Не мога да видя на графиката колко е максималният въртящ момент на мотора Може би около 600 Нм, но нека приемем едни консервативни 500 Нм.
1-ва на 716.641 е с отношение 5, дифът е 3.07. Приемаме, че диаметърът на гумите е 0.64м.
(500х5х3.07)/0.32 = 24 KN
залагаме 20 процента загуби по трансмисия диф и т.н., 24 х0.8 = 19.2 KN.
Консервативно приемаме маса на автомобила 1.5 тона,
Имаме максимално ускорение 19.2/1.5= 12.8м/с2,
или 1.3G на 1-ва
аналогично,
0.73G на 2-ра
0.47G на 3-та
0.33G на 4-та
От графиките се вижда че на първа и втора лимитиращият фактор е сцеплението между гумите и асфалта.
Интересното е, че това важи с пълна сила и при спиране. При аварийно спиране се генерира около 1G ако асфалтът позволява. Разните тестове, в които колите спират от 100-0 за 35 м са именно при такова отрицателно ускорение. Но ако асфалтът позволява само 0.5G, значи ще спираме за двойно по-голяма дистанция или 70 метра.