Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

W124 с 230 kompressorНов проект

w124 230 kompressor

  • Please log in to reply
236 мнения по тази тема

#91 mironov_s

mironov_s

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 309 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц W124 230 Kompressor 1992

Публикувано 18 август 2015 - 10:39

Здравейте, дойде време за водния радиатор. Мисля си да сложа възможно най-голям. Някакви предложения можете ли да ми дадете? Сега съм с радиатор от 200Е.
  • 0

#92 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 18 август 2015 - 16:11

За 124 най-големия който се събира е от 300ТД с ръчни скорости и без климатик. С ръчни скорости за да я няма питата отстрани на радиатора която е за охлаждане на маслото на автомата, а без климатик защото този който е за моделите с климатик е 2 или 3мм по-тънък. Провери из нета продават се по около 200лв. нови :) Аз съм с такъв и гарантирам че за м119 нестига по никакъв начин (затова вече съм с два такива ) :D 


  • 0

#93 mironov_s

mironov_s

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 309 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц W124 230 Kompressor 1992

Публикувано 18 август 2015 - 16:31

Но моята 124ка е с климатик, значи ще търся радиатор за клима
  • 0

#94 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 18 август 2015 - 20:00

Пак от 300тд е най-голямото което влиза без рязане :)
  • 0

#95 mironov_s

mironov_s

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 309 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц W124 230 Kompressor 1992

Публикувано 27 януари 2017 - 15:52

Здравейте колеги. Реших малко да UP-на темата по, която от доста време се мъча.

Да започна първо с добрите новини. Двигателя заработи и мърка като котенце в коша на 124ката. Трябваше да се направи нов преден кардан за да свържа автомата с висящия лагер, но след поставянето му и малко настройка колата се движи и превключва доста прилично. Имаше проблем с АБС блока и не подаваше спирачна течност на предно дясно колело. Оправено е с друг работещ АБС блок и цялостна смяна на течността.

Сега лошата новина... Още при запалване на двигателя забелязах, че шайбата на коляновия вал бие доста. За да припомня двигателя го бях взел от ЦЛК с челен удар, и явно е изтряскал и шайбата. Взех друга права шайба с прав болт за нея и я смених. За мое огромно разочарование биенето си остана. Правих измервания и старата шайба е крива заедно с болта и опашката на коляновия вал.

Другия месец най-вероятно ще се сваля двигателя за да се оправи. Моля за съвети за какво да внимавам при разглобяването, и какво е препоръчително да сменя при това упражнение.


  • 0

#96 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 27 януари 2017 - 23:44

Няма какво да те посъветваме да направиш,просто направи цялостна ревизия на мотора: говори с шлайфисти и преценете дали има смисъл да се прави нещо с този колянов вал, ако въобще може да се направи нещо...
Виж в сайтове като мегапартс дали няма нещо евтино и го викай направо при шлайфиста за да го мери и да преценяте дали си струва да се плаща.
След като вадиш мотора ти препоръчвам да му свалиш главата, да се ревизира както трябва, и разбира се като сваляш коляновия вал задължително метни едни нови лагери на подходящия размер навсякъде. Мотора е 4 цилиндров с лагери като на м102 и би трябвало да няма нещо фрапантно в цените.
Абе винаги при ревизия на мотор имаш следните работи за да спиш спокойно:
Всички видове плъзгащи лагери на нужния размер
Всички видиве гарнитури
Ревизия на глава (водачи,легла на клапани и гумички)
Сегменти сменяй само при наличие на ниска компресия!
Провери си и маслената помпа дали е ОК защото съм забелязал че при старите Мерцедеси това стои на дъното на 90% от проблемите!

Този пост е редактиран от siriospepi: 28 януари 2017 - 08:47

  • 0

#97 mironov_s

mironov_s

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 309 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц W124 230 Kompressor 1992

Публикувано 05 февруари 2017 - 14:26

Малко снимки от свършената работа вчера. Утре ще водя вала при един човек в с. Доброславци. Ако не може да се изправи ще се взима друг.

Прикачен файл  WP_20170205_12_26_22_Pro.jpg   129,72K   13 Брой сваляния

Прикачен файл  WP_20170205_12_26_30_Pro.jpg   121,2K   9 Брой сваляния

Прикачен файл  WP_20170205_12_26_42_Pro.jpg   121,81K   10 Брой сваляния

Прикачен файл  WP_20170205_12_27_01_Pro.jpg   74,67K   10 Брой сваляния

Прикачен файл  WP_20170205_12_27_11_Pro.jpg   116,63K   10 Брой сваляния

Прикачен файл  WP_20170205_12_27_17_Pro.jpg   116,57K   10 Брой сваляния

И главния виновник за всичко това.
Прикачен файл  WP_20170205_12_27_22_Pro.jpg   89,74K   11 Брой сваляния
  • 0

#98 mironov_s

mironov_s

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 309 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц W124 230 Kompressor 1992

Публикувано 25 юни 2017 - 15:39

Здравейте отново. Още един UP на темата да направя.

Първо ще кажа какво е направено до сега:

Двигателя беше разглобен, смених коляновия вал, всички видове гарнитури, две ролки и всички семеринги. Веригата е сменявана скоро и нея не съм я пипал. На скоростите смених всички семеринги, маслото, масления и филтър заедно с гарнитурата на картера и буксата. Всичко се събра и обратно в купето. Двигателя запали и сега мърка много гладко. Свързах на скоростите дълго търсения АБС блок с ЕСП модул.

Сега да попитам:

На АБСа му връзвам два датчика за скорост на задно ляво и дясно колело. При тази връзка скоростите спират да са в авариен режим, но не превключват защото датчиците отчитат 0км/ч. При смяна на режим S и W си превключва на 2ра и 1ва скорост. Питането ми е трябва ли задължително да има 4 вързани и отчитащи скорост датчика за да превключват скоростите, или може да се излъже да тръгне само с два задни?

Само да поясна че вързаните сега датчици са просто свързани с кабели. Не са сложени в главини защото все още не съм правил нищо по окачването.

Този пост е редактиран от mironov_s: 25 юни 2017 - 15:45

  • 0

#99 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Публикувано 25 юни 2017 - 22:30

Страхотна работа един от любимите ми проекти и подготовки е този на мен. Мисля ,че трябва да отчитат найстина обороти за да работят нещата нормално и наред та така.


  • 0

#100 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2836 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 26 юни 2017 - 09:54

Браво за ентусиазма:)
Датчиците трябва да са на главините иначе винаги ще отчитат нулева скорост.
  • 0

#101 mironov_s

mironov_s

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 309 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц W124 230 Kompressor 1992

Публикувано 26 юни 2017 - 15:15

Ако преправя и монтирам само задните главини с датчици дали ще превключва? Или АБСа ще се сърди и ще трябва и предните колела да се преправят с датчици?
  • 0

#102 Speedo

Speedo

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 35 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    W208 200kompressor
    W210 m112.941

Публикувано 02 юли 2017 - 17:09

Ако не чете скорост от предните колела докато чете скорост от задните ще сработи ЕСП и ще ти връща газта защото си мисли че въртиш гуми. Може би варианта е да четеш от задните гуми а отпред да не включваш датчици и да караш в авариен режим без АБС и исп. EGS 51 чете скорост на колата от таблото 99% сигурен съм. Това значи,че ако имаш показание за скорост на таблото ще имаш и автомат.
  • 0

#103 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4602 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 06 юли 2017 - 13:05

И аз мисля, че трябва да имаш закачени 4 датчика, даващи валиден сигнал за скорост, за да работи както трябва двигателя и кутията. Иначе все ще влиза в авариен режим или ще се опитва да активира АБС/ЕСП.


  • 0

#104 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Публикувано 08 юли 2017 - 09:36

Тази кутия тръгва да работи от 1 заден датчик и един преден за километража.Друг е въпроса,че ако броя зъби не отговарят на това,което трябва ,кутията веднага го отчита като приплъзване и си до там(първа и задна).

БАС и ЕСП не ги активира,защото са в авариен режим и реално не функционират.


Този пост е редактиран от Dimitar m: 08 юли 2017 - 09:37

  • 0

#105 mironov_s

mironov_s

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 309 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц W124 230 Kompressor 1992

Публикувано 14 август 2017 - 12:48

Една добра новина. Шенкела на моделите W124, W201, W202, W210 и W208 е 1 към 1 с единствената разлика, че на W202, W210 и W208 има уше за АБС датчик. Тази седмица ще махна и полуоската за да я сравня и нея.

Прикачени файлове


  • 1





Also tagged with one or more of these keywords: w124, 230, kompressor

3 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 3 гости, 0 анонимни