АКо имаш път към Бургас, ще ти дам координати на Краси в Несебър (Бош сервиз - мерцедес) и ще ти оправи колата от първия път. Но при него всичко се слага ново.
проблем с компресора на Е200
Започната от Chavdar81, 29 сеп 2013 - 10:57:36
79 мнения по тази тема
#16
Публикувано 12 октомври 2013 - 16:51
#17
Публикувано 13 октомври 2013 - 21:40
Здравей колега.
Да ти споделя имах 100% същия проблем като твоя със същия автомобил преди 2 месеца, когато си купих Мерцедеса и то от Варна, от автокъща...!
Първо още като тръгнах от Варна ми спря климатика, оказа се че са ме изпарзаляли от автокъщата.Сложили са му фреон колкото да духне студено за няколко минути и после спекъл компресора.Но това го разбрах чак във ВТ.
На втория ден след като го поизпънах малко, нали все пак си е компресорче автомобил със спортен дух.Изведнъж заби и започна да работи на 3 цилиндъра...оказа се бобина (но докато я хванат сменях майстори и мен ме плашеха, че компа бил заминал,че ел.инсталацията давала на късо и тн и тн.)
Последваха няколко дни безгрижно каране, слад което ми се спука горното водно съединение.Е казвам си не е карана доста време сега ще поизлязат разни дребни проблемчета.Но истнинския проблем бе че няма никъде такова водно съединение в Търново.Трябвало да се поръчва от Германия и щяло да дойде сле 7 дни....Ама не мога да я оставя на улицата в другия край на града.Намерих си две други водни съединения с метална муфа ги съединих и газ до ламарините.В последствие сестра ми ми донесе от Германия оригинално такова за 22 евро, а тук е около 60 лв + някаква доставка минимална.
Дотук добре, но след още няколко дни точно преди да тръгнем на почивка, започна и на мен да ми се включва компресора когато си иска.Първоначално по-радко и след като изключа двигателя и изчакам малко се оправяше.Но с времето започна да влиза в серии и изобщо да не иска да го включва, а когато си го включи си работи с дни.Сутрин,вечер, на топло на студено включва си...?!?
Прибрахме се от почивка и започна ходене по майстори.То не бяха диагностики, препрограмиране на компа,сменяне на дебитометър с нов, на датчик на разпределителния вал.После пък се усъмниха майсторите, че има проблем в управлението на перката (алуминиева кутийка под левия фар) за охлаждане на водния радиатор и от там бърка компа и не включва турбото.
Няма и няма като си забие не иска за се включи и това си е.
А когато се закачи на Стар диагностика от компютъра, който прави диагностика си включва и турбото вие, включва перката и тя на самолет ще излети, всички степени (на проценти са) си работят на перката.Така че отпадна проблема с електромагнита.
Един майстор, който се занимава само с Мерцедеси в Търново и има Стар диагностика ми каза, че проблема е в дроселовата клапа тя не включвала компресора и трябва дасе свали и почисти като хората с разредител.Каза че без да се свали не може да се почиства добре.
Тази дроселова клапа била самообучаваще се и ако има нагар от картерни изпарения по нея тя не се затваряла добре и бъркала компютъра (понеже той при затваряне се пренастройвал).
Понеже той нямаше време отидох и си купих няколко ключа Е7 обърната еврейска звезда още няколко други ключа и а разглобих тази клапа.Свалих я и внимателно я почистих р разредител.В долната част под клапата има и няколко отворчета за някакви вакууми, които мерят нящи си там беше направо задръстено.А за мрежичката няма да говорим беше почарняла и затлачена.
Сглобих всичко и автомобила се оправи.Сега турбото си върти всеки път.КАто че ли има първоначално едно леко забавяне от около 1 секунда, но повече такива номера не ми е правила с турбото.Върви си на самолет.
Лошото е че дадох едни грешни 350-400 лв да сменям, дебитометър (който си работеше, сега поне имам резервен), затчик на разпределителния вал и 4-5 диагностики, докато разбера какъв е проблема.
Преди няколко дни забелязах, че оборотите ми започнаха да играят.Първоначално си помислих, че е заради студеното време.Но и след като загра явтомобила си продължиха тези нестабилни обороти и започна да забива на моменти и на бензин и на газ и топла и студена.....но преди този път да почна да давам по 30-40 лв за диатниостики вдигнах капака и започнах да оглеждам двигателя за откачени кабелчета,за напукани маркучи.Направи ми впечатление, че като подам газ и се чува едно въщене....поогледах се и видях че едно маркучле на някакъв вакуум (идващо от дроселовата клапа и отимащо към някакъв прекъсвач с филтър на газовата) се бе откачило, закачих го и оборотите заспаха :-)
Тези дни я карам ежеднемно и не мога да и се нарадвам колко добре си работи и изтегля :-)
Много добър автомобил, с чудесна динамика и много добър разход на газ за такъв клас автомобил.
Видях че и ти си почиствал дроселовата клапа.Ако не си я свалял свали я и ти.
Дано съм помогнал поне малко.
Успех :-)
Този пост е редактиран от simeon stefa: 14 октомври 2013 - 08:44
#18
Публикувано 14 октомври 2013 - 23:36
Евала колега,страхотна информация. Днес и аз минах през газаджиите и имахме малко разправии , в крайна сметка ми смениха рейката за проба с новите дюзи и смениха 2-та филтъра на ГИ и колата се отпуши,не ми влиза в аварийния режим на 3 цилиндъра и тръгна да върви, ти да видиш, бях забравил как изтегля като влезе в обороти. Направи ми впечатление, че до 4000 об. ускорява си нормално и след 4000 направо излита. Бях забравил какво е чуството. Но пък когато взех колата началото на годината, тогава си спомням това хубавото ускорение ми идваше след 2500 оборота, а сега чак след 4000. Тук ако някой може да каже дали това подлежи на настройки, защото като ходих миналата седмица на диагностика , майстора ми пусна нещо като нулиране и наново да се самообучи там каквото трябва . Сега с днешна дата колата се поотпуши, но пак си мисля че има какво още да се желае. Но определено има голяма разлика, като смених филтрите (никога повече в сервиз, там не познават парите).
Дросела го чистихме без да го сваляме. Ще те послушам и ще го сваля тея дни и ще го почистя от до...
Сподели какъв разход ти дава колата градско и извън, с какво каране и т.н. , също полезна информация , защото на мен напоследък разхода ми беше доста висок на газ, на бензин нямам наблюдения защото не ми е по джоба да заредя до горе за едната проба.
Отново ще пиша като почистя дросела от свалено положение. За нещо трябва ли да внимавам при свалянето му или отвивам наред и свалям без притеснения ?
Поздрави и благодаря още веднъж за изчерпателната информация.
#19
Публикувано 15 октомври 2013 - 11:11
Здрасти колега.
За каква рейка става въпрос ?
Аз моите филтри на газовата ги смених профилактично, но нямаше разлика преди и след във вървене или разход.
А за вървенето при нашите компресори 186 кс. (тези със 163 кс са с постоянно зацепен компресор) компресора се пуска и развърта от редица фактори.Възможно е и нещо да го спъва, има разни вакуумчета които мерят разни неща и тн.
Имам 2-ма приятели с CLK-та с такива двигатели (техните са 193 кс. но са на същия принцип с електромагнит на компресора). И наскоро си обсъждахме, че един път компресора се развърта много добре от ниски обороти и се изстрелва, а понякога иска по-високи обороти да се развърти добре...Странна работа.Има нещо което ги спъва на моменти в началото.А и техните са доста по лекички купета, но и при тях се получава понякога.
Явно затова Мерцедес заменят електромагнитния компресор с постоянно зацепен такъв с ремък в следващите си модели.По малко електронни управления по-малко дефекти и от по-малко коне същата динамика / ускорение.
За свалянето на дроселовата клапа няма нищо специфично или сложно.Трябва ти едно ключе тип шестограм и една отвертка.Само внимавай да не изпуснеш нещо вътре, като махнеш мрежичката.Като я свалиш яко със керосилин.
Вчера ми остана повечко време и си разглобих всичко около въздушния фълтър.Там също има една клапа(като дроселовата, но по-малка) и няколко въздухувода.Почти не бяха зацапани, но така и така ги бях свалил всичко минах с рекосилин и сега светнаха.
Но друго неприятно нещо забелязах.Още като я взех колата, тя си беше с газова уредба Стар газ монтирана в Италия газаджии ми казаха да си махна капачето където се свещите и бубините (едно червено хванато с 3 болта и пише компресор/между другото тези болтове се развъртат със същия тип ключе както и дроселовата клапа).Понеже като работела на газ колата се достигала по-висока температура в този отсег и кабелите прегаряли и бубините заминавали.
Та махнах това капаче, но вчера забелязах че мишки са оходили колата и там са се поспрели.Там е като гнездо вдлъбнато.Взех компресора и поодухах изпръжненията, отдолу излезе и един изтризан охлюв и други мизерии....
А автомобила го държа в гараж.Може да ми направят голяма беля тези гадинки.Ще пригризат някой кабел, който не се вижда и ще има да се чудя това защо е така онова защо свети или не работи...
Един познат има в двигателния отсег някаква торбичка, която гонела гризачи.Но такива се продавали само в Австрия.Някой да е чувал за такива торбички.Четох в нета че кестените завързани в торбичка гонели гризачите но колко я вярно.
За разхода.
Ами свалял съм я на 8,6 литра газ на 100 км Варна-Търново на круйз контрол 135 км в час по магистралата до Шумен, и без настъпване до Търново.(този разход е и по борд и като я напълних във Варна до горе и във Търново до горе от Shell) В града ми дава между 13 и 16 литра газ на 100 км.От както съм и сменил маслото я занулиха и съм минала около 3500 км от тогава, показва ми среден разход от момента на зануляването 11,6 литра на 100. Странно че сутрин като я запаля и първите няколко км по борд ми дава някакви страшни разходи 23-25 литра на 100 км.Но като я покарам малко ми пада на 15-16 литра това при студено време и къси разтояния.Иначе като си загрее 13-14 по борд.
Друго нещо при мен което ме дразни е от време на време като подам рязко газ аспуха ми придрънква на моменти (или поне аз го чувам като аспуха).Ходих при един майстор, който се занимава с аспуси, той ми каза че са ми махнали катализатора и затова колата ми била малко по шумна (ей големи измамници в тия автокъщи, вече само от човек ще си търся автомобили,взели са ми и тунера за ТВ-то,няма го и телефона...).Също каза че аспуха уж бил добре закрепен и не би трябвало да е от него.
Също така неприятно впечатление ми прави много лошата миризма от аспуха.Карал съм и други бензинови автомобили на газ и знам, че няма да се разнася ухание на скъп парфюм от там.Но това си е доста остра и неприятна миризма.Дали се дължи на не добро изгаряне в двг...?!?
Може би трябва да сменя свещите..!?
Утре ще сменям спирачната течност и на съединителя.Малко тромаво ми спира като че ли.Пък и препоръчват на всеки 2 години да се подменя защото си губила вискозитета и не била ефективна.
Айде със здраве и много безаварийни км с Бенц-a :-)
Този пост е редактиран от simeon stefa: 15 октомври 2013 - 11:57
#20
Публикувано 15 октомври 2013 - 21:14
Така, тая вечер с един колега, който кара същия компресор свалихме дроселите, почистихме всичко, имаше нагар и мръсотии. При мен разлика не съм усетил след почистването. И ми прави впечатление, че като мина 4000 оборота чак тогава компресора се усеща. Идва му силата и се изтрелва. Преди да имам проблема с мощността тая сила я усещах на 2500 оборота. Някой колега който е запознат да сподели, подлежи ли на настройки компресора. Струва ми се че трябва да има такива.
При мен катализаторите са налице, имах съмнения, че са запушени, но след проверка се оказаха в отлично здраве. Също така четох , че за компресорните мотори е хубаво да не се премахват катализаторите.
По отношение на дросела преди въздушния филтър, него също го свалях преди няколко седмици и е почистен.
Продължавам да търся решение на въпроса. Огледани са маркучите,струва ми се с тях проблем няма. И сега отново до задънена улица. Надявам се някой да даде други предложения.
#21
Публикувано 16 октомври 2013 - 06:46
Ами аз единствено се сещам за датчика на разпределителния вал.Хванат е с 2 болтчета от левия край на двигателя, сваля се лесно и бързо.Пробвай да сложиш датчик за проба, при мен това беше едно от предположенията.
Ето това е датчика за който ти говоря:
#22
Публикувано 16 октомври 2013 - 08:30
Мдаа, даде ли грешка в този датчик, край с компреса!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#23
Публикувано 16 октомври 2013 - 08:57
Мдаа, даде ли грешка в този датчик, край с компреса!
Под край да разбирам ли че изобщо няма да надува ? Или просто няма да работи правилно ? И ако имам проблем с тоя датчик, не би ли го показало на стар диагнозата ? На 2 места ходих и гледаха колата с диагностика и на двете единствената забележка която ми казват е съвсем малки отклонения при дебитомера, но според диагноститиците не би трябвало тва отклонение да се отразява на мощността. След това дебитомера беше свален и почистен.
Този пост е редактиран от Chavdar81: 16 октомври 2013 - 09:07
#24
Публикувано 16 октомври 2013 - 09:15
И най малките отклонения при дебитомера се отразяват на работата на мотора.
Несериозно е диагностик да ти казва че няма проблем при малки отклонения.
Не хапи този,който може да те изяде.
#26
Публикувано 16 октомври 2013 - 09:27
И на двете места ми го казаха това. За това и се доверих, след като двама независими диагностицика го казват.
Съгласен съм.
По горе го написах така защото аз като съм правил диагностика,диагностика ми е казвал че не е редно да има отклонения.
Не хапи този,който може да те изяде.
#28
Публикувано 16 октомври 2013 - 10:49
Под край да разбирам ли че изобщо няма да надува ?
Да.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#29
Публикувано 16 октомври 2013 - 11:16
При мен надува защото усещам как му идва силата като мина 4000 оборота. На друго място ще търсим проблема,ама така като чета за дебитомерите,май май ще имам главоболия с него. Сега четох за някакъв спрей който имал положителен ефект върху работата на дебитомера. И пак не мога да разбера,ако е от дебитомера , той ли лъже компа да ми пуска компресора по късно. Иначе на празен ход при форсиране електромагнитната шайба зацепва на 1700-1800 оборота.
Този пост е редактиран от Chavdar81: 16 октомври 2013 - 11:16
#30
Публикувано 16 октомври 2013 - 16:35
Ще го имам в предвид. просто гледам да не се хвърлям със смяна на части да хвърчат едни пари....
Ами най-доре помоли някой с такъв двигател да си размените само дебитометъра и този датчик за проба.Ако беше във ВТ на драго сърце щях да ти ги дам за проба да не хвърляш грешни пари.
Другото което може да направиш е да идеш до някоя морга и да ги вземеш за проба, повечето са добронамерени и дават.Ако трябва им предложи 5-10 лв за пробата (лошото е че не се знае и техните дали ще работят).Специално за дебитометъра съм чувал че изпуснеш ли го и съвсем от ниско заминава и спира да работи правилно...
Казваш на празен ход ти развърта компресора от 1500-1700 (както трябва да бъде), а при мен не искаше ни на празен ход ни на пълен...
Явно нещо го спира...
Най-добре е да намериш добър майстор със Стар диагностика.Варна голям град все ще има читав майстор.
Успех
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни