Има колега със същия мотор, но и той има оплаквания от към вървежа. Иначе пробвах и с неговия дебитомер,по добре набираше, но сякаш компресора пак го нямаше никакъв. Ходих на няколко места със стар диагностика и нищо. Един колега спомена за сервиза на Юни ауто, там ми е следващата спирка,но малко да се възстановя финансово , че то не бяха джанти, гуми и какво ли не още.
проблем с компресора на Е200
Започната от Chavdar81, 29 сеп 2013 - 10:57:36
79 мнения по тази тема
#32
Публикувано 17 октомври 2013 - 12:11
Здравейте колеги.
С цел да помогна и риск да досадя ще споделя и моя челен опит от днес.
Понеже както вече казах карам такъв компресорен Мерцедес като колегата и ми стана интересно и се поразчетох из англоговорящите форуми за Мерзедес.
Ето идна интересна тема за проблем с компресора за CLK и нейното разрешаване за няколко GBP :
http://www.mbclub.co...ot-working.html
След това попаднах как се тества, клапата на въздушния филтър (air flap diverter):
Понеже и моя Мерцедес на моменти се замисля като му подам газ.Пробвал съм го и на място подавам газ, а компресора понякога се забавя около 1-2 секунди преди да тръгне.Та реших и аз да откача въздухопровода и да запаля двигателя да видя дали затваря клапата като подам ръчно газ.
Както очаквах клапата имаше едно леко забавяне преди да затвори.Но след няколко изфорсирвания, като че ли се само настрои и започна да си затваря добре.Направи ми впечатление, че компресора при свален въздухопровод тръгваше мигновено и с голяма сила и по-силен звук от обикновено.Оставих така въздухопровода свален, затворих капака и направих едно кръгче така от 200-300 метра.Колата се стрелкаше буквално от 1200-1500 оборота.Прибрах я отново в гаража и си сложих въздухопровода на място.
След което свалих и дебитометъра да проверя дали не е замърсен.Дебитометъра го сменях преди около месец когато имах проблем с компресора, купих нов дебитометър Марети(или Магнети не съм сигурен как беше) за 140 лв, оригиналния на Бош струваше около 280 лв.
Когато сложих новия дебитометър, автомобила със самото си запалване включваше перката за охлаждане на водния радиатор.После забелязахме, че на новия дебитометър му липсва едно краче (електронен компонент). Имаше си място къде да се захване, но просто го нямаше...?!?
Свалихме от стария Бош това краче и го сложихме на новия дебитометър и всичко се оправи.
Така дебитометъра беше Ок така че си го сложих отново на мястото.
Преди малко изкарах да покарам малко Мерцедеса.И бях приятно изненадан, нямаше го това замисляне,стрелкаше се буквално от 1700-1800 оборота.Усещаше се мощта на двигателя, без прекъсвания и замисляния.
Явно като съм изфорсирал двигателя със свален въздухопровод нещо се е отпушило в компресора.
Прилагам снимки на дебитометъра, новия и стария (то и стария явно е нов, според мен е бил сменян съвсем на скоро и той си работи Ок, само му трябва такова краче да му намеря от някъде) за да може да знаете какво да гледате като купувате нов дебитометър или поне ако купите такъв да му сложите това краче от стария.
Пак поста ми стана доста дълъг за което се извинявам.
Поздрави и успех :-)
Този пост е редактиран от simeon stefa: 17 октомври 2013 - 12:15
#33
Публикувано 17 октомври 2013 - 18:47
Здравейте колеги.
С цел да помогна и риск да досадя ще споделя и моя челен опит от днес.
Здравей колега, точно обратното, споделяш опит и знания които са полезни както за мен така и за други колеги които ще се сблъскат с тоя проблем.
Тая вечер пробвахме теста с клапата на въздушния филтър. Свалихме маркуча,форсираме на място, клапата затваря като изфорсираме. Без да слагаме маркуча пробваме колата как върви - още по зле става,съвсем умира като махнем маркуча. Клапата е сваляна и почиствана.
Тея дни след 4000 об. усещах как идва мощта на колата,тая вечер нещо пак ми се загуби тая мощ. Каква е тая загадка не мога да разбера, продължаваме да търсим отговори.
Поздрави и благодарности към всички колеги които споделят опит и знания !
п.с. Странно е, че при теб след махане на маркуча колата върви толкова добре. Ние сме пробвали и на двете (все компресорни мотори) и колите губят мощност след махането.
Този пост е редактиран от Chavdar81: 17 октомври 2013 - 18:48
#34
Публикувано 18 октомври 2013 - 21:10
Днес огледахме кабелите на свещите и на места имаше напукано по лулите. Не е много, но има по 1-2 пукнатини на лула. Разхода ми сега е 20/100 градско, което за мен си е много. Утре ще засека и извънградско. Въпроса ми е, възможно ли е от това да са ми грижите около мощноста на колата?
Този пост е редактиран от Chavdar81: 18 октомври 2013 - 21:11
#35
Публикувано 19 октомври 2013 - 08:49
п.с. Странно е, че при теб след махане на маркуча колата върви толкова добре. Ние сме пробвали и на двете (все компресорни мотори) и колите губят мощност след махането.
Много странно !
Но и двамата имате проблем с вървежа, така че може да имате сходен проблем.
За напуканите кабели и лули на свещите, ако от там прави отечка предполагам ще имаш неравномерна работа на двигателя според мен.
По скоро има някакъв проблем в някой датчик, кабел,маркуч, засмуква въздух от някъде или изпуска и не мери правилно...
Аз си тълкувам твоите симптоми така:
Компресора работи и се включва на място на празен ход.
Следователно компресора работи механично,електромагнита включва на 1800rmps както трябва да е.Тоест не търсим механичен проблем !
Според мен трябва да си сигурен че дебитометъра ти е изправен.Опитай се да намериш от някъде изправен дебитометър за проба.
Възможни варианти според мен могат да бъдат :
Грешни свещи , Ламбда сонда, катализатор (ти каза че твоя си го проверявал), дебитомер, въздушен филтър (но щом като откачиш въздухопровода още повече забива явно не е) !
Огледай се хубаво да напукани мъркучи,за нагорели кабелчета.Този двигател развива доста висока температура и често изолацията на кабелите около двигателя прегаря.
Eто тук попаднах на интересно видео как да намерим пробив във вакуум системата с ...цигара :-) :
Забелязах че има доста маркучи за вакууми, които проста си пъхнати без скоби и тн.Аз имах няколко пъти проблем с един такъв мъркуч.От време на време просто го изплюваше вакуума и автомобила на празен ход му играеха оборотите.Накрая реших проблема с една метална скоба ;-)
Прилагам снимка :
има още доста такива по малки тръбички.Поогледай добре около компютъра на колата :
Този пост е редактиран от simeon stefa: 19 октомври 2013 - 08:53
#36
Публикувано 19 октомври 2013 - 17:05
Според мен трябва да си сигурен че дебитометъра ти е изправен.Опитай се да намериш от някъде изправен дебитометър за проба.
Възможни варианти според мен могат да бъдат :
Грешни свещи , Ламбда сонда, катализатор (ти каза че твоя си го проверявал), дебитомер, въздушен филтър (но щом като откачиш въздухопровода още повече забива явно не е) !
И мен ме навежда вече на два вариянта. Дебитомер или кабели на свещите, а може и двете.
За първото малко зор работа да намеря читав за проба. Ако намеря, трябва ли да се обучава дебитомера или се самообучава ?
За второто - кабелите и бобините - Намерил съм от Ц- класа кабели и бобини,с мотор 111 но е без компресор. Ц200 136 коня. Въпроса е дали са еднакви кабелите на Ц класата и мойте на компресора ?
Пробата с цигарения дим в системата на вакумите наистина е интересна, ще я пробвам в най скоро време. (отказах с такъв зор цигарите преди година мамка му
Този пост е редактиран от Chavdar81: 19 октомври 2013 - 17:06
#37
Публикувано 19 октомври 2013 - 22:11
.
".. Ако намеря, трябва ли да се обучава дебитомера или се самообучава ?"
".. Ако намеря, трябва ли да се обучава дебитомера или се самообучава ?"
Не дебитометъра само се слага плъг-ин.Не му е нужно никакво обучение.Аз няколко пъти сменях моите докато разбера, че проблема не е от там !
Попитай в някой магазин за авточасти . Има майстори работят на този принцип, взимат дадена част (тип електронен компонент де, няма как да монтират част по окачване и тн и после да я върнат) тестват ,ако даде резултат я купуват ако не я връщат.Попитай насам натам из тези магазини, хората имат интерес да си продадат стоката, все някой ще се навие да ти я даде за проба.
Успех.
PS. Дано по-скоро си оправиш компресора.От както си оправих моя не мога да му се нарадвам, голямо удоволствие е да шофираш такава спортна лимузина ;-)
Този пост е редактиран от simeon stefa: 19 октомври 2013 - 22:17
#38
Публикувано 20 октомври 2013 - 22:03
Снощи се чух с мой познат, работи в автосервиз. По обясненията ми той съди , че може да имам проблем с катализатора. Като ходих на газанализатор, казаха ми, че колата е с учудващо добри стойности, всички вредни емисии показваха нула, такива стойности според човека там давали само коли които са до 50-60к километра. Поне той в практиката си има такива впечатления. И моя познат се усъмни в тея резултати,каза че са доста съмнителни. И щом на диагностиката не показва нищо нередно, ако са били кабели на свещите щяло да има симптоми от порядъка на неравномерна работа на двигателя, детонации и т.н. , стигна до тоя извод, че катализатора може да е дал фира.
Сега друг въпрос към запознатите колеги с разпознаването на издал багажа катализатор. как се познава,какви са симптомите ?
Тея дни понавъртях километраж, на отиване ми даде 10,5 извънградско (много е за мен, преди ми даваше 8.5 - 9 / 100 ). А по обратния път утре ще заредя до горе и ще си покаже. Но пак ще се върти някъде там цифрата ми се струва. Иначе малко я понапънах по магистралата и подържах 160-180, а стигнах и до 230,с цел да видя дали ще дигне някаква добра скорост при болежките от които се оплаквам. Може и да ми се струва,но сякаш след извънградскоро колата малко се отпуши. Но от утре пак градско и пак ще "умре".
#39
Публикувано 21 октомври 2013 - 22:14
Караме подред вече,явно няма точна диагноза. Днес свалих катализаторите и сложих резонатори. Оказа се, че видимо катализаторите са напълно чисти. За сега ми се струва, че няма промяна нито в звука на колата , нито във вървежа. Тея дни ще видя да сложа нови кабели на свещите и да сменя лулите на бобините. посъветваха ме да измеря и луфта на съединителя на компресора. Ще пиша отново по темата като има развитие.
#40
Публикувано 24 октомври 2013 - 12:10
Хм интересно не бях чувал за луфт на съединителя на компресора.
Сподели как се мери и какъв трябва да е диапазона ?
Иначе от свещи и кабели според мен е малко вероятно да е.Както си написал и по-горе ако проблема е в тях ще имаш неравномерна работа на двигателя и пукания.Но пък от друга страна ако има нарушения в целостта на изолациятана кабелите и лулите никога не е излишно да ги смениш с нови.
#41
Публикувано 24 октомври 2013 - 18:12
Самите кабели са меки,не са напукани, има тук там пукнатини по лулите,но не е нещо сериозно. Чакам да внесат кабели , че са се изчерпали от там където пазарувам.
Относно луфта на съединителя, каза ми за него един колега който кара Ц класа компресорен мотор. Но явно има някакви разлики защото при него луфта между шайбата и ролката е 0,6мм , а аз вчера мерих при мен и е 2 мм. Свалих шайбата притискателната шайба и вътре има 3 малки дистанционни шайбички с различна дебелина. Пробвах да намаля разстоянието при мен,пробвах с 1 шайбичка, но като затегна после всичко и шайбата опира в ролката и не се върти. Сложих 2 шайбички и пак имаше леко търкане и така накрая върнах всичко по старо му. Явно при нашия мотор не е така.
Продължавам с търсенето на проблема, за сега нищо ново.
Друг въпрос имам към теб колега
При мен, когато колата си вървеше добре имаше нещо характерно при завъртането на шайбата. на празен ход като форсирам колата и при дигнат капак като се гледа шайбата, се вижда как като се завърта на около 1800 об. има и едно смукване на шайбата към ролката,минимално,но се вижда и чува ясно.смуква и завърта. Би ли проверил колега дали при теб има такова смукване (залепване).
#42
Публикувано 24 октомври 2013 - 18:58
смукване (залепване).
Трябва да го има.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#44
Публикувано 25 октомври 2013 - 09:10
Проверихте ли кръглата букса под челният капак - до щеката за маслото дали не е извадена или замърсена, омазнена.....?
на това кадро се вижда
...извадете я, подайте 12 в към компресора и наблюдавай за всмукването.
Този пост е редактиран от Вай Басо: 25 октомври 2013 - 09:13
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#45
Публикувано 25 октомври 2013 - 11:05
Здравейте колеги.
Относно смукването.
Ами като че ли го има но е доста незабележимо.Прилагам видео от от преди малко (това бялото е боя, аз я мацнах преди време да се вижда по-добре, когато върти компресора):
В един руски форум четох за подобен проблем с мощността, който се е дължал на неизправен кабел на ламбда сондата.След като сменили кабела всичко се нормализирало !
Ами да хубаво е всички буксички да се проверят.Аз имах някои омаслени и ги зачистихме.При мен неприятно сълзи от една гарнитурка, която навярно ще сменя скоро заедно с гарнитурата на картера,свещи и дюзи на газовата уредба...
И един съвет.
Провери пластмасовия капак на двигателя ти дали е закрепен добре.При мен дали от вибрациите или от хубавите ни пътища "без" дупки се е откачило капачето и попаднало при ремъците от където излезе сдъвкано.А ремъците доста се позакъсаха (самите писти на ремъците станаха в пластмасови стружки, и на пръв поглед изглеждат че са закъсани и за смяна...).
Когато капачето попадна в хватката на ремъците се чу едно стържене все едно влача нещо по пътя, след което се чу едно дум и спряха неприятните звуци.Намерих капачето на кората под двигателя.....
Прилагам снимки :
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни