Когато всичко е подредено, чисто и обмислено, работата върви много по-бързо и с по-малко излишен труд.
А и като е чист мотора, лесно ще забележеш и проследиш теч.
новия мотор 5л ли е?
Публикувано 18 април 2014 - 00:46
Когато всичко е подредено, чисто и обмислено, работата върви много по-бързо и с по-малко излишен труд.
А и като е чист мотора, лесно ще забележеш и проследиш теч.
новия мотор 5л ли е?
Публикувано 18 април 2014 - 02:45
Ами да, то при М119 няма голям избор за съжаление, нагоре в литрите имам предвид Ще се търси от другаде мощност, с обема за сега съм до тук.
Публикувано 20 април 2014 - 17:05
Днеска измерих 3.2-то, ама ето в какво състояние. Свалих всичко възможно, само изпускателните колектори не успях тъй като поне половината гайки превъртяха, няма такъв тъп двигател честно, на М119ката има оформени легла колкото до всяка гайка да стигне камък за голяма тресчотка, а при тва малоумното М104 превърти ли гайка работата е game over. За набиване на по-малък камък и дума не може да става, дори и камъка да влезе, после тресчотка не може да влезе. Както и да е, след като еба майката на кантара с който мерих осмака, си купих друг, пак домашен. С него в състоянието в което е на снимките го измерих 140кг. Като счупи първия кантар беше както е на снимките + картер + капак на главата + двата капака които са отпред + маслена помпа + верига на маслената помпа + тая ламаринка която спира разплискването на маслото в картера. В общи линии го мерих в състояние в което освен веригата която оставаше да се свали работата вече отиваше на сваляне на главата, и май и това ще направя преди да го сложа на ежедневката, да ми е спокойно, така и така съм стигнал до тук - май 12 или 14 болта остават докато се свали главата. Както и да е. Някой знае ли от къде мога да си купя теглилка от този тип http://www.globalspe...3a470ec0c84.png може и аналогова, и определено може цената да е двуцифрено число.... ако има до 250-300кг.. А и да не съм чул повече че осмаците тежали повече от шестаците, да не полудявам
Публикувано 20 април 2014 - 18:56
Интересно, колегата Saytov от форума има 124-ка купе, която е с 3.2 м104 мотор, иии това което забелязах при него е че изпускателните колектори са му от неръждавейка, а тези от чугун ... явно има разлика в различните генерации м104 ... попринцип колекторите които ги правят от неръждавейка, са двустенни т.к. се използва тункостенен материал а не брутална отливка както при чугунените (казвам го просто като инфо нече някой е питал ). Иначее Вальо и аз подозирах чееее осмаците си тежат колкото шестаците, просто заради голямата разлика в материалите от които са направени блоковете им
Публикувано 20 април 2014 - 19:36
Да има такива от неръждавейка. Не знам защо моя не е с такива, уж е последната генерация на М104... Ако на осмака са 12кг тия предполагам са 8-10кг, но и всмукателния колектор на М104 (пластмасовия + алуминиевата част + дросела + рейката + инжекторите) е 7-8кг по-малко. Самия блок с главата явно е по-тежък на шестака, но може път колекторите да компенсират, а периферията приемаме че е приблизително еднакво тежка. Много интересно ми става окомплектованите двигатели колко ще тежат, ако някой помогне да намеря сравнително евтина теглилка до 250-300кг ще ги претегля и оборудвани колко тежат и да се приключва въпроса с тежките осмаци
Публикувано 20 април 2014 - 19:41
На 3.2-то с ПВЦ всмукателите ,испускателите ги прави друга фирма(забравих какво пишеше отгоре) иначе не са много по-леки от тия чугунените.
Публикувано 20 април 2014 - 20:16
Публикувано 20 април 2014 - 20:29
Ама и моя е с пластмасовите колектори... Така де при тях само половината е пластмасова, другата половина е алуминиева. Точно ей така ми изглежда двигателя, макар че тоя отстрани се вижда че е с колекторите от неръждавейка http://i2.photobucke...m444uk/efl2.jpg
Публикувано 20 април 2014 - 20:56
Публикувано 20 април 2014 - 21:32
Колекторите се развиват с камък от малкото гедоре удължител и преходник за голям върток . Тоя мотор ако е от по ранните години 93-94 тогава ги првят с чугунени изпускатели , след това от черен метал обвит с неръждавейка да не грее . Но те не са толкова добри срещал съм да изпускат от фланеца изгорели газове . А за 5-така ти , невивдам лошо да го покараш отколкото да се подготвя месеци.
Публикувано 20 април 2014 - 22:17
Lambo, твоя двигател е от по-старата генерация М104 (предпоследния М104), има разлика с моя в капака на бобините, изпускателните колектори (материала и дължината на едната тройка е различна), дебитомера е с различни букси и разни други дреболии, но като цяло са сходни двата двигателя
Публикувано 20 април 2014 - 22:59
Колекторите се развиват с камък от малкото гедоре удължител и преходник за голям върток . Тоя мотор ако е от по ранните години 93-94 тогава ги првят с чугунени изпускатели , след това от черен метал обвит с неръждавейка да не грее . Но те не са толкова добри срещал съм да изпускат от фланеца изгорели газове . А за 5-така ти , невивдам лошо да го покараш отколкото да се подготвя месеци.
Няма месеци, до утре трябва да съм го изчистил и окомплектовал, и следващия път като си идвам във варна да го слагам, което сигурно ще е след 1-2 месеца така като гледам. Поне вече като имам електрониката и инсталацията ще си запаля на място веднага като го сложа. Утре ще пробвам с малък камък, но нямам преходник така че ще го мъча с малката тресчотка.
Тъкмо приключих с едни чертежчета които правя от доста време, правени са с шублер и по нови гарнитури, но предполагам може и да има някоя и друга десета неточност. Някой ако ще си прави фланци за къстъм всмукатели или изпускатели.. Само всмукателния на М104 е правен по колектора тъй като гарнитура няма, само гумени уплътнения, и е за пластмасовите колектори, на металните е с овални входове.. По старата схема от txt преименувате на dwg, сейфал съм ги като аутокад 2010, чертежите са в милиметри.
Публикувано 21 април 2014 - 13:50
Изчистих новото М119, и започнах да го отварям, като свалих капаците на главите останах доста зарадван че е с металните маслени тръбички, които са доста редки и до колкото знам вече не се произвеждат, но като свалих картера вътре имаше парчета от един обтегач ии ще се отваря явно, а на М119 за да се свали отпред капака трябва да се свалят разпределителните валове защото има едни болтове отпред под тях иии така.. наиграх се. Следващия път като съм във варна отивам в сервиза и от двата двигателя правим един, че тоя и без това има някои забележки по блока и капака отпред, ще си наредя един двигател с хубавите части от двата двигателя и така, останалото остава за части.
Не ми върви дейба
Публикувано 14 юли 2014 - 17:47
Тъй пичове ся да видите как се наиграх Ама то така на човек като му е тръгнало на криво.... Преди 1 седмица ми приключи поредната шибана година в шибания университет и си се прибирам аз във варна и започвам да разглобявам осмаците с идеята от двата да направя един хубав. И разглобих първо стария мотор с превъртелия лагер, при разглобяването счупих отпред капака на ангренажа понеже беше лепен с лепило вместо със силикон от разни пичове... После видях че и една водна магистралка се е пукнала но беше напълно поправимо, важните участъци на блока не бяха засегнати. Днеска сутринта ставам и започвам да разглобявам "новия" мотор, оголих блока, измих го, тъкмо щях да го карам в сервиза да кажат дали им харесва и щях да започвам да нареждам всичко по него. Ама по едно време се загледах нещо и си викам абе я чакай да взема шублера.... И така представете си колко се зарадвах като видях че новия мотор който ми беше продаден за 5.0 всъщност е 4.2
Нарочно съм снимал така че на снимките да се виждат номерата на блоковете......
Стария блок със серийния номер в участъка отпред между цилиндрите... Диаметъра на цилиндрите на 5.0 по спецификация е 96.5мм
Пак стария блок, дебелината на стената между цилиндрите
Буталото на стария двигател, диаметър... Обърнете внимание на плоското чело на цилиндрите, компресията на 5.0 е 10:1
И сега "новия" "5.0" мотор....... Диаметъра на 4.2 по спецификация е 92мм... Серийния номер се намира отзад на шофьорската банка цилиндри
Стената между цилиндрите....
Буталото... Обърнете внимание на изпъкналото чело.... Компресията на 4.2 мотора е 11:1
Еми тва е, честито на мен..... Още не мога да разбера как блок със номер М119.970 и накрая Е10.0 което до колкото знам е компресията се оказва М119.971 с компресия 11:1..... Явно в българия всичко е възможно. За да проверя и шублера ми дали не е полудял - претеглих боковете и коляновите валове - блока на 5.0 е с 1кг по лек от блока на 4.2то- нормално при положение че цилиндрите са по-големи, а коляновия вал на 5.0-то е пак около 1кг по-тежък от този на 4.2-то, пак нормално за колянов вал с по-голям ход. И тъй като хода е различен - не мога да взема коляновия вал от новия двигател и да го сложа на стария... Абе пълен win кво да ви кажа
В българия и куче да си купуваш трябва да го провериш дали не е котка...
Този пост е редактиран от Lambo_Rambo: 14 юли 2014 - 17:53
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни