Posted 10 September 2009 - 12:10
-дърпаш люка 15 см назад - с моторчето или на ръка ( онова бялото шестостенче 17 в багажника)
-сваляш тапицерията - отпред - на 4 щипки се държи
-изтегляш тапицерията през отвора в тавана, като я изваждаш от колата в посока предното стъкло - наблюдавай и задната част - там ще видиш
едни черни крачета, които повдигат тапицерията синхронно с капака на люка при повдигане - запомни им положенията
-затваряш люка плътно напред
-влизаш в колата и гледаш дъното на капака на люка
-виждаш 4 гайки 8 с широки шайби - кадмирани - бели на цвят - разположени в 4-те края на капака на люка. сваляш ги
-сваляш капака на люка - внимателно - добре е да сте двама , за да го махнете от покрива на колата. пази черните пластмасарии, които са странично разположени, от деформации
-оглеждаш за счупени детайли - то е ясно какво е счупено, де - направляващите са разпарчосани...
-влизаш отново в колата и в задната част на отвора за люка виждаш една греда, която свързва лявата и дясната част - лямата и дясната направляващи. в средата и виждаш края на жилото, който е захванат с нещо като пеперудка към тази греда. хванат е с две болтчета М5 - по спомен. отвиваш ги и по този начин прекъсваш кинематичната верига двигателче- жило- греда
в този момент, движейки гредата на ръка, може да се опиташ да разбереш как работи този дяволски механизъм
-оттам насетне, почвай донора. всичко, което свалиш от него, го почисти ИДЕАЛНО!!!. ако донора е бил работещ, добре би било да използваш всичко от него - подменяй наред
-за удобство при демонтажа може да свалиш едни релси, които са направени от неръждавейка, и представляват горната половина на канала, по който се движат крачетата с гумени тампони - не знам как се казват, но точно тях си освободил в началото - тези , които са захванати с гайки 8 с големите шайби към гайките. Тези релси също трябва да бъдат почистени идеално, леко смазани, и гумените тампони, които се движат в тях, трябва да са в отлично състояние. Релсите се виждат , когато погледнеш в отвора на люка отгоре. Държат се с по 4 винта с глава за + отвертка. В предния им край има още по един винт, който е малко по-навътре, който е с глава за - отвертка. там не пипай - с него се настойва височината на капака на люка - след монтаж, така че да е на едно ниво с покрива ( - 3мм)
-добре почистено всичко, леко смазано, монтираш, провбаш на ръка - движейки релсата,поставяш жилото, и събираш.
-при монтажа обърни внимание на тапицерията - задния и край има специален водач за жилото - то трябва да влезе там, и онези черни неща, за които говорих, че трябва да запомниш в какво положение са, също трябва да са монтирани коректно.
-по време на работа - при откачено жило от релсата, не движи електрически жилото. това ще наложи настройка на краините ограничители, което е пипкава работа и можеш да я избегнеш.
ако имаш въпроси - 0889 300 455
Венелин
успех!
PS в интерес на истината, това всичко го бях писал подробно и със снимки, обаче беше отдавна и не помня заглавието на темата, беше и отдавна.. търсачката не помогна на прима виста