Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 3 гласа

Mercedes 190 с M119 V8 5.0


  • Please log in to reply
619 мнения по тази тема

#556 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 18 април 2014 - 00:46

Когато всичко е подредено, чисто и обмислено, работата върви много по-бързо и с по-малко излишен труд.

А и като е чист мотора, лесно ще забележеш и проследиш теч.

новия мотор 5л ли е?


  • 0

#557 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 18 април 2014 - 02:45

Ами да, то при М119 няма голям избор за съжаление, нагоре в литрите имам предвид :( Ще се търси от другаде мощност, с обема за сега съм до тук.


  • 0
Follow your own star...

#558 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 20 април 2014 - 17:05

Днеска измерих 3.2-то, ама ето в какво състояние. Свалих всичко възможно, само изпускателните колектори не успях тъй като поне половината гайки превъртяха, няма такъв тъп двигател честно, на М119ката има оформени легла колкото до всяка гайка да стигне камък за голяма тресчотка, а при тва малоумното М104 превърти ли гайка работата е game over. За набиване на по-малък камък и дума не може да става, дори и камъка да влезе, после тресчотка не може да влезе. Както и да е, след като еба майката на кантара с който мерих осмака, си купих друг, пак домашен. С него в състоянието в което е на снимките го измерих 140кг. Като счупи първия кантар беше както е на снимките + картер + капак на главата + двата капака които са отпред + маслена помпа + верига на маслената помпа + тая ламаринка която спира разплискването на маслото в картера. В общи линии го мерих в състояние в което освен веригата която оставаше да се свали работата вече отиваше на сваляне на главата, и май и това ще направя преди да го сложа на ежедневката, да ми е спокойно, така и така съм стигнал до тук - май 12 или 14 болта остават докато се свали главата. Както и да е. Някой знае ли от къде мога да си купя теглилка от този тип http://www.globalspe...3a470ec0c84.png може и аналогова, и определено може цената да е двуцифрено число.... ако има до 250-300кг.. А и да не съм чул повече че осмаците тежали повече от шестаците, да не полудявам :D

 

10285456_762807523730432_364474603320416

1519477_762807520397099_8267445858015085


  • 1
Follow your own star...

#559 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 20 април 2014 - 18:56

Интересно, колегата Saytov от форума има 124-ка купе, която е с 3.2 м104 мотор, иии това което забелязах при него е че изпускателните колектори са му от неръждавейка, а тези от чугун ... явно има разлика в различните генерации м104 ... попринцип колекторите които ги правят от неръждавейка, са двустенни т.к. се използва тункостенен материал а не брутална отливка както при чугунените (казвам го просто като инфо нече някой е питал :D ). Иначее Вальо и аз подозирах чееее осмаците си тежат колкото шестаците, просто заради голямата разлика в материалите от които са направени блоковете им :)


  • 0

#560 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 20 април 2014 - 19:36

Да има такива от неръждавейка. Не знам защо моя не е с такива, уж е последната генерация на М104... Ако на осмака са 12кг тия предполагам са 8-10кг, но и всмукателния колектор на М104 (пластмасовия + алуминиевата част + дросела + рейката + инжекторите) е 7-8кг по-малко. Самия блок с главата явно е по-тежък на шестака, но може път колекторите да компенсират, а периферията приемаме че е приблизително еднакво тежка. Много интересно ми става окомплектованите двигатели колко ще тежат, ако някой помогне да намеря сравнително евтина теглилка до 250-300кг ще ги претегля и оборудвани колко тежат и да се приключва въпроса с тежките осмаци :) 


  • 0
Follow your own star...

#561 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Публикувано 20 април 2014 - 19:41

На 3.2-то с ПВЦ всмукателите ,испускателите ги прави друга фирма(забравих какво пишеше отгоре) иначе не са много по-леки от тия чугунените.


  • 0

#562 Dicksun

Dicksun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 320 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Drifting
  • Автомобил:
    everyday car 124 230E '87 136hp
    drift car 190E '90 3.2 220hp 315NM
    ex 190 2.0 105hp
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 април 2014 - 20:01

Митак, Leistritz е фирмата, моите са такива. Особена разлика в килограмите не намирам от чугуна :)


  • 1

signatureqps.jpg
 


#563 gipsa

gipsa

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    w201 dtm реплика,жълто такси 211-КоНпресор с 476 магарета под капака и едно зад волана....

Публикувано 20 април 2014 - 20:16

То разлика в килограмите може да няма,но в гладкостта от вътре е съвсем различна.Ако си намериш Вальо колектори от мотор с пластмасовите всмукатели ще са такива като на Диксана.
  • 0

#564 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 20 април 2014 - 20:29

Ама и моя е с пластмасовите колектори... Така де при тях само половината е пластмасова, другата половина е алуминиева. Точно ей така ми изглежда двигателя, макар че тоя отстрани се вижда че е с колекторите от неръждавейка http://i2.photobucke...m444uk/efl2.jpg


  • 0
Follow your own star...

#565 gipsa

gipsa

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    w201 dtm реплика,жълто такси 211-КоНпресор с 476 магарета под капака и едно зад волана....

Публикувано 20 април 2014 - 20:56

Явно пак опираме до двоиния стандарт,тази кола беше от щатите (визирам двигатела на Диксана)и тогава ми направи впечатление,че е по различна генерацията и не само.В покритието на купето,в изолацията на автомобила и корите........
  • 0

#566 sers

sers

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 502 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Коли
  • Автомобил:
    C280

Публикувано 20 април 2014 - 21:32

Колекторите се развиват с камък от малкото гедоре удължител и преходник за голям върток . Тоя мотор ако е от по ранните години 93-94 тогава ги првят с чугунени изпускатели , след това от черен метал обвит с неръждавейка да не грее . Но те не са толкова добри срещал съм да изпускат от фланеца изгорели газове . А за 5-така ти , невивдам лошо да го покараш отколкото да се подготвя месеци.


  • 0
S-класите не правят мъжете - мъже , но ги правят гъзари, нали , Ехе хе-хе

#567 Dicksun

Dicksun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 320 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Drifting
  • Автомобил:
    everyday car 124 230E '87 136hp
    drift car 190E '90 3.2 220hp 315NM
    ex 190 2.0 105hp
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 април 2014 - 22:17

Lambo, твоя двигател е от по-старата генерация М104 (предпоследния М104), има разлика с моя в капака на бобините, изпускателните колектори (материала и дължината на едната тройка е различна), дебитомера е с различни букси и разни други дреболии, но като цяло са сходни двата двигателя :)


  • 0

signatureqps.jpg
 


#568 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 20 април 2014 - 22:59

Колекторите се развиват с камък от малкото гедоре удължител и преходник за голям върток . Тоя мотор ако е от по ранните години 93-94 тогава ги првят с чугунени изпускатели , след това от черен метал обвит с неръждавейка да не грее . Но те не са толкова добри срещал съм да изпускат от фланеца изгорели газове . А за 5-така ти , невивдам лошо да го покараш отколкото да се подготвя месеци.

 

Няма месеци, до утре трябва да съм го изчистил и окомплектовал, и следващия път като си идвам във варна да го слагам, което сигурно ще е след 1-2 месеца така като гледам. Поне вече като имам електрониката и инсталацията ще си запаля на място веднага като го сложа. Утре ще пробвам с малък камък, но нямам преходник така че ще го мъча с малката тресчотка. 

 

 

Тъкмо приключих с едни чертежчета които правя от доста време, правени са с шублер и по нови гарнитури, но предполагам може и да има някоя и друга десета неточност. Някой ако ще си прави фланци за къстъм всмукатели или изпускатели.. :) Само всмукателния на М104 е правен по колектора тъй като гарнитура няма, само гумени уплътнения, и е за пластмасовите колектори, на металните е с овални входове.. По старата схема от txt преименувате на dwg, сейфал съм ги като аутокад 2010, чертежите са в милиметри.

 

979935_762973033713881_51307294162426337

Прикачени файлове


  • 1
Follow your own star...

#569 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 21 април 2014 - 13:50

Изчистих новото М119, и започнах да го отварям, като свалих капаците на главите останах доста зарадван че е с металните маслени тръбички, които са доста редки и до колкото знам вече не се произвеждат, но като свалих картера вътре имаше парчета от един обтегач ии ще се отваря явно, а на М119 за да се свали отпред капака трябва да се свалят разпределителните валове защото има едни болтове отпред под тях иии така.. наиграх се. Следващия път като съм във варна отивам в сервиза и от двата двигателя правим един, че тоя и без това има някои забележки по блока и капака отпред, ще си наредя един двигател с хубавите части от двата двигателя и така, останалото остава за части. 

 

10014925_763282607016257_341478543107694

10295145_763282637016254_712960824018855

10256551_763282640349587_193406293504785

1518303_763282677016250_5809172788533447

10149830_763282707016247_496737448599783

10273360_763282710349580_702565529955996

 

 

Не ми върви дейба :(


  • 1
Follow your own star...

#570 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 14 юли 2014 - 17:47

Тъй пичове ся да видите как се наиграх :) Ама то така на човек като му е тръгнало на криво.... Преди 1 седмица ми приключи поредната шибана година в шибания университет и си се прибирам аз във варна и започвам да разглобявам осмаците с идеята от двата да направя един хубав. И разглобих първо стария мотор с превъртелия лагер, при разглобяването счупих отпред капака на ангренажа понеже беше лепен с лепило вместо със силикон от разни пичове... После видях че и една водна магистралка се е пукнала но беше напълно поправимо, важните участъци на блока не бяха засегнати. Днеска сутринта ставам и започвам да разглобявам "новия" мотор, оголих блока, измих го, тъкмо щях да го карам в сервиза да кажат дали им харесва и щях да започвам да нареждам всичко по него. Ама по едно време се загледах нещо и си викам абе я чакай да взема шублера.... И така представете си колко се зарадвах като видях че новия мотор който ми беше продаден за 5.0 всъщност е 4.2 :) :) :) :) :)

 

Нарочно съм снимал така че на снимките да се виждат номерата на блоковете......

 

Стария блок със серийния номер в участъка отпред между цилиндрите... Диаметъра на цилиндрите на 5.0 по спецификация е 96.5мм

 

53734_808352022509315_522927326465022201

 

Пак стария блок, дебелината на стената между цилиндрите

 

10491296_808352055842645_741163567392910

 

Буталото на стария двигател, диаметър... Обърнете внимание на плоското чело на цилиндрите, компресията на 5.0 е 10:1

 

10431164_808352002509317_568068170766587

 

И сега "новия" "5.0" мотор....... Диаметъра на 4.2 по спецификация е 92мм... Серийния номер се намира отзад на шофьорската банка цилиндри

 

10255069_808352029175981_116828512856891

 

Стената между цилиндрите....

 

10511365_808352059175978_310282710292966

 

Буталото... Обърнете внимание на изпъкналото чело.... Компресията на 4.2 мотора е 11:1

 

10498103_808352005842650_816659107065952

 

Еми тва е, честито на мен..... Още не мога да разбера как блок със номер М119.970 и накрая Е10.0 което до колкото знам е компресията се оказва М119.971 с компресия 11:1..... Явно в българия всичко е възможно. За да проверя и шублера ми дали не е полудял - претеглих боковете и коляновите валове - блока на 5.0 е с 1кг по лек от блока на 4.2то- нормално при положение че цилиндрите са по-големи, а коляновия вал на 5.0-то е пак около 1кг по-тежък от този на 4.2-то, пак нормално за колянов вал с по-голям ход. И тъй като хода е различен - не мога да взема коляновия вал от новия двигател и да го сложа на стария... Абе пълен win кво да ви кажа :) :) :) :) :)

 

 

В българия и куче да си купуваш трябва да го провериш дали не е котка...


Този пост е редактиран от Lambo_Rambo: 14 юли 2014 - 17:53

  • 1
Follow your own star...




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни