Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a


  • Please log in to reply
282 мнения по тази тема

#166 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 385 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 август 2023 - 08:35

Бутало/цилиндър колко трябва да е?
Върти ми се нещо 4 стотни...
Или греша?

Бая ще се наиграеш с този мотор.
Знам, знам, че те кефи сам да си го правиш, ОК, хоби нещо, имаш свободно време, ама все ми се струва, че отдавна изтърва коня ..

 

MAHLE го дават 6 стотни.

Но принципно може и повече. Само че като казвам повече - може да отиде на 7 - 8 стотни макс.

говорих с един, дето се занимава да прави двигатели за "бегачки", там даже им пускали хлабина примерно 0.1 - 0.12. На по-големите двигатели - до 0.15.

Обясняваше ми какви предимства давало това, но!!!! само на коли,  които не се карат постоянно, а са само за писта!!! Ако ще си я караш - си следваш предписанията, които ти дава производителя.

 

Ако е правилно хонингован на размер, то ще си излязат и "автоматично" сегментите.

 

Процепа:

Първи компресионен (горе) - 0,2 - 0,35

Втори компресионен - 0,3 - 0,5

Маслен - 0,2 - 0,9

 

Ако нещо бяга от тия размери, значи не е добре работата. Ако е по-малко бива, ако е повече... не бива.

 

 

Иначе за наиграването - не го бързам, и не набутвам на веднъж пари. Малко по малко купувам това-онова.

Т.е. правя го наистина изцяло като хоби. А и тука съм се обзаложил с едни БМВ-сти, че не само техните коли могат да са сглобени от резервни части smile.png

Така де.  Онова може да си е баш "Франкенщайн" моето да не може... що пък да не може?

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  gap-2.pdf   25,25K   7 Брой сваляния

  • 0

#167 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4545 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 03 август 2023 - 10:40

...

 

Процепа:

Първи компресионен (горе) - 0,2 - 0,35

Втори компресионен - 0,3 - 0,5

Маслен - 0,2 - 0,9

 

Ако нещо бяга от тия размери, значи не е добре работата. Ако е по-малко бива, ако е повече... не бива.

 

 

...

Мисля си, че и по-малко не бива.

Като му дадеш жега и тръгнат да се удължават от топлинното разширение тия сегменти, трябва да има къде да се побере екстра дължината, пък и да остане малко хлабина.

 

Много полезна тема, мисля че всички научаваме и се замисляме за доста неща.


  • 0

#168 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 385 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 август 2023 - 12:38

Ако е по-малко бива - имам предвид, че по-малкото подлежи на сравнително лесна корекция с отнемане на още малко материал от цилиндъра.
По-голямото вече не е точно така :)
  • 0

#169 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 03 август 2023 - 22:11

Пастата да я пратят до GGBG в Щатите и така до БГ? Имат офис в Илинойс, в град Wood Dale. 25шв/кг + 20% мито. ДДС може и да трябва да се плаща също де..
А кой ще го "пастира"?
И профиломер има ли?

Този пост е редактиран от rado_penev: 03 август 2023 - 22:13

  • 0

#170 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 385 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 август 2023 - 23:33

Пастата да я пратят до GGBG в Щатите и така до БГ? Имат офис в Илинойс, в град Wood Dale. 25шв/кг + 20% мито. ДДС може и да трябва да се плаща също де..
А кой ще го "пастира"?
И профиломер има ли?

 

Не знам какво е "GGBG" :) чак сега като написах в гоогле ми излезе... по-нататък може и да ги ползвам.

И за това си поръчах от място, от което доставиха.

 

Аз намерих и как се прави тая паста:

Силиций на прах - 50% 

Фино масло (т.нар. машинно) - 32%

1:1 калциев карбонат + стеаринова киселина: 18%

 

 

Профиломер нямам, ще гледам да намеря.

Ще го гледам и с микроскоп.

Навсякъде, където намирам информация за шлайф/хонинг на алусилови блокове - казват, че се пастира макс 2 минути, финалния резултат трябва да е матово покритие на цилиндъра.

Само един ползва профиломер..... мислих да купувам, ама най-евтиния, който намерих е 2000 евро.


  • 0

#171 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 04 август 2023 - 22:20

Има в английския eBay по 500/600 паунда втора ръка... Но все пак ми е интересно ти ли ще го пастираш? Като гледам повечето видеа ги правят със специална машина.
  • 1

#172 dersu

dersu

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    E55 AMG

Публикувано 04 август 2023 - 23:05

Дали си струва цялото наливане на пари, време и нерви с оглед на това, че колата не е рядка или специална?

Сам каза, че същото се е получило с Е46-цата: 6к + 15к и накрая продажба за 4к.

Според мен такива галимации си струват за AMG моделите.

 

Хората имаме склонност да се увличаме и да хвърляме good money after bad money - само защото сме дали пари за нещо продължаваме да наливаме в бездънна яма вместо да се откажем.

Извинявам се за непоискания съвет.


  • 1

#173 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 385 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 август 2023 - 08:43

Дали си струва цялото наливане на пари, време и нерви с оглед на това, че колата не е рядка или специална?

Сам каза, че същото се е получило с Е46-цата: 6к + 15к и накрая продажба за 4к.

Според мен такива галимации си струват за AMG моделите.

 

Хората имаме склонност да се увличаме и да хвърляме good money after bad money - само защото сме дали пари за нещо продължаваме да наливаме в бездънна яма вместо да се откажем.

Извинявам се за непоискания съвет.

 

Ясно е, че 20 годишен дарак няма как да е нещо специален.

На мен си ми е идея да си събера двигател - ей така за кеф просто. Всеки ми казва, че съм луд, знам че съм луд ама продължавам :)


  • 0

#174 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 385 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 август 2023 - 09:03

Има в английския eBay по 500/600 паунда втора ръка... Но все пак ми е интересно ти ли ще го пастираш? Като гледам повечето видеа ги правят със специална машина.

 

Бях поръчал блок от САЩ. Изглеждаше перфектен на снимките, човека го пусна по UPS и след 5-6 дни писа, че имало проблем да го изпрати извън САЩ и ми върна парите.

После намерих блок и в Англия - комуникацията с продавача беше ОК до момента, в който го питах - "цилиндрите с какво са стъргани", защото им личеше, че са пипани.

После спря да ми отговаря, и покупката отпадна.

 

Специално с тази паста може да се мине на обикновена хонинг машина, само че инструмента вместо с камък е с кече и паста.

AN-30 пастата НЕ е абразивна. Съдържа силициеви частци, като по описание "изважда" силициевите кристали в цилиндъра, и буталото "вървъ" по тях, а не по алуминия.

Също и в получените грапавини се задържа маслото.

Има и друг момент - като съм гледал разглобени двигатели цилиндъра отвътре се изпича при работа, и става като стъкло. Буквално много гладък, и много твърд.

Гледал съм и как правят пастирането на ръка - минава се с диамантена паста (или камък) с едрост 600, отнема се 0.01мм материал, после се минава с AN-30.

Kolbenschmidt пък имат специални хонинх камъни за целта, с който се прави финалния хонинг и тогава не се изисква паста.

Друг вариант (но по-сложен) е с 60%-ен разтвор на натриева основа (сода каустик) при 60 градуса... но този метод казват, че не се ползва вече.


  • 0

#175 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 385 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 август 2023 - 16:47

Пуснахме нужната хлабина на блока (излезе на 0.06 мм), за да се получат "прорезите" на сегментите:

 

Горен сегмент: 0.2 мм

Долен сегмент: 0.3 мм

Маслен сегмент: 0.25 мм

 

Пастиран е с AN-30. /МНОГО цапа smile.png /

 

Прикачам и колкото можах да увелича пастираната повърхност.

Доста добре стана.

 

Липсва ми динамометричен ключ с обхват 30Nm, за да продължа.

Както и биелни лагери.

Смятам да сложа и нови болотове на биелите, както и на "петите" на вала.

 

На снимките тия неща, които приличат на задирания са недобре изчистени участъци :)

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от dkmi123: 08 август 2023 - 16:48

  • 1

#176 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 08 август 2023 - 17:56

Супер изглежда! Дали е изваден достатъчно силиций предполагам няма как лесно да се разбере?
Имам динамометричен ключ на BGS до 30нм, ако си в София бих ти дал да свършиш работа.
  • 0

#177 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 385 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 август 2023 - 18:51

Супер изглежда! Дали е изваден достатъчно силиций предполагам няма как лесно да се разбере?
Имам динамометричен ключ на BGS до 30нм, ако си в София бих ти дал да свършиш работа.


Трябва да е изкаран, няма къде да ходи :)
Иначе ключ ще си поръчам. Не съм в София…
  • 0

#178 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 385 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 август 2023 - 19:14

Малко напредък :)

Прикачени файлове


  • 1

#179 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 483 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 12 август 2023 - 17:03

Айде баце, скоро да му чуеме гласеца, че и аз вече нямам търпение :)


  • 1

сесшисе ?


#180 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 385 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 август 2023 - 17:25

Айде баце, скоро да му чуеме гласеца, че и аз вече нямам търпение :)


Не знам колко ще е скоро, че искам да събера цял двигател :)
Ама малко по малко ще стане, идеята ми е да не набивам пари на веднъж… иначе ако имам всичко нужно макс 2 дни и ще го запаля :)
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни