Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 2 гласа

Проект: 190е 2.5-16в турбо


  • Please log in to reply
777 мнения по тази тема

#616 OBI_1

OBI_1

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 100 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    200E, 300CE, ZXR750 Ninja, fronteraB

Публикувано 16 април 2013 - 00:14

То въпроса е ако може да мине с нещо мерцедесово, за  да е по-евтино и с по-малко занимавка начинанието иначе и от Фиат да е кутията ако слагането не и е проблем и със сигурност важи повече от всяка лесно намираема бенцова няма значение. Иначе в нета има ли инфо до колко държат обратните 717.45х?


Този пост е редактиран от OBI_1: 16 април 2013 - 00:23

  • 0

#617 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1659 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 16 април 2013 - 00:27

Аз нямам нищо против да се ползват "чужди" части, но като се започне от скорости, после диференциал и полуоски, между диф и скорости от бмв- най лесно и кардана да е от бмв, в другата тема с окачванията - и там койлоувъри от бмв, и в един момент ще се стигне до въпроса кво си играем с тия мерцедеси като освен купето и двигателя всичко по тях сменяме с части от бмв, за да стане "по-добро". Сигурен съм, че мерцедес имат не-по-малко качествени и силни части, просто всички тук (освен може би гипса от другия форум) тъпчем здраво в технология от преди 20-30 години, няма никакво ноу-хау, а бмвистите вече минаха през Е30, през Е36, та и до Е46 стигнаха, модел от преди 10 години. W204 с 320CDI двигател със сигурност знам че се предлага с ръчни скорости, предполагам и във W203 ще ги има същите скорости, а това си е двигател с над 500Nm, на брабус "еко" чипа го качваше до близо 600Nm и удължаваха гаранцията на задвижващата част с 2 години, дали няма да държат?.. Диф и полуоски - от 140ка все ще издържат, все пак са оразмерявани за кола 2-2.5 тона без багажа, а и предавателното число 2.65 предполагам ще помогне да се сложат конете на пътя


  • 0
Follow your own star...

#618 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 766 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 април 2013 - 08:12

То въпроса е ако може да мине с нещо мерцедесово, за  да е по-евтино и с по-малко занимавка начинанието иначе и от Фиат да е кутията ако слагането не и е проблем и със сигурност важи повече от всяка лесно намираема бенцова няма значение. Иначе в нета има ли инфо до колко държат обратните 717.45х?

Да по последни данни около 400 коня на мотора и малко по-малко NM (пресметнати на мотора) от колкото изкарах на диното на 0.7  . 

 

Що се отнася до това дали била МБ или БМВ или Ауди, мен лично не ми пука, като писах ме интересува работещо решение а не тепърва да давам пари и да експериментирам. БМВ кутията е най-евтиния и доказано работещ вариант (най-бързата 190-ка е с такава от доста време) и за мен е най-правилното решение...пък който иска може си експериментира с кутии от ЦДИ-та и т.н. ....... пак казвам не случайно всички силни МБ-та са с такива кутии (някой по-силни дизели ползват кутии от м3/м5) ако ставаха от МБ дали хората нямаше да ползват такива ? 

 

Както се казва всеки решава как да си направи колата, моето решение е БМВ кутия ......

 

П.П. Ламбо то в един момент и мотора и купето се променят т.е. след един определен етап става повече къстъм отколкото МБ ....


Този пост е редактиран от joreto: 16 април 2013 - 08:57

  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#619 Subsonic

Subsonic

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 3232 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W 124 230E, 91
    W 124 260E, 89

Публикувано 16 април 2013 - 11:15

Жоре, само да питам - тази кутия със заварената камбана, на която беше постнал снимки - дали не се получават слаби места по заваръчния шев?

 

По принцип заварките на цветни метали, направени с подходяща технология, не изискват отвръщане и нямат толкова напрежения, но не знам конкретните сплави на двете кутии, че и на електрода за шева, дали не става нещо непредвидено.

 

Друго което ми направи впечатление е, че камбаната няма оребрения, или поне не са на същите места като на останалата част на кутията. Дали това не е недостатък?

 

Не искам да се заяждам, просто отбелязвам. Явно в практиката тези кутии държат достатъчно добре.


  • 0

________________________________________

Sportline front anti-roll bar
Lowered suspension
3 degrees cam retard
3 degrees extra spark advance
Brabus style rear muffler


#620 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 766 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 април 2013 - 11:25

Нямам идеа, тъй като не съм специалист по металите или заварките, но знам че по този начин Gordon (собственика на въпросното 190Е) кара поне от 2010 г. и досега не е имал проблеми а неговата кола е 600++ коне ....

 

П.П. ето това е въпросната 190-ка 

 


Този пост е редактиран от joreto: 16 април 2013 - 11:27

  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#621 saitov

saitov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 125 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 април 2013 - 12:23

Може ли да дадеш линк към темата му, ако има такава че ми събуди интереса :)


  • 0

#622 Subsonic

Subsonic

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 3232 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W 124 230E, 91
    W 124 260E, 89

Публикувано 16 април 2013 - 13:27

Според мен проблемът с повечето кутии на мерцедес е не толкова с абсолютната стойност на въртящия момент, който могат да понесат, а със скоростта на нарастване на този въртящ момент при турбинирания мотор.

 

Може би затова кутиите от атмосферни мотори не са подходящи. Вижте някое ЦДИ.

 

Жоре, ти махна ли демпферния маховик - по спомен феродивият диск ти беше без пружини, така че трябва да си го запазил.


  • 0

________________________________________

Sportline front anti-roll bar
Lowered suspension
3 degrees cam retard
3 degrees extra spark advance
Brabus style rear muffler


#623 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 766 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 април 2013 - 13:40

оже ли да дадеш линк към темата му, ако има такава че ми събуди интереса :)

 

Ето линк към проекта, успех с езика  :)  http://www.zatzy.com...0e-2-3-16t.html  . Между другото целия форум е много готин но този техен език доста усложнява нещата ...

 

Според мен проблемът с повечето кутии на мерцедес е не толкова с абсолютната стойност на въртящия момент, който могат да понесат, а със скоростта на нарастване на този въртящ момент при турбинирания мотор.

 

Може би затова кутиите от атмосферни мотори не са подходящи. Вижте някое ЦДИ.

 

Жоре, ти махна ли демпферния маховик - по спомен феродивият диск ти беше без пружини, така че трябва да си го запазил.

 

Аз никога не съм бил с демферен маховик :)  .Проблемът не е в скоростта на нарастване а точно стойността на въртящия момент, ако примерно бях оставил колата на 298кс/427нм гетрага нямаше да се предаде но просто след промените му дойде много, да не говорим че един кара гетраг на ~500кс на мотора и след няколко давания на газ зъбите на 1-вите предавки се бяха накъртили.  Кутията от БМВ вече е налична тъй че тя ще се качва т.е. поне от към кутия ще съм ок ако след време реша да подкова мотора и да го подкарам на 1.8-2.0 бара (в момента единствено ме спират финансите тъй като сега заминават по друга графа) ....


Този пост е редактиран от joreto: 16 април 2013 - 13:44

  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#624 Subsonic

Subsonic

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 3232 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W 124 230E, 91
    W 124 260E, 89

Публикувано 16 април 2013 - 14:24

Чувал съм че най-бруталните Subaru Impreza са с мокър съединител, подобно на мотоциклетните, вероятно за да се пази кутията.

 

С керамичен съединител, двигателят изяждал кутията сравнително бързо...Не знам доколко е вярно.

 

Но смятам, че е въпрос повече на стръмността на нарастване, отколкото на абсолютната стойност въртящ момент. Разбира се абсолютната стойност също е важна, но с по-голямото налягане на турбото вдигаш повече нютон-метри, по-бързо.


  • 0

________________________________________

Sportline front anti-roll bar
Lowered suspension
3 degrees cam retard
3 degrees extra spark advance
Brabus style rear muffler


#625 Subsonic

Subsonic

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 3232 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W 124 230E, 91
    W 124 260E, 89

Публикувано 16 април 2013 - 14:28

20130411_182602_zpsfc5f09ea.jpg
 
За демпферния маховик вероятно съм се объркал заради феродовите дискове. Обикновено така изглеждат дисковете когато маховикът е демпферен. При обикновен маховик, феродовите дискове имат пружини.

  • 0

________________________________________

Sportline front anti-roll bar
Lowered suspension
3 degrees cam retard
3 degrees extra spark advance
Brabus style rear muffler


#626 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 766 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 април 2013 - 15:08

Но смятам, че е въпрос повече на стръмността на нарастване, отколкото на абсолютната стойност въртящ момент. Разбира се абсолютната стойност също е важна, но с по-голямото налягане на турбото вдигаш повече нютон-метри, по-бързо.

 

Тук не съм съгласен, ако имаме кутия която държи да кажем 300нм но мотора има макс от 200нм, колкото и бързо да нараства момента 0-200нм кутията няма да има проблем, обаче ако имаме обратния вариант може да си сигурен че кутията ще замине дори и момента да се покачва много бавно .  


  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#627 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Членове на клуба
  • 472 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 21 април 2013 - 09:07

Аз се извинявам за офтопика, но вчера и аз скърших един диференциал... все пак при мен причината е обеснима: бях с диференциал от 2.3 с блокаж сложен на 3-литров мотор на 0,7 бар-а! Смятах че няма да ми се случи т.к. Боян кара 500ЦЕ със същия диф... но при мен издържа 200км. :D

Порпринцип искамд а задам въпрос към жорето: Жоре засега ще сложа стария ми, който е отворен и си е от мояо си мотор с големите полуоски и т.н. , да мисля ли за нещо по силно занапред? Ти правил ли си нещо  иноивативно отдоло както сега смяташ да направиш със скоростната кутия или? 
 


  • 0

#628 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 5573 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 21 април 2013 - 10:59

 моя грам не го жаля... и то поне 5000км вече. Газ+спирачка доста често..

Даже се мъчих да го счупя... няма братко, дори и луфт не му се е появил, нито пък виене. Самоче е на 200хил + нови масла като взех колата.

 

Пепи според мен си взел диф милионник, с паднала циментация или луфт. (луфта се появява в оста на сателитните колелца и при по-голям зор се чупи точно там.) отвори го и ще разберем.


  • 0

#629 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Членове на клуба
  • 472 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 21 април 2013 - 13:51

Интересно като го счупих, колата не се блокираха и колата можеше да си седи запалена докато ме дърпат, т.е. мен си ме дърпаха на запалена кола но когато включа на скорост и започна да отпускавам съединителя, се чуввааше хрущене отзад но нито заклинване нито колата потегляше, което ме кара да мисля че нещо по пиньона е станало. Все пак тея дни като имам време ще разберем всичко.

ПП: Ще трябва да започна и аз една тема за мойта кола, че някой съфорумник ще се обърка със случващите се неща, а и неискам да пълня темата на Жорето с мойте перипетии :)


Този пост е редактиран от siriospepi: 21 април 2013 - 17:49

  • 0

#630 sers

sers

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 503 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Коли
  • Автомобил:
    C280

Публикувано 21 април 2013 - 16:26

 моя грам не го жаля... и то поне 5000км вече. Газ+спирачка доста често..

Даже се мъчих да го счупя... няма братко, дори и луфт не му се е появил, нито пък виене. Самоче е на 200хил + нови масла като взех колата.

 

Пепи според мен си взел диф милионник, с паднала циментация или луфт. (луфта се появява в оста на сателитните колелца и при по-голям зор се чупи точно там.) отвори го и ще разберем.

Боянски ,интересно ми е как твоята кола я караш със спирачки от 2.3 , ти си го казвал с плътните дискове (не вентилираните) .Сега и за диференциала , айде той е константа в нашите случай. Ама това е на 5 литра мотор и явно не му даваш газ , както ние даваме . За спирачките 284мм вентилирани 2 спирания от 200 и ги палиш. Да не говорим да спускаш някоя планина.


  • 0
S-класите не правят мъжете - мъже , но ги правят гъзари, нали , Ехе хе-хе




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни