Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Тунинг на ц200 компресор


  • Please log in to reply
131 мнения по тази тема

#16 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 юли 2011 - 17:39

Aко погледнете за Power Box-a, няма точно 192к.с. Аз мисля че този мотор е изцеден почти на максимума в този сетъп и варианта е само малко (или голямо) турбо да надува допълнително.

Верно няма, но има 230, който е практически същия като хардуер и електроника. Явно при него има още какво да се извади, докато при нашия това е максимума.
Е аз лично съм доволен на тия 192коня :)
  • 0

#17 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4595 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 19 юли 2011 - 10:09

Ако се вярва на тези (няма да им споменавам името) се постига -25кс. 45Nm.
Друг е въпроса че лично аз никога не бих дал толкова пари за това :kill_myself:
Принципно ако дебита на компресора позволява (не съм им гледал картите) не би трябвало да има проблем да се вдигне мощността с ремап :)


компресорът е Eaton. По спомен, моделът е Eaton M45, но май слагали различни модели в различните години.

http://www.eaton.com...erchargers/M45/
  • 0

#18 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4595 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 19 юли 2011 - 10:52

Турбото и компресорът са различни видове помпи.

При Roots компресора, какъвто е EATON, имаме почти еднакво количество флуид, което се изпомпва на всеки оборот. (Positive dispalcement pump)

Турбото е радилана центробежна помпа (radial centrifugal pump)с всички последствия от това. Работи на по-високо налягане и взаимовръзката обороти, налягане, дебит е малко по-различна. Вероятно колегите с опит в турбинирането могат да обяснят по-добре.

Такъв сетъп - компресор + турбо, за разлика от би-турбо (последователно или успоредно), не съм чувал да се вгражда в серийно производство.

Може и да греша, но вероятно има добра причина за това. :)
  • 0

#19 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Публикувано 19 юли 2011 - 11:31

Серийно има,но нещата са на обратно.
Ползват компресор за ниските обороти и след определени обороти се минава към турбина.
По този начин , мотора винаги е под налягане.
  • 0

#20 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4595 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 19 юли 2011 - 12:31

За VW Super Turbo - TSI моторите ли имаш предвид?

Явно не съм си "написал домашното". Сега видях че ползват компресор и турбина при TSI моторите.
  • 0

#21 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Публикувано 19 юли 2011 - 13:29

VW,но и аз не бях много сигурен.Спомням си четох в един БИЛД,но наистина за тях мисля ,че става въпрос.
  • 0

#22 Vlado190

Vlado190

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Samokov

Публикувано 19 юли 2011 - 20:54

192-та коня е изцеден в какъв смисъл? Защото ако имате предвид чисто като мотор - не съм съгласен ! Не съм съвсем сигурен (трябва да погледна толеранс дата но нещо се е скапала) но мисля че разликата между 163к.с. и 192к.с. е в надува - при единия е 0.4 бара при другия 0.6. Това е нищо за фабрично направен за принудително пълнене мотор! Например 102 моторите сме ги тествали многократно и държат без проблеми 0.8 (моят мина по този начин над 80к км - докато колата я удариха) а това е атмосферен 8 клапанов двигател! Също съм го тествал многократно но за малко на 1.5бара бууст и не се е чупил. Също на 1.2бара същия 8 клапанов 102 мотор отвява отвсякъде 200компресор - от 5 старта 5 пъти убедително за 190то.
Така че пак ще кажа какво мисля - единствените пречки да се вдигне мощността на този мотор може да се окаже недостатъчния дебит от компресора при повишено налягане - да кажем около 1бар. Липсата на добре направен ремап на горивните и запалителни таблици, а също е възможно да се окаже че МАФ сензора се "тавани" и не може да отчита над определено налягане.
Другата възможност е втора електроника която да поема контрола само след определено налягане - в случая заводското. Варианти за това много - мегаскуирт, смт и др.
  • 0
1991 190E SportLine turbo 0.6bar ;)

#23 Vlado190

Vlado190

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Samokov

Публикувано 19 юли 2011 - 21:04

Сега разгледах картата на Eaton-a - M45 която колегата Subsonik е пуснал - на максимални обороти този компресор не може да даде повече от 1 бар - и това е горната граница, и повече от 10кг/мин въздух при това на абсолютната граница и под 50% ефективност - тоест ще загрява твърде много въздуха.
На този мотор при 0.8 по груби сметки му трябват 10кг/мин, а над0.8 и повече. Тоест най вероятно просто компресора не може да произведе нужния дебит и налягане за повече от 192-220к.с. :)
  • 0
1991 190E SportLine turbo 0.6bar ;)

#24 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4595 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 19 юли 2011 - 21:26

На този мотор при 0.8 по груби сметки му трябват 10кг/мин, а над0.8 и повече. Тоест най вероятно просто компресора не може да произведе нужния дебит и налягане за повече от 192-220к.с. :)


Може би за това по някое време го сменят с М62.

0.8 какво е - коеф. на ефективност на пълнене или бара налягане?
  • 0

#25 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 19 юли 2011 - 22:22

За VW Super Turbo - TSI моторите ли имаш предвид?

Явно не съм си "написал домашното". Сега видях че ползват компресор и турбина при TSI моторите.

Баш при тех се явява серийно тая конфигурация. Намира се и при други марки, ама е по-скоро бутиково изпълнение.
Според мен проблема с компресора е във високите обороти, които с по-малка шайба ще се постигат още по-рано, демек ще почне да върви при по-ниски обороти и ще забива муцуна при по-високи. Вероятно има място за оптимизация на заводските настройки, ама едва ли ще е голямо и едва ли ефекта ще е положителен от към разход на гориво и ресурс на агрегата.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#26 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 юли 2011 - 00:29

Именно. И аз до това впечатление съм стигнал след толкова четене из интернет.
Затова се връщаме обратно на мега, всичко по интейка наново + заготовка за турбо, като му дойде времето ;)
Но няма да е евтино...
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#27 Vlado190

Vlado190

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Samokov

Публикувано 20 юли 2011 - 07:18

Може би за това по някое време го сменят с М62.

0.8 какво е - коеф. на ефективност на пълнене или бара налягане?

0.8бара налягане. А М62 има доста по добър дебит, но пак е ограничен до 1 бар и пак в зона с ниска ефективност.
  • 0
1991 190E SportLine turbo 0.6bar ;)

#28 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 20 юли 2011 - 07:38

няма ли да е по лесно вместо да се прави заготовка за турбо да се подмени компресора, щом параметрите на заводския не са достатъчни?
  • 0

#29 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Публикувано 20 юли 2011 - 07:51

Аз доколкото знам,колегата иска да вдигне малко мошността с малко средства.Иначе за преправяне ще трябват едни 1500-2000лв.
Ето как човека си е решил проблема с около 300к.с. от 230 компресор.
http://www.flickr.co...in/photostream/
Пише битурбо,но явно се е пообъркал малко.
  • 0

#30 pArFe7u

pArFe7u

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 196 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Габрово
  • Интереси:Всичко за Мерцедес :)
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 Kompressor 98' Elegance
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 юли 2011 - 11:06

а просто с един ремап (приемам и препоръки за човек който разбира от тази работа) колко г/д може да се вдигне мощността ? Пък след време може и Cold Air Intake :)
  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни