Siriospepi, ами общо взето смяташ грешно , изгарянето на ГВС зависи от доста нещи но предимно от аванса на колата и съотношението на сместа а не от дължината на рънерите на колектора, също така ми е интересно как точно смяташ скоростта и раширенето на изгорелите газове за да са оптимални (интересни ми са точно сметките които ползваш). Аз до колкото съм запознат тези неща се проектират на кад програми и после се тестват на симулационен софтуер (като се съобразяват с много от другите компоненти на сетъп-а, естествено има и смекти), поне така го правят протата което ние определено не сме и сме доста далеч от тях. Насочеността на газовете е само едно от нещата които са важни. Не забравяй ,че в колектора има налягане а изгорелите газове излизат през пътя на най-малката съпротива в този случая турбото. Ако говорим за възвръщане на изгорели газове то тогава нито твоите нито моя колектор е оптимален (и много по-добър от този на Насето) тъй като за тази цел трябва да са с доста по-дълги рънери, но като станат по-дълги губим част от енергията и съответно колата става по-лагава, естествено този ефект може да се пребори донякъде като се изчислят дължините на рънерите така че да ползват пулсациите на мотора (отделно термоленти, керамично покритие и т.н.). Колектора на Мб-то е доста помислен сръвнен с повечето колектори от този тип, първо турбината е на средата, второ взето е под внимание реда на палене и съотвено ако се загледаш рънерите са насочени към турбото (предните и задните три, при това много плавно), търбите са с добър диаметър, и като отливка е много добре направен (ако не се лъжа дори вътре е разделен донякъде) т.е. не е лошо първо да го видиш на живо преди да се коментира. На корки бел книгата съм я чел, но имай предвид ,че тя е доста стара и не всичко е точно така като го пише той, отделно тук говорим за стриит кола (където се гони добър спул и добър диапазон на мощност/въртящ момент а не само пикова такива) а не за състезателна къде се гони максимума т.е. усилията за направата на тъбен колектор който ще изкара 20-30 + коня във високите обороти не е оправдана, да не говорим че има доста случай при който уж добре направен търбен колектор дава по-лоши резултати. А относно спула, на Насето колата има 1.4бара (малко овърбустваше заради гейта) при 3200 оборота като при това не беше на пълна газ, 0.5-0.6 ще ги има на ~2500-2600 ако не и по-рано. Това че е от дизел не трябва да те притеснява, този колектор е тестван на практика доста време и върши идеална работа т.е. дори при 1 бар не влошава ефективноста на мотора (не е като да не съм тествал ралични видове колектор). Многа да напиша още неща (а и да ти показа с какви колектори хората изкарват 800-900 коня) но за съжаление в момента нямам време (можеби малко по-късно), извода за мен е ,че за сетъпа на Насето и като пари/качество надали ще се намери по-добър от този колектор.
П.П. Насе, няма храна, просто дискотираме, така всеки от ще научи нещо полезно (дори и старо магаре като мен )
П.П.П. Ето графика на моята кола с подобен сетъп -> 0.5-0.6 бара, 3-та предавка. Както се вижда кривата на кс/нм е доста добра и колата беше много приятна за каране. Има малко разлика в числата на отделните замервания тъй като по-спомен тествах различен аванс +/- 4 градуса , някъде трябва да има и тестове на ~220 на гумите според г-тека на същото налягане (0.5-0.6 бара, на дино ще са малко повече но кривата ще е подобна). Пепи, като си готов, дай да замерим твоята с г-тека, ще ми е интересно да видя кривата на кс/нм при би-турбото .
Edited by joreto, 11 July 2013 - 09:12 .