Към съдържанието

  •  

EseAmor

Регистрация: 29 май 2020
Офлайн Последно: 31 авг 2024 - 16:43:24
-----

#447523 Въпрос относно проблем с компресия

Публикувано от EseAmor на 21 август 2023 - 21:02

Здравейте.

 

Преди малко отворихме капака и видяхме няколко неща, които обясняват ситуацията. Първото е, че веригата хлопа доста, повдигайки я нагоре с пръсти. Второто е, че дясното зъбно колело има изронени зъби, не 1, 2 или 3. И последно - когато наместихме лявото зъбно колело на маркера, дясното беше някъде в небитието, а коляновия вал - близо до 0°, но не съвсем. Ще проверим и главата, за да преценим как да действаме, но понеже не е спешно, това може би ще стане след седмица или две. Когато това се случи, ще ви информирам какво е положението, в случай, че ви е интересно, а и евентуално да задам някой и друг въпрос smile.png

 

Поздрави.


  • 1


#437383 Намиране на микротеч.

Публикувано от EseAmor на 19 юли 2021 - 17:59

Здравйте.

 

Ако случайно ви е доскучало без мен, да знаете, че аз пак съм тук, с поредния си въпрос - надявам се не много глупав.

След като преди около 4-5 месеца смених разширителния съд и грижливо обезвъдуших системата, следих антифриза през няколко дни, после през няколко седмици, след това след месец, и така нататък... Не мърдаше, затова и спрях да го гледам. Преди няколко седмици обаче забелязах, че е спаднал с около сантиметър (незнайно кога) и реших да го следя отново. Взех химикал и драснах една малка чертичка. От тогава са минали грубо около 2 седмици. Свалях кората, гледах съединенията на топъл и на студен двигател, лягах отдолу, светих с телефона, пипах маркучите (не са твърди, като камък) и местата, където се присъединяват, после свалях капачката на разширителния съд и форсирах колата, отново на топъл и на студен двигател - не мърда нищо, няма и никакъв пушек. Междувременно, почистих и дросела, но това е друга тема. :D Сега съм решил да източа антифриза и да подменя всички скоби, до които мога да се докопам, да проверя за нацепени маркучи, особено в краищата им и ако е наложително, да ги отрежа. Честно казано, май съм набедил маркучите на изпарителя, защото 2 или 3 пъти сълзеше от тях и им донатягах скобите. Ще им обърна специално внимание. След това ще извадя свещите, даже и ще ги снимам, за да ви ги покажа, ако реша, че някоя не изглежда така, както трябва. И ако ви е писнало да ми четете глупостите, вече ще задам конкретен въпрос...

 

Има ли нещо, което е възможно да съм забравил и за което се сещате вие? И като хора с по-голям опит, да ме посъветвате къде и какво да потърся? Ще ви бъда много благодарен, за пореден път. :)

 

Колата е 192 коня и я обичам прекалено много, за да я оставя да и текат водите...

 

Благодаря!


  • 2


#436056 Странна случка с 208-ца.

Публикувано от EseAmor на 01 април 2021 - 22:46

Май започнах да се отказвам от меренето на компресия, първо защото ме успокоихте, а и колата работи перфектно (да чукна на дърво). Няма харч на масло, като изключим леко сълзене от датчика, няма харч на антифриз, разхода на газ е 12,5 комбинирано... Не се сещам за друго, обаче за 7 месеца в мен, колата си е окей. :) Да, аз наистина съм маниак на тема безпроблемни автомобили. Ако скърца нещо съвсем дребно, то задължително трябва да бъде ремонтирано, сменено, смазано или нещо друго. :D

Прикачени файлове


  • 3


#432182 Дилема относно покупка на w208 Kompressor.

Публикувано от EseAmor на 07 септември 2020 - 13:52

Днес направих това, което се канех да направя от доста време, а именно - да сваля разширителния съд и да източа охлаждащата течност, поне колкото мога. Като видях какво е излязло на око, изглеждаше около 4 литра или 4 и половина. Останалото явно е в блока. За мое учудване, антифриза беше изключително бистър, а очаквах да има някаква "гняс" вътре. Е, оказа се, че  тази "гняс" е само в разширителния съд, другаде нямаше, поне в маркучите, които откачих. Качих го вкъщи, топих го в гореща вода, после и с веро, пълних го и го изплаквах над 10 пъти и накрая изглеждаше доста по-добре, но въпреки всичко, останаха и места, до които не успях да се докопам. :) Свалих също и термостата, за да видя в какво състояние е. Вътре беше чистичко, но по външния диаметър на гърлото, където се присъединява маркуча за радиатора, се бяха наслоили някакви твърди мизерии, които старателно почистих с отвертка и мека телена четка. След интервенцията, термостата изглеждаше почти като нов. :) Преди да го монтирам обратно, сложих и нов "О" пръстен. Имах намерение да наливам дейонизирана вода, но като видях, че антифриза е изключително бистър, не ме досрамя да го върна обратно, но така или иначе след няколко седмици ще го подменя цялостно. Решил съм да си взема Hepu G12 Plus, както ме посъветва колегата kdl. Е, след като почти успях да изчистя разширителния съд, го монтирах обратно, сглобих филтърната кутия и термостата, след което налях антифриза и запалих. Оставих го с отворена капачка и изчаках, докато двата маркуча станат топли. Включих парното и почаках още малко, след което долях малко дейонизирана вода - някъде около 8-10 милиметра, почти до чертата, с което интервенцията приключи. Честно казано, не усетих кога се е обезвъздушила. Утре сутринта ще проверя дали трябва да се долива още. Междувременно си намерих една стара капачка, останала от 124-ката и понеже са еднакви, сложих нея, защото на тази гумата беше започнала да се нацепва. Имах намерение да свалям обтегача и ролката, както и да търся "чаткането/цъкнаето", но не се стигна до там, защото без да искам си пръснах обезмаслител в окото и ми мина мерака...

 

И сега имам нов въпрос. :) Когато реша да сменям всичкия антифриз, как ще успея да източа цялата система? И още нещо - когато цялата система е източена и започна да наливам новия антифриз, как от разширителния съд, охлаждането ще влезе блока? Може въпросът ми да е глупав, но знам, че няма да се подигравате. :)

 

Ето малко снимки от днес. Моля, не обръщайте внимание на счупената щека, на която собственоръчно е*ах мамата преди няколко седмици, от много проверки. На 124-ката е същата. :) А, да - и на инструментите в синята кутия, които късно разбрах, че са "Бритиш станадрт". :)

Прикачени файлове


  • 1


#432113 Дилема относно покупка на w208 Kompressor.

Публикувано от EseAmor на 03 септември 2020 - 21:11

Ще пробвам утре или в събота. Благодаря за съвета! Перката също ще я проверя, но не мисля, че е от нея, защото съединителя си е изпял песента и трябва да се сменя. Не мисля, че е и от компресора, но моето мнение не е фактор. Още един скапан проблем - смених си скапаната лампичка на десния халоген, след което доволно ги включих, но греда... Очаквах, че ще е лампичката, защото старата беше изгоряла, но се оказа, че не е от нея, не е и бушон. Много ме глождят такива неща. :droid_cry Благодаря за включването, slavimaster!


  • 1