Към съдържанието

  •  

dkmi123

Регистрация: 21 мар 2022
Офлайн Последно: Днес, 21:53
-----

#448422 Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a

Публикувано от dkmi123 на 16 април 2024 - 18:16

Няма липсващо парче.
Днес разглобих ваноса, почистих го - сега сработва доста леко. Преди заяждаше малко.
Поръчах му и нова пружина - с гаранция старата е омекнала…
Стана малко исторически тоя ремонт, ама то изникнаха неща дето не бяха предвидени - плана беше смяна на гарнитурата на главата + гумички на клапаните…
Гарнитурата и гумичките са елринг, всичко останало е от силвърстар, ама нищо нямят в наличност та още чакам части.
Оставил съм CLS-а на бащата, той горкия свикнал на разход 9-10…. Сега не го знам как кара, ама под 18 не му пада :)
Аз като карам макс 14-15 ми дава градско.

Ааа, и снимка имам от него :) от предния път като караше явно се поотпуска.
  • 1


#448331 Активиране на режимa - Agility и Manual

Публикувано от dkmi123 на 08 март 2024 - 12:18

Сензорите не са запоени, а с точкова заварка.
Заминава самият сензор, новите не са скъпи, но наистина смяната е много тегава….
  • 1


#448328 Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a

Публикувано от dkmi123 на 07 март 2024 - 14:05

Главите са качени.

Не снам от къде ми е влязло в главата това 60 Нм, но според WIS: 20Mm, 50Nm (като на 50Nm се "минават" 2 пъти). после - 2 пъти на по 90 градуса.

Затегнах я така, според WIS в крайна сметка.


  • 1


#447989 Подгрев задно стъкло

Публикувано от dkmi123 на 04 декември 2023 - 07:33

То и да се разглоби САМ-а това няма оправяне, стопява се буксата както и самото гнездо.

За това - без разглобяване, на контакта на релето се запоява кабел, който се свързва към самото отопление.

 

https://www.youtube....h?v=oKVjQsjq6KU

 

Така поне работи :)

И, това което забелязах - кабелът се загрява доста като включиш отоплението. Нещо май не е сметнат както трябва, и му идва много голям тока, който минава през него.

 

Малко модифицирах аз начинът, показан в това видео - не съм свалял САМ-а, просто отрязах кабелът от стопената букса, и през един предпазител - директно от релето към отрязания кабел.

Задължително се слага предпазител, защото при вързване директно към релето - не минава през фабричния предпазител.


  • 1


#447985 Подгрев задно стъкло

Публикувано от dkmi123 на 01 декември 2023 - 23:26

Буксата на SAM модула се стопява, имах същия проблем.

Смяната е трудна... за по-лесно запоих един дебел кабел директно за релето, от там през един предпазител - към подгрева.

 

https://www.benzworl...-issue.3088062/

 

Тук го дават за 211, ама то е същата работа.


  • 1


#447856 Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a

Публикувано от dkmi123 на 21 октомври 2023 - 17:02

На M272-ката му събрах главите, припаснати идеално клапани + сменени гумички.

Поръчах 1 брой кобилица да ги сравня със старите - почти не виждам разлика в луфтове и т.н.,

единствено което ме притеснява е, че на старите са им доста разхлабени ламарнките/пружинките, които държат повдигачите.

Само такива ламаринки едва ли се продават, и за да си "вържа гащите" - вероятно ще се сменят кобилиците.

Повдигачите с гаранция ще ги сменям, като се чудя - от силвърстар ли да взема, или Kolbenschmidt?

Та, за да събера мотора /говорим за гол мотор/ остана:

 

Повдигачи

Ваноси

Балансиращ вал

Вериги

Маслена помпа

 

И съм в играта smile.png

 

 

За 203-ката на бащата, която "боря" в момента:

 

Ами... .сагата продължава smile.png

Сменени бяха всички повредени елементи по вакуумите и по secondary air injection системата (а те си бяха явно повредени, някои ми се разпаднаха в ръцете, маркучите се трошаха все едно са от стъкло);

 

И пак си записва:

 

P200B-004 B2/5 (Hot film mass air flow sensor), Plausibility error Mass air flow sensor / Throttle valve [P0101]

 

Последният съвет на Xentry-то е "Check timing".

 

Само че преди това ще провяря Z7/36z3 връзката, която ако се е омаслила може и от там да дава проблем /а по кабелите на ваноса имаше ДОВОЛНО масло/. Доста кабеляци трябва да изкарам, за да стигна до Z7/36z3 smile.png

И ме съмнява, че е от там, защото замервах от ECU-то до датчика на разп. вала, до дебитомера и то електромагнита на ваноса - ECU/дебитомер - 2 ома, ECU/датчик - 14 ома, ECU/ванос - 45 ома... и стойностите "играят", на моменти си показват нормално "късо", т.е. то така и трябва де - по схема са вързани към пин 8 на 1-ви куплунг в ECU-то.

Между отделните компоненти на системата също дава различно съпротивление, което никак не ми харесва. Днес не ми се занимава повече, давам си седмица почивка и двугата събота я подхващам пак.

 

Z7/36z3 са вързани: ламбда сондата (pin 1), датчика за разп. вал (pin 3), дебитомер (pin 2), ванос (pin 2), вакуум помпичката (pin 2)

Дава грешката само когато колата загрее... като загрее - почват да играят и показанията на ламбда сондата, и излизат извън граничните стойности в Xentry.

 

Иначе, двигателят си работи идеално - нито мени обороти, нито има повишен разход на гориво, набира си както си трябва (доколкото е по силите му де), нито тропа...

Направо си "мърка", но заради тази грешка светва чека, а мен ме дразни. /временно е изключен/.


  • 2


#447852 Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a

Публикувано от dkmi123 на 16 октомври 2023 - 16:14

Колега, ако силвър не ти дават добри отстъпки може да помогна. Филтъра е 320лв с ддс


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Благодаря за което....

Ама вече го взех филтъра.... нещо от сорта на 527 с ДДС :) сега чакам да пристигне, че е на 4 работни дни доставка.

 

Но за CLS-a ще взимам нови повдигачи и кобилици, тогава ако можем да свършим работа ще е добре.... A2720500333 и A6420500080 и гумички - A0000535158

Обмислям да сменя тарелките и фиксаторите (A2760530025 + A2720530025 + A0000531126) ама първо ще огледам моите в какво състояние са. Че са събрани на едно място, ама не съм ги гледал.

Като цяло имам да събера още доста неща. Обмислях за нови клапани също, но настоящите с припасване ще станат, а и вече започва да идва доста дебело.

 

Следващия път ще си направя устата за отстъпка в СС, все пак съм им редовен клиент и имат около 10к оборот от мен за има-няма 2 години :) 

Не съм питал до сега да ми дадат отстъпка.


  • 1


#447844 Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a

Публикувано от dkmi123 на 15 октомври 2023 - 20:41

В момента правя на бащата Ц класата (дъртичка, W203, 200 година компресор);

Цялата картерна вентилация беше леш... ама като казвам леш - нямаше нито един здрав елемент в нея.

Това клапани, маркучи и т.н.

 

Като резултат - непрекъснато набива грешка за неработещ дебитомер, от там бъгват и ламбда сондите....

Първото, което се направи беше - да се купи нов дебитомер, колкото и да се опитвах да го убедя, че не е проблемен той.

(VDO, купен преди 2 години), та сега се набута за нов пиербург.... и се изненада, че пак го записа smile.png

 

Смених всичко по системата, сега чакам Силвърстар да ми докарат филтъра, дето е на компресора отгоре (A 11 094 01 83)

Че не подлежи на ремонт... пък основният проблем е от него.

Отделно, интеркулерът беше удавен в масло, всмукателния колектор и той беше пълен.

Има и две дюзи, които влизат в главата, отдолу има един тройник с вграден еднопосочен клапан - всичко беше леш.

 

 

Всичко е измито и изчистено, а човекът се научи да не слуша майстори-диагностици, на които диагностиката като им каже "дебитомер", и просто сменя дебитомера, 

и после "аааа.... ми не знам кво става, може да е нещо друго" smile.png

 

Въпросната грешка може да означава и недобра "центровка", т.е. timing, но пък мотора си работи перфектно.

Хубавото е, че ако след цялата тая занимавка пак записва тази грешка - центровката на М111 се проверява и прави сравнително лесно.

 

Прикачени файлове


  • 1


#447794 Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a

Публикувано от dkmi123 на 15 септември 2023 - 17:54

Малко по малко стават нещата :)

Прикачени файлове


  • 2


#447781 Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a

Публикувано от dkmi123 на 12 септември 2023 - 08:41

Защо не вземеш липсващите части от двигателя, който ти е на колата - все чак е ревизиран, с нова верига и тн?
Защо не вземеш липсващите части от двигателя, който ти е на колата - все чак е ревизиран, с нова верига и тн?

Защото смятам да правя втори двигател изцяло :) 

А моят като го сваля от колата го следва същата съдба - шлайф на блока, нови бутала + нови основни/биелни лагери, нова маслена помпа и нови клапани.

При него единственият проблем са надраните цилиндри.

От него ще се ползва единствено всмукателния колектор и разните други помпи за вторичен въздух и т.н.


  • 1


#447775 Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a

Публикувано от dkmi123 на 11 септември 2023 - 13:31

Оправих се... всичко е точно и нагласено.

Всичко е в допуск, като допуска е малко над минималния, посочен във WIS.

С качени бутала, и добре смазани разбира се - вала се върти леко и без усилие или затягане.

Малко по малко се получават нещата, но сега имам ред други разходи, и проекта се замразява поне за 3-4 месеца.

 

Междувременно, търся на сносна цена - глави с валове. Зъбните колела не ме интересуват, тях ще ги купувам нови.

Клапани, повдигачи, кобилици и т.н. -  също не ме интересуват - и те ще са нови. Макар, че предпочитам да взема "оборудвана" глава с клапаните.

Не за друго, ами да знам кое как е сглобено :) Че ми е първи двигател, който сглабям от нулата.

Най-сложното, което съм правил до сега - смяна на верига на W203 и смяна на гумички на клапаните на БМВ Е46 /там кОра е голям със зацепването на ваноса без специализиран инструмент, но при мен се получи от първия път.... късмет :) /

 

п.с.

Изпуснах цял двигател М272 от ударен ЦЛС, така и не разбрах че момчето го продава на части, мислих че си ще го прави. За 1800 лева е дал двигателя - цял, оборудван.... с компютър и т.н.

Каза ми, че двигателя си е работил до последно, а и колата не е много ударена - нямаше поражения по мотора.


  • 1


#447461 Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a

Публикувано от dkmi123 на 11 август 2023 - 19:14

Малко напредък :)

Прикачени файлове


  • 1


#447435 Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a

Публикувано от dkmi123 на 08 август 2023 - 16:47

Пуснахме нужната хлабина на блока (излезе на 0.06 мм), за да се получат "прорезите" на сегментите:

 

Горен сегмент: 0.2 мм

Долен сегмент: 0.3 мм

Маслен сегмент: 0.25 мм

 

Пастиран е с AN-30. /МНОГО цапа smile.png /

 

Прикачам и колкото можах да увелича пастираната повърхност.

Доста добре стана.

 

Липсва ми динамометричен ключ с обхват 30Nm, за да продължа.

Както и биелни лагери.

Смятам да сложа и нови болотове на биелите, както и на "петите" на вала.

 

На снимките тия неща, които приличат на задирания са недобре изчистени участъци :)

Прикачени файлове


  • 1


#447297 Смяна на Comand NTG1 с подходящо аудио

Публикувано от dkmi123 на 15 юли 2023 - 22:35

Слагал съм подобен китаец - CAN-а му е доста зле.

Т.е. независимо в кое меню на колата си - като натискаш "+" или "-" - се усилва/намаля музиката.

Ако натискаш "стрелките" нагоре/надолу - се сменят станциите. 

Това се случва дори да не си в менюто на самото аудио, и е ужасно дразнещо.


  • 1


#447260 Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a

Публикувано от dkmi123 на 10 юли 2023 - 18:19

Буталата пристигнаха, но продавача ме е подвел малко:

 

Каза, че са за цилиндър 93.4мм, ама не.... буталото е 93.4мм, и не е оставена хлабина.

Като резултат - влиза много плътно, и сегмента се затваря без грам процеп....

 

Хубавото е, че буталата са MAHLE.

 

Та, финалния хонинг със Sunnen AN-30  ще почака :) 

Бърза работа нямам... когато стане - тогава.

Пак ще се ходи до Казанлък тия дни.


  • 1