Четох, четох, сега и пиша.
Бай Васил и Самурая добре говорят /пишат/, ама не всички колеги разбират, че не е само думата за конкретно написаното.
Аз предпочитам автомобили със задно предаване, защото на единия мост е управлението и основните спирачки, а на другия - задвижването и моторната спирачка. Ако допуснеш да изгубиш контрол и над двата моста си много самонадеян шофьор /мое мнение/. А загубата на контрол над предния мост /само на едното колело е достатъчно в повечето случаи/ е значително по-лесна. Така губиш всякаква възможност за намеса и по тази причина за мен предното е евтин и несигурен вариант.
Кой е газил дълбока вода при завой на изкачване с кола с предно? Няма такава гадост! Въртейки се задвижващите ти колела се качват ЛЕСНО върху внезапно появилия се на пътя "ручей" и си вир вода от пот
.
Колегата Лилов беше дал пример за "изстрелване" с ЦЛК-то по наклон нагоре с разнородна настилка /лед и сухо/ - това ако беше кола с предно с много коне - щеше доста да си шари ляво-дясно по пътя, докато се "изстреля".
Доста се отплеснах, но ще напиша виждането си, което се важи за хора, можещи да карат:
автомобил със задно предаване по-лесно "влиза" в критична ситуация, но лесно се изважда от нея;
автомобил с предно предаване по-трудно "влиза", но влезе ли - трудно се измъква.
А за неопитни водачи е лесно да вкарат и кола с предно в "ситуация" - и се връщаме на първия пост на Бай Васил в темата
.
Най-важно за всички ни е да пристигаме здрави и живи там, закъдето сме тръгнали - да караме по-бавно от границата на риска и да вземаме завоите с такава скорост, все едно в завоя има спрял ТИР без поставен авариен триъгълник /ЗАЩОТО ПОНЯКОГА НАИСТИНА ИМА - нихната мама малоумна/.