Добро утро на всички!
Мисля, че е редно да си зададем въпроса как се измерва разхода на гориво от системите на автомобила. Ами доколкото аз знам не се измерва, а се изчислява от софтуер. Не знам за автомобил с дебитомер на горивопровода. Също така както са отбелязали някои колеги по-горе има разлика дори между различни модели Мерцедес. За последните 10 -12 години съм имал W210, W211, R171, X204, C117, W218, C253 и C292. Почти на всички автомобили разхода по бордкомпютър се изчисляваше различно и никога не съответстваше на реалния (доколкото може да се говори за реален!).
Имаме два абсолютно различни начина за определяне на разхода, трудно съпоставими и двата с голяма допустима грешка.
В автомобила разхода се изчислява от софтуер, по определен алгоритъм, който отчита множество параметри - обороти на двигателя, брой натискания на педала на газта и ъгъл на, който е натиснат, скорост на движение, използване на кикдаун и със сигурност още други, които не знам. Ако сте имали различни модели на марката, със сигурност сте виждали, че при първоначално запалване на всеки (или почти всеки) модел компа започва да отчита от различна начална стойност. Някой по-горе беше писал, че почва от 8, на мен ми започва от 20, не помня на кой от предните започваше от 0, на друг от 4 и т.н. Въпрос на софтуер. За мен основното е, че допустимата грешка (ако няма други влияещи фактори) е 10%.
Другият начин на измерване - по колонката за гориво. Ако се абстрахираме от факта дали е точна или не (ако има лепенка от метрология, предполагаме, че е точна), то тя ни дава допустима грешка от 0,5% (20 пъти по-малко). Но тук има едно голямо "НО!". В какви условия провеждаме експеримента. Началното и крайното зареждане трябва да са на една и съща колонка и бензиностанция, положението на автомобила трябва да е абсолютно едно и също, трябва да имаме мярка докъде зареждаме и със сигурност изпускам още някое условие, за да се доближим до идеалните условия за провеждане на метрологично обследване. Като всичко това означава, че към тази грешка от 0,5% натрупваме други грешки с положителен или отрицателен знак.
В крайна сметка - ИСТИНАТА Е НЯКЪДЕ ТАМ!
И честно казано не схващам ни най-малко за какво им е на някои колеги да си човъркат комповете?
И също така не мога да разбера, след като си си купил Мерцедес, разхода ли е проблем? Има по-икономични автомобили.
За мен мотото е едно - КЕФА НЯМА ЦЕНА!
Усмихнат ден на всички! И не се мъчете да смятате обем на флуиди - те не са сирене, да ги режем с нож!