При 'баварските бензини' капачката на охладителната система е с клапан на малко по-високо налягане от другите коли! Отваря на 2 бара! При нормално загрял двигател, който не е прегрял, в системата има налягане около 1,3-1,4бара и маркучите са леко твърди на стискане! Точния еквивалент на твърдост е все едно се стиска бутилка с кола/фанта, която още не е отворена! На колко бара е клапана в капачката на охладителната система на Мерцедес-а? От тук може да прецениш дали са нормални или леко надути... Доколкото съм чувал, Мерцедес-ите са добре по този 'параграф" - не пукат глави и не надуват в охл.система! При виското - нормално е в началото преди да запалите, то да се върти леко трудно! След това всичко зависи до колко е загрял двигателя и то самото! Какво означава 'върти се свободно'? Едва ли прави пак повече от 1 оборот..? Все пак Мерцедес-а държи по-ниска температура и виското не влиза чак толкова 'сериозно' в действие. Това отново го пиша като сравнение с колите от Бавария... Антифриза често мирише неприятно!
Дилема относно покупка на w208 Kompressor.
Started by EseAmor, 29 May 2020 - 10:23:36
217 replies to this topic
#136
Posted 30 July 2020 - 12:54
Ex: BMW E36 318ti Compact 95'
#137
Posted 30 July 2020 - 13:34
Да, виското действително изглежда наред. Както казах - прави точно 1-2 оборота и спира, тоест - има леко съпротивление. Маркучите мога да кажа, че са по-меки от неотворена бутилка. Тези дни ще закарам колата да я проверят и ако всичко е точно, мисля да я взема. Междувременно, очаквам още мнения, ако има такива.
Edit: Сега се сетих за още нещо, което ми направи впечатление, но за мен е непонятно. Когато запалих колата, отидох отпред и чух едно ритмично цъкане/щракане, като от дюзи на газов инжекцион, обаче колата беше току-що запалена и си беше на бензин. Това цъкане/щракане ми се стори, че се чуваше някъде пред двигателния отсек, а не в него. Изчезна след около 30 секунди и не се чу повече. Въпросното цъкане/щракане нямаше нищо общо с чаткане на верига или повдигачи.
Edited by EseAmor, 30 July 2020 - 13:43 .
#138
Posted 30 July 2020 - 14:16
Антифриза е сладникав на вкус и мирис.Мирис на развалени яйца може да дойде от газове в него.
Провери това.Другото звучи нормално.
Провери това.Другото звучи нормално.
#139
Posted 30 July 2020 - 15:26
За антифриза ми казаха преди малко, че вероятно мирише така, защото е органичен. Ако действително е от изгорели газове, не е са добре нещата, но би трябвало да се хване с тестер за изгорели газове, този дето позеленява ако има проблем, нали? Честно казано, като гледах и други коли, преди да се насоча към Мерцедес, имаше някои от тях, на които пак така им миришеше антифриза.
Edited by EseAmor, 30 July 2020 - 15:27 .
#140
Posted 30 July 2020 - 15:40
5-30 не е за този мотор, но не е проблем.
Като пуснеш волана, трябва точно така да тръгва леко вдясно.
Нормално е да са твърди маркучите, отворен термостат и налягане в системата, така трябва да е. Виското е течност и въртенето увлича плавно перката. Като спреш мотора, може да се завърти. Звучи нормално. Това с вестника е стара легенда, най-много да потрошиш перката Ако има проблем с него, почва да загрява повече в градски условия. Щом сте я натискали и си е седяла все на 90те градуса, идеално.
Антифризът, в зависимост от състава си, мирише по различен начин. Понякога е остра миризма, понякога е сладникав. Цветът не е определящ. Ако е със зелен, или не е сменян от мноого години, или е сменен с грешен.
Цъкането от мотора, като от газов инжекцион, може да си е точно подготвянето на газовия инжекцион. На няколко впръсквания, да хвърли и по малко газ.
Има и един соленоид, свързан с горивните пари, може и от него да е. Такива звуци има много в колите, и докато не е стържене или друг "разрушителен" такъв, си е ОК.
На мен ми звучи добре това, което си огледал. Току виж най-накрая се решиш да си вземеш кола
#141
Posted 30 July 2020 - 16:39
Значи... Надявам се да мине успешно теста с изгорелите газове, защото за мен той е най-важен. За утре съм се уговорил да я закарам на диагностика и на този тест, но за диагностиката не е сигурно дали ще успея, защото този имал много работа и ще ми каже към обяд дали ще има време... Ако не успея с диагностиката, ще направя само теста и ще я закарам при моя майстор, да я вдигне и да я огледаме отдолу, а диагностиката ще я оставя за по-нататък. Трябва да се свали и кората, да видя и за течове. За волана не ми се стори окей, но дори да не е, няма проблем.
5-30 не е за този мотор, но не е проблем.
Кое е правилното, 10W40?
Щом сте я натискали и си е седяла все на 90те градуса, идеално.
Натисnah я, и то прилично.
Утре вечерта ще споделя мнения.
Edited by EseAmor, 30 July 2020 - 16:50 .
#142
Posted 30 July 2020 - 23:55
5-40/0-40. Колкото до 5-30, това e просто евтино масло, стабилизирано с химически магии, колкото да мине някакви километри, преди да събере луфта във формата на стружки, в картера или да се материализира под формата на "сополи" по всички възможни места.
Това че толкова много коли се карат с 5-30 означава единствено, че автопроизводителите се интересуват от продажби (няма лошо, движи икономиката), а не от това колите им да изкарат дълъг период от време.
Но да не почваме тема за масла
#143
Posted 31 July 2020 - 08:25
Ясно. За масла и антифризи пак ще се консултирам с вас, само днес да мине успешно CO теста (за изгорели газове), а след това и диагностиката. Теста ще го направя със сигурност, но проблема е с диагностиката, че са "много заети" и трябва да им звънна по-късно, за да разбера дали ще имат време да я погледнат.
Edited by EseAmor, 31 July 2020 - 08:25 .
#144
Posted 31 July 2020 - 09:50
При 'баварските бензини' капачката на охладителната система е с клапан на малко по-високо налягане от другите коли! Отваря на 2 бара! При нормално загрял двигател, който не е прегрял, в системата има налягане около 1,3-1,4бара и маркучите са леко твърди на стискане! Точния еквивалент на твърдост е все едно се стиска бутилка с кола/фанта, която още не е отворена! На колко бара е клапана в капачката на охладителната система на Мерцедес-а? От тук може да прецениш дали са нормални или леко надути... Доколкото съм чувал, Мерцедес-ите са добре по този 'параграф" - не пукат глави и не надуват в охл.система! При виското - нормално е в началото преди да запалите, то да се върти леко трудно! След това всичко зависи до колко е загрял двигателя и то самото! Какво означава 'върти се свободно'? Едва ли прави пак повече от 1 оборот..? Все пак Мерцедес-а държи по-ниска температура и виското не влиза чак толкова 'сериозно' в действие. Това отново го пиша като сравнение с колите от Бавария... Антифриза често мирише неприятно!
Капачката на разширителния съд обикновено е с клапан за налягане от около 1.2-1.4 бара.
Ако някой очаква съвсем меки маркучи на добре загрял мотор, значи системата не е херметична.
EDIT: Сега погледнах в ЕПЦ-то, че при някои w208 разширителният съд е интегриран в радиатора, а при други е отделно като при по-старите модели. Металните капачки са на 1.4 бара, пластмасовите (*интегрирания разширителен съд) не пише, но предполагам пак е в тези граници.
#145
Posted 31 July 2020 - 14:52
Колеги, приключих с проверката на колата и другата седмица възнамерявам да я купя.
Първото нещо, което исках да видя, беше това - да проверя за наличие на изгорели газове в охладителната система. Човека от сервиза потопи приспособлението си, което беше пълно със син разтвор, след което започна да помпи през няколко секунди, в продължение на около минута. Веществото в приспособлението си остана синьо, без никаква промяна в цвета. След това закарахме колата на Стар диагностика, където не останах доволен от начина на провеждане на самата диагностика, но това е положението... Оказа се, че преди не знам си колко стотин километра, на няколко пъти е имало "Misfire" на първи цилиндър, на 3500 и 3750 оборота, което най-вероятно е било от бобина, свещ или кабел. Бобините са нови и най-вероятно е друго. Ако беше кабел, предполагам че проблема щеше да е по-сериозен и по-чест. Както и да е, ако се наложи - ще разследвам след време. Момчето каза, че не е усетило нищо подобно. Аз също не усетих нищо вчера, когато карах колата. Второто нещо - някакъв си кантар на едната седалка (за детско столче) не работил и можело да се появи грешка на ABS. Трето - дросела е бил откачан и после закачан и не бил адаптиран... И последно - циркулационната помпа за парното не работила. Аз обаче след това пуснах парното и си духаше добре. Както и да е. След това отидох при моя майстор и видяхме, че колата няма ръжди отдолу. Майстора свали кората - нямаше и течове. За мое нещастие, оказа се, че виското не работи нормално, но ще го сменя. Вчера колата държете 1мм. над делението с 80°, но я карах само извънградско. Днес, когато карахме само градско, температурата стои на 1мм под делението, което е над 80°. Завъртях виското на ръка и усетих, че пак се върти толкова, колкото и преди колата да беше загряла. Друго нещо, което не ми направи впечатление вчера - неприятен скърцащ звук от задната част на колата, когато минава през легнали полицаи или някакви по-големи неравности. Прилича ми на звук на тампони. Аз имах същия проблем със 124-ката, но отпред - бяха тампони на стабилизиращата щанга. И последно - вчера момчето каза, че климатика е за пълнене, но когато го пуснах, духаше долу-горе добре. Днес пак ми каза, че е за пълнене и когато го пуснах, не го усетих изобщо. Общо взето е това. Проверих VIN номера, всичко изглежда така, както си е. Живот и здраве, следващата седмица ще се присъединя към клуба на CLK.
Edited by EseAmor, 31 July 2020 - 14:56 .
#146
Posted 31 July 2020 - 17:06
Дори и от старото поколение, W208 има възможност да бъде диагностицирана доста изчерпателно. Не казваш какво не ти е харесало на диагностиката, но явно са ти предоставени резултатите от диагностиката. Т.е. мисфайърите си се записват. Може да е цигания по газовата, може да си е бобина или свещ. Този мотор е с 2 бобини, ако помня правилно.
Кантарът нормално, може да светне Airbag. Има емулатори, може да е нещо тривиално.
Изненадан съм от констатацията за дросела и адаптациите му. Това до колкото ми е известно няма как да се установи и не вреди да се адаптира при промени на елементи по горивната система, но както и да е.
Рециркулационната помпа се отнася до функцията REST на климатроника. Една помпа върти антифриз през топлообменника на парното при загасен мотор, вместо водната помпа. Т.е. за период от време, имаш отопление при загасен мотор. Не важи за охлаждане. Помпата се рециклира или сменя.
Чудно ми е как диагностицирахте Виското. Като цяло е супер смислена система и не трябва постоянно да фучи.
Като се разсъхнат тампоните, почват да скърцат. Не е само при Мерцедес Златно правило: ако една кола е гаражна и се кара по хубави пътища, не скърца. Ако е улична и се кара по междуселски и подобни, където се набива с прахоляк и боклуци цялата, скърцат Баси дедукцията.
Чакаме с нетърпение Успех с покупката.
#147
Posted 31 July 2020 - 17:39
Не че искам да се изтъквам или натъртвам, ама още първия път като и' постна обявата казах че от всички обяви в темата, тази ми се вижда една от най-читавите.
Успех и от мен и дано всичко да е 6 и да е твоята кола.
Успех и от мен и дано всичко да е 6 и да е твоята кола.
#149
Posted 31 July 2020 - 18:07
Може да е цигания по газовата, може да си е бобина или свещ.
Ще следя за този проблем, но предполагам, че не е нещо сериозно. Бобините са сменяни. Уж.
Кантарът нормално, може да светне Airbag. Има емулатори, може да е нещо тривиално.
Горе написах ABS, но съм се объркал. Да, имах предивд Airbag.
Чудно ми е как диагностицирахте Виското.
Вчера карах колата само извънградско и въпреки, че я натиснах доволно (няма да споменавам колко), температурата стоеше на милиметър над 80° и не мръдна по-нагоре. Днес обаче карахме само в града и още когато дойде момчето, видях че температурата е на около милиметър под безименната чертичка. Тази чертичка 102° ли е? Когато колата беше карана и достатъчно загряла, при изгасен двигател завъртях виското с ръка и то се въртеше толкова лесно, колкото и вчера, когато я завъртях, преди двигателя да е бил пален, тоест - на студен двигател. Не трябва ли виското да се върти малко по-трудно на ръка, когато колата вече е загряла? Възнамерявам да го сменя, но преди това ще се уверя, че наистина е за смяна. Как се нарича инструмента, с който се удря контра, за да се развие перката със съединителя и къде може да се намери?
Brozestian, да това наистина е така.
Esper, вече на 30. Когато започнах да я търся, все още бях на 29.
Edited by EseAmor, 31 July 2020 - 18:09 .
#150
Posted 31 July 2020 - 18:46
Виското на 124-та съм го отвивал с дълъг гаечен ключ 36 и 2-3 удара с чук по ключа с обратна резба мисля че беше. когато не въртеше като хората виското в града ми дигаше 105 градуса (безименната чертичка е 100 градуса) и на тези градуси включваше като защита перката на климатика за да не прегрее колата, може би и на тази трябва да има подобна защита
Тези missfire-ри може би ги е имало преди да са сменяни свещите или газовата да не е била правилно настроена когато се случи, би трябвало чека да светне и да остане светещ докато не се изтрият, но при гасене и палене на колата ако е била изгасила цилиндър си заработва нормално.
Edited by slavimaster, 31 July 2020 - 18:53 .
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users