Jump to content

  •  

Photo
* * * * * 3 votes

W124 300ce Twin Turbo


  • Please log in to reply
649 replies to this topic

#121 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Posted 31 July 2013 - 13:38

Защото смятам че няма да стане ...аз едва едва закрепих мойта да работи, камоли механична инжекция от м103 да се опитам на м104 да работи и то с принудително пълнене .... преди малко казах че започна ли да слагам м104 означавада започна всичко отначало и да го направя от веднъж, а да слагам сега м104 да се мъча 2 месеца да го подкарам с механичната инжекция, после да изхвърля колекторите които 1 седмица съм ставал в 5 за да смогна да ги направя навреме... и още куп говна .... Просто започна ли да слагам м104 вътре, ще взема и ще направя всичко перфектно и от веднъж, а в момента нито имам време, мерак и пари за тая голяма стъпка. Друго за което се сещам е че на мен проблема ми няма да бъде само мотора, аз за да карам на по-голем мощности от тези на които карах досега, ще трябва да сменя и едн акупчина железа назад от мотора... такаче на м104 потенциала може и да по-голям, и бих се заел ако работата беше да се смени единия с другия и тва е .... а смяната на м104 означава преправяне на цялата ми турбо система и ако разбирасе искам да използвам по-големия потенциал на м104 да преправям още толкова и назад от него ..... в края накраищата аз искам и да карам малко колата,не само да си я правя :)


Edited by siriospepi, 31 July 2013 - 13:42 .

  • 0

#122 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Posted 31 July 2013 - 14:14

Това ти казвам,ще си вземеш М104 с механичната инжекция направо на някаква сносна цена и ще си набучеш твоите си датчици с твоя си комп.Е няма да има управление на ваноси и детонационни датчици,ама голям прас или направо друг 103.Ремонт на голям мотор е много скъпо забавление.


  • 0

#123 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,596 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 31 July 2013 - 14:49

Тук един пич яростно защитава м103 мотора в няколко от постовете. http://forums.mighty...5cb8aa55be4c4d7

стр. 5 и 6 - мненията на F@BOY.

 

Дори твърди, че газоразпределението му е по-подходящо за турбина, отколкото за атмосферен мотор.

 

Според мен си оправи твоя мотор ако можеш и си карай с него - така и така си нагодил всичко.

 

Ако и преди турбинирането ти е държал ниско налягане на маслото, вероятно е бил пътник. Погледни и маслената помпа в какво състояние е за да не замине още един вал.

 

Можеш да помислиш за буталата за по-ниска компресия.


  • 0

#124 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Posts:
Garage View Garage

Posted 31 July 2013 - 15:12

 

 

i haven't EVER seen a blown M103, even the ones that are around 500hp that have been turbo'd their entire life don't have issue,

 

 

Само това ми стига да разбера този колко е в "час" с м103 ....да не говорим за другите твърдения ......  :kill_myself

 

 

Subsonic, на тези налягания на които кара, няма смисъл от по-ниска компресия, нищо няма да спечели а колата ще стане по-мудна в атмосферните режими и ще качи разхода ......пък и според мен буталата са му наред т.е. ще е само излично набутване.


Edited by joreto, 31 July 2013 - 15:18 .

  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#125 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Posted 31 July 2013 - 15:16

Относно мотора си остава м103 засега, това е. ДимоМ- просто аз взема ли м104 аз ще го отворя и ще го отремонтирам отвътре целия дори и нищо да му няма (за да предотвратя всякъкви съмнения в старост на мотора ако случайно се счупи), и крайното решение е м103 . Предлагам да приключим тая дискусия поне засега :)
 

Subsonic-Маслената помпа преди да стане тоя фал на празен ход ми държеше винаги над 1 бар, а над 1200-1500 оборота стрелката се азбиваше след 3-ката. Такаче тя си е чук просто сега се сещам че това нещо съвпадна и със смяната ми на виското с електрическите перки, като правех експеримент дали ще са достатъчни на първа степен за да я охладят в задръстванията, оказа се че не са и в момента в който вдигна 100 градуса колата, включих втората степен. Като държа да отбележа че и температурата на маслото ми удари 100-105 градуса (за сравнение преди над 90 не е вдигала), и след 20-30-40 км. хлопането започна , такаче освен че може да е бил пътник може и това леко прегряване да е виновник, а може и двете едновременно. :)

Попринцип се замислям дали неможе да се измисли нещо с допълнителни църкалки, но това ще разбера и ще го мисля веднага щом го извадя и си го сложа удобно на стойчицата да си го въртя и да го мисля :)


Edited by siriospepi, 31 July 2013 - 15:18 .

  • 0

#126 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Posts:
Garage View Garage

Posted 31 July 2013 - 15:27

Не, температурата не е проблем и 100-105 на маслото не е висока, знам други марки с турбини дето редовно стигаха по-високи температури на маслото и още са живи.

 

А иначе за м104 , то като се замислиш по-добре тия пари (покупка + ремонт на м104) да ги дадеш за кована карантия на м103-ка ........ 

 

П.П. какво имаш предвит с  допълнителни църкалки ? Между другото, може да видиш дали помпа от м104 няма да стане на м103, принципно тя трябва да има по-голям дебит заради маслените пръскалки и главата ....


Edited by joreto, 31 July 2013 - 15:30 .

  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#127 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Posted 31 July 2013 - 15:39

Ами сега аз незнам какви са точно допълнителните пръскалки на м104, но предполагам че пръскат към долната част на буталото или се лъжа? Просто смятам да потърся вариант за някъкво допълнително обливане и пръскане на буталата в долната им част, също да разгледам ако случайно м104 има някъкво по специално мазане на коляно-мотовилковите лагери да видя дали немога да измисля нещо и за моя мотор, едвали ще мога но искам да помисля над този въпрос, ако някой има инфо или е правил нещо сега е момента да споделя  :)

 

ПС: Жоре аз неможах да разгледам обстойно сайта който стеми дали, но колко би излязло подковаване на един м103, като под подковаване какво разбираме (бутала и биели само нали)? Друго нещо също се сещам да те питам : ти наскоро беше споменал в темата ти че смяташ да мислиш за някакъв ъпгрейд на диф-а ти т.к. е започнал да вие (или съм се объркал нз), а аз имам сходен проблем т.к. вече строших един диф от 4 цилндроваи един от 6 цилиндрова и сега карам с 3-ти от 6 цилиндрова и започна да ми писва, та ако имаш някакъв план споделяй! :D


Edited by siriospepi, 31 July 2013 - 15:43 .

  • 0

#128 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Posts:
Garage View Garage

Posted 31 July 2013 - 16:55

Тъй като блоковете на м103 и м104 са индентични , може да ползваш пръскалки от м104 и да ги монтираш на м103. Няма идеа колко ще излезе подковаване на м103/м104 тъй като не съм го правил реално а обикновено сметките често се разминават с реалноста. Предлагат се готови компоненти но са на доста скъпи цени, има и вариянт да се направи с части от/за други марки (с минимално преправяне) но трябва внимателно да се изберат частите. Въпроса е колко кс/нм, какъв диапазон и т.н.  гониш и дали има смисъл. За ъпгрейд на диф-а не съм мисли сериозно , надявам се този да изкара да края на годината, но ако се строши тогава ще го мисля...... естествено вече има тествани сетъп-и с .... БМВ дифове  :secret , но лично аз мисля първо да тествам най-големите МБ дифове първо  :cool..... е освен ако не са много по-скъпи от тези на БМВ (пък и БМВ са си с шпер) .


Edited by joreto, 31 July 2013 - 16:56 .

  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#129 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Posted 31 July 2013 - 17:03

Да и при на БМВ дифовете вече разни сервизчета из софия предлагат набиването на керамични плочки на притискателчетата им, а могат дас еподлагат разни подложки за да се усили притискателното усилие ... абе общо взето при БМВ всичко вече е тествано и правено :D Относно подковаването на моя мотор, по скоро няма да го правя т.к. тея 300-350 коня на гумите (поне толкова очакваме да има) се ми се струват достатъчни, а и за да отивам нагоре инвестициите не са пропорционални на спечелените кс/нм ... такаче ... :)


  • 0

#130 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,596 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 31 July 2013 - 17:11

 

Subsonic-Маслената помпа преди да стане тоя фал на празен ход ми държеше винаги над 1 бар, а над 1200-1500 оборота стрелката се азбиваше след 3-ката. 

 

Не знам доколко е показателно, но при мен държи 3 бара на празен ход на студен мотор. Пада до опашката на двойката при много загрял мотор. Моторът е на 400 000км поне.

 

А с какво масло беше като стана белята? Вискозитет и марка. Има ли вариянт за маслен охладител? Радиаторите за охл. течност на автоматиците имат по една тръбичка за охлаждане маслото на автоматика.

 

Или някаква серпентина като тази на хидравликата може да ползваш.


  • 0

#131 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Posted 31 July 2013 - 17:26

За тези показания ти казвам при загряла и покарана кола, иначе и мойта студена държи над 3 бар-а каквото и да правиш, относно маслото белята стана с 15в-50 на Мотул, Synenergy 6100+ се води, като по мое усмотрение това е най-добрия вариант преди да се отида на Льо-Ман сериите на Мотул, относно охлаждане на маслото смятам че няма нужда, просто нормалните стойности които ми държи (90-100 градуса при каране с педала до доло 10-15 мин), и се има в предвид че това масло го дават до 120 градуса работна температура... иначе варианти имам за маслен охладител, винаги мога да преправя малко маслените магистрали но го смятам за ненужно :)

 

ПС: сега четох темата която си пуснал, можеш ли да ми дадеш малко инфо в мойта тема за раздвижното колело на м103, за което ми беше споменавал Жорето (май непомня вече със сигурност), и да взема да пробвам и аз това онова и без това ще разглабям двигател на парчета :)


  • 0

#132 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4,931 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Posted 31 July 2013 - 21:09

http://prodavalnik.c...ion_object_map={%22346534115479830%22%3A373012622821801}&action_type_map={%22346534115479830%22%3A%22og.likes%22}&action_ref_map=[]


  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#133 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Posted 31 July 2013 - 21:14

Всичко съм прегледал ... не ми трябва м104 решено е, и все пак тоя е от Г-класа (нз дали има нещо различно). Мерси все пак Насе :)


  • 0

#134 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4,931 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Posted 31 July 2013 - 21:20

Помагам с каквото мога , ако намеря още нещо - ще споделя

Няма проблеми Пепи


  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#135 OBI_1

OBI_1

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 100 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    200E, 300CE, ZXR750 Ninja, fronteraB

Posted 01 August 2013 - 01:54

 Колега в това което ми предлагаш... за да го направя както трябва и т.н. накрая няма да съм спестил много пари, така започнах проекта, само с допълнителни инжектори, промяна на аванса доколкото ми позволи октан коректора, и турбини -2 бр. от ТДС-и , и всичко с цел да е малко по-евтино и намоменти изпитано... и сега накрая може и да отида на 24в. с мега и сингъл голямо турбо... а тва с други валове, преправяне на биели и т.н.... в тая работа пестене на пари и сигурност не виждам :)

Коляновия вал за тия мотори е редно да ти го подарят, ама като знам какви "търговци" има може и много пари да казват.

Дали няма дизелов вал по-често да изпадне, вероятно по-често имат проблеми по-главите те.

Много амг варианти ползват дизелов вал. Ако се знае кви биели трябват и лесно се намират, то проблеми мисля нямаш, и пари няма да даваш много. Отделно нещо ми се върти в главата, че дизеловия вал пръска по буталата

Аз преди се бях ровил защото се чудих дали може бюджетно да се направи пълна реплика на 3.4/3.6 AMG, които са си 270 коня фабрично, а M103 3.2 e към 245.


Edited by OBI_1, 01 August 2013 - 01:57 .

  • 0




4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users