Днес направих това, което се канех да направя от доста време, а именно - да сваля разширителния съд и да източа охлаждащата течност, поне колкото мога. Като видях какво е излязло на око, изглеждаше около 4 литра или 4 и половина. Останалото явно е в блока. За мое учудване, антифриза беше изключително бистър, а очаквах да има някаква "гняс" вътре. Е, оказа се, че тази "гняс" е само в разширителния съд, другаде нямаше, поне в маркучите, които откачих. Качих го вкъщи, топих го в гореща вода, после и с веро, пълних го и го изплаквах над 10 пъти и накрая изглеждаше доста по-добре, но въпреки всичко, останаха и места, до които не успях да се докопам. Свалих също и термостата, за да видя в какво състояние е. Вътре беше чистичко, но по външния диаметър на гърлото, където се присъединява маркуча за радиатора, се бяха наслоили някакви твърди мизерии, които старателно почистих с отвертка и мека телена четка. След интервенцията, термостата изглеждаше почти като нов. Преди да го монтирам обратно, сложих и нов "О" пръстен. Имах намерение да наливам дейонизирана вода, но като видях, че антифриза е изключително бистър, не ме досрамя да го върна обратно, но така или иначе след няколко седмици ще го подменя цялостно. Решил съм да си взема Hepu G12 Plus, както ме посъветва колегата kdl. Е, след като почти успях да изчистя разширителния съд, го монтирах обратно, сглобих филтърната кутия и термостата, след което налях антифриза и запалих. Оставих го с отворена капачка и изчаках, докато двата маркуча станат топли. Включих парното и почаках още малко, след което долях малко дейонизирана вода - някъде около 8-10 милиметра, почти до чертата, с което интервенцията приключи. Честно казано, не усетих кога се е обезвъздушила. Утре сутринта ще проверя дали трябва да се долива още. Междувременно си намерих една стара капачка, останала от 124-ката и понеже са еднакви, сложих нея, защото на тази гумата беше започнала да се нацепва. Имах намерение да свалям обтегача и ролката, както и да търся "чаткането/цъкнаето", но не се стигна до там, защото без да искам си пръснах обезмаслител в окото и ми мина мерака...
И сега имам нов въпрос. Когато реша да сменям всичкия антифриз, как ще успея да източа цялата система? И още нещо - когато цялата система е източена и започна да наливам новия антифриз, как от разширителния съд, охлаждането ще влезе блока? Може въпросът ми да е глупав, но знам, че няма да се подигравате.
Ето малко снимки от днес. Моля, не обръщайте внимание на счупената щека, на която собственоръчно е*ах мамата преди няколко седмици, от много проверки. На 124-ката е същата. А, да - и на инструментите в синята кутия, които късно разбрах, че са "Бритиш станадрт".
Този пост е редактиран от EseAmor: 07 септември 2020 - 13:53