Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

електрически люк


  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#16 Kunev

Kunev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 428 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Автомобили, High-End Audio, Компютри
  • Автомобил:
    W124 250d 93`
    OM602.912

Posted 09 September 2009 - 15:42

какво имаш предвид под " кората на тавана" ?
ако е тапицерията на тавана - не , тя не се сваля
ако е тапицерията на люка - да, тя се сваля, и то това е първата стъпка от аутопсията

нито едно от местата за смазване не е подложено на корозия

релсите, по които се движат гумените тампони, са от неръждавейка, направляващите са ЦАМ...

оригиналната смазка е белезвикаво-бяла, след нанасяне посинява, и има особен аромат - преди време някой каза , че миришела на водни боички..


Най напред искам да се извиня за лапсуса.
Исках да кажа тапицерията на тавана но бързах обърках малко.
Да - разбрах те правилно, но явно ще имам нужда от малко напътствия поради спецификата на възела.
Тапицерията на люка се сваля о отдолу но е много рисково /може да се увреди/
Става с много търпение и приказки за нечии майки ...
Понеже люка който си купих от автоморгата е в неизвестно за мен техническо състояние, малко съм "изтръпнал".
Дали ще мога ръчно да придвижа механизмите на люка който купих, малко назад, за да мога да демонтирам нужните ми елементи?
В комплекта имам и моторчето но му липсва скобата за стягане на жилото.
То наистина лятото мина, но ме дразни че не работи, а пък се налага понякога да возя и пушачи ...
  • 0
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.  

#17 Veni®

Veni®

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,255 Posts:
  • Пол:не е посочено

Posted 09 September 2009 - 16:00

ама ти искаш да смениш целия люк ???????????????????????

е не, това го забрави като идея..

за целта се разтурва цялата кола...

сваля се тапицерията на тавана, със свързаното с това разглобяване на декоративни елементи по-надолу.
свалят се предните седалки - да свалят се и се вадят от колата, за да може да излеце легена
сваля се жилото на люка
сваля се легена - внимателно - тежи към стотина кила
изважда се от купето - внимателно - къса тапицерии
и после - всичко обратно....

аз не бих се наел с тая гимнастика


а свалянето на тапицерията на люка е лесно - отваряш люка на зад ~15 см, и просто дърпаш надолу - 4 щипки са, много са здрави - няма да се счупят, няма да се счупи и материята, въху която е монтирана тази тапицерия. В образувания 15 см просвет тази тапицерия се изважда навън - в посока предното стъкло..
и оттам се почва с мамата....

да, ще можеш да оперираш с люка, докато е на операционната маса. Мястото, където се захваща жилото от двигателя, представлява една греда - перпендикулярна на посоката на движение. При движение на гредата назад люка потъва назад, при движение напред ( спрямо неутралното положение, разбира се) люка се отваря нагоре...

успех
  • 0

#18 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,243 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Posted 09 September 2009 - 16:13

Вени няма смисъл..... може би поне 100 пъти е казано тва ама народа не вярва.......
Колегата Кунев - ако наистина требва да смениш целия люк..............малииииииииии нямам думи ......забрави го кат идея и ще спиш добре .
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#19 eiht

eiht

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 182 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W124 300D '87

Posted 09 September 2009 - 19:44

Колеги,много се радвам че освежих януарската тема,касаеща люка.След всичко прочетено досега,не мисля че ще се захвана с ремонт на моя люк,че и бялата ми косичка не е малко.Ще измисля само нещо козметично-че да обера тези два санта от задния десен ъгъл нагоре-и така го оставям.Иначе аз съм си виновен.Можеше и да се избегне това нежелано хлътване,ако бях оставил буксата към бутона за управление-измъкната,както си беше когато купих колата.Просто се подлъгах,че продавача ми каза само че люка не работи и понеже не ми изглеждаше на електричар и на човек,който би се захванал да ремонтира-помислих че проблема е измъкнатата букса. ПОЗДРАВИ !!!!
  • 0

#20 Veni®

Veni®

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,255 Posts:
  • Пол:не е посочено

Posted 10 September 2009 - 08:52

за да заобиколиш по някакъв начин проблема, използвай ръчното затваряне, докато успееш да го нагласиш в правилното положение, при което няма това пропадане...

после - буксата откачена, и купища грижи отпадат..

успех!
  • 0

#21 Kunev

Kunev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 428 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Автомобили, High-End Audio, Компютри
  • Автомобил:
    W124 250d 93`
    OM602.912

Posted 10 September 2009 - 11:43

И през ум не ми е минавало да сменям целия люк.
Особенно щом може да се сменят механизмите на място.
Казах само че съм си купил целия люк барабар с легена, жилото и моторчето, но това е защото п...те от автоморгата не искаха да ми продадат само механизмите. / :madcroud: направо ме изнудиха тяхната (18) .../
Какво щели да правят останалите части /ами да си ги бутат в ... /.
Че ме одраха и стотачка, ама каво да се прави, сега поне ще имам куп почти непотребни чаркалъци. :0_yahoo:
Жената ме занимава с разни ремонти из нас та за това още не съм запретнал ръкави, и да сменя тези механизми.
Въпроса ми беше как така да придвижа "новия" люк назад, та да му взема механизмите, понеже е в предно крайно положение?
Поздрави :beer:
  • 0
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.  

#22 Kunev

Kunev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 428 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Автомобили, High-End Audio, Компютри
  • Автомобил:
    W124 250d 93`
    OM602.912

Posted 10 September 2009 - 11:51

Колеги,много се радвам че освежих януарската тема,касаеща люка.След всичко прочетено досега,не мисля че ще се захвана с ремонт на моя люк,че и бялата ми косичка не е малко.Ще измисля само нещо козметично-че да обера тези два санта от задния десен ъгъл нагоре-и така го оставям.Иначе аз съм си виновен.Можеше и да се избегне това нежелано хлътване,ако бях оставил буксата към бутона за управление-измъкната,както си беше когато купих колата.Просто се подлъгах,че продавача ми каза само че люка не работи и понеже не ми изглеждаше на електричар и на човек,който би се захванал да ремонтира-помислих че проблема е измъкнатата букса. ПОЗДРАВИ !!!!


Колега сигурно и твоите механизми са сдали багажа понеже и при мен беше така.
Гредата която ги придвижва се "запърчва" /запецва/ и ни напред ни назад.
Ако можеш вдигни задната част на кората на люка и побутни гредата да стане перпендикулярна на посоката на движение.
Ако това стане предвижи люка напред да се затвори и си махни предпазителя /бушона/ за по сигурно.
Ако обаче видиш че гредата е права /което надали е така/ - тогава ще се наложи по специализиразн помощ.
Успех
  • 0
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.  

#23 Veni®

Veni®

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,255 Posts:
  • Пол:не е посочено

Posted 10 September 2009 - 12:10

-дърпаш люка 15 см назад - с моторчето или на ръка ( онова бялото шестостенче 17 в багажника)

-сваляш тапицерията - отпред - на 4 щипки се държи

-изтегляш тапицерията през отвора в тавана, като я изваждаш от колата в посока предното стъкло - наблюдавай и задната част - там ще видиш
едни черни крачета, които повдигат тапицерията синхронно с капака на люка при повдигане - запомни им положенията

-затваряш люка плътно напред

-влизаш в колата и гледаш дъното на капака на люка

-виждаш 4 гайки 8 с широки шайби - кадмирани - бели на цвят - разположени в 4-те края на капака на люка. сваляш ги

-сваляш капака на люка - внимателно - добре е да сте двама , за да го махнете от покрива на колата. пази черните пластмасарии, които са странично разположени, от деформации

-оглеждаш за счупени детайли - то е ясно какво е счупено, де - направляващите са разпарчосани...

-влизаш отново в колата и в задната част на отвора за люка виждаш една греда, която свързва лявата и дясната част - лямата и дясната направляващи. в средата и виждаш края на жилото, който е захванат с нещо като пеперудка към тази греда. хванат е с две болтчета М5 - по спомен. отвиваш ги и по този начин прекъсваш кинематичната верига двигателче- жило- греда
в този момент, движейки гредата на ръка, може да се опиташ да разбереш как работи този дяволски механизъм

-оттам насетне, почвай донора. всичко, което свалиш от него, го почисти ИДЕАЛНО!!!. ако донора е бил работещ, добре би било да използваш всичко от него - подменяй наред

-за удобство при демонтажа може да свалиш едни релси, които са направени от неръждавейка, и представляват горната половина на канала, по който се движат крачетата с гумени тампони - не знам как се казват, но точно тях си освободил в началото - тези , които са захванати с гайки 8 с големите шайби към гайките. Тези релси също трябва да бъдат почистени идеално, леко смазани, и гумените тампони, които се движат в тях, трябва да са в отлично състояние. Релсите се виждат , когато погледнеш в отвора на люка отгоре. Държат се с по 4 винта с глава за + отвертка. В предния им край има още по един винт, който е малко по-навътре, който е с глава за - отвертка. там не пипай - с него се настойва височината на капака на люка - след монтаж, така че да е на едно ниво с покрива ( - 3мм)

-добре почистено всичко, леко смазано, монтираш, провбаш на ръка - движейки релсата,поставяш жилото, и събираш.

-при монтажа обърни внимание на тапицерията - задния и край има специален водач за жилото - то трябва да влезе там, и онези черни неща, за които говорих, че трябва да запомниш в какво положение са, също трябва да са монтирани коректно.

-по време на работа - при откачено жило от релсата, не движи електрически жилото. това ще наложи настройка на краините ограничители, което е пипкава работа и можеш да я избегнеш.

ако имаш въпроси - 0889 300 455

Венелин

успех!



PS в интерес на истината, това всичко го бях писал подробно и със снимки, обаче беше отдавна и не помня заглавието на темата, беше и отдавна.. търсачката не помогна на прима виста
  • 0

#24 Kunev

Kunev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 428 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Автомобили, High-End Audio, Компютри
  • Автомобил:
    W124 250d 93`
    OM602.912

Posted 10 September 2009 - 14:17

Благодаря ти много.
Тази информация е много ценна за мен.
БЛАГОДАРЯ.
  • 0
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.  

#25 eiht

eiht

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 182 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W124 300D '87

Posted 11 September 2009 - 18:59

за да заобиколиш по някакъв начин проблема, използвай ръчното затваряне, докато успееш да го нагласиш в правилното положение, при което няма това пропадане...

после - буксата откачена, и купища грижи отпадат..

успех!

Вени,ще пробвам аз с тази ръчна корекция на люка,а ако срешна трудност-ще пиша.
  • 0

#26 Veni®

Veni®

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,255 Posts:
  • Пол:не е посочено

Posted 11 September 2009 - 20:50

Вени,ще пробвам аз с тази ръчна корекция на люка,а ако срешна трудност-ще пиша.


Стояне, телефона ми го има - на линия съм по всяко време, когато не спя

успех!
  • 0

#27 petertyp44

petertyp44

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 356 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W126 260SE 1987

Posted 11 September 2009 - 21:49

Колегите в Клуба ме познават като перфекционист, и като човек, дето не си зарязва магарето в калта..

....но люка ми няма да работи....

Венииии,
така като чета си мисля, че и моя няма да работи, докато не си намеря цял комплект втора ръка!
Иначе на някоя от срещите ще ти донеса часта, която е счупена да си дадеш мнението :icon_coolgrin:
Поздрави!
  • 0
Die Mercedes-Benz S-Klasse, fruher vie heute - ein Auto der Superlative!
Публикувано изображение
Uploaded with ImageShack.us

Няма МЕРЦЕДЕС лош.
Бенца си е БЕНЦ велик. Има магия в тази марка - знай го това


#28 eiht

eiht

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 182 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W124 300D '87

Posted 11 September 2009 - 21:51

Стояне, телефона ми го има - на линия съм по всяко време, когато не спя

успех!


То верно,че по-добре да звънна,ако нещо спече работата.Номера ти съм си го записал.Ще барам в вторник,че тогава ми е почивния ден.Ще дрънна само в слуай,че немога да се справя.
  • 0

#29 Veni®

Veni®

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,255 Posts:
  • Пол:не е посочено

Posted 11 September 2009 - 21:52

ти и да я донесеш, най-много да се подпиша на некролога и..

нали чете по-нагоре?
  • 0

#30 petertyp44

petertyp44

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 356 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W126 260SE 1987

Posted 12 September 2009 - 23:13

Да, аз четох, ама и видях на една от снимките в посочената тема коя ми е часта и за това си мисля, че може и да не е за некролог :lol:
  • 0
Die Mercedes-Benz S-Klasse, fruher vie heute - ein Auto der Superlative!
Публикувано изображение
Uploaded with ImageShack.us

Няма МЕРЦЕДЕС лош.
Бенца си е БЕНЦ велик. Има магия в тази марка - знай го това





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users