Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

CLK230 TURBOM111.975


  • Please log in to reply
132 мнения по тази тема

#16 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 08 декември 2021 - 00:12

Никъде не съм написал че съм тествал биели на преса, на теория обяснено е даже по трудно разбираемо от на практика, една стокова биела издържала 150нм а това на гумите колко отиват зависи от много неща но не е нужно да ги изчислявам теоретично щото има уред динамометър.Не смятам защото до момента сметките в практиката не излизат, нищо против знанията ти уважавам ги говорили сме си но мен ме интересува краен резултат, затова и реших да ги пробвам колко ще издържът.Не си ме разбрал, демфер не съм махал освен маховик, но нямакак скъса се веднага, пък и на много коли с един и същ двигател има твърд маховик, зная как влияе това.Благодаря за забележката но ще си остана с твърд маховик не съм единствения с евридей кола такава,проблеми няма никой с години,съгласен съм за увеличеното натоварване на биелните лагери, но въобще някой храни ли илюзии че като вдигаш мощност не намаляш ресурс, важното да намериш твоята среда която те удовлетворява.Всъщнос ме впечатлява мотора М111 така както се разочаровах от М113 като здравина

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 0

#17 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4526 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 08 декември 2021 - 09:47

Не казвам, че ги тестваш на преса, просто не можеш да разделиш 600нм на 4, не е така сметката, по 150Нм на биела. Иначе респект за простоянството и упоритостта с този проект. Много яко е станала колата и звучи добре.

 

Една биела в 4 цилиндров мотор, ако усредненият макс въртящ момент е 600Нм, "вижда" 3.5 пъти повече, 2100 Нм. Ако рамото на вала е 15см, това са 21 000/0.15= 14 000 N. Пресата е за онагледяване. Това са 1400 кг на натиск, примерно.

 

Твърдият маховик пак си е маховик, важното е да тежи за да поема и отдава въртящ момент. Демферен маховик ясно, че няма как да се монтира, няма и смисъл.

Забалежката за олекотяване на маховик или махане на демпферна шайба не е към теб конкретно. И е ясно, че на модифицираните коли ресурсът намалява, просто има някои моменти, които водят директно към ремонт :)

 

М112 и М113 и на мен ми се струват като конструирани от младши инженери.


  • 1

#18 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 08 декември 2021 - 10:48

Не мога да намеря информация заводските валове с какви градуси са, гледам че си на вълна валове, ако можеш да удариш едно рамо ще черпя

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk

Този пост е редактиран от mitkofitnes: 08 декември 2021 - 10:49

  • 0

#19 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4526 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 08 декември 2021 - 14:47

Много е трудно с градусите на заводските валове. По принцип Мерцедес по документацията не дават такава информация. Има само градуси на 2мм лифт, което дава едни странни цифри, които никой друг не ползва.

 

Нашите валове са сравнително къси и без много овърлап, ако въобще има - затова са добри за турбо. Мерцедес правят оптимизирани мотори с ниска статична степен на сгъстяване и добра динамична степен на сгъствяване. Имат добра икономия, ниски емисии и сравнително висока специфична мощност в ниските обороти.

 

Закъснението при смукателни валове може да "симулира" по-голям вал. Дали не могат още да пипнат картите на ваносите?

 

Иначе има логика вал от м111 атмосферка да е малко по-дълъг и с повечко овърлап, но ти казваш че си пробвал.


  • 0

#20 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 08 декември 2021 - 15:52

Припокриването на фазите и времето за задържане на клапаните се оказа че е еднакво,но лифта най вероятно е различен но толкова малко че да не даде ефект освен леко по шумни повдигачи,сравнително нови кобелшмид.Всъщност да бъда честен смених само входящия вал без изходящия,но поемането на въздух мисля че зависи повече от него и затова не сметнах да слагам предвид че го имам и да пробвам.Много се радвам на включването ти чрез дискусия идва и инфото и ще са ми от полза много знанията ти по материята.

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 0

#21 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4526 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 08 декември 2021 - 21:58

Dbilas предлагат спортни валове за м111, не пишат атмосферни или турбо, но предполагам атмосферни. Смукателният е към 260 градуса, от това съдя, че стоковият е към 220-240 градуса.

 

https://dbilas-shop....camshaft?c=8509.

 

Изпускателният е по-малък с няколко градуса.

 

Ваносът изглежда дърпа аванса с 20 градуса на смукателния вал, пробвай без ванос.

 

За турбо мотор, не знам дали е необохдим ванос. Той е по-скоро за да разшири платото на въртящия момент за атмосферни коли.


  • 0

#22 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 09 декември 2021 - 07:43

Със сигурност с ванос е доста по добре, понеже добавя въртящ момент в ниските а във високите просто се изключва.С ванос и без ванос на високи е еднаква но в ниските имаме 300-400 об по ранен въртящ това и при BMWтата се наблюдава по същия начин с ванос и без, т.е.по добре със.Гледам ги постоянно тези валове на Dbilas но за целта ми трябва много точна преценка кои точно, че са два варианта и е възможно за 20тина коня нагоре да се измести много тръгването на турбото към закъснение, което много често става и както и нямам много обороти ще трябва да се вкарвам във приключение да слагам механични повдигачи и да въртя над 7000об.Това засега не го разглеждам като вариант, затова ще търся как да врътна единия вал да видя ще има ли ефект, споменават че с 5 градуса обратно на часовниковата колелото на изпускателния вал ако се даде ще има повишение в целия диапазон.Все още разсъждавам и не съм се заел да пробвам това с раздвижното колело, тези дни ще стане дифа който ще е вид LSD на околу 30-40% и едно число по дълъг от сегашния да може тая мощност и да се сложи на асфалта,че един пикльо си помисли че не мога да карам затова давам лошо ускорение от място за тази мощност

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 0

#23 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4526 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 09 декември 2021 - 10:58

5 градуса обратно на часовника е предварение май.

 

Ако тръгва късно бууста, турбинката е голямка. С по-дълъг вал ще тръгва по-късно.

 

Има един момент, в който трябва човек да реши на кое държи повече - пикова мощност или използваема мощност.

 

Хуабво, че си обърнал внимание на диф-а, че със стоковия диф, вероятно доста превъртат гумите.


  • 0

#24 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 09 декември 2021 - 14:18

Мисля да я направя 5 градуса в едната и 5 градуса в другата посока, така на диностенда да пробвам и двата варианта и в предварение и в закъснение и да се видят реалните резултати.Турбината не е голяма щом на 3100об имам цялото налягане 1,45бара а на 2000об при връщане на газта разтоварва блуофа но при много голяма разлика във валовете ще измести към 400-500об което няма да ме устройва, затова тънкостта е да се подбере възможно най точните валове.И аз мисля че времената ще дойдат с другия диф че върти гуми и на 4та,въпреки че 100-200ги прави за околу 10сек.

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 0

#25 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4526 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 10 декември 2021 - 08:59

Ами виж кой вариант те устройва, 5 градуса предварение или 5 градуса закъснение. Би трябвало закъснението да ти даде повече сила във високите, но ще тръгва по-късно турбото

Ако намалиш превъртането на гумуите, ще паднат доста времената.

В момента колко е дифа? 3.07 или 3.27? Можеш да пробваш с 2.87.


  • 0

#26 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 10 декември 2021 - 09:14

В момента е заводския от 230к автомат 3,27 но са ми приготвили 3,07 ASD натегнат да самозаключва без помпата с маслото до 30-40% и очаквам огромно подобрение.

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 0

#27 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 19 декември 2021 - 19:55

Вече съм с диференциал с ограничено приплъзване 3,07 предавателно число.Мога да кажа че отношението е точно за тази кутия 1ва-50км 2ра-90км 3та-140км 4та-200км 5та-250км и 6та-300 ако може разбирасе :D. Търся фейслифтов километраж поне до 280 че като се позатопли ще я понапъна да видя колко ще развие.Относно блокировката още се нагаждам, пак буксува но по-малко, а пък и въпреки че буксува се мести добре.На дъжда тези дни на 3градуса на места дето преди буксуваше при нормално каране сега не, нямам търпение да изпробвам и на сняг но ефект има положителен.

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 5

#28 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4526 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 22 декември 2021 - 11:33

Интересно времената на 400м как ще са сега с новия диф. Ако сложиш по-дълъг ще се подобрят още, но до един момент, после ще започнат да се качват пак, там е равновесната точка. 


  • 0

#29 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 22 декември 2021 - 14:47

Дифа е с точното число, по-дълъг не му трябва, всяка предавка е през околу 50км.Добре се изтрелвам, ще взема на един приятел драгито при хубави дни да я замеря,прицелили сме се и очакваме 12ки на 400м.Тези дни ще пуснем и всичко друго за състезателна кола като Lunch control и Flat shift и ще видим дали ще издържи задвижването че ще е голям стрес за почти заводското купе.Колата се кара трудно кой каквото иска да говори,реалните коне са си много,шосейно почти няма къде на пълна газ да я изтряскам,ще се ходи на затворени места иначе може да стане беля.

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 2

#30 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 24 декември 2021 - 11:08

https://youtu.be/vYhNmzBecc8

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 3




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни