Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

OM646-маслоЗагуба на масло

w203 масло OM646 загуба на масло

  • Please log in to reply
19 мнения по тази тема

#1 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 235 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 юни 2019 - 09:55

Здравейте,

 

Забелязах нещо интересно на моята 203-ка (OM646 - C220CDI, 110kW), след като мина 10000км след смяната на масло и започна да се губи. Колата я взех обслужена (от познат, би тр наистина да е обслужена). Карам я вече 3000км, като като я взех маслото беше 6.3л, до 10к км беше на 6.1л, а сега на 10 300 е на 5.7л. Меренето на маслото е чрез електронната щека на компютъра, т.к. физическа щека си нямам (там има само капачка). 

 

Моята теория е, че маслото вече е старо и за 10к км си е изгубило голям процент от свойствата и затова го гори. Реално сега ще си я обслужа аз, както тр и след това ще стане ясно гори/не гори масло. Пушене не съм забелязал към момента. Карам повече на дълъг път, но не давам мн газ - магистрално до 140-150км/ч, като основно 110-120км/ч... вярно понякога я карам 2500-3000 оборота, че да се регенерира DPF-a.

 

Въпросът ми тук е нормално ли е това поведение откъм разход на масло? Има ли някаква известна детска болест по темата при този мотор?

 

Поздрави,

Митака

:beer


  • 0

Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
mercedes-benz-c-klasse-c220cdi_medium.pn


#2 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 06 юни 2019 - 13:04

Не е нормално да има такъв разход на масло. 

Този двигател няма детски болести. 

Съвсем друг въпрос е ако човек попадне на изтърбушена от каране и

неподдържана кола как ще и нарича проблемите,

старческа деменция би било по удачно, не ли.


  • 0

#3 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 235 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 юни 2019 - 13:43

След като я обслужа с правилно масло, ще стане 100% ясно има ли проблем с разхода на масло или няма. Не съм й сменил сепаратора на картерни газове, може би там да се губи нещо, т.к.според мен никога не е сменян. Другата седмица ще бъде сменен и той с нов, OEM.

Този пост е редактиран от Mitakat: 06 юни 2019 - 13:44

  • 0

Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
mercedes-benz-c-klasse-c220cdi_medium.pn


#4 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 юни 2019 - 13:54

Нещо сбъркано има- за 3000km ти е паднало 0,2л и след това за 300km 0,4л ? Трябва теч да има ,че да изгуби 0,4л за 300км или не изчакваш достатъчно дълго да се оттече преди да мериш или не го правиш при еднакви условия (местата където я спираш имат различен наклон примерно ). Аз моята като я измервам го правя все на едно и също място и със щека. Един път измерих  1mm повече на щеката от предходното измерване  без да съм доливам- не бях изчакал 2 часа примерно ами 40мин. Какво масло ще слагаш на твоята 5w-30 / 5w-40 -  229.31 или 229.51  ?


  • 0

#5 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 юни 2019 - 13:58

Сепаратора има ли омасляване при теб , как прецени че му е дошло времето ми е мисълта ? Че и аз се чудя за моя дали не му е време , но още отлагам .


  • 0

#6 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 235 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 юни 2019 - 14:20

Сепаратора има ли омасляване при теб , как прецени че му е дошло времето ми е мисълта ? Че и аз се чудя за моя дали не му е време , но още отлагам .

Четох в тази тема, че е добре да се сменя на 80-100к км. Иначе имаше леко омасляване по него и съм почти убеден, че никога не е сменяно, а колата е на 280к км, та реших да го сменя, че да ми е мирна главата.

 

 

Нещо сбъркано има- за 3000km ти е паднало 0,2л и след това за 300km 0,4л ? Трябва теч да има ,че да изгуби 0,4л за 300км или не изчакваш достатъчно дълго да се оттече преди да мериш или не го правиш при еднакви условия (местата където я спираш имат различен наклон примерно ). Аз моята като я измервам го правя все на едно и също място и със щека. Един път измерих  1mm повече на щеката от предходното измерване  без да съм доливам- не бях изчакал 2 часа примерно ами 40мин. Какво масло ще слагаш на твоята 5w-30 / 5w-40 -  229.31 или 229.51  ?

Последно я карах във вторник, а днес сутринта я замерих (не съм я палил преди да я замеря), т.е. фактора оттичане на маслото не е в играта. Наклон... не би тр, помислих си го, но нарочно я освободих от скорост, за да видя дали няма да тръгне нанякъде и си седя на 1 място, т.е. би тр да няма съществен наклон. Поради "електронната" щека съм чувал, че факторът "наклон" не е играе при измерването. Гледъл съм маслото при наклон може би 5% си го отчете - 6.2л, колкото беше при отчитане на равно.

 

Доколкото са ми казали в момента с 5w-40, като спецификация - нямам представа. Оказа се, че имаме сериозно разминаване в разбирането си как се кара и поддържа кола от познатия от когото я взех, та допускам,че при смяната на маслото 5W-40 e било по-важно от спецификацията. Сега мисля да сложа 5W-40 229.31,все още не знам OEM или някакво др.

 

Не ми се струва нормална тая загуба на масло, дано да се оправи със смяната на сеператора на картерни газове (т.нар. oil drip pan). Звучи ми разумно да се губи там, но не знам дали количеството е нормално. 


  • 0

Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
mercedes-benz-c-klasse-c220cdi_medium.pn


#7 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 06 юни 2019 - 14:25

След като си го сменил вече, отвори старият сепаратор и виж дали мембраната е здрава, ако е скъсана е ясна работата.

Ама ми се струва че се шашкаш нещо.

Аз на тези с електронната шека им нямам доверие.

Друго си е да поднеш пръчката и да го видиш, ама това е друга тема.


  • 0

logo-600-1002.png


#8 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 235 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 юни 2019 - 14:29

След като си го сменил вече, отвори старият сепаратор и виж дали мембраната е здрава, ако е скъсана е ясна работата.

Ама ми се струва че се шашкаш нещо.

Аз на тези с електронната шека им нямам доверие.

Друго си е да поднеш пръчката и да го видиш, ама това е друга тема.

Ще я отворя,че ми е мн интересно. Може и да се шашкам, ама се надявах, че най-накрая ще карам кола, която не гори масло :) Голфчето ми вече е като 2-тактова машина ( с бензина наливам и масло) :D Инак недоверието ми към електронната щека е част от мотивите ми, които провокират темата.


  • 0

Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
mercedes-benz-c-klasse-c220cdi_medium.pn


#9 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 юни 2019 - 14:41

Аз съм карал този двигател с 5w30 (ползвал съм оригинално и Мобил) и когато беше наред не горил масло. Хвърляше масло от турбото в началото и до като се разбере точно проблема смених и масленият сепаратор. Така че това решение не лошо.
  • 1

#10 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 06 юни 2019 - 14:42

Може и да се шашкам, ама се надявах, че най-накрая ще карам кола, която не гори масло :)

 

Няма такава за съжаление :)


  • 0

logo-600-1002.png


#11 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2836 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 06 юни 2019 - 14:47

Турбо мотор не съм виждал да не харчи масло. Каквото и да обясняват по форуми,и седянки все харчи. Факт е, че колкото е по-старо маслото, толкова повече го пипа мотора. Притесняваш се излишно.
  • 1

#12 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 юни 2019 - 08:29

И аз така знам, турбо кола винаги гори масло- може да е малко ама ... Основното притеснение при мен е автентичността  на самото масло, пълно е с ментена според мен. Наскоро гледах някъде 5л оригинално масло по-евтино от Лики Моли кога е на промоция в Метро ( под 45лв. ). Аз досега все Fuchs взимам , ама ми е интересно каква е цената на оригиналното и дали ще е по-добро (поне би трябвало да е истинско) .  Иначе  аз съм с 5w-40 , 229.31 и го губи малко - има омаслявания покрай сепаратора и най-вероятно и през турбото хвърля по-малко. Половин литър на 10k със сигурност ми заминават, защото взимам 7л ( 6.5л го дават че събира ) и последното шише от 1л си стои отворено в багажника и периодично го ревизирам и доливам да държи едно и също ниво.  Скоро и аз трябва да го сменям маслото и се чудя какво да купя .


  • 0

#13 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 07 юни 2019 - 11:55

И аз така знам, турбо кола винаги гори масло- може да е малко ама ... Основното притеснение при мен е автентичността  на самото масло, пълно е с ментена според мен. Наскоро гледах някъде 5л оригинално масло по-евтино от Лики Моли кога е на промоция в Метро ( под 45лв. ). Аз досега все Fuchs взимам , ама ми е интересно каква е цената на оригиналното и дали ще е по-добро (поне би трябвало да е истинско) .  Иначе  аз съм с 5w-40 , 229.31 и го губи малко - има омаслявания покрай сепаратора и най-вероятно и през турбото хвърля по-малко. Половин литър на 10k със сигурност ми заминават, защото взимам 7л ( 6.5л го дават че събира ) и последното шише от 1л си стои отворено в багажника и периодично го ревизирам и доливам да държи едно и също ниво.  Скоро и аз трябва да го сменям маслото и се чудя какво да купя .

 

Купуваш си оригинално бутилирано или наливно от СС и ти е мирна главата.


  • 0

logo-600-1002.png


#14 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 235 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 юни 2019 - 08:43

Някой знае ли на колко литра масло е границата да не бъде вече  "Engine oil level NOT ok"? Имаше подобна дискусия в "суратника"(ФБ) и ми е интересно... Твърдеше се, че под 4л вече казва, че не е ок.


  • 0

Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
mercedes-benz-c-klasse-c220cdi_medium.pn


#15 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 10 юни 2019 - 11:53

Няма истина в това какво ще изпише на екрана борд компютъра. 

Борд компютъра по скоро изписва дали двигателя е ОК или е NOT ok-застрашен от липса или

има повече масло в момента на стартирането, нищо повече от това.

Измерването с щека дава по ясна представа. Но, измерването с щека се прави по едни 

други процедури (различни при дизел и бензин) описани разбираемо и конкретно в юзер мануала.

Четете си книжките на колите, интересни са.

Не вярвайте на ФБ, още по малко на дискусиите там.


Този пост е редактиран от vencislav: 10 юни 2019 - 11:56

  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: w203, масло, OM646, загуба на масло

1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни