направил пък който иска да си търси майстори/сервизи или да се труди сам. Просто не поемам риска да пипам по чужда кола

И аз не пипам, поради простата причина, че не разбирам. Уча се на моята кола, това поне мога да го правя колкото и както си искам :)

Имал съм и един "сакатлък" след самостоятелен ремонт, който ми го оправиха в Силвърстар срещу скромните 2800 лева. Т.е. повече тази грешка няма да я повторя със сигурност....

 

Диагностиката ми е подарък, но като цена е около 2000 лева. Ако дойде момчето, което ми подари диагностиката, или ми прати негов познат - естествено, че няма да им откажа да свърша това, което мога - да дам някаква насока, но без да задълбавам в нещата, и без да пипам аз по колата.


  • 0

#159 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 юли 2023 - 18:19

Буталата пристигнаха, но продавача ме е подвел малко:

 

Каза, че са за цилиндър 93.4мм, ама не.... буталото е 93.4мм, и не е оставена хлабина.

Като резултат - влиза много плътно, и сегмента се затваря без грам процеп....

 

Хубавото е, че буталата са MAHLE.

 

Та, финалния хонинг със Sunnen AN-30  ще почака :) 

Бърза работа нямам... когато стане - тогава.

Пак ще се ходи до Казанлък тия дни.


  • 1

#160 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 325 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 01 август 2023 - 15:26

Това ли са буталата? https://www.ebay.co....emis&media=COPY

Ако е успешен ремонта това ще е голямо облекчение за всички с M272/M273 мотори. Наскоро взех S450 4matic с M273, буталата му са същите като твоите. Ендоскопирах го веднага заедно със смяна на свещите, засега има само едва видими дребни драскотини долната част на някои от цилиндрите, но като стане като твоя вече съм спокоен, че някой е минал по същия път. Пожелавам успех с ремонта, за мен е много интересна темата :-)
  • 0

#161 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 523 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 01 август 2023 - 16:39

Ендоскопирах го 

Дай повече инфо за това, как става ?

Благодаря


  • 0

сесшисе ?


#162 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 325 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 01 август 2023 - 17:29

Свалям капака с филтрите, почиствам старателно около бобините - спрей за спирачки, парцали, компресор или каквито начини човек си намери, без големи количества вода по обясними причини.
Разкачвам буксата и свалям бобината, почиствам с компресор в цилиндъра на свещта. Свалям свещта и през отвора вкарвам ендоскопа. Купих си този: https://www.ebay.co....emis&media=COPYповече от перфектен е за целта, има и странична камера, което позволява да се огледа добре стената на цилиндъра и самите клапани. Свързвам го към Android телефон, прави и снимки и видеозаписи с доста добро качество.
След това е ясно - новата свещ, бобината, буксата, капака и съм готов.
  • 1

#163 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 523 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 02 август 2023 - 17:27

Жестоко !!

Много благодаря


  • 0

сесшисе ?


#164 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 август 2023 - 21:55

Това ли са буталата? https://www.ebay.co....emis&media=COPY


Да.
На тях пише MAHLE.
Сега съм в малък застой… че стана лек гаф: питах продавача буталата ли са 93.4mm или цилиндъра трябва да е толкова, той каза - цилиндъра. Хонингован е на 93.4, ама се оказа, че буталото е 93.4 та не е предвидена хлабина, и ще трябва да се отнемат още 0.07 някъде, за да има “просвет” на сегмента, по WIS го дават 0.2 на горния, 0.3 на долния и 0.2 на масления. Сега се затварят плътно. Чакам човека, който го прави да се освободи, за да го направи.
След хонинга - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО пастиране с паста Sunen AN-30!!!! Тази стъпка НЕ се пропуска в абсолютно никакъв случай, освен ако не е завършен със специалните жълти камъни на Sunen (по-горе има линкове в темата).
Пастата се намира много трудно, има я в САЩ и Канада, и отказват да я пратят до България. 400 грама кутия е към 200 лева.
Намерих на един сайт - 100 грама + инструмента за пастиране = 470 лева, +100 мито + ДДС.
Като направя всичко ще кача снимки на цилиндрите.

Ето какъв трябва да е крайния резултат:

https://youtu.be/J43...PNDN4EBh3ce98pl

/блока тук е на бмв, но пак е алусил/
  • 0

#165 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 826 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 02 август 2023 - 23:53

Бутало/цилиндър колко трябва да е?
Върти ми се нещо 4 стотни...
Или греша?

Бая ще се наиграеш с този мотор.
Знам, знам, че те кефи сам да си го правиш, ОК, хоби нещо, имаш свободно време, ама все ми се струва, че отдавна изтърва коня ..
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни