Имат такава слава върпосните мотори на марката, но според мен, не се обслужват на време и качествено за да се случват тези проблеми с тях. Имал съм няколко мерцедеса и най-важното си остава предишната поддръжка на автомобила, независимо от модел/година. Успех със съживяването и аз в момента наливам пари в една w211-ка макар да знам , че след това няма продаване...
Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a
Започната от dkmi123, 19 авг 2022 - 09:50:38
364 мнения по тази тема
#121
Публикувано 01 април 2023 - 16:47
#122
Публикувано 03 април 2023 - 21:21
Току що американеца ми върна парите - въпросната част не можела да се изпрати зад граница, поради незнайни причини.
Та, ще търся читав блок ![]()
Препоръки за някой, който шлайфа цилиндрите, ама без "ризи"?
Т.е. ако намеря не много надран блок, и се направи шлайф/хонинг на 92.9 или 93.15 (оригинално е на 92.6).
Понеже ми препоръчаха някакви пичове в Сливен, обадих им се - категорични са, че бутало 93.15мм не съществува, и че няма как да направят шлайф/хонинг на блока без да набият ризи.
А се предлагат бутала + сегменти на MAHLE както за 92.9 така и за 93.15мм цилиндър. Не знам защо твърдят, че не можело да се шлайфа и хонингова блока?
#123
Публикувано 04 април 2023 - 15:13
Това описват от Kolbenschmidt като процес за обработка на алусил и лукасил блокове - шлайфане и хонинг - даже предлагат специални инстументи за обработка на блоковете:
https://cdn2.ms-moto...locks_51912.pdf
#124
Публикувано 04 април 2023 - 17:57
Намерих парт номерата на въпросните инструменти, ето малко линкове:
https://cdn2.ms-moto...Bores_51874.pdf
https://cdn2.ms-moto...locks_52401.pdf
https://www.kmotorsh...022_e_52774.PDF
Не са скъпи, но едното не е налично (KS silicon exposing stones), то е около 100 евро.
KS Diamond Honing stone e ~ 280 евро.
Самото разпробиване на отвора го дават, че се прави с диамантен накрайник.
Въпросът е: ако поръчам въпросните инструменти, дали ще се намери кой да извърши процедурата както трябва.
Решил съм да се заиграя с този мотор, пък да видим.... ако не друго - поне ще има полезна информация кое и как трябва и не трябва да се прави ![]()
А ако някой направи нещата като хората - ще получи въпросните инструменти като подарък.
#125
Публикувано 04 април 2023 - 21:51
Може да е полезно за някой...
Така като гледам - въпросните "камъни" се продават по 2 в комплект, за шлайф + хонинг трябват по 8 бройки.
Което малко променя цената им ![]()
Но пък ако някой с необходимите машини се снабди с такива, определено ще има смисъл.
И естествено, да изчете ръководството от 53-та страница надолу...
Прикачени файлове
#126
Публикувано 05 април 2023 - 09:47
То процесът е същия за м119, м112, м113, м272, м273 и т.н. Пише да се фрезова с PCD нож (поликристален диамант) и има доста особености при хонинга.
Всички модерни блокове са алуминиеви, при всички производители.
Не мога да си представя защо все още се слагат чугунени ризи.
Този пост е редактиран от Subsonic: 05 април 2023 - 09:56
#127
Публикувано 05 април 2023 - 09:56
На местата, на които звънях ми казаха - правим го само с ризи. Този тип блокове не подлежали на обработка.То процесът е същия за м119, м112, м113, м272, м273 и т.н. Пише да се фрезова с PCD нож (поликристален диамант)
Всички модерни блокове са алуминиеви, при всички производители.
Не мога да си представя защо все още се слагат чугунени ризи.
За по-големи бутала не били чували.
И най-същественото: не дават гаранция за ремонта.
явно нямат опит с този тип блокове, или просто не им се занимава да дават пари за нови инструменти, и да усвояват нова техника за обработка. Не знам защо, но е факт. Знаят да набиват ризи и толкова….
Искат около 2000 лева за набиване на ризи…
Този пост е редактиран от dkmi123: 05 април 2023 - 09:57
#128
Публикувано 05 април 2023 - 10:27
Ей ги нещата и на български:
https://motofocus.bg...e-na-dvigatelja
Като гледам, на едното място е от 2020-а.... което още повече ме озадачава защо някой, който извършва тези дейности не се снабди с инструменти, а всички си държат на "ризите"....
#129
Публикувано 06 април 2023 - 14:26
Ако има деруги ризи пак ще трябват... Ама от скъпите за да стане добре.
Блока от САЩ може би могат да го внесат фирмите, които внасят коли от там. Поразпитай - NorthAuto/MostAuto и подобни.
Блока от САЩ може би могат да го внесат фирмите, които внасят коли от там. Поразпитай - NorthAuto/MostAuto и подобни.
#130
Публикувано 06 април 2023 - 15:21
Ако има деруги ризи пак ще трябват... Ама от скъпите за да стане добре.
Блока от САЩ може би могат да го внесат фирмите, които внасят коли от там. Поразпитай - NorthAuto/MostAuto и подобни.
Моя блок има задиране, и не е малко.
Намерих блок в България с малко задиране, ще ходя да го гледам, вероятно ще го взема. Тъкмо човека каза, че на него са му правили същия двигател с шлайф/хонинг за по-големите бутала, и няма проблеми.
Замервало се, и се преценяло дали ще стане. След шлайф с диамантен накрайник се обработвало със специална паста.
Да каже кой и къде ги прави, и ще се мисли някаква...
доста четох за "ризите" - дори чугинени, ако са сложени както трябва няма никакви проблеми и изкарват 100к+ километра.
С моето каране, ще ме изкара докато съм жив, ако не сменя колата. Което за сега нямам намерение да правя.
#131
Публикувано 06 април 2023 - 21:31
#132
Публикувано 07 април 2023 - 12:25
Купих друг блок с надрани цилиндри, намерих човек, който шлайфа алусилови цилиндри в България.
Препоръча ми го негов клиент, човека е на ясно какво прави.
Другата седмица ще ходя при него с блока, за да замери какви бутала ще ми трябват (92.9 или 93.15) според това колко е надран.
И ще видим до къде ще я докараме...
Вариантите за ремонтни бутала на MAHLE са два:
005 24 00 - 92.9мм
005 24 01 - 93.15мм
да видим колко ще трябва да се стърже, и с какви бутала ще е.
#133
Публикувано 08 април 2023 - 07:47
В Пловдив ли ще го правят ремонта? Ако, сложиш друг блок няма ли да трябва да минаваш в кат за да впишат новия номер на двигателя?
#134
Публикувано 08 април 2023 - 13:26
В Пловдив ли ще го правят ремонта? Ако, сложиш друг блок няма ли да трябва да минаваш в кат за да впишат новия номер на двигателя?
Не, няма да е в Пловдив рвмонта.
Дадоха ми номер на човек в Казанлък, който прави такива блокове. Чух се с него, първо ще ходя с блока да го замери, да видим ще стане ли изобщо, и ако ще стане - към кой размер бутало ще се минава.
“Новият” блок е без номер. Процедурата по регострация е доста сложна, за това просто ще си набия моя номер.
Има вариант да се пише “без номер”, мога и на този вариант да отида. Ще видим като му дойде времето.
#135
Публикувано 09 април 2023 - 21:29
Защо не провериш дали може да се сложи М113 вместо М272. Би трябвало да стане за същите пари - още повече М113 го има серийно на CLS. Чувам, че в W164 е правено няколко пъти вече успешно. А ще стане и осмак :-)
3 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 3 гости, 0 анонимни




Виж ГАРАЖА







