![:)](https://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.png)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Публикувано 14 септември 2017 - 19:22
Публикувано 14 септември 2017 - 20:59
Всъщност независимо от това какъв е алгоритъма, основната мисъл е, че разход на флуид се определя точно единствено с разходомер. А РЕАЛЕН разход се определя с разходомер, калибриран на еталонен такъв, в срока на действие на калибровката
Ами той "разходомера" как работи - измерва количество флуид за определено време.
Както е писал фитнеса по горе, като се знае налягането, температурата на флуида и отвора на дюзата и времето за впръскване, лесно може да се сметне колко бензин се впръсква за единица време. Като се знае скоростта на автомобила, е елементарно да се сметне разхода.
На бензиновите мотори само температурата не е много ясна. От там може да идва разлика.
На по новите дизели има сензор за температура на нафтата.
Между другото при спряла кола, разхода винаги е безкраен.
Публикувано 14 септември 2017 - 22:13
Публикувано 15 септември 2017 - 08:33
Тук за желанията и истините при разхода на един автомобил, производителите са доста потайни и лъжливи, както виждаме от 2-3 години насам
Ето това е истината! Но ние българите разбираме, не само от футбол!
Този скрин на Торгопро нищо не ми говори,но вие го изкарахте по-сложно от самите бензинови карти
...надали е така,както и да е излишно е да споря,само казвам че имаше човек който го променяше при ВАГ групата за МБ не знам но при газифициран автомобил е безмислено.
Sent from my iPhone using Tapatalk
За газифицирания автомобил съм абсолютно съгласен, колега! Но все пак газификацията на автомобила си е основно нашенска разработка, ама пък за всеки влак си има пътници. По отношение на скрийна, нали не очакваш, че ще ти дам пример с някой от алгоритмите на Даймлер? И не, не е сложно, но и не е толкова елементарно, колкото се опитваш да го изкараш. Това, което си прочел отнякъде е опростена схема, включваща 2 основни параметъра. Може някога и някъде да е използвано точно така, но все пак техниката не е в застой?
А за това, че някой човъркайки софта е променил начина на работа ти вярвам напълно! Част от параметрите във формулата са константи и естествено променяйки ги, се променя и резултата. Ама кой да се запита защо са константи и дали по този начин не могат да се направят например изводи за износване на инжектор? А и не само...
Ами той "разходомера" как работи - измерва количество флуид за определено време.
Както е писал фитнеса по горе, като се знае налягането, температурата на флуида и отвора на дюзата и времето за впръскване, лесно може да се сметне колко бензин се впръсква за единица време. Като се знае скоростта на автомобила, е елементарно да се сметне разхода.
На бензиновите мотори само температурата не е много ясна. От там може да идва разлика.
На по новите дизели има сензор за температура на нафтата.
Между другото при спряла кола, разхода винаги е безкраен.
Правилно си написал за "разходомера", колега - "ИЗМЕРВА", а не определя на база налягането на флуида, диаметъра на отвора и времето през което е отворен този отвор!!! Сигурен съм, че ще ми извадиш формула с тези параметри от чичко Гугъл, ама тя няма да е много близо до истината. При разходомера се отчита преминаването на определено количество флуид през контролиран обем. Но нека спра дотук с лекциите по метрология. Не че не съм наясно, че това си е вечния спор - РАХОДА! Ама айде и аз да си почеша езика
По отношение на температурата правилно си обърнал внимание! От голямо значение е - при промяна на температурата се променя обема! Ама не само при бензина има температурна корекция, а и при дизела е същото, само обемните тегла на двата флуида са различни. Сигурно имаш предвид обратното гориво при дизела, но не само то влияе на температурата/обема.
Не очаквам с този пост всичко да се изясни, но положих усилия! Все пак инженерите учим поне по 5 години, за да почнем да вдяваме основите на написаното.
С последното, за разхода на спряла кола, съм съгласен - клони към безкрайност! Но там вече колегата mradulov е обяснил защо.
Публикувано 15 септември 2017 - 08:43
Софтуера не се прави персонално за автомобил, правинсе така че да покрива предлаганите от производителя модификации и чрез комуникация с ЕКУ-то избира подходящите параметри за съответния двигател.
За това не съм убеден, колега. Имал съм както писах в преден пост имал съм X204 и C117 с един и същ двигател ОМ651. По различен начин работеше софт-а. Възможно поради ъпдейт при по-новия автомобил.
Публикувано 15 септември 2017 - 13:05
Добро утро на всички!
Мисля, че е редно да си зададем въпроса как се измерва разхода на гориво от системите на автомобила. Ами доколкото аз знам не се измерва, а се изчислява от софтуер. Не знам за автомобил с дебитомер на горивопровода. Също така както са отбелязали някои колеги по-горе има разлика дори между различни модели Мерцедес. За последните 10 -12 години съм имал W210, W211, R171, X204, C117, W218, C253 и C292. Почти на всички автомобили разхода по бордкомпютър се изчисляваше различно и никога не съответстваше на реалния (доколкото може да се говори за реален!).
Имаме два абсолютно различни начина за определяне на разхода, трудно съпоставими и двата с голяма допустима грешка.
В автомобила разхода се изчислява от софтуер, по определен алгоритъм, който отчита множество параметри - обороти на двигателя, брой натискания на педала на газта и ъгъл на, който е натиснат, скорост на движение, използване на кикдаун и със сигурност още други, които не знам. Ако сте имали различни модели на марката, със сигурност сте виждали, че при първоначално запалване на всеки (или почти всеки) модел компа започва да отчита от различна начална стойност. Някой по-горе беше писал, че почва от 8, на мен ми започва от 20, не помня на кой от предните започваше от 0, на друг от 4 и т.н. Въпрос на софтуер. За мен основното е, че допустимата грешка (ако няма други влияещи фактори) е 10%.
Другият начин на измерване - по колонката за гориво. Ако се абстрахираме от факта дали е точна или не (ако има лепенка от метрология, предполагаме, че е точна), то тя ни дава допустима грешка от 0,5% (20 пъти по-малко). Но тук има едно голямо "НО!". В какви условия провеждаме експеримента. Началното и крайното зареждане трябва да са на една и съща колонка и бензиностанция, положението на автомобила трябва да е абсолютно едно и също, трябва да имаме мярка докъде зареждаме и със сигурност изпускам още някое условие, за да се доближим до идеалните условия за провеждане на метрологично обследване. Като всичко това означава, че към тази грешка от 0,5% натрупваме други грешки с положителен или отрицателен знак.
В крайна сметка - ИСТИНАТА Е НЯКЪДЕ ТАМ!
И честно казано не схващам ни най-малко за какво им е на някои колеги да си човъркат комповете?
И също така не мога да разбера, след като си си купил Мерцедес, разхода ли е проблем? Има по-икономични автомобили.
За мен мотото е едно - КЕФА НЯМА ЦЕНА!
Усмихнат ден на всички! И не се мъчете да смятате обем на флуиди - те не са сирене, да ги режем с нож!
Тук ще се намеся (нищо лично просто дискутираме ), понеже се занимавам с това и пиша документите за подобни калкулации.
Да разхода се смята от софтуер и има начин да се измери дебита относително точно. Та разхода се смята на база инжекторно време. Предвид че има стабилно налягане в горивната система знаем че за време t през дюзата протича определено количество гориво x. Имайки предвид че за време 2t не преминава количество 2x, защото за времето в което се отварят и затварп дюзата имаме различен дебит, тоест ако подадем сигнал да една дюза 10 пъти по 100 милисекунди и после на съяата дюза 1 път за една секунда, то количеството горво при втория опит ще е малко повече, та това усложнява малко калкулацията с въвеждането на коригиращи параметри. Отделно е важна и температурата на горивото (но нея я знаем). Та софтуера може да се направи да смята израсходеното гориво относително точно 0.5 литра на 100км мисля, че е доста постижимо.
Иначе подкрепям Кеф цена няма
Публикувано 15 септември 2017 - 14:00
Тук ще се намеся (нищо лично просто дискутираме
), понеже се занимавам с това и пиша документите за подобни калкулации.
Да разхода се смята от софтуер и има начин да се измери дебита относително точно. Та разхода се смята на база инжекторно време. Предвид че има стабилно налягане в горивната система знаем че за време t през дюзата протича определено количество гориво x. Имайки предвид че за време 2t не преминава количество 2x, защото за времето в което се отварят и затварп дюзата имаме различен дебит, тоест ако подадем сигнал да една дюза 10 пъти по 100 милисекунди и после на съяата дюза 1 път за една секунда, то количеството горво при втория опит ще е малко повече, та това усложнява малко калкулацията с въвеждането на коригиращи параметри. Отделно е важна и температурата на горивото (но нея я знаем). Та софтуера може да се направи да смята израсходеното гориво относително точно 0.5 литра на 100км мисля, че е доста постижимо.
Иначе подкрепям Кеф цена няма
Напълно подкрепям, колега!
Единствено по точността на подобен метод искам да добавя, че при разход 5 л./100 км, грешка 0,5% си е 10% допустима грешка. Но за целите, за които се ползва е абсолютно приемливо! Основната ми мисъл е, че не можем да сравняваме измервателен с изчислителен метод за определяне на разхода. Само за пример- най-ниският клас одобрен за търговски измервания разходомер за отчитане на течности различни от вода е с МДГ 0,5%!
Можем да спорим малко и за температурната корекция, но мисля че не би оказала съществено значение във формулата, а само би усложнила процеса на изчисление.
Успешен ден!
Публикувано 16 септември 2017 - 22:54
А да искаш да добавиш нещо за ъгъла на натискане на педала, влажността, положението на луната и останалите астрологически знаци? Я се върни няколко поста назад и виж кви си ги написал и кви картинки си пускал(дет само ти си ги разбираш)...Напълно подкрепям, колега!
Единствено по точността на подобен метод искам да добавя, че при разход 5 л./100 км, грешка 0,5% си е 10% допустима грешка. Но за целите, за които се ползва е абсолютно приемливо! Основната ми мисъл е, че не можем да сравняваме измервателен с изчислителен метод за определяне на разхода. Само за пример- най-ниският клас одобрен за търговски измервания разходомер за отчитане на течности различни от вода е с МДГ 0,5%!
Можем да спорим малко и за температурната корекция, но мисля че не би оказала съществено значение във формулата, а само би усложнила процеса на изчисление.
Успешен ден!
Този пост е редактиран от mradulov: 16 септември 2017 - 22:56
Публикувано 18 септември 2017 - 06:52
А да искаш да добавиш нещо за ъгъла на натискане на педала, влажността, положението на луната и останалите астрологически знаци? Я се върни няколко поста назад и виж кви си ги написал и кви картинки си пускал(дет само ти си ги разбираш)...
Не се заяждам, ама в рамките на 5 поста коренно ти се променя разбирането за разход, верно, че срещу УС не се рита, ама я се стегни малко и влез в спор, щото така не е интересно.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Не съм написал нищо по-различно. Само съм сгрешил след 0,5 съм написал % вместо литри, което не знам как да коригирам.
Картинките си ги разбирам, защото съм учил да ги разбирам.
Разбирането за разхода не съм го променил - ИЗЧИСЛИТЕЛЕН С ИЗМЕРВАТЕЛЕН МЕТОД НЕ СЕ СРАВНЯВА! Няма как да има съвпадение и повторяемост на резултатите.
Върви изслушай няколко лекции по динамика на флуидите и метрология и тогава ще спорим компетентно.
Честно да ти кажа, изобщо не съм обърнал внимание, че колегата е от УС на клуба, ама ми е все тая. Ако прочетеш внимателно поста му ще видиш няколко думички употребени на място. Един пример: "на база инжекторно време" - правилно определение за параметъра с относително най-голяма тежест, което не изключва всички останали параметри в алгоритъма, който никой от нас не знае! За какво да споря в случая?
Ама що ли се пъна и аз, най-грешното нещо е доктор да дава съвети в здравен форум. Разбира, че напразно е учил и специализирал, а има толкова много корифеи, които разбират не само от футбол.
Публикувано 18 септември 2017 - 08:11
Публикувано 18 септември 2017 - 08:51
Докторе, на теория няма разлика между теория и практика, но на практика има!
Остави глупостите който си учил в училище.
При Мерцедес, от доста време разхода се смята на база инжекторно време.
Всичко друго са глупости на таркалета.
Публикувано 18 септември 2017 - 15:01
Добре, че инженерите на Даймлер не ви питат как да конструират възлите, агрегатите и как да пишат софтуер.
И аз си поддържам автомобилите в сервиз - никога не съм омаловажавал труда и знанията на механиците!
Модели →
E-класа →
Общи теми за E-класа →
Общи теми за W211 →
320 Бензин, разход на маслоРазход на масло при 320 бензин Започната от ufsata, 15 апр 2019 ![]() |
|
![]() |
||
Форуми →
Общ форум за Мерцедес-Бенц →
Въпроси за CLK 220 CDI w209Много бих се радвал, ако можете да ми отговорите на въпросите :) Започната от mmd96, 25 сеп 2018 ![]() |
|
![]() |
||
Модели →
C-класа →
Общи теми за C-класа →
![]() C320 CDI 4matik - разход на горивоЗапочната от shtora, 16 май 2016 ![]() |
|
![]() |
||
Форуми →
Полезна информация →
Сервизи →
![]() Газови инжекциони. Зареждане автоклиматици.София.Започната от crush, 14 ное 2012 ![]() |
|
![]() |
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни