Това ясно, но между 25мм дебелина, каквито са моите, и 30мм каквито са твоите е по 2.5мм от всяка страна, а при мен от шофьорската страна леко се е драскал диска от носача. Няма нужда да си откачаш задните спирачки, можеш да си сложиш един клапан просто и да контролираш колко да хващат, доста по-цивилизовано ще е.
Сега остава и двойното серво да му бучнеш и си готов.
Аз за това направо комплект предни и задни сложих на 190-ката и няма проблеми за сега.Но и на мен не ми се е налагало да спирам с висока скорост,дано и не се налага де
Колеги здрасти, днес имах време и стигнах до момента в който вече мога да започна лека полека да нсатройвам колата в режими на надналягане... Разбир се обаче се натъкнах на един проблем: няколко пъти я натиснах до доло да кажем до към 5500 оборота, като налягането е 0,8-0,9 бар-а, аванса на конкретно налягне е около 18-19 градуса в момента, а ГВС-то е това което трябва да настроя и плава в рамките на 12,5:1-10:1. Проблемът е че от 3-4 рън-а на 3-та скорост до 5500 оборота, освен че не останах доволен от вървежа , като слезнах от колата и отворих капака, видях че колекторите ми буквало светят в червено, направо се зачудих как не са се поразтекли вече ... И въпросът е от какво може да имам толкова високо EGT (Exit gas temperature)? Пак казвам че аванса който удря мегата е проверен със стробоскоп и т.н. Смесите не са точни но се въртят в добри граници.
Сега като се сетя има няколко неща които трябва да проверя, първото е да сваля ламбдата и да я пусна да се самокалибрира въпреки че никога не съм имал съмнения че има отклонения. И второто нещо което можеби повече ме притеснява, и на това ще ми отговорят хората които повече разбират от мегаскуирт: като оставя колата да намаля сама на скорост (педала на газта е пуснат) съм забелязал че инжекторите неспират да пръскат за определения режим на мотора ( да кажем 3000 обоота и 35кпа.) , съответно възможно ли е това цялото гориво (то е малко като стойности) да изгаря след като ГВС-то напусне цилиндъра т.к. дросела в този момент е затворен и няма въздух, а гориво бол в сравнение с входящия въздух, запалване също би трябвало да има в този момент, доколкото знам мегата никога не го спира освен ако не намери проблем с датчика на коляновия вал. Имам в предвид може ли да се каже на мегата да не пръска гориво когато съм оставил колата да намаля на скорост?
ПП: Сега се сетих че много пъти когато съм правил донъти/дрифтене и т.н. ми се е случвало самите топли части на турбини да са червени (и то леко розови), а никога както дес се случи колекторите да светят а турбините да са си с нормалния ръждив цвят... работата в момента изглежда сякаш нямам запалване или е прекалено късно или нз, и огромна част от ГВС-то изгаря в колекторите ....
Този пост е редактиран от siriospepi: 16 януари 2014 - 16:38
Tuning Over Run (Decel) Fuel Cut Decel fuel cut will cut all fuel to the engine during deceleration. This prevents large amounts of unburned fuel from going through the engine. Not only does this save fuel, but it stops your car from suffocating those drivers behind you.
The overrun settings I have provided should be good for 99% of applications. The two settings you will likely tweak are the KpA and TPS activation points. Fuel will not be cut unless the Megasquirt is reading KPA and TPS position below those points so you will need to pay attention to both when tweaking the overrun. If overrun is not coming on consistently because your TPS doesn't fall below the activation point, lower the activation point. The same goes for the KPA point. You should not change the RPM cutoff point from 1500 RPM as lowering it will make the engine have a tendency to stall. Raising it will just waste fuel needlessly.
Върши ли ти някаква работа.Не помня точно от къде се настройваше.Ти с коя програма настройваш?
Този пост е редактиран от Dimitar m: 16 януари 2014 - 18:06
Настройвам с Тунер Студио, утре ще го потърся в софтуера т.к. преди малко се прибрах от работа , иначе с тази опция ще махнем една от въпросителните... точно перди да си тръгна от работа като давах на контакт и ми се включваше ламбдата, след като подгреее беше странно че винаги изписваше ГВС 13:1 на незапален мотор! Стори ми се странно, извадих ламбдата и ресетирах контролера, и сега когато подам на контакт и не паля колата стрелката веднага се забива над 20:1... може и да се е бъгнал нещо контролера на ламбдата и да съм настроил колата с МНОГО АМА МНОГО бедни смеси, и от там да се покачва EGT-то... но нямах време да покарам и да видя дали опасенията са ми вярни
ПП: За тези които незнаят в 99% от случаите по-малко гориво означава по-голяма температура на изгорелите газове. Звучи доста странно но грубо казано е така
Колеги здрасти, днес имах време и стигнах до момента в който вече мога да започна лека полека да нсатройвам колата в режими на надналягане... Разбир се обаче се натъкнах на един проблем: няколко пъти я натиснах до доло да кажем до към 5500 оборота, като налягането е 0,8-0,9 бар-а, аванса на конкретно налягне е около 18-19 градуса в момента, а ГВС-то е това което трябва да настроя и плава в рамките на 12,5:1-10:1. Проблемът е че от 3-4 рън-а на 3-та скорост до 5500 оборота, освен че не останах доволен от вървежа , като слезнах от колата и отворих капака, видях че колекторите ми буквало светят в червено, направо се зачудих как не са се поразтекли вече ... И въпросът е от какво може да имам толкова високо EGT (Exit gas temperature)? Пак казвам че аванса който удря мегата е проверен със стробоскоп и т.н. Смесите не са точни но се въртят в добри граници.
Сега като се сетя има няколко неща които трябва да проверя, първото е да сваля ламбдата и да я пусна да се самокалибрира въпреки че никога не съм имал съмнения че има отклонения. И второто нещо което можеби повече ме притеснява, и на това ще ми отговорят хората които повече разбират от мегаскуирт: като оставя колата да намаля сама на скорост (педала на газта е пуснат) съм забелязал че инжекторите неспират да пръскат за определения режим на мотора ( да кажем 3000 обоота и 35кпа.) , съответно възможно ли е това цялото гориво (то е малко като стойности) да изгаря след като ГВС-то напусне цилиндъра т.к. дросела в този момент е затворен и няма въздух, а гориво бол в сравнение с входящия въздух, запалване също би трябвало да има в този момент, доколкото знам мегата никога не го спира освен ако не намери проблем с датчика на коляновия вал. Имам в предвид може ли да се каже на мегата да не пръска гориво когато съм оставил колата да намаля на скорост?
ПП: Сега се сетих че много пъти когато съм правил донъти/дрифтене и т.н. ми се е случвало самите топли части на турбини да са червени (и то леко розови), а никога както дес се случи колекторите да светят а турбините да са си с нормалния ръждив цвят... работата в момента изглежда сякаш нямам запалване или е прекалено късно или нз, и огромна част от ГВС-то изгаря в колекторите ....
Колега единият вариант наистина е да е малко аванса. Да, мегата има кът офф режим, настройва се до какви обороти, тпс и мап да прекъсва горивото. Тоест например ако тпс е о% , мапа 35кпа и оборотите над 1800 да влиза в кът офф режим. Ако едно от условията се промени (например оборотите спадат под границата) отново започва да впръсква гориво.
Еми тези дни ще се заема с тея 3 неща: Fuel Cut-Off при Engine Decell, да видя реално какво е ГВС-то (данеби мойта широколентова ламбда да ме ебава), и малкият аванс ... въпреки че аванса мога да го вдигна до 3-4 градуса нагоре, от там нататаък нещата отиват към трошене, освен ако разбира се нещо не съм мерил и настроил аванс-а и Trigger Wheel Settings-ите, и от там примерно 20 гардуса да са 10 реални ... но ще проверя пак въпреки че съм убеден че не е така
Мерси на всички за инфото и съветите, ако някои се сети още нещо да не се притеснява да каже или да ме нахрани
С Волен си поговорихме Закарах му да погледне колата и каза че неможе да се справи с проблема, и ми даде телефона на неговия Мастър ЍОДА! Дълго е за обяснение но се оказа че има чип който не пуска правилна информация към процесора на Мегата (вчера до 4:30 сутринта отстранявахме проблема и вече го няма , иначе Воленчо дойде да погледа докато оправяме мегата... той си ми каза просто че може да монтира и да мапва меги, с ремонтите и начина им на работа не е много в час и затова ме упъти към Младен от ДЕК)
Този пост е редактиран от siriospepi: 16 януари 2014 - 23:33
Колеги аз от бая време не съм ъпдейтвал темата и реших че му дойде времето С мегата нещата ги оправих отдавна, оказа се че някои резистори, кондензатори и даже 1 чип немогат да работят датичците за колянов вал които имах, след подмянава и премахване на накой всичко се оправи. Благодарение на Жорето получих горивна и запалителна таблица, които ми служеха като начални и отправни точки от които да започна да настройвам. В последствие настроихме колата много добре и поселдните месеци само раздавам шутове наляво-надясно. Който е ходил на 202-ра скоро е видял че колата се е узлобила доста напоследък Ето малко снимки които са напарвили разни фотографчета ( благодаря им ако четът) :
И едно клипче което ми пратиха от вчера вечерта и качих:
Много е готино когато бмв-истите се самозабравят и да излезе нещо такова да покаже че няма само бмв-та на тоя паркинг и в света най-вече! (да не мислят бмв-истите че хейтя...аз съм човек който харесва и двете марки поравно). Абе като цяло колата много ме кефи, и въобще не я жаля... както се вижда на снимките по-горе турбините са червени, и това им се случва по 15 пъти на излизане ... гурмя по няколко чифта гуми когато се кара колата...
И разбира се, настройката, или тежкият ми крак, или и двете дадоха резултат. И колата ми май пак роди. Вчера накрая на вечерта когато гръмнах последния чифт гуми под колата имаше локвичка с масло. работата на мотора се измени съвсем леко. В последствие разбрах че маслото е излязло през отдушника за картерни газове. Всичко добре само обаче вече като дам газ от него излзиза мощна струя въздух и дим, все едно съм си запалил гумите вътре в мотора... Ясно ви става или че сегмент, или че бутало се е пробило или нз. какво но отива много въздух и горещо към картера и от него навън. Тея дни като ми остане време ще вкарам камерката през свещите и ще видя дали е нещо голямо и т.н. Но като цяло се очертава да се отваря мотора... Като разбера какво точно се е счупило ще реша какво да правя, че има и варианти да мина направо на някакъв V8. Но има време, нека първо ми мине гадното, и го отворя да видим какво е станало
ПП: Колеги не симислете че много скоро се е счупил мотора, вярно че са 8-9 месеца от предишния път когато сменях колянов вал и лагерите му. Просто от тогава почти на всяко излизане се гърмят по няколко чифта гуми и турбините стават светещи и те по няколко пъти на вечер. А и онзи ден си говорихме с приятели че колата бая зор вижда напоследък, и им бях казал че ако се счупи още сега няма да и се сърдя на колицата т.к. бая преживява наполседък.