Колеги, вече може да ме броите към клуба на CLK. Единственото ми притеснение е антифриза, който има неприятен цвят и мирише лошо. Успокоява ме факта, че за последно е сменян преди доста време и затова изглежда зле. В сряда ще сменя само него и ще карам колата така 1-2 седмици, за да изключа неприятен сценарий. Иначе, колата се кара и върви много приятно.
Дилема относно покупка на w208 Kompressor.
Започната от EseAmor, 29 май 2020 - 10:23:36
217 мнения по тази тема
#166
Публикувано 03 август 2020 - 12:58
#167
Публикувано 03 август 2020 - 12:59
Корекция, намерих документ за коли с десен волан. За нашите се прави обратно на написаното:
Vehicle follows road inclination to the left too quickly (right-hand drive vehicles) -
Topic number
GI40.20-P-003702
Version
2
Group number
40.20 Chassis alignment check
Date
06-20-2006
Validity
MODEL 203.### (except 203.08 /28) 2# MODEL 211.### (except 211.08/28) 2# MODEL 230.### 2#
Reason for change
Damage type revised
Complaint Vehicle follows road inclination to the left too quickly
Cause The vehicle follows the inclination of the road due to the laws of physics!
- Low friction (opposing force) in the axle joints and in the steering/jacket tube area (conveys a good road feel and leads to good self-centering)
- Wide base tires increase roll and sensitivity to ruts in the road. If this is the only reason for complaint, there is no remedy.
Remedy 1 Test drive vehicle (team chief/customer) and verify complaint.
To ensure neutral evaluation, it is necessary to make a visual check to ensure that the tire inflation pressure and vehicle level are OK (vehicles with pneumatic suspension/ABC not inclined to one side).
2 Determine influence of tires. AP40.10-P-4050Z
Swap wheels diagonally left/right on front and rear axles (including unidirectional tires).
If this does not remedy the problem, continue with step 4.
If the vehicle is OK after changing the wheels crossways, non-unidirectional tires can remain on the vehicle.
For unidirectional tires:
3 Optimize bead seating. Press tire off rim and fill as described in AF. AF40.10-P-3201-01AV
(damage code 40221B5 or alternatively 40211B5)
4 Check axle alignment. If the vehicle is still not OK with symmetrical axle alignment (actual value) despite diagonally swapping the wheels:
5 Change caster as follows:
Model 203 AR40.20-P-0200P
Model 211 AR40.20-P-0200T
Model 230 AR40.20-P-0200R
Left: Increase caster, increase camber (in negative direction).
Right: Reduce caster, reduce camber (in positive direction)
Use camber and caster correction bolts.
Model 203 AR40.20-P-0322-01P
Model 211 AR40.20-P-0322-01T
Model 230 AR40.20-P-0322-01R
6 Perform road test (final assessment).
Operation no. of operation texts or standard texts and flat rates
Category Op. no. Operation text Time Acc. no. Code
P 401450 Remove/install wheels (all) 007 WU --- ---
P 023789 Optimize bead seating on 4 unidirectional tires 006 WU --- ---
P 402070 Stationary balancing of wheels (4) (wheels removed), models 203, 211 004 WU --- ---
P 402070 Stationary balancing of wheels (4) (wheels removed), model 230 006 WU --- ---
P 402181 In addition to balancing wheel: Attach adhesive weights to disk wheel Time prescribed by foreperson --- ---
P 406560 Check vehicle alignment (electronically/with adjustment operations), model 230 015 WU --- ---
P 406716 In addition to alignment check: Adjust camber/caster on left front axle half, models 211, 230 008 WU --- ---
P 406717 In addition to alignment check: Adjust camber/caster on right front axle half, models 211, 230 008 WU --- ---
P 406560 Check vehicle alignment (electronically/with adjustment operations), models 203, 211 012 WU --- ---
P 406716 In addition to alignment check: Adjust camber/caster on left front axle half, model 203 010 WU --- ---
P 406717 In addition to alignment check: Adjust camber/caster on right front axle half, model 203 010 WU --- ---
WIS references
Document number
Title
Note
Allocation
AP40.10-P-4050ZWIS ReferenzRemedyAF40.10-P-3201-01AVWIS ReferenzRemedyAR40.20-P-0200PWIS ReferenzRemedyAR40.20-P-0200TWIS ReferenzRemedyAR40.20-P-0200RWIS ReferenzRemedyAR40.20-P-0322-01PWIS ReferenzRemedyAR40.20-P-0322-01TWIS ReferenzRemedyAR40.20-P-0322-01RWIS ReferenzRemedy
Symptoms
Symptom
Chassis / suspension / Suspension characteristic / pulls to the left
These refer to WIS documents for the repair
#168
Публикувано 03 август 2020 - 13:00
Колеги, вече може да ме броите към клуба на CLK. Единственото ми притеснение е антифриза, който има неприятен цвят и мирише лошо. Успокоява ме факта, че за последно е сменян преди доста време и затова изглежда зле. В сряда ще сменя само него и ще карам колата така 1-2 седмици, за да изключа неприятен сценарий. Иначе, колата се кара и върви много приятно.
Честито! Със здраве да я караш, само масло и гуми да сменяш!
#169
Публикувано 03 август 2020 - 13:51
Е хайде честито,стига ги мисли тия антифризи,качвай му се и газ на CLK-то.
#171
Публикувано 03 август 2020 - 14:53
Е хайде честито,стига ги мисли тия антифризи,качвай му се и газ на CLK-то.
Да му сипе една гола вода и да не го мисли....до септември
#172
Публикувано 03 август 2020 - 14:58
Благодаря! За антифриза - възнамерявах да е G12, но сега ще започнат различни съвети и ще вляза в тежка дилема. Не мога да не го мисля, защото вида му ме плаши. И все пак - на няколко места казаха, че колата изглежда безпроблемна. Но пък като се сетя как изглеждаше моя на 124-ката, като се смеси с охлаждането - тогава беше много страшно. Беше се получила сравнително бледо жълта и гъста смес, с леко ръждив примес. Този изглежда буквално стар и мазникав на пипане и смърди неприятно.
Тия дни ще кача снимки, за да видите колата.
#173
Публикувано 03 август 2020 - 16:17
Благодаря! За антифриза - възнамерявах да е G12, но сега ще започнат различни съвети и ще вляза в тежка дилема. Не мога да не го мисля, защото вида му ме плаши. И все пак - на няколко места казаха, че колата изглежда безпроблемна. Но пък като се сетя как изглеждаше моя на 124-ката, като се смеси с охлаждането - тогава беше много страшно. Беше се получила сравнително бледо жълта и гъста смес, с леко ръждив примес. Този изглежда буквално стар и мазникав на пипане и смърди неприятно.
Тия дни ще кача снимки, за да видите колата.
Мъзникав може да е ако по голямата част е концентрат което пак не е хубаво. G12 е червен недей, G11 е антифриза за почти всички мерцедеси незнам само най новите след 2013-14 да ли не са с друг.
Има си спецификации по който трябва да се водиш за всеки модел.
Този пост е редактиран от slavimaster: 03 август 2020 - 16:18
#174
Публикувано 03 август 2020 - 17:04
Ще се окаже доста каръшко ако действително притесненията ми се оправдаят. Колата я гледаха на няколко места, всички казаха, че е добра и ще бъде смехотворно ако никой не е забелязал проблем, а само аз съм имал някакво неприятно усещане - аз, който не съм разбирач. Утре ще я закарам някъде, за да погледнат в разширителния съд, макар че вече съм станал много мнителен, защото знам, че всеки се пише майстор... Ако случайно се окаже, че има някакво пресичане в охлаждането, ще има ли някакви други признаци за проблема? Все още съм я карал много малко, но работи абсолютно перфектно...
Този пост е редактиран от EseAmor: 03 август 2020 - 17:06
#175
Публикувано 03 август 2020 - 17:17
Това негативно мислене вреди на психиката (сериозно)
Колкото до стандартите:
До Апр.2014 (според различни източници) всичко ползва 325.0 и 326.0, което e G48, сходно но не и идентично с G11.
След това минават на 325.5 и 325.6 (което е G40) и може да се сипва смело всичко от новите G12++ и G13. Така или иначе никъде няма да намериш точните лигавщини по спецификация на Мерцедес. (втелясването в тази спецификация конкретно е малко ненужно).
Промийте я тази система няколко пъти с вода в рамките на седмица. Сипвай от новите антифризи до -25 градуса и карайте смело. Много хора бичат концентрат, а това не подпомага топлообмена.
coolants.png 26,07K 6 Брой сваляния
#176
Публикувано 03 август 2020 - 18:20
Да, така е, вреди наистина... Много скоро ще стане ясно за какво иде реч. Най-много да се отвори главата...
Този пост е редактиран от EseAmor: 03 август 2020 - 18:20
#177
Публикувано 04 август 2020 - 07:23
Аз също ти препоръчвам да я измиеш хубаво системата,след това да подсушиш за да се увериш че няма течове и да си сложиш новия антифриз и да се кефиш.Измий си хубаво и казанчето да ти светне и това е.
Купи препарат за почистване на някоя доказана марка като лики моли или бардал евентуално.На американските вече им нямам вяра,не знам къде ги наливат.Преди вършеха хубава работа,но...
Изчакай колата да загрее хубаво,да се отвори големия кръг,да вдигне температура.
Спазвай указаната концентрация,за да не е прекалено агресивен препарата.
Аз след това бих карал няколко дни на вода и после бих налял антифриза.
Купи препарат за почистване на някоя доказана марка като лики моли или бардал евентуално.На американските вече им нямам вяра,не знам къде ги наливат.Преди вършеха хубава работа,но...
Изчакай колата да загрее хубаво,да се отвори големия кръг,да вдигне температура.
Спазвай указаната концентрация,за да не е прекалено агресивен препарата.
Аз след това бих карал няколко дни на вода и после бих налял антифриза.
#178
Публикувано 04 август 2020 - 08:30
Корекция, намерих документ за коли с десен волан. За нашите се прави обратно на написаното:
Vehicle follows road inclination to the left too quickly (right-hand drive vehicles) -
Аз поне никъде не виждам да пише, че е заводско настроено да дърпа към банкета.
#179
Публикувано 04 август 2020 - 09:14
Правилно, в никоя рекламна брошура не вярвам да намерим, че влачи към банкета като част от нормалното поведение на колата. Но това наблюдение го има на всякакви модели, във всякакви източници, форуми, статии и т.н. през последните 20ина години (и повече), от както има форуми.
Ключовото е "too quickly". Вероятно сте карали коли, които ги пускате на магистралата или хубав път, и вървят абсолютно направо, без никакво желание да тръгнат към банкета.
Всичките ми не-Мерцедеси се държат така. Естествено ако уцелят неравност им се променя малко траекторията.
Нормалното на Мерцовете е да не ти тежи волана докато го държиш, но в момента в който го пуснеш, да тръгва към банкета бавно, без значение скоростта.
Ако някой има други наблюдения или алтернативна теза, ще се радвам да я поизбистрим.
#180
Публикувано 04 август 2020 - 11:48
Аз също ти препоръчвам да я измиеш хубаво системата,след това да подсушиш за да се увериш че няма течове и да си сложиш новия антифриз и да се кефиш.Измий си хубаво и казанчето да ти светне и това е.
Купи препарат за почистване на някоя доказана марка като лики моли или бардал евентуално.На американските вече им нямам вяра,не знам къде ги наливат.Преди вършеха хубава работа,но...
Изчакай колата да загрее хубаво,да се отвори големия кръг,да вдигне температура.
Спазвай указаната концентрация,за да не е прекалено агресивен препарата.
Аз след това бих карал няколко дни на вода и после бих налял антифриза.
Утре ще я закарам. Майстора обеща, че ще я измие много хубаво. Първоначално мислех да му кажа да налее направо антифриз, но ще му кажа да сложи вода и ще карам така малко. Каква трябва да бъде водата - дестилирана или дейонизирана?
Още нещо - сега ще слизам да си правя единия фар за мъглата, понеже лампичката не свети. Къде мога да намеря точните параметри на всички крушки за модела? Или просто да видя каква е старата, но пък това предполагам не е гаранция, че е правилната?
Този пост е редактиран от EseAmor: 04 август 2020 - 11:49
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни