Здравейте,
Забелязах нещо интересно на моята 203-ка (OM646 - C220CDI, 110kW), след като мина 10000км след смяната на масло и започна да се губи. Колата я взех обслужена (от познат, би тр наистина да е обслужена). Карам я вече 3000км, като като я взех маслото беше 6.3л, до 10к км беше на 6.1л, а сега на 10 300 е на 5.7л. Меренето на маслото е чрез електронната щека на компютъра, т.к. физическа щека си нямам (там има само капачка).
Моята теория е, че маслото вече е старо и за 10к км си е изгубило голям процент от свойствата и затова го гори. Реално сега ще си я обслужа аз, както тр и след това ще стане ясно гори/не гори масло. Пушене не съм забелязал към момента. Карам повече на дълъг път, но не давам мн газ - магистрално до 140-150км/ч, като основно 110-120км/ч... вярно понякога я карам 2500-3000 оборота, че да се регенерира DPF-a.
Въпросът ми тук е нормално ли е това поведение откъм разход на масло? Има ли някаква известна детска болест по темата при този мотор?
Поздрави,
Митака