Ха сега кажете как се държат W124 на сняг?!
Започната от valyon, 21 дек 2012 - 16:44:20
116 мнения по тази тема
#61
Публикувано 28 декември 2012 - 15:07
Момчета, да сравняваме сравними неща - например куатро с AWD, предно със задно, задно със задно и предно с предно.
Не задно с AWD. Ето тук едно клипче на "великото" предно.
Как беше - колкото по-проходим е автомобила/джипа, толкова по-далеч трябва да се търси трактор за да го извади .
Като оставим потеглянето, за всичко останало свързано с пътното поведение на автомобила, по-голямо значение има настройката на окачването - дали е неутрална, дали е заложено недозавиване или е заложено презавиване.
Не задно с AWD. Ето тук едно клипче на "великото" предно.
Как беше - колкото по-проходим е автомобила/джипа, толкова по-далеч трябва да се търси трактор за да го извади .
Като оставим потеглянето, за всичко останало свързано с пътното поведение на автомобила, по-голямо значение има настройката на окачването - дали е неутрална, дали е заложено недозавиване или е заложено презавиване.
#62
Публикувано 28 декември 2012 - 15:42
От тея затъващите тоя ми е любимият
Но да не разводняваме темата.
То е ясно че повечето от нас карат коли със задно, все пак сме МБ форум нали ? : ))
Предно, задно, 4х4 всяко си има предимства и недостатъци и всеки преценява кое му трябва и кое не. Те първа да зачекваме пак тая тема не мисля че има смисъл и трябва !
Но да не разводняваме темата.
То е ясно че повечето от нас карат коли със задно, все пак сме МБ форум нали ? : ))
Предно, задно, 4х4 всяко си има предимства и недостатъци и всеки преценява кое му трябва и кое не. Те първа да зачекваме пак тая тема не мисля че има смисъл и трябва !
Mercedes 400 SE (W140) 286 hp - Specs & Performance
Когато първата кола е здрав Бенц, марката остава до живот!
#63
Публикувано 28 декември 2012 - 16:38
Борчев ,предполагам имаш предвид от басейна към хотела на горе в рударци.Е те там в един много голям сняг на една нова година с Е34-ката се качих без никакъв проблем,а колегата с едно голфче дето най много се претесняваше за мен след третия му опит го избутахме до горе.
точно, но след отбивката за хижата/хотела продължава нагоре... и е много приятно...за него говоря....засилка с лек дрифт се качва много приятно, след това имах очиларка с някви системи, които не можеше да се изключват и нови зимни гуми-няма качване с каквато ид а е засилка... накрая 5 метра преди края на наклона спираш и се пързаляш надолу....със еската не съм пробвал
" самозадоволяването е за удоволствие-
еването за престиж"
#64
Публикувано 28 декември 2012 - 17:54
Точно след хотела на горе до края на улицата и като завие пътя на дясно от лявата страна е къщата на колегата по точно баба му и дядо му там живеят,а голфчето започнахме още преди хотела да го бутаме,а баварката цоп та горе без замисляне.
#65
Публикувано 29 декември 2012 - 01:11
Болшинството от хората повтарят някаква мантра дето са чули от еди кой си - " То задното...за зимата..не става."
Ами то задното не е по-лошо от предното. Когато природната стихия се разгърне в пълна сила, няма предно, няма задно. Единственото, което спасява, е два задвижващи моста и блокаж. Или верижна техника.
В големия сняг Ситроен Саксо е толкова непроходим колкото и 124. Казвам го защото имам база за сравнение.
Улицата ми е с лек, почти незабележим наклон. Когато падне обилен сняг, всякакви коли боксуват при тръгване от място. Разликата е, че тия с предно дават газ като гламави, почти на прекъсвач и само глазират и без това хлъзгавата настилка.
Истината със задното през зимата е да дозираш газта внимателно - понякога потеглянето от място изисква дори да не подаваш газ, а да потеглиш леко само на обороти. Или когато става въпрос за преодоляване на височини - да имаш подходяща засилка. Важното е да шофираш така, че да не се налага да спираш напълно.
Геометрията на 124 е такава, че в нея има "вградено" доста недозавиване, което да компенсира презавиването от задното предаване и като цяло да се получи по-предвидима кола в условия на ниско сцепление. До такава степен, че на мен по-често през зимата ми се случва неволно да ми "изпусне" предния мост - при по-резки от възможното промени в посоката на движение. Малко спирачка и колата си "влиза" в пътя.
Единственото предимство на предното е в малко по-лесното потегляне от място. Но дотам.
А и повечето шофери на коли с предно са големи ливади и разчитат на грубата сила, вмето да потеглят с чалъм.
Веднъж в движение, 124-ката с хубави гуми е напълно пригодна за шофиране в зимни условия. Но при положение, че се борави умело с газта.
Citroen Saxo vs. W124? Шегаджия...
Имам 124-ката (230CE 89' хAUTOMATIC) от зимата на 2009. И от тогава всяка зима си стои в гаража на топло и чака я лястовички, я щъркели. Saxo-то (1.1 chrono 01') го карам от 4 месеца (купих я именно за малка градска бангия и най-вече за зимата) ми оставя най-хубави впечатления през зимата за кола с предно, а повярвай доста малолитражки минаха тия зими през ръцете и си мислех че Fabia е перфектен зимен автомобил. Не говориме за джипове, там спора може да е голям от тук до края на света! В най-големия сняг тази година, който падна, с грайфер 4мм Сексото се качи до Смолян (даже и слезе) при това снегорините не бяха почистили почти нищо културно. Интересният момент е на слизане, как си карах с доста висока скорост, Лада Нива редом до мен, а по пътя се катери една C класа (w202) с вериги и моя "домашен любимец" (приятелката ми) гледа и вика - "А ако бяхме с мерцедеса май нямаше да стигнем по далеч и от Чепеларе". И тя е шофьор, но разбира от коли, колкото аз от лак за нокти. Та глупости за малолитражки с предно, че се пързалят колкото 124, със задно и там някви игри с крака и педала на газта...... Чакам голееемите снегове с кеф, оглеждам се за хубави зимни гуми за сЕксото и "ела, че ми требваш, сняг голям"
Поздрави!
#66
Публикувано 29 декември 2012 - 13:10
....темата ойде у лево.
Ей симпатяги, не се излагайте да сравнявате предно със задно. Не знам как да го кажа за да не се обидите ама......ако поставим плюсовете на двете задвижвания едни до други :
- За задното ще трябва кантар а за предното везна !!!
Един ден ще го осъзнаете!
Айде да лафим за това как 124 шляпка по неравностите - щот в снега са на всеки метър из междублоковите.
...да споменем как пораждащите се вибрации от мотора не се усещат на таблото и не го карат да рипа като у старо Ритмо,
...как кормилото ПО НЕРАВНОСТИ се върти с един пръст,
..как като ви звъннат и като споменете че карате не могат да повярват че сте в движение,
...как със затворени прозорци у Бенцо, чуваме всички детаили от музиката,
...как с великолепното си окачване 124 влиза и ИЗЛИЗА от траповете и коловозите.
...Как дори и с поразхлабено окачване в купето му е тихо !
...Как спира 20 и весше годишната кола в снега.
...как като стъпим на непочистената киша само с едното колело, 124 не усеща ситуацията като 'проблемна и стряскаща'..........
...и как тези всичките неща трудно се постигат при предното.
.п.с
Дидо да остави форда а да покара задното повечко, да си отговори на въпроса защо най-великите марки слагат предимно задно и чак тогава да влиза в срамни съпоставки.
Наздраве !
Ей симпатяги, не се излагайте да сравнявате предно със задно. Не знам как да го кажа за да не се обидите ама......ако поставим плюсовете на двете задвижвания едни до други :
- За задното ще трябва кантар а за предното везна !!!
Един ден ще го осъзнаете!
Айде да лафим за това как 124 шляпка по неравностите - щот в снега са на всеки метър из междублоковите.
...да споменем как пораждащите се вибрации от мотора не се усещат на таблото и не го карат да рипа като у старо Ритмо,
...как кормилото ПО НЕРАВНОСТИ се върти с един пръст,
..как като ви звъннат и като споменете че карате не могат да повярват че сте в движение,
...как със затворени прозорци у Бенцо, чуваме всички детаили от музиката,
...как с великолепното си окачване 124 влиза и ИЗЛИЗА от траповете и коловозите.
...Как дори и с поразхлабено окачване в купето му е тихо !
...Как спира 20 и весше годишната кола в снега.
...как като стъпим на непочистената киша само с едното колело, 124 не усеща ситуацията като 'проблемна и стряскаща'..........
...и как тези всичките неща трудно се постигат при предното.
.п.с
Дидо да остави форда а да покара задното повечко, да си отговори на въпроса защо най-великите марки слагат предимно задно и чак тогава да влиза в срамни съпоставки.
Наздраве !
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#67
Публикувано 29 декември 2012 - 14:58
Citroen Saxo vs. W124? Шегаджия...
...... Чакам голееемите снегове с кеф, оглеждам се за хубави зимни гуми за сЕксото и "ела, че ми требваш, сняг голям"
Поздрави!
Виждам, че и ти си от вярващите .
Чакай да падне наистина големия сняг, тогава ще говорим пак за саксото и 124-ката. И нашето е същото - 1.1, tu1jp, че даже е и с по-инстински зимни гуми от 124-ката. "Котето" е с Nokian w+, които са с типична зимна шарка, докато "Кораба" е с Maloya Cresta отпред и BFgoodrich G-force Winter отзад. Малоята е по-скоро гума за киша, с големите надлъжни и странични канали за отвеждане на водата, и прилича на всесезонна гума.
Апропо, както изтъкна бай Васил по-горе, опитвал ли си се на хлъзгаво да натиснеш леко спирачката на Саксото. - кое ли колело ще блокира първо, задно ляво или задно дясно?
Обожавам обратно-прогресивното усещане на спирачния педал на френските коли.
#68
Публикувано 29 декември 2012 - 16:11
Мойта бивша 124-ка съм я карал и само на задно и 4х4, Без 4х4 е като шейна зимата без значение от гумите. С 4х4 съм я карал 4 сезона на летни гуми без проблем никъде. Не че не може да се кара зимно време на задно но определено не е приятно усещане.
От 10г карам само коли 4х4 и до сега не ми се налагало да бутам или да ме бутат нито съм излизал от пътя.
4-матика вдига цената на колата както и разхода, но зимата нито боксуваш нито ринеш сняг сигурността на пътя е 2 пъти по-висока.
Докато мога да си го позволявам 4х4 е задължителна екстра за моя автомобил.
От 10г карам само коли 4х4 и до сега не ми се налагало да бутам или да ме бутат нито съм излизал от пътя.
4-матика вдига цената на колата както и разхода, но зимата нито боксуваш нито ринеш сняг сигурността на пътя е 2 пъти по-висока.
Докато мога да си го позволявам 4х4 е задължителна екстра за моя автомобил.
#69
Публикувано 29 декември 2012 - 18:51
Мойта бивша 124-ка съм я карал и само на задно и 4х4, Без 4х4 е като шейна зимата без значение от гумите. С 4х4 съм я карал 4 сезона на летни гуми без проблем никъде. Не че не може да се кара зимно време на задно но определено не е приятно усещане.
От 10г карам само коли 4х4 и до сега не ми се налагало да бутам или да ме бутат нито съм излизал от пътя.
4-матика вдига цената на колата както и разхода, но зимата нито боксуваш нито ринеш сняг сигурността на пътя е 2 пъти по-висока.
Докато мога да си го позволявам 4х4 е задължителна екстра за моя автомобил.
Това е едно Умно мнение, от човек видял и двете страни на медала
бай Васо, за предното изобщо не може и дума да става, пълен таш@к е, от общо десетина лични коли съм имал само една с предно.... нема такава бангия и зимата и лятото.
#70
Публикувано 30 декември 2012 - 22:27
....темата ойде у лево.
Ей симпатяги, не се излагайте да сравнявате предно със задно. Не знам как да го кажа за да не се обидите ама......ако поставим плюсовете на двете задвижвания едни до други :
- За задното ще трябва кантар а за предното везна !!!
Един ден ще го осъзнаете!
Айде да лафим за това как 124 шляпка по неравностите - щот в снега са на всеки метър из междублоковите.
...да споменем как пораждащите се вибрации от мотора не се усещат на таблото и не го карат да рипа като у старо Ритмо,
...как кормилото ПО НЕРАВНОСТИ се върти с един пръст,
..как като ви звъннат и като споменете че карате не могат да повярват че сте в движение,
...как със затворени прозорци у Бенцо, чуваме всички детаили от музиката,
...как с великолепното си окачване 124 влиза и ИЗЛИЗА от траповете и коловозите.
...Как дори и с поразхлабено окачване в купето му е тихо !
...Как спира 20 и весше годишната кола в снега.
...как като стъпим на непочистената киша само с едното колело, 124 не усеща ситуацията като 'проблемна и стряскаща'..........
...и как тези всичките неща трудно се постигат при предното.
.п.с
Дидо да остави форда а да покара задното повечко, да си отговори на въпроса защо най-великите марки слагат предимно задно и чак тогава да влиза в срамни съпоставки.
Наздраве !
Определено има още 1001 причини заради, които 124-ката е уникален автомобил, спор няма, но за зимата - не благодаря! Ето и скорошна случка от преди 2 дни - Купих и друг комплект джанти - BBS RX и точно ги монтирах, измих другите алуминки и си ги прибирам заедно с колата в гаража, мой приятел ми помага и ми задава следния въпрос "Е закво ти е колата щом зимата не е караш, стой си в гаража, гори ти двойно колкото другата и т.н., и т.н." Гледам, го аз с усмивка и естествено не му казвам нищо! Как да обясниш на човек, който никога не е карал хубав мерцедес без значение нов или стар, че удоволствието от шофирането на бенц, е несравнимо с друг автомобил от подобен клас/година/вид!
#71
Публикувано 30 декември 2012 - 22:48
Доста от коментарите изчетох и не си обяснявам туй с зимното стоене в гаража.От 12 години не съм си оставял колата в гараж за цяла зима,като не съм имал и особено някакви проблеми,пък сегашната никакви,възможно е и заради блокажа,и винаги кадърни гуми.Тия умрели клипчета с летни гуми където ги пускате си е заблуда от ваша страна.Комбито ми беше без блокаж и абсулютно никъде ,ма никъде не закъса,просто беше с чудни гуми,дори в най-големия лед в който не можеше да се слезе,просто да се закачи закъсала кола и да се извади от канавката,то ги вадеше все едно е сухо.Колегите с комбита смятам знаят за какво говоря.Другото което е,че няма по голям кеф да си караш зимата Мерцедес,пък за неопитните шофьори измислиха Голфа.
Никога не оставям магарето си в калта.
#72
Публикувано 30 декември 2012 - 23:21
Заблуда не заблуда oня ден се качвах на Витоша и положението е трагично. Вална малко сняг и добре че не се позабавих че 190-ката трябваше на пролет да я свалям
4 зимни гуми мишелин алпин ДОТ 2008 195 65 15 карани само през зимата.
Да караме некви други коли да не знаем как стоят нещата добре ама... така.
Тоя мерц го карам от доста години и не ми е първа зима с него. Преди беше с изгорели DAYTON и положението беше по зле определено но и сега не е кой знае колко добре.
Няма блокаж ESP ASR и всякакви такива лигни. Няма и шпер, има само един АБС.
Преди да карам мерцедеса карах кола на предно, зимата има доста разлика.
И стига с тея опитни и неопитни шофьори това го слушам вече за енти път, изтърка се
4 зимни гуми мишелин алпин ДОТ 2008 195 65 15 карани само през зимата.
Да караме некви други коли да не знаем как стоят нещата добре ама... така.
Тоя мерц го карам от доста години и не ми е първа зима с него. Преди беше с изгорели DAYTON и положението беше по зле определено но и сега не е кой знае колко добре.
Няма блокаж ESP ASR и всякакви такива лигни. Няма и шпер, има само един АБС.
Преди да карам мерцедеса карах кола на предно, зимата има доста разлика.
И стига с тея опитни и неопитни шофьори това го слушам вече за енти път, изтърка се
Mercedes 400 SE (W140) 286 hp - Specs & Performance
Когато първата кола е здрав Бенц, марката остава до живот!
#73
Публикувано 31 декември 2012 - 00:12
Ами то се е изтъркало от слушане... ама не променя факта ...
Те хората са си казали "богат , шофьор и ку**а се раждат"
Единственото предимство на предното е , че за да излезеш от преспа просто трябва да даваш газ....
От 5 години съм с BF Goodrich 195/65/15 , дори не помня с какъв дот са (май 07) и съм стигал винаги там , за където съм тръгвал. Да побутвали са ме няколко пъти , но какво? Аз съм бутал повече хора с предно... от колкото са ме бутали мен...
Става дума за Е250Д , рск без никакви блокажи , млокажи и всякакви други.
Те хората са си казали "богат , шофьор и ку**а се раждат"
Единственото предимство на предното е , че за да излезеш от преспа просто трябва да даваш газ....
От 5 години съм с BF Goodrich 195/65/15 , дори не помня с какъв дот са (май 07) и съм стигал винаги там , за където съм тръгвал. Да побутвали са ме няколко пъти , но какво? Аз съм бутал повече хора с предно... от колкото са ме бутали мен...
Става дума за Е250Д , рск без никакви блокажи , млокажи и всякакви други.
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#74
Публикувано 31 декември 2012 - 00:14
Тука май се за формя спор в който не искам да участвам така че Ви пожелавам успех със задното през зимата
Този пост е редактиран от staniola: 31 декември 2012 - 00:14
Mercedes 400 SE (W140) 286 hp - Specs & Performance
Когато първата кола е здрав Бенц, марката остава до живот!
#75
Публикувано 31 декември 2012 - 00:52
Доста от коментарите изчетох и не си обяснявам туй с зимното стоене в гаража.От 12 години не съм си оставял колата в гараж за цяла зима,като не съм имал и особено някакви проблеми,пък сегашната никакви,възможно е и заради блокажа,и винаги кадърни гуми.Тия умрели клипчета с летни гуми където ги пускате си е заблуда от ваша страна.Комбито ми беше без блокаж и абсулютно никъде ,ма никъде не закъса,просто беше с чудни гуми,дори в най-големия лед в който не можеше да се слезе,просто да се закачи закъсала кола и да се извади от канавката,то ги вадеше все едно е сухо.Колегите с комбита смятам знаят за какво говоря.Другото което е,че няма по голям кеф да си караш зимата Мерцедес,пък за неопитните шофьори измислиха Голфа.
Точно комшия с комби с чисто нови гуми и то Е класова 124-ка комби сигурно е била с блокажи и т.н. дърпах с предната ми Skoda Fabia 2 или 3 дни подред, защото само да застане леко в коловоз пред гаража или каквато и да е улица и край!
Предполагам всички, които сме регистрирани тук уважаваме, а някой дори обичаме марката Mercedes-Benz, нека прекратим безсмислените спорове кой колко години стаж имал и колко зими, и дали хората който карат с предно не са шофьори или не, и всякакви такива Голфаджийски теми, кой каквото иска и може да си позволи да кара през зимата да го кара със здраве и безаварийно! Отклонихме се много от темата. Моя избор е да карам кола с предно защото съм брал кахъри на колите със задно и това е лично мой избор, колкото млад,слаб,неопитен и какъвто и шофьор да съм. Да чуем кой как се справя и какво кара?
Поздрави!
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни