Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a
Започната от dkmi123, 19 авг 2022 - 09:50:38
282 мнения по тази тема
#136
Публикувано 13 април 2023 - 21:49
Накрая просто ще я продам, и всичко ще приключи
Даже ми предлагаха 12.000, като човека ме познава, и знае за надраните цилиндри… знае и колко пари съм потрошил по бракмата за него не било проблем, че са надрани.
Само дето му отказах, и си купи друга та вече започвам да съжалявам, ама каквото такова….
Даже ми предлагаха 12.000, като човека ме познава, и знае за надраните цилиндри… знае и колко пари съм потрошил по бракмата за него не било проблем, че са надрани.
Само дето му отказах, и си купи друга та вече започвам да съжалявам, ама каквото такова….
#137
Публикувано 12 май 2023 - 16:03
Блока, който купих е изпратен за шлайф.
Ще видим за какви бутала ще излезе - 93.15мм или 93.4мм.
Смятам да си сглобя сам двигателя, без главите (ще ползвам моите)...
Въпрос, тъй като не ми е много на ясно, а е важно:
Поръчах биели и колянов вал.
Коляновия вал е замерен и няма нужда от шлайф. Все още не съм го проверявал за криво (според продавача е ОК, но аз ще си го пробвам, на гърците много не им вярвам);
Конкретно за биелите:
Всички с еднакво тегло ли трябва да бъдат?
Понеже трите са 495 грама, има една 491 грама, една 496 грама и една 493 грама.
Ако трябва да са еднакви - да отнема малко материал отдолу, дето им е набит номер. Или другия вариант е да поръчам още три биели от гръка, и да му кажа да ги изтегли и да прати три по 495 грама.
#138
Публикувано 12 май 2023 - 16:26
Доколкото знам - допустимото отклонение в теглото на биелите е макс. 3%, при мен е 1% между най-тежката и най-леката....
Не, че пречи да поръчам още 5-6 и да избера с еднакво тегло и без това вече бая пари потроших, още 5 биели няма да ме бутнат
А и съм инат, и нямам намерение да се отказвам.
#139
Публикувано 17 май 2023 - 14:19
да отнема малко материал отдолу, дето им е набит номер.
Тази "пета" нали е на два болта ?
Разглоби ги и мери биелите без двата болта и петата. Защото може от там да идва разликата.
После отклонението ми се вижда незначително, но ако ги изтъниш до грам, ще бъде по-добре разбира се
Успех !!!
сесшисе ?
#140
Публикувано 17 май 2023 - 19:14
Не са взаимозаменяеми петите... т.е. те са си към биелата, и петата от една биела не пасва на друга.
Не са срязани, а са като отчупени и имат грапавини, които са си уникални "биела-пета".
Поръчах още три биели, ще ги напасна по грамаж, макар отклненията да са в допустимото.
Чакам все още човека за блока, че имал много работа и не е стигнал до моя... поне да знам какви бутала ще слагам.
Купих измервателни уреди, динамометрични ключове (5-25Нм, 20-200Нм, 40-200Нм);
400+Нм няма да взимам, ще ми дадат на заем - за затягане на шайбата на коляновия вал... другаде работа с 400+ нямам, така че няма да давам пари и за такъв.
Като цяло, ако имах всички части макс за 1 ден щях да го събера тоя мотор Ама ще почака малко.
Имам опит с БМВ-та, ама тоя е доооста по-лесен за работа. Нищо, че е V-образен и много хора ги плюят без основания.
Прикачени файлове
Този пост е редактиран от dkmi123: 17 май 2023 - 19:23
#141
Публикувано 25 май 2023 - 16:16
Колега, темата стана много интересна. Покрай нея всички ще научим доста полезни неща. В крайна сметка ти пожелавам успешен край . А удоволствието човек да ремонтира нещо сам е огромно.
#142
Публикувано 26 май 2023 - 22:37
Колега, темата стана много интересна. Покрай нея всички ще научим доста полезни неща. В крайна сметка ти пожелавам успешен край . А удоволствието човек да ремонтира нещо сам е огромно.
Да, така е. Тончо за това искам да си събера цял мотор част по част. "От нулата" както се казва.
Другата седмица си взимам блока.
После ще поръчам бутала (за сега имам само 1, MAHLE 93.15мм), ще поръчам още 5 бройки.
След това - дреболийките (болтчета, разни пинчета за веригите, вериги, водачи и т.н.) от Силвърстар.... и малко по малко ще събера мотора
Само все още се чудя - да купя и глави, или да си прехвърля моите.... ще видим като му дойде времето. Не го бързам.
Яд ме е, че не мога да отделя едни 3-4 хиляди на веднъж, да купя всичко и да го събера.
Единствено, ще го закарам да ми направят самата смяна на мотора като е готов.
Че нямам никакви условия да извадя стария и да сложа "новия". Нито голям гараж имам, нито подемник
#143
Публикувано 30 юни 2023 - 14:26
Тая работа с блока яко се проточи....
Пратих го за шлайф и хонинг при човек, който ми препоръчаха... и вече повече от два месеца - още не е готов. Понеже му казах "не е спешно", решил че мога да чакам.... а аз под "не е спешно" имах предвид просто, че не е "от днес за утре".
Да видим.... каза да звънна днес в края на деня да видим какво е станало...
Само да не се наложи да търся друг с опит в шлайф/хонинг на алусил блокове, че навсякъде искат да набиват ризи, а аз не искам така
До момента:
250 лева блок
80 лева ангренажен капак
Колянов вал - 80 еврака от Гърция, замерен - перфектен, без износвания
Биели - пак от Гърция, и те са супер. По 30 евро бройката
Предстои:
За шлайф/хонинг и шлайф на "чела" ми каза човека 850 лева.
Бутала MAHLE (oversized +0.25mm) още 5 бройки, смятам ги по 400 лева бройката
И нататък останалите неща като им дойде времето.
#144
Публикувано 30 юни 2023 - 16:22
Нали знаеш - Бързата работа, срам за майстора
И не мен се е случвало, като кажа, че не бързам, да ме оставят за най-накрая.
Стискам палци да го сглобиш и да му се кефиш.
#145
Публикувано 30 юни 2023 - 19:17
Тъкмо говорих с човека - блока заминава на oversized +0.5 мм бутала
На 0.25 надиранията си личат.
Утре на 90% го взимам, а днес поръчах бутала.
6 броя barth комплект с бутални болтове и сегменти - 1300 лева.
На 0.25 надиранията си личат.
Утре на 90% го взимам, а днес поръчах бутала.
6 броя barth комплект с бутални болтове и сегменти - 1300 лева.
#146
Публикувано 30 юни 2023 - 23:03
Ще се найграеш ти, ама нищо, човек от главата си пати...е после никой не си признава, ама на всички е ясна ситуацията!
#147
Публикувано 01 юли 2023 - 12:18
Кво има да се наигравам
Шлайфам блок, и му пускам нови бутала.
Мит е, че алусила не подлежи на шлайф и хонинг. Има си разработен метод.
По-горе в темата съм качил и пдф-и.
Шлайфам блок, и му пускам нови бутала.
Мит е, че алусила не подлежи на шлайф и хонинг. Има си разработен метод.
По-горе в темата съм качил и пдф-и.
#148
Публикувано 06 юли 2023 - 11:44
Пускам това тук, тъй като е свързано с темата...
Тъй като се оказа, че буталото което купих "за мярка" няма да върши работа, понеже е +0.25мм, а блока отиде на +0.5мм:
Продавам чисто ново бутало MAHLE, с номер: 0052401
Върви си пълен комплект - бутало, сегменти, болт.
Буталото се води "oversized"!!!
Вървят между 450 и 650 лева, аз му искам 250.
Чисто ново, не е било монтирано никога.
за +0.5мм има BARTH, такива съм поръчал.
Прикачени файлове
#149
Публикувано 06 юли 2023 - 14:43
Защо не пробваш да го върнеш към autopower. Ако си го поръчвал online по закон имаш период, в който го връщаш без никакви проблеми.
#150
Публикувано 06 юли 2023 - 16:57
Защо не пробваш да го върнеш към autopower. Ако си го поръчвал online по закон имаш период, в който го връщаш без никакви проблеми.
Поръчано е преди 2 месеца. А и не пазя документите за покупка.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни