Разход на гориво по бордкомпютърразлики с реалният разход
Started by aladin, 11 Sep 2017 - 11:02:58
Разход
41 replies to this topic
#31
Posted 14 September 2017 - 19:22
Този скрин на Торгопро нищо не ми говори,но вие го изкарахте по-сложно от самите бензинови карти ...надали е така,както и да е излишно е да споря,само казвам че имаше човек който го променяше при ВАГ групата за МБ не знам но при газифициран автомобил е безмислено.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#32
Posted 14 September 2017 - 20:59
Всъщност независимо от това какъв е алгоритъма, основната мисъл е, че разход на флуид се определя точно единствено с разходомер. А РЕАЛЕН разход се определя с разходомер, калибриран на еталонен такъв, в срока на действие на калибровката
Ами той "разходомера" как работи - измерва количество флуид за определено време.
Както е писал фитнеса по горе, като се знае налягането, температурата на флуида и отвора на дюзата и времето за впръскване, лесно може да се сметне колко бензин се впръсква за единица време. Като се знае скоростта на автомобила, е елементарно да се сметне разхода.
На бензиновите мотори само температурата не е много ясна. От там може да идва разлика.
На по новите дизели има сензор за температура на нафтата.
Между другото при спряла кола, разхода винаги е безкраен.
#33
Posted 14 September 2017 - 22:13
При спрял автомобил средния л/км разход непрекъснато расте, тъй като се интегрира за изминатия път, дори на Мерцедес е така. При моя 203 имаше зададен начелн среден разход и кат запалиш тръгва от примерно 6л/100км и расте с времето. Кат тръгнеш почва да намалява в зависимост от средната скорост, разхода и иминатото разстояние. Сега с Аудито кат запаля имам черти на екрана докат не тръгна и не вдигна над 10 км/ч, след това почва да отчита среден разход на база средна скорост изминато разстояние и разход на гориво.
Разхода на гориво също се мери и в лирти за час.
Как автомобила знае колко гориво е изгорил?
Два начина:
- допотопен при карбураторите с дебитомер, обикновенно роторен и разлика между количество подадено и количество върнато гориво. Липсата е изразходваното гориво.
- калкулация с дебита на дюзите, налягане и време и време на пръскане.
В момента се ползва втория с дюзите, от много време никой не слага дебитомери. Софтуера не се прави персонално за автомобил, правинсе така че да покрива предлаганите от производителя модификации и чрез комуникация с ЕКУ-то избира подходящите параметри за съответния двигател.
Тия краставици дето всеки ъпдейт е само за един автомобил да ги разправяте във форума за бродерия и ръкоделие.
На всяка модерна кола, през сервизния софтуер може да се правят корекции, чрез разни коефициенти, на бордовите показания за разход, дори на най-модерните може да се избира между няколко алгоритъма в зависимост от региона.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Разхода на гориво също се мери и в лирти за час.
Как автомобила знае колко гориво е изгорил?
Два начина:
- допотопен при карбураторите с дебитомер, обикновенно роторен и разлика между количество подадено и количество върнато гориво. Липсата е изразходваното гориво.
- калкулация с дебита на дюзите, налягане и време и време на пръскане.
В момента се ползва втория с дюзите, от много време никой не слага дебитомери. Софтуера не се прави персонално за автомобил, правинсе така че да покрива предлаганите от производителя модификации и чрез комуникация с ЕКУ-то избира подходящите параметри за съответния двигател.
Тия краставици дето всеки ъпдейт е само за един автомобил да ги разправяте във форума за бродерия и ръкоделие.
На всяка модерна кола, през сервизния софтуер може да се правят корекции, чрез разни коефициенти, на бордовите показания за разход, дори на най-модерните може да се избира между няколко алгоритъма в зависимост от региона.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#34
Posted 15 September 2017 - 08:33
Тук за желанията и истините при разхода на един автомобил, производителите са доста потайни и лъжливи, както виждаме от 2-3 години насам
Ето това е истината! Но ние българите разбираме, не само от футбол!
Този скрин на Торгопро нищо не ми говори,но вие го изкарахте по-сложно от самите бензинови карти ...надали е така,както и да е излишно е да споря,само казвам че имаше човек който го променяше при ВАГ групата за МБ не знам но при газифициран автомобил е безмислено.
Sent from my iPhone using Tapatalk
За газифицирания автомобил съм абсолютно съгласен, колега! Но все пак газификацията на автомобила си е основно нашенска разработка, ама пък за всеки влак си има пътници. По отношение на скрийна, нали не очакваш, че ще ти дам пример с някой от алгоритмите на Даймлер? И не, не е сложно, но и не е толкова елементарно, колкото се опитваш да го изкараш. Това, което си прочел отнякъде е опростена схема, включваща 2 основни параметъра. Може някога и някъде да е използвано точно така, но все пак техниката не е в застой?
А за това, че някой човъркайки софта е променил начина на работа ти вярвам напълно! Част от параметрите във формулата са константи и естествено променяйки ги, се променя и резултата. Ама кой да се запита защо са константи и дали по този начин не могат да се направят например изводи за износване на инжектор? А и не само...
Ами той "разходомера" как работи - измерва количество флуид за определено време.
Както е писал фитнеса по горе, като се знае налягането, температурата на флуида и отвора на дюзата и времето за впръскване, лесно може да се сметне колко бензин се впръсква за единица време. Като се знае скоростта на автомобила, е елементарно да се сметне разхода.
На бензиновите мотори само температурата не е много ясна. От там може да идва разлика.
На по новите дизели има сензор за температура на нафтата.
Между другото при спряла кола, разхода винаги е безкраен.
Правилно си написал за "разходомера", колега - "ИЗМЕРВА", а не определя на база налягането на флуида, диаметъра на отвора и времето през което е отворен този отвор!!! Сигурен съм, че ще ми извадиш формула с тези параметри от чичко Гугъл, ама тя няма да е много близо до истината. При разходомера се отчита преминаването на определено количество флуид през контролиран обем. Но нека спра дотук с лекциите по метрология. Не че не съм наясно, че това си е вечния спор - РАХОДА! Ама айде и аз да си почеша езика
По отношение на температурата правилно си обърнал внимание! От голямо значение е - при промяна на температурата се променя обема! Ама не само при бензина има температурна корекция, а и при дизела е същото, само обемните тегла на двата флуида са различни. Сигурно имаш предвид обратното гориво при дизела, но не само то влияе на температурата/обема.
Не очаквам с този пост всичко да се изясни, но положих усилия! Все пак инженерите учим поне по 5 години, за да почнем да вдяваме основите на написаното.
С последното, за разхода на спряла кола, съм съгласен - клони към безкрайност! Но там вече колегата mradulov е обяснил защо.
#35
Posted 15 September 2017 - 08:43
Софтуера не се прави персонално за автомобил, правинсе така че да покрива предлаганите от производителя модификации и чрез комуникация с ЕКУ-то избира подходящите параметри за съответния двигател.
За това не съм убеден, колега. Имал съм както писах в преден пост имал съм X204 и C117 с един и същ двигател ОМ651. По различен начин работеше софт-а. Възможно поради ъпдейт при по-новия автомобил.
#36
Posted 15 September 2017 - 13:05
Добро утро на всички!
Мисля, че е редно да си зададем въпроса как се измерва разхода на гориво от системите на автомобила. Ами доколкото аз знам не се измерва, а се изчислява от софтуер. Не знам за автомобил с дебитомер на горивопровода. Също така както са отбелязали някои колеги по-горе има разлика дори между различни модели Мерцедес. За последните 10 -12 години съм имал W210, W211, R171, X204, C117, W218, C253 и C292. Почти на всички автомобили разхода по бордкомпютър се изчисляваше различно и никога не съответстваше на реалния (доколкото може да се говори за реален!).
Имаме два абсолютно различни начина за определяне на разхода, трудно съпоставими и двата с голяма допустима грешка.
В автомобила разхода се изчислява от софтуер, по определен алгоритъм, който отчита множество параметри - обороти на двигателя, брой натискания на педала на газта и ъгъл на, който е натиснат, скорост на движение, използване на кикдаун и със сигурност още други, които не знам. Ако сте имали различни модели на марката, със сигурност сте виждали, че при първоначално запалване на всеки (или почти всеки) модел компа започва да отчита от различна начална стойност. Някой по-горе беше писал, че почва от 8, на мен ми започва от 20, не помня на кой от предните започваше от 0, на друг от 4 и т.н. Въпрос на софтуер. За мен основното е, че допустимата грешка (ако няма други влияещи фактори) е 10%.
Другият начин на измерване - по колонката за гориво. Ако се абстрахираме от факта дали е точна или не (ако има лепенка от метрология, предполагаме, че е точна), то тя ни дава допустима грешка от 0,5% (20 пъти по-малко). Но тук има едно голямо "НО!". В какви условия провеждаме експеримента. Началното и крайното зареждане трябва да са на една и съща колонка и бензиностанция, положението на автомобила трябва да е абсолютно едно и също, трябва да имаме мярка докъде зареждаме и със сигурност изпускам още някое условие, за да се доближим до идеалните условия за провеждане на метрологично обследване. Като всичко това означава, че към тази грешка от 0,5% натрупваме други грешки с положителен или отрицателен знак.
В крайна сметка - ИСТИНАТА Е НЯКЪДЕ ТАМ!
И честно казано не схващам ни най-малко за какво им е на някои колеги да си човъркат комповете?
И също така не мога да разбера, след като си си купил Мерцедес, разхода ли е проблем? Има по-икономични автомобили.
За мен мотото е едно - КЕФА НЯМА ЦЕНА!
Усмихнат ден на всички! И не се мъчете да смятате обем на флуиди - те не са сирене, да ги режем с нож!
Тук ще се намеся (нищо лично просто дискутираме ), понеже се занимавам с това и пиша документите за подобни калкулации.
Да разхода се смята от софтуер и има начин да се измери дебита относително точно. Та разхода се смята на база инжекторно време. Предвид че има стабилно налягане в горивната система знаем че за време t през дюзата протича определено количество гориво x. Имайки предвид че за време 2t не преминава количество 2x, защото за времето в което се отварят и затварп дюзата имаме различен дебит, тоест ако подадем сигнал да една дюза 10 пъти по 100 милисекунди и после на съяата дюза 1 път за една секунда, то количеството горво при втория опит ще е малко повече, та това усложнява малко калкулацията с въвеждането на коригиращи параметри. Отделно е важна и температурата на горивото (но нея я знаем). Та софтуера може да се направи да смята израсходеното гориво относително точно 0.5 литра на 100км мисля, че е доста постижимо.
Иначе подкрепям Кеф цена няма
#37
Posted 15 September 2017 - 14:00
Тук ще се намеся (нищо лично просто дискутираме ), понеже се занимавам с това и пиша документите за подобни калкулации.
Да разхода се смята от софтуер и има начин да се измери дебита относително точно. Та разхода се смята на база инжекторно време. Предвид че има стабилно налягане в горивната система знаем че за време t през дюзата протича определено количество гориво x. Имайки предвид че за време 2t не преминава количество 2x, защото за времето в което се отварят и затварп дюзата имаме различен дебит, тоест ако подадем сигнал да една дюза 10 пъти по 100 милисекунди и после на съяата дюза 1 път за една секунда, то количеството горво при втория опит ще е малко повече, та това усложнява малко калкулацията с въвеждането на коригиращи параметри. Отделно е важна и температурата на горивото (но нея я знаем). Та софтуера може да се направи да смята израсходеното гориво относително точно 0.5 литра на 100км мисля, че е доста постижимо.
Иначе подкрепям Кеф цена няма
Напълно подкрепям, колега!
Единствено по точността на подобен метод искам да добавя, че при разход 5 л./100 км, грешка 0,5% си е 10% допустима грешка. Но за целите, за които се ползва е абсолютно приемливо! Основната ми мисъл е, че не можем да сравняваме измервателен с изчислителен метод за определяне на разхода. Само за пример- най-ниският клас одобрен за търговски измервания разходомер за отчитане на течности различни от вода е с МДГ 0,5%!
Можем да спорим малко и за температурната корекция, но мисля че не би оказала съществено значение във формулата, а само би усложнила процеса на изчисление.
Успешен ден!
#38
Posted 16 September 2017 - 22:54
А да искаш да добавиш нещо за ъгъла на натискане на педала, влажността, положението на луната и останалите астрологически знаци? Я се върни няколко поста назад и виж кви си ги написал и кви картинки си пускал(дет само ти си ги разбираш)...Напълно подкрепям, колега!
Единствено по точността на подобен метод искам да добавя, че при разход 5 л./100 км, грешка 0,5% си е 10% допустима грешка. Но за целите, за които се ползва е абсолютно приемливо! Основната ми мисъл е, че не можем да сравняваме измервателен с изчислителен метод за определяне на разхода. Само за пример- най-ниският клас одобрен за търговски измервания разходомер за отчитане на течности различни от вода е с МДГ 0,5%!
Можем да спорим малко и за температурната корекция, но мисля че не би оказала съществено значение във формулата, а само би усложнила процеса на изчисление.
Успешен ден!
Не се заяждам, ама в рамките на 5 поста коренно ти се променя разбирането за разход, верно, че срещу УС не се рита, ама я се стегни малко и влез в спор, щото така не е интересно.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Edited by mradulov, 16 September 2017 - 22:56 .
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#39
Posted 18 September 2017 - 06:52
А да искаш да добавиш нещо за ъгъла на натискане на педала, влажността, положението на луната и останалите астрологически знаци? Я се върни няколко поста назад и виж кви си ги написал и кви картинки си пускал(дет само ти си ги разбираш)...
Не се заяждам, ама в рамките на 5 поста коренно ти се променя разбирането за разход, верно, че срещу УС не се рита, ама я се стегни малко и влез в спор, щото така не е интересно.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Не съм написал нищо по-различно. Само съм сгрешил след 0,5 съм написал % вместо литри, което не знам как да коригирам.
Картинките си ги разбирам, защото съм учил да ги разбирам.
Разбирането за разхода не съм го променил - ИЗЧИСЛИТЕЛЕН С ИЗМЕРВАТЕЛЕН МЕТОД НЕ СЕ СРАВНЯВА! Няма как да има съвпадение и повторяемост на резултатите.
Върви изслушай няколко лекции по динамика на флуидите и метрология и тогава ще спорим компетентно.
Честно да ти кажа, изобщо не съм обърнал внимание, че колегата е от УС на клуба, ама ми е все тая. Ако прочетеш внимателно поста му ще видиш няколко думички употребени на място. Един пример: "на база инжекторно време" - правилно определение за параметъра с относително най-голяма тежест, което не изключва всички останали параметри в алгоритъма, който никой от нас не знае! За какво да споря в случая?
Ама що ли се пъна и аз, най-грешното нещо е доктор да дава съвети в здравен форум. Разбира, че напразно е учил и специализирал, а има толкова много корифеи, които разбират не само от футбол.
#40
Posted 18 September 2017 - 08:11
Докторе, на теория няма разлика между теория и практика, но на практика има!
Остави глупостите който си учил в училище.
При Мерцедес, от доста време разхода се смята на база инжекторно време.
Всичко друго са глупости на таркалета.
Остави глупостите който си учил в училище.
При Мерцедес, от доста време разхода се смята на база инжекторно време.
Всичко друго са глупости на таркалета.
#41
Posted 18 September 2017 - 08:51
Докторе, на теория няма разлика между теория и практика, но на практика има!
Остави глупостите който си учил в училище.
При Мерцедес, от доста време разхода се смята на база инжекторно време.
Всичко друго са глупости на таркалета.
Доста по нагоре това писах но някой хора в стремежа си да покажат колко са учили объркват аудиторията с приказки от 1001 нощ.Пак ще кажа че го изкарвате по сложно от горивни карти на автомобил,те се правят на базата на широколентова сонда само и аванс какви ги разтягате тук сложни алгоритми за изчисление на разхода пък и тайни крити от Мерцедес.Никой не отрича образованието на доктор или инжинер но колко такива са идвали да им оправяме колите
Sent from my iPhone using Tapatalk
#42
Posted 18 September 2017 - 15:01
Добре, че инженерите на Даймлер не ви питат как да конструират възлите, агрегатите и как да пишат софтуер.
И аз си поддържам автомобилите в сервиз - никога не съм омаловажавал труда и знанията на механиците!
Also tagged with one or more of these keywords: Разход
Модели →
E-класа →
Общи теми за E-класа →
Общи теми за W211 →
320 Бензин, разход на маслоРазход на масло при 320 бензин Started by ufsata, 15 Apr 2019 320, масло, разход, дим, бензин |
|
|||
Форуми →
Общ форум за Мерцедес-Бенц →
Въпроси за CLK 220 CDI w209Много бих се радвал, ако можете да ми отговорите на въпросите :) Started by mmd96, 25 Sep 2018 разход, поддръжка, w209, clk and 2 more... |
|
|||
Модели →
C-класа →
Общи теми за C-класа →
C320 CDI 4matik - разход на горивоStarted by shtora, 16 May 2016 320, cdi, разход |
|
|||
Форуми →
Полезна информация →
Сервизи →
Газови инжекциони. Зареждане автоклиматици.София.Started by crush, 14 Nov 2012 газов инжекцион, газова уредба and 8 more... |
|
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users