Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Вибрации и нестабилни оборотиНестабилни обороти при студен мотор - ОМ646

s203 OM646 нестабилни обороти вибрации

  • Please log in to reply
18 мнения по тази тема

#1 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 141 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 октомври 2019 - 09:06

Привет,

 

От известно време забелязвам едно странно поведение на моя автомобил (S203, facelift, C220 CDI - OM646). Когато запаля колата сутрин често се появява странно поведение, което има 2 варианта:

 1) Играят леко оборотите 50-100 оборота нагоре-надолу и се усеща мотора като доста "неспокоен". Има вибрации и се усещат дори в купето.

 2) Колата си работи нормално и след 2-3минути работа падат оборотите със 100ина оборота за секунда и след това се възстановяват и замръзват.

 

Като има и случаи, в които няма нито едно от тия поведения... просто си работи нормално. След като покарам колата, позагрее и т.н. държи супер стабилни обороти и няма и помен от това поведение.  Няма проблем в разход, вървене и т.н. Сменен е тампона на кутията, не са сменени тампоните на мотора... но ако бяха тампоните на мотора, то щеше постоянно да си има вибрации,а  не само при студен мотор. Преди около месец я закачах на СТАР и гледахме дюзите, та там всички бяха 0.нещо си, а едната беше 3,нещо си, като доколкото знам тр да са под 5 (съжалавям, но не съм достатъчно компетентен откъм наименуване на стойностите на показателите на дюзите). Така врътнах 20л нафта с добавка на Бардал за дюзи, но това поведение пак го има отвреме на време.

 

Грешки на СТАР за някой датчик и т.н. нямаше. Понякога записва ламбда сензор, но него съм го сменял вече преди 5-6месеца. Имам чувствтото,че някой датчик се бъзика, но не знам кой. Някой дали е имал подобен проблем и евентуално дали може да ми дадете съвет къде да търся проблем. 

 

Предложиха ми да се размени дюзата (с високия показател) с другата дюза и да се покара малко така, за да се види дали е дюзата или нещо друго.

 

Поздрави,

Митака


  • 0
Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
Posted Image

#2 iceto01

iceto01

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 11 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 04 октомври 2019 - 15:54

Ако е автоматик, как е кутията?

Изпратено от моят TA-1020 с помощта на Tapatalk
  • 0

#3 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 141 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 октомври 2019 - 19:54

Ако е автоматик, как е кутията?

Изпратено от моят TA-1020 с помощта на Tapatalk

Да, автоматик е - 5G (722.6xx). Кутията е обслужена преди 3месеца + тампона на кутията. Няма придърпване, вибрации от нея и каквото и да е било. На наклон държи, няма почукване и т.н. Смея да твърдя, че е добре кутията, а и човека, който я обслужи не каза нищо от неговата диагностика, а вярвам, че ако имаше нещо би ми казал.


  • 0
Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
Posted Image

#4 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 141 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 октомври 2019 - 10:47

Здавейте!

 

Стойностите на дюзите са това, като едното е след "зануляване",каквото и да значи това. Отбелязвам, че нямаше записана грешка за тая корекция от 5.

 

72842069_2862745483738552_44868983893419

74936947_2458495134471705_52550607849494

 

Та тая вибрация при студен мотор, май ще е дюза. Има ли тест за състоянието на дюзите? Може би с колбите и обрантата нафта?


  • 0
Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
Posted Image

#5 kdl

kdl

    artful dodger

  • Членове на клуба
  • 8159 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 октомври 2019 - 11:06

Тъпо или не, вчера ми разправяха за "мистериозно" появила се вибрация при 4цил. дизел 205ица, не знам кой мотор.

Която по още по-мистериозен начин, се оправила след като собственикът отишъл по Гърция, да си върши работата там.

 

Та понеже това са малко анекдотни ситуации, които не могат да се валидират... има ли как да се пробва с някакво проверено и различно гориво?


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#6 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 141 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 октомври 2019 - 11:49

Тъпо или не, вчера ми разправяха за "мистериозно" появила се вибрация при 4цил. дизел 205ица, не знам кой мотор.

Която по още по-мистериозен начин, се оправила след като собственикът отишъл по Гърция, да си върши работата там.

 

Та понеже това са малко анекдотни ситуации, които не могат да се валидират... има ли как да се пробва с някакво проверено и различно горивPoPos

Последните 3000-4000км я карам само с Avio Diesel на Eko + BDC, а както бяхме обсъждали в една друга тема от премиум нафтата, тая май е най-читава. Вариант е да мръдна и аз до Гърция и да сипя гръцка нафта. 

 

Прекарах и 1 резервоар с една добавка на Bardahl за дюзи, не Restorer-a а другата, която е за 40л нафта.


  • 0
Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
Posted Image

#7 az_be

az_be

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ruse
  • Автомобил:
    Mercedes Benz CLK 200K 192
    Mercedes Benz E 320 CDI 4 Matic 224

Публикувано 29 октомври 2019 - 12:59

Пуши ли сутрин като я запалиш? Ако да, с какъв цвят е пушека?
Клапана за налягането в рейла гледал ли си го?
  • 0

#8 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 141 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 октомври 2019 - 13:09

Пуши ли сутрин като я запалиш? Ако да, с какъв цвят е пушека?
Клапана за налягането в рейла гледал ли си го?

Колега, почти няма пушек. За черни пушаци и т.н изобщо няма - нито при рязко подаване на газ, нито на студен мотор. Клапанът на рейла не е гледан. Това е другата хипотеза за поведението. Но дали от клапана би имала такова поведение и вибрация - сякаш някой цилиндър има повече въздух или гориво, т.е. на равен интервал от време има вибрация и чукване, което се усеща в колата.


  • 0
Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
Posted Image

#9 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4585 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 29 октомври 2019 - 16:58

Колега, почти няма пушек. За черни пушаци и т.н изобщо няма - нито при рязко подаване на газ, нито на студен мотор. Клапанът на рейла не е гледан. Това е другата хипотеза за поведението. Но дали от клапана би имала такова поведение и вибрация - сякаш някой цилиндър има повече въздух или гориво, т.е. на равен интервал от време има вибрация и чукване, което се усеща в колата.

Трябваше да започнеш от това :)
Клапана е най-вероятната причина.
Съчмата вътре раждясва и спира да се движи от време на време.
Ако е в начален стадий може да се пробва да се почуква клапана и да се види дали вибрациите изчезват.
  • 1

#10 wertion

wertion

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 759 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница
  • Автомобил:
    W203 C200 Kompressor 2004 - Sold
    W209 CLK 270 CDI 2005 -Sold
    W163 ML 280 2003 - Sold
    W211 E270 CDI 2004 - Sold
    E320 CDI EVO W211 2009
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 октомври 2019 - 20:37

Е добре де , решихте че е регулатора на рейла , ама корекция очевадна има на един цилиндър .... къде е проблема според вас


  • 0

HbhjgsU.png


#11 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 141 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 октомври 2019 - 20:57

Е добре де , решихте че е регулатора на рейла , ама корекция очевадна има на един цилиндър .... къде е проблема според вас

Не е ли възможно корекцията да се дължи например на проблем с клапана на рейла (съжалявам, ако е глупав въпрос, но не знам отговора :) )? Искам да кажа,че очевидно тая корекция не е както тр., но би тр да е само моментно, тъй като няма записана грешка. След зануляването корецията е под 5. Ако имах записана грешка щях да съм почти убеден, че дюзите са за стенд.. но липсата на грешка ме озадачава и ме кара да задавам въпроси във форума :) 


  • 0
Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
Posted Image

#12 frizera

frizera

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 129 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Abu Dhabi
  • Автомобил:
    B 170 Sport Tourer
    Honda CRV 1

Публикувано 30 октомври 2019 - 07:10

Няма да запише грешка при повишена корекция на впръскано гориво. Най много да "пробие" буталото точно когато най-малко се очаква!

Първо - провери чрез Star Diagnose компресията на двигателя. Все пак, преди да се влезе в менюто за проверка на корекциите указанието е да е проверена компресията.

Второ - направи и механично измерване с манометър, ако компресията се различава между цилиндрите.

И трето, но не на последно място стендовай всички дюзи, а за тази с високата корекция направо трябва нов разпръсквач.

Клапана на рейла го остави за сега.


  • 1

#13 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 141 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 октомври 2019 - 10:24

Няма да запише грешка при повишена корекция на впръскано гориво. Най много да "пробие" буталото точно когато най-малко се очаква!

Първо - провери чрез Star Diagnose компресията на двигателя. Все пак, преди да се влезе в менюто за проверка на корекциите указанието е да е проверена компресията.

Второ - направи и механично измерване с манометър, ако компресията се различава между цилиндрите.

И трето, но не на последно място стендовай всички дюзи, а за тази с високата корекция направо трябва нов разпръсквач.

Клапана на рейла го остави за сега.

Ще помоля тоя приятел, който ми прави колата, да измери компресията. Благодаря за съвета. Някой би ли ме опътил към място в София/Пловдив, където да ми рециклират читаво дюзите? 

 

Интересно поведение, което забелязах относно тия вибрации е, че май при по-често каране на автомобила - изчезват. Аз съм "неделен" шофьор, т.е. през работната седмица почти не си карам колата, но последноя карах в неделя (имаше вибрации и непсокойни обороти), снощи също я карах и това поведение го нямаше.  Това мисля, че е в подкрепа за клапан на рейла и факта, че като се кара по-често, прекарва повече гориво от там, съответно задържа по-малко гняс. Та това някак си ми се струва, логично за поведението с неспокойния мотор. 

 

Очевидно ще се наложи да правя и дюзи :/


  • 0
Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
Posted Image

#14 az_be

az_be

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ruse
  • Автомобил:
    Mercedes Benz CLK 200K 192
    Mercedes Benz E 320 CDI 4 Matic 224

Публикувано 30 октомври 2019 - 11:19

Добре де, дюзите определено нямат прекрасни показатели, но колата не пуши. А при прецакани дюзи пуши и мирише на неизгоряло гориво.
Отделно, ако налягането е недостатъчно, стойностите няма как да се идеални.
При оптимална температура на двигателя ли ти направиха диагностиката на дюзите?
  • 0

#15 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 141 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 октомври 2019 - 11:38

Добре де, дюзите определено нямат прекрасни показатели, но колата не пуши. А при прецакани дюзи пуши и мирише на неизгоряло гориво.
Отделно, ако налягането е недостатъчно, стойностите няма как да се идеални.
При оптимална температура на двигателя ли ти направиха диагностиката на дюзите?

Нямам отоговор за температурата, но като гледам снимките - има температура на охл. течност,  при 1вото измерване е 38 градуса, а при 2рото (след зануляването) е 45градуса. Предполагам, че е оставил мотора да изстине вечерта и това е измерване при сутрешно палане, на студен мотор. Правилното измерване е като на загрял мотор ли?


  • 0
Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
Posted Image





Also tagged with one or more of these keywords: s203, OM646, нестабилни обороти, вибрации

0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни